Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3306087
Pfff wonen in een buitengebied is leuk, en die paardenwei waar we vanaf onze tuin op uitkijken ook, maar ik wordt helemaal frusty van al die vliegen in huis!!!

We hebben overal horregaas, muv de keukendeur, daar hangt een vliegengordijn met van die pvc buisjes gezien de honden en katten via die deur de tuin in kunnen (en binnen kunnen afkoelen als ze dat willen op de warme dagen)

Elke keer als er een hond (of 1 van ons door het gordijn loopt liften er direct een kolonie vliegen mee heb ik het idee want elk uur kan ik er weer een stuk of 20 dood meppen

Heb nu halve uien met kruidnagel in de keuken staan (vliegen zouden een hekel hebben aan die geur ?) maar heb nu niet het idee dat dat werkt ....

Ook hebben we een blauwe lamp in de keuken staan, en dat werkt s'avonds wel ok maar overdag blijven ze daar heel verstandig bij uit de buurt

Vorig jaar hadden we van die vliegenzakken buiten hangen, maar daarmee gaven we een seintje naar alle vliegen van het weiland volgens mij, want toen hadden we er nog veel meer :(

Die plak linten schijnen wel te werken maar vindt ik zo smerig gezicht, al die dode vliegen aan dat lint

Iemand hier een gouden tip ?
#3306105
Ik lees meeeeee! Wij wonen in de buurt van een biologische kalkoenfarm en zien ons eten ook regelmatig van ons bord wegzweven, opgetild door genoeg vliegen om een Hollywood-horrorfilm mee te draaien. :-X

De gouden tip heb ik dus niet. Wij hangen wel overal van die kleefdingen op; inderdaad niet erg smakelijk, maar wel effectief. Al kun je er nooit zoveel vliegen mee vangen dat je rustig kunt eten...
Door rosmin
#3306110
Goor he al die vliegen....
Het stikt hier momenteel ook van die groene, en dikke zwarte brommers en buiten zzijn er veel dazen >:(
We hebben van die vieze gore plakstrips hangen in de keuken (zonder gif erop) , dat werkt vrij goed, en in de bijkeuken een blauwe lamp,
en dan slaan we tussendoor de rest met vliegenmepper.

eet je wat ik nog viezer vind, op je balken die vieze poepje overal, blehhhh
Door Lizzy
#3306111
Oh gatverdamme! Vond ik vroeger de groene het ergst, heb ik nu wel in de gaten dat die zwarte nog irritanter zijn. Ik heb geen idee hoe je die moet verjagen dus ik lees ook mee :-\

(die groene heb ik geen last meer van door 100% niks van vlees in afvalemmers te gooien maar alles in de vriezers te dumpen tot de dag dat de kliko-grijs gehaald wordt).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3306115
Stikt hier ook van de vliegen en dazen! En om een of andere reden moeten die laatste me echt hebben. Kan hier nergens meer in het bos lopen :'(
Oja voor in huis, weet het ook nog niet :P rotbeesten >:(
Ik sla altijd vliegenmepper stuk, dan hebben ze met te veel geïrriteerd, ;D , vieze schijten de beesten...
#3306116
Alles werkt maar een beetje. Plakstrippen, lampje, veel vliegenmeppers enz. Woon je in het buitengebied en heb je in en uitlopende dieren, dan zul je moeten accepteren dat je hut niet vlegvrij is. Dat lukt meestal alleen als je de boel hermetisch dichthoudt. En dat lukt nooit met honden.

Als het echt uit de klauwen loopt spuit ik toch wat botlek in de hoeken van de ramen, dat vinden ze echt niet leuk. Waar we wonen is dat dan een busje vlegenspray uit duitsland en waar we niet wonen een straal antihoutwormmeuk.
Door kakocavi
#3306117
Bij de Action koop je voor twee of drie euro een hor die in het midden met magneetjes vastzit. Die sluit dus helemaal af itt buisjes, als je (of een huisdier) erdoorheen loopt gaan ze van elkaar en sluiten ze achter je weer. Misschien dat het iets helpt.
#3306131
kakocavi schreef:Bij de Action koop je voor twee of drie euro een hor die in het midden met magneetjes vastzit. Die sluit dus helemaal af itt buisjes, als je (of een huisdier) erdoorheen loopt gaan ze van elkaar en sluiten ze achter je weer. Misschien dat het iets helpt.
Dat helpt een uurtje :biggrin2:
#3306132
kakocavi schreef:Bij de Action koop je voor twee of drie euro een hor die in het midden met magneetjes vastzit. Die sluit dus helemaal af itt buisjes, als je (of een huisdier) erdoorheen loopt gaan ze van elkaar en sluiten ze achter je weer. Misschien dat het iets helpt.
Die hebben wij in Zweden tegen de muggen, en die werken inderdaad vrij goed. Dood gaan die beesten er helaas niet van. :biggrin2:
Door Anneloog
#3306134
vleesetende planten in kuipen bij de deuren zetten, in turfstrooisel planten dus bekervallen ( saracenia's) en venus vliegen vallen Dioneae) en verschillende Drosera's ( zonnedauw's) deze planten goed nat houden met regen water en ze zijn verder winter hard ( de meeste gangbare in de winkel wel na tijdje afharden buiten) en echt ze vangen heel veel ongewenste vliegen weg. Niet alles maar het is wel een mooie manier om een deel kwijt te raken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door