Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3307449
dinky89 schreef:Artikel is van 13 mei 2017 dus van 2 maanden terug.
Het is dus maar wat je ziet als vrij oud ;)
Nee, dat valt inderdaad mee. Maar heel recent is het niet en het betreft dus niet een werkelijke uitbraak.
#3307450
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de link niet geplaatst moet worden! Juist wel! Ik denk dat het heel goed is dat we ons bewust zijn van de gevaren van de ziekte van Weil (en besmettingen met andere Lepto bacteriën). Ik denk dat iedere hondeneigenaar er goed aan doet de symptomen uit z'n hoofd te kennen. En zo'n krantenartikel geeft daar altijd weer een aanzet toe voor mensen om even op te goegelen enzo :)
#3307474
Ik heb het artikel helemaal doorgelezen. Op de pakkende koptekst na wordt nergens in het artikel melding gemaakt van een uitbraak van de ziekte van Weil. Er worden geen feitelijke voorbeelden genoemd van een besmetting van een mens of een dier. De vlag dekt hier dus niet de lading. Wat niet wil zeggen dat je niet alert moet zijn. Maar het artikel zelf gaat meer over de vermeende en potentiële gevolgen van bezuinigingen op het verhoogde risico op een uitbraak dan over een daadwerkelijke uitbraak.
Door sella
#3307885
Er is wel een toename van weil humaan dat gelinkt wordt aan de mud races die nu zo populair zijn en nog meer worden.
En er is iemand met weil in het buitenland besmet geraakt.


Het is waar dat er een toename van de bruine rat is, dus mogelijk een hint dat de provincie rattenvangers moet inhuren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door