Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3304614
Lizzy schreef:Het is vast lastig te zien maar dit (Lovea - Casper's zonnebrandcreme) heb ik er een uur geleden opgesmeerd:

IMG_0008[1].JPG

Dat is echt geen plaat als je dat op je gezicht doet ;D
Ja ik zie het en het glimt ook nog steeds, niet? Plakt het dan ook nog steeds ?
Door fransbulletje
#3304618
Ik gebruik al jaren de dagcreme van Earthline, hierin zit een UV filter dit beschermd tegen huidveroudering etc.
Er zit geen UVB filter in dit beschermd je tegen verbranden in de zon, is er wel van Earthline maar weet niet of die witte waas geeft.
Zie meer info op hun website, volgens mij zou een creme met UV bescherming voldoende moeten zijn, mits je echt in de volle zon gaat zitten/lopen
http://www.originalcosmetics.nl
Gebruikersavatar
Door Hope
#3304633
Natuurlijk kan je niet alle schadelijke stoffen uit cosmetica en voeding etc ontwijken. Tenzij je de Staatsloterij hebt gewonnen misschien, maar anders wordt het toch vrij lastig. Natuurlijk kan je ook zeggen "ik wandel met mijn honden naast de snelweg dus ik krijg tóch wel schadelijke stoffen binnen".
Juist daarom denk ik dan. Op die snelweg heb je geen invloed, op wat je binnenkrijgt wél. Als je daar dan zo min mogelijk zooi binnenkrijgt kan je lichaam wellicht die snelweg ook beter aan.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3304643
Hope schreef:Natuurlijk kan je niet alle schadelijke stoffen uit cosmetica en voeding etc ontwijken. Tenzij je de Staatsloterij hebt gewonnen misschien, maar anders wordt het toch vrij lastig. Natuurlijk kan je ook zeggen "ik wandel met mijn honden naast de snelweg dus ik krijg tóch wel schadelijke stoffen binnen".
Juist daarom denk ik dan. Op die snelweg heb je geen invloed, op wat je binnenkrijgt wél. Als je daar dan zo min mogelijk zooi binnenkrijgt kan je lichaam wellicht die snelweg ook beter aan.
Hier in het westen, met de uitstoot van oa chemie pack maar ook alle andere vormen van vervuiling krijg je dagelijks zo gigantisch veel vuil en troep binnen, daar is niet tegenaan te smeren. Als je daarover gaat nadenken word je letterlijk misselijk. Ik woon hier strak aan zee, maar als ik s avonds mijn gezicht schoon maak is het toch zwart wat eraf komt. In gezonde zeelucht geloof ik allang niet meer. Mensen komen massaal met de auto, er word van alles de lucht in gepompt aan uitlaatgassen, bussen, trams, bedrijven, broeikassen even verderop, motoren die voor je deur staan te ronken. Je eigen eten verbouwen klinkt heel mooi (zei laatst iemand tegen mij, want dat is zo gezond) maar daar komen ook de uitlaatgassen overheen.

En ja ik let ook wel een soort van op wat ik op smeer. Maar ik relativeer het wel tegenwoordig. Ik geef geen vermogens meer uit aan een creme met een of ander luxe filtertje om iets buiten te houden want het komt toch wel binnen. Een standaard dagcreme is goed, liefst met zonnefilter maar zonder is ook goed. Dat beetje gif erbij maakt voor mij niet meer uit, uiteraard is dat voor ieder een persoonlijke keus.
Misschien niet als je niet in de mega drukke stad woont maar hier krijg je al troep binnen als je je neus in de tuin steekt. Wij zijn het, triest genoeg, gewend.Ik zou nergens anders meer willen wonen dan aan zee. ;)
Door frodo quin
#3304656
Els&Flow schreef:Hier in het westen, met de uitstoot van oa chemie pack maar ook alle andere vormen van vervuiling krijg je dagelijks zo gigantisch veel vuil en troep binnen, daar is niet tegenaan te smeren. Als je daarover gaat nadenken word je letterlijk misselijk. Ik woon hier strak aan zee, maar als ik s avonds mijn gezicht schoon maak is het toch zwart wat eraf komt. In gezonde zeelucht geloof ik allang niet meer. Mensen komen massaal met de auto, er word van alles de lucht in gepompt aan uitlaatgassen, bussen, trams, bedrijven, broeikassen even verderop, motoren die voor je deur staan te ronken. Je eigen eten verbouwen klinkt heel mooi (zei laatst iemand tegen mij, want dat is zo gezond) maar daar komen ook de uitlaatgassen overheen.

