Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3306002
Phemke is inmiddels ruim 9 mnd. De tijd dat ze loops zal worden komt dus steeds dichterbij. Hoe doen jullie dat als je ook een reu hebt?
Ik heb ooit 1x eerder een reu en een teefje samen gehad. Ik kon ze toen gewoon samen laten, op een paar dagen na dat het teefje gedekt zou kunnen worden. Alleen op die dagen was de reu helemaal van streek en moest ik hem apart houden maar de rest van de loopsheid niet. Ik hoor echter ook hele andere verhalen, van reuen die alles onder piesen en de hele boel op stelten zetten.
Hebben jullie nog tips?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3306025
Hier werd de reu..vanaf dat hij vervelend werd, gescheiden van de loopse teef. Dat was dan meestal een weekje. Indien mogelijk zou ik een logeeradres zien te vinden. Leuker voor iedereen.
1ste loopsheid van teefje stelt in de regel nog niet zoveel voor en is het dus aanzien en scheiden als de teef in de topdagen komt.
Door Summerditches
#3306028
Hier een paar hysterische dagen maar best te doen..(zeggen we altijd achteraf..als we er middenin zitten is t wel ff een dingetje)..De reu eet een paar dagen niet of slecht maar kan dat prima hebben en hij weet dat onze teef heeeeeeel erg gefocust is op eten dus als we niet opletten kotst hij zijn eten uit om haar te lokken ;) ..Uiteindelijk zitten ze af en aan maar een paar dagen in de bench daarna is t wel weer te doen. Moet wel eerlijk zeggen dat we nu de ruimte hebben ..in ons vorige huis zaten we er boven op en was de tuin ook veel kleiner en toen wer ik er af en toe wel beetje nerveus van..Hier gaat het uiteindelijk om 5 keer per 2 jaar ongeveer dus waar hebben we het over ;D ;D
Door Lizzy
#3306037
Eerste loopsheid was geen probleem. Reu apart gehouden van de teef op de hoogtijdagen. De tweede loopsheid gilde de reu de boel bij elkaar en brak ie bijna zijn bench af. Dat gillen was het ergste. Derde loopsheid wilde ik zijn harses wel inslaan, eerlijk gezegd. Man man :-X :-X :-X :-X :-X

Ik geloof dat ik na de vierde of vijfde loopsheid mijn teef heb laten castreren. Toch best wel spijt van gehad. Zij werd daarna wel "mooi" incontinent. Maar goed, voor mij was dit avontuur de reden om nooit maar dan ook nooit meer een reu bij een teef te zetten :-X

Ik moet bekennen dat ik honden niet graag uit logeren stuur..... Nog steeds niet. Ik los als het even kan graag mijn eigen problemen op. En daarom heb ik uiteindelijk besloten haar te laten castreren. Hem kon ik niet meer laten castreren, hij was oud en had de narcose ervoor ternauwernood overleeft. Maar goed, ook ballen van een gezonde reu verwijderen vind ik geen humor. Het heeft toch behoorlijk gevolgen, al was het maar voor de spierontwikkeling. En die was van mijn reu al niet zo best (zwakke achterhand).
Gebruikersavatar
Door doranto
#3306041
Ik stuur mijn honden ook niet graag uit logeren. Ik ben een verschrikkelijke muts wat dat betreft :P . Vandaar dat ik aan het zoeken ben naar andere mogelijkheden voor als het (te) moeilijk zou gaan worden. Misschien dat iemand 'eureka' roept, en met de gouden tip komt..... ::) . Ik heb met mijn eerste reutje heel veel geluk gehad. Ook maakt het denk ik verschil wat voor ras je hebt. Tommy was een hondje uit duizenden. Ik kon met hem lezen en schrijven. Als ik hem op de 'moeilijke dagen' van Sissy's loopsheid mee naar boven nam en naast mijn bed in een mandje legde, was hij al braaf en hield zich stil. Bij Honyx zie ik dat nog niet gebeuren. Bovendien wil ik hem niet boven hebben. Ik kan alleen Phemke in een bench zetten, maar goed, allebei in een bench is ook niet persé nodig denk ik. Overdags kan ik ze goed in de gaten houden. Het moeilijkst zullen de nachten worden. Phemke kan ik dan in een bench in een andere ruimte zetten, maar honyx maakt deuren open (en niet goedschiks, dan kwaadschiks :-X ). Ik hoop dat ik de situatie houdbaar kan houden door dan 's-nachts beneden op de bank te gaan slapen. We gaan het zien. Voor een noodsituatie heb ik in ieder geval inmiddels van de fokster de toezegging dat Phemke dan bij haar mag logeren.
Door Jantina
#3306043
Nou dat is en blijft een vreselijk lastig ding. Mijn reu is gecastreerd maar niet gek zeg ik altijd maar. Hij koppelt zelfs gewoon als hij de kans krijgt. Het is echt altijd afzien. Ik heb nu een teef loops die gedekt zal worden, dat scheelt want dan heeft ze niet zoveel zin meer. En als de dame afsnauwd is het snel klaar is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3306059
Inge en Bono schreef:Puur geslachtsdrift inzetten? Bij Bono (was wel een gecastreerde reu) hielp dat heel goed....
Oké, zal daar eens op googlen. Honyx is wel een intacte reu. Wanneer begon jij daarmee? Als de loopsheid begon of al eerder?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3306060
Heb er inmiddels een oud topic over gevonden uit 2011. Daar staat ook iets over hopcapsules. Misschien is dat ook een idee om die alvast in huis te halen?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3306062
Heb inmiddels iets over puur geslachtsdrift gevonden. Ze hebben de naam verandert in puur hypersex.
De samenstelling is: Extracten van Hop (Humulus lupulus), Mariadistel (Carduus marianus) en Monnikspeper (Agnus castus). Verdund extract van echte marjolein (Origanum majorana). Alcohol 35% v.v.
Maakt dit hopcapsules overbodig?
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3306064
Doranto schreef:Oké, zal daar eens op googlen. Honyx is wel een intacte reu. Wanneer begon jij daarmee? Als de loopsheid begon of al eerder?
Lizje was heel geregeld loops, dus ik begon voor de loopsheid, hoeveel ervoor weet ik niet meer zeker, ik dacht een week of 3

Op je 'hopvragen' heb ik geen antwoord, sorry
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3306085
Hier zitten we ook weer even met dit "probleem"

Rox is loops (3e keer nu) en hoewel het tot dag 12 goed ging en ik Sjors (intacte reu) met mijn stem nog weg bij Rox kreeg is het nu 3 dagen drama in de zin dat Sjors maar 1 doel heeft.... oren obsessief wassen, Rox versieren en dekken !

Dus zitten ze nu continu gescheiden van elkaar
Niet leuk maar over een paar dagen is er weer rust in de tent en kunnen we er weer 7 maanden tegenaan ;)

Moet wel zeggen dat Sjors wel gewoon blijft eten en niet loopt te joelen oid, als dat punt ooit komt bij hem mag die tijdens het hoogtepunt even uit logeren
Maar Sjors is een hond die erg gesteld is op routine dus hou hem liever thuis zolang het alleen bij het willen dekken blijft
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door