Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3307207
En gaat door voor de no frost vrieskast (en dit is een grapje natuurlijk :biggrin2: ). Wie weet van welk dier deze ontlasting is? Ieder jaar rond deze tijd hebben wij een dier in het bos dat kersen eet en de pitten weer uit poept. Een paar weken achter elkaar zien we overal deze ontlasting. Staatsbosbeheer dacht eerst een marterhond maar daar zijn ze van terug gekomen, die is het niet. Vos is het definitief ook niet. Vogels zijn het ook niet (lastig te zien maar dit zijn forse hopen poep en zelfs reigers schijten niet zoveel :biggrin2: ).

Wie oh wie weet het antwoord?
IMG_0033[1].JPG
IMG_0033[1].JPG (1.58 MiB) 19561 keer bekeken
Door Siberienne
#3307208
Steenmarter? Wij hebben wel eens dit soort poepen op de oprit liggen en die zijn van steenmarters. Ik kan alleen niet zo goed inschatten hoe groot deze is. Steenmarter poepen zijn meer formaat kattenpoep, niet hondendrol.
Door Lizzy
#3307212
Een vos... Volgens Staatsbosbeheer onmogelijk. Die zouden niet wekenlang alleen maar aan 1 stuk door kersen eten. Vind jij dat aannemelijk?

Steenmarter... Deze hopen zijn wel groter dan die van een kat.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3307217
Lizzy schreef:Een vos... Volgens Staatsbosbeheer onmogelijk. Die zouden niet wekenlang alleen maar aan 1 stuk door kersen eten. Vind jij dat aannemelijk?

Steenmarter... Deze hopen zijn wel groter dan die van een kat.
Een vos zal echt niet uitsluitend kersen eten nee. Maar zolang er aanbod is, eet hij er kennelijk wel van en dat zie je dus terug.
Door Lizzy
#3307219
Gevonden, thanks!

Poeh. Als dit van een vos is, dan is het qua hoeveelheid vossen in dit bos wel heel erg gesteld :-X :-X :-X :-X :-X :-X (het hele bos ligt ondergescheten met deze drollen).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3307220
Lizzy schreef:Gevonden, thanks!

Poeh. Als dit van een vos is, dan is het qua hoeveelheid vossen in dit bos wel heel erg gesteld :-X :-X :-X :-X :-X :-X (het hele bos ligt ondergescheten met deze drollen).
Denk dat je er ook rekening mee moet houden dat dergelijke drollen waarschijnlijk lang blijven liggen en dus lang zichtbaar zijn. Maar als ik in de buurt zou wonen en kippen zou hebben, zou ik toch extra alert zijn.
Door Lizzy
#3307221
Doranto schreef:Denk dat je er ook rekening mee moet houden dat dergelijke drollen waarschijnlijk lang blijven liggen en dus lang zichtbaar zijn. Maar als ik in de buurt zou wonen en kippen zou hebben, zou ik toch extra alert zijn.
Ik loop er vrijwel iedere dag dus ik zie de drollen erbij komen zeg maar. Elke dag liggen er weer nieuwe hopen. Ook Angiostrongylus Vasorum technisch word ik hier heel erg niet blij van.....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3307222
Lizzy schreef:Ik loop er vrijwel iedere dag dus ik zie de drollen erbij komen zeg maar. Elke dag liggen er weer nieuwe hopen. Ook Angiostrongylus Vasorum technisch word ik hier heel erg niet blij van.....
Daar had ik ook al aan gedacht. Maar aan de andere kant, vossen zitten overal. Je zou inderdaad logischer wijze denken dat hoe meer vossen hoe groter de kans. In ieder geval is het goed voor de motivatie om niet te stoppen met testen....
#3307224
Dit is wel een hoop pitten met maar een beetje echt ontlasting. Als het echt om vossen gaat zal 1 vos ook wel heel wat van die hopen op een dag neerleggen.
Ik.vermoed dat een kleine planteneter die pitten niet mee op zou eten... dus zit je bij de omnivoren of niet-obligate carnivoren...

Weet je trouwens zeker dat het om ontlasting gaat en niet via de mond er terug uitgegooit wordt?
Door Lizzy
#3307229
pearlsofpassion schreef:Dit is wel een hoop pitten met maar een beetje echt ontlasting. Als het echt om vossen gaat zal 1 vos ook wel heel wat van die hopen op een dag neerleggen.
Ik.vermoed dat een kleine planteneter die pitten niet mee op zou eten... dus zit je bij de omnivoren of niet-obligate carnivoren...

Weet je trouwens zeker dat het om ontlasting gaat en niet via de mond er terug uitgegooit wordt?
Omdat veel hopen de vorm van een drol hebben ;D . Maar ik was er niet bij dus 100% zeker weet ik het niet.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3307230
Ik ga voor de koelkast en zeg vossenpoep.
Hier liggen ook heel veel van deze hopen, en ja ook weken achter elkaar dezelfde pittenpoep.
Het stikt hier van de vossen die ook besmet zouden zijn met de lintworm (volgens een onderzoek van een aantal jaar geleden).
Door Tanna
#3307233
Ik zie hier in de buurt altijd wel poep van grote vogels zoals kraaien, eksters en gaaien, die eten ook kersen en hebben dan heel donkere poep. Dat zijn best aardige hoopjes en ik weet zeker dat het niet van vossen is, want de hoopjes zijn langs de stoepranden en in mijn kleine tuintje te vinden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door