En ja ik let ook wel een soort van op wat ik op smeer. Maar ik relativeer het wel tegenwoordig. Ik geef geen vermogens meer uit aan een creme met een of ander luxe filtertje om iets buiten te houden want het komt toch wel binnen. Een standaard dagcreme is goed, liefst met zonnefilter maar zonder is ook goed. Dat beetje gif erbij maakt voor mij niet meer uit, uiteraard is dat voor ieder een persoonlijke keus.
Misschien niet als je niet in de mega drukke stad woont maar hier krijg je al troep binnen als je je neus in de tuin steekt. Wij zijn het, triest genoeg, gewend.Ik zou nergens anders meer willen wonen dan aan zee. ;)
Puur voor jezelf bekeken kan ik je redenering volgen. Ik ben allergisch aan de meeste zooi, maar los daar van gaat het mij om het principe dat als ik kan voorkomen dat er nog meer gif de wereld in gaat, ik dat graag doe. Idem met dierenproeven. ben ook niet perfect hoor, het is uiteindelijk een streven naar leven volgens je waarden en prioriteiten stellen en dat is natuurlijk persoonlijk.
Door Lizzy
#3304658
Els&Flow schreef:Hier in het westen, met de uitstoot van oa chemie pack maar ook alle andere vormen van vervuiling krijg je dagelijks zo gigantisch veel vuil en troep binnen, daar is niet tegenaan te smeren. Als je daarover gaat nadenken word je letterlijk misselijk. Ik woon hier strak aan zee, maar als ik s avonds mijn gezicht schoon maak is het toch zwart wat eraf komt. In gezonde zeelucht geloof ik allang niet meer. Mensen komen massaal met de auto, er word van alles de lucht in gepompt aan uitlaatgassen, bussen, trams, bedrijven, broeikassen even verderop, motoren die voor je deur staan te ronken. Je eigen eten verbouwen klinkt heel mooi (zei laatst iemand tegen mij, want dat is zo gezond) maar daar komen ook de uitlaatgassen overheen.

