Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3305718
Zoals de titel al zegt: zou het wat zijn?
Ik lees hier veel positieve dingen over (Philips) airfryers, maar is deze ook okee?
2,3 liter inhoud, is dat voldoende?
En stel dat we eens friet, kroketten of frikandellen erin willen doen, moeten we dan de speciale (duurdere) oven-varianten kopen?

Ben benieuwd naar jullie advies :)
#3305720
De airfryer stond bij mij al heel lang op mijn verlanglijstje en ik wilde echt perse de Philips XL maar er kwam steeds wat tussen. Toen we gingen verhuizen en wat verder van een snackbar gingen wonen vond ik het een mooi excuus maar toen zat opeens het exemplaar van Inventum in mijn kerstpakket..ook met grote mand.
Ik vind het helemaal geweldig maar koop inderdaad wel van alles de oven of zelfs speciale airfryer variant.
Best heel vaak ergens in de aanbieding..en nog altijd vele malen goedkoper dan naar de snackbar gaan ;) .
Ik moet wel zeggen dat hij bij ons toch naar de schuur verhuisd is..het is uiteraard geen frituurvet maar er komt toch een of ander chemisch luchtje vanaf dat lang blijft hangen. Ik weet niet of dat bij allemaal zo is maar dat heeft de Inventum in ieder geval.
Over het algemeen heeft Lidl prima producten..belangrijkste is de grootte van de inhoud en die lijkt mij prima..en ik hou altijd, zeker met frietjes, net ff wat langer aan..bij kroketten is de opgegeven tijd vaak prima anders spetteren ze uit elkaar ..hoog uit een minuutje extra en..altijd even buiten de airfryer houden voor je gaat eten (staat ook op de verpakking) dan is het echt meer dan goed te doen..
#3305825
Geen idee of de airfryer van de Lidl was is.
Maar wij zijn helemaal verzot op onze airfryer.
Bijna iedere dag wordt hij gebruikt hier,

Afbakbroodjes even 6 minuten op 190gr, zonder voorverwarmen.
Krieltjes 14 minuten op 200gr.
Kipschnitzels, kiprollade, shaslicks, saté, drumsticks, gaat er allemaal in.
En uiteraard ook de vette hap doen we er in.

We hebben al jaren geen frituurpan meer. Maar nadat ik bij een kennis zag hoe eenvoudig een airfryer werkt en schoon te maken is heb ik er ook één aangeschaft.
Ik heb wel de XL van Philips aangeschaft, want met 4 (vaak 5) volwassenen in huis heb je wel die capaciteit nodig.
Op Facebook is een groep waar tips en gerechten gedeeld worden.
Ook heel handig.

Hij is dan wel wat duurder dan andere pannen geloof ik, maar is het zeker waard.
#3305829
Ik heb er een van kruidvat. Voor 37 kon ik me er geen buil aan vallen, vond ik ;)
En dat is ook zo. Ik heb ovenfriet gehad, maar die vindt meneer te droog. Nu gewone friet en een lepel olie er over; goedgekeurd ;)
Gewone frikandellen en kroketten nog niet geprobeerd, de oven/airfryer snacks waren prima.
Voor andere zaken nog niet gebruikt.

Inhoud 2.2 liter. Voor ons 2 prima, voor 2 volwassen en 2 kinderen te klein denk ik
#3305885
Hm, hier zijn de ervaringen met dingen van de Lidl wat minder positief.
Ik had een knoflookpers en na een half jaar normaal gebruik en afwassen met de hand (ik was nog vaatwasserloos) bestond hij ineens uit 2 losse delen. Handmixer ruim een jaar na de garantie 'ontploft'; hij deed ineens raar, ik keek erin en -poef-! Gelukkig draag ik bril.
We hadden een kraan van de Franse Lidl in het vorige huis. Ook weer even na de garantie dat het ding begon te scheuren en daardoor lekken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door