En ja ik let ook wel een soort van op wat ik op smeer. Maar ik relativeer het wel tegenwoordig. Ik geef geen vermogens meer uit aan een creme met een of ander luxe filtertje om iets buiten te houden want het komt toch wel binnen. Een standaard dagcreme is goed, liefst met zonnefilter maar zonder is ook goed. Dat beetje gif erbij maakt voor mij niet meer uit, uiteraard is dat voor ieder een persoonlijke keus.
Misschien niet als je niet in de mega drukke stad woont maar hier krijg je al troep binnen als je je neus in de tuin steekt. Wij zijn het, triest genoeg, gewend.Ik zou nergens anders meer willen wonen dan aan zee. ;)
Ik heb hier toch wel een ander idee over. Als ik mijn eigen groenten verbouw (en ik doe dat ook op heel kleine schaal in mijn tuin), dan maak ik de keuze of ik er gif overheen kieper/wat voor gif ik eroverheen kieper. Als ik groenten bij de Ap koop, heb ik die keuze niet. Leo en ik wonen hier nu bijna 5 jaar en nog nooit hebben wij 1 druppel gif gebruikt in onze tuin. Daarnaast planten wij veel planten en struiken die zeer aantrekkelijk worden gevonden door insecten. En bouwen we insectenhotels. We kijken bij het verbouwen van groenten welke groenten het wel goed doet en welke niet. Ja, heel simpel: je kunt bonen proberen te verbouwen die opgevreten worden door ongedierte, het blijven proberen en met gif aan te slag te gaan. Je kunt ook zeggen "we kijken of de structuur van de bodem op een natuurlijke manier kunnen veranderen". Of "we kijken welke planten we ernaast kunnen zetten om slak of luis (bijv.) uit de bonenplant (bijv.) te lokken. Je kunt ook besluiten het jaar erop een andere boonsoort te proberen. Wij kiezen dus voor de laatste 3 opties. En echt, we hebben nog nooit zoveel prachtige insecten in de tuin gehad!! Nog nooit zoveel bijtjes en lieveheersbeestjes en andere beestjes gezien. Ik geloof er heilig in dat dit (om meer dan 1 reden) beter is voor de innerlijke mens :)
Door Elf
#3304660
Ik gebruik sinds kort de zonnebrand van Aloe Pura. Bevalt me erg goed. Weet niet hoe schadelijk het is maarhwt ia de eerste zonnebrand sinds jaren waar ik niet van opzwel. Geen witte waas die ik met Lavera erg had! Verkrijgbaar bij de Tuinen
Door src_esther
#3304673
Els&Flow schreef:Hier in het westen, met de uitstoot van oa chemie pack maar ook alle andere vormen van vervuiling krijg je dagelijks zo gigantisch veel vuil en troep binnen, daar is niet tegenaan te smeren. Als je daarover gaat nadenken word je letterlijk misselijk. Ik woon hier strak aan zee, maar als ik s avonds mijn gezicht schoon maak is het toch zwart wat eraf komt. In gezonde zeelucht geloof ik allang niet meer. Mensen komen massaal met de auto, er word van alles de lucht in gepompt aan uitlaatgassen, bussen, trams, bedrijven, broeikassen even verderop, motoren die voor je deur staan te ronken. Je eigen eten verbouwen klinkt heel mooi (zei laatst iemand tegen mij, want dat is zo gezond) maar daar komen ook de uitlaatgassen overheen.

En ja ik let ook wel een soort van op wat ik op smeer. Maar ik relativeer het wel tegenwoordig. Ik geef geen vermogens meer uit aan een creme met een of ander luxe filtertje om iets buiten te houden want het komt toch wel binnen. Een standaard dagcreme is goed, liefst met zonnefilter maar zonder is ook goed. Dat beetje gif erbij maakt voor mij niet meer uit, uiteraard is dat voor ieder een persoonlijke keus.
Misschien niet als je niet in de mega drukke stad woont maar hier krijg je al troep binnen als je je neus in de tuin steekt. Wij zijn het, triest genoeg, gewend.Ik zou nergens anders meer willen wonen dan aan zee. ;)
Weleens de uitlaatgassen van al het vrachtverkeer gezien wat daar op zee langskomt? Daar is die hele opsomming van je niets bij... Dus inderdaad gezonde zeelucht, als er in de verste verte geen vaarroute in de buurt is, dan vind je dat nog misschien, anders echt niet.
Door Lizzy
#3304681
Oh trouwens, alle merken zonnebrandcreme door jullie gegeven ga ik / heb ik gegoegeld en probeer ik de ingrediënten van te achterhalen. Dat jullie niet denken dat ik sommige wel bekijk en andere weer niet. Maar bij sommige merken zijn de ingrediënten weer lastiger te achterhalen dan bij anderen!! Super bedankt voor al jullie suggesties :-*
Door Lizzy
#3304683
fransbulletje schreef:Ik gebruik al jaren de dagcreme van Earthline, hierin zit een UV filter dit beschermd tegen huidveroudering etc.
Er zit geen UVB filter in dit beschermd je tegen verbranden in de zon, is er wel van Earthline maar weet niet of die witte waas geeft.
Zie meer info op hun website, volgens mij zou een creme met UV bescherming voldoende moeten zijn, mits je echt in de volle zon gaat zitten/lopen
http://www.originalcosmetics.nl
Toch wel interessant, weer verder lezen op deze site! (de zonnebrandcreme was ook al eerder gesuggereerd).
Door Lizzy
#3304684
Kaio schreef:Ja ik zie het en het glimt ook nog steeds, niet? Plakt het dan ook nog steeds ?
Het plakt niet maar het ziet er voor de rest echt heel erg niet uit :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door