Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3305158
Lizzy schreef:Die ziet er inderdaad heel goed uit. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het geen witte waas achterlaat en toch geen nano bevat..... :g:

Maar verder heb ik besloten dat ik geen zonnebrandcreme dagelijks op mijn gezicht ga smeren. Dan maar vlekken. Ja aan het eind van de dag worden we allemaal oud, krijgen we allemaal rimpels en heel eerlijk gezegd word ik zelf wel een beetje moe van de niet-acceptatie van het ouder worden. Rimpels zijn lelijk. Verzakken is lelijk. Bruine vlekken zijn lelijk. Kortom, ouder worden staat gelijk aan lelijk. Eigenlijk heeft het wel iets triests. Tegenwoordig beginnen meiden van 25 al met botox :-\
Een goede dagcreme met UV filter zou dagelijks voldoende moeten zijn en een zonnebrandcreme alleen als je veel in de zon zit/bezig bent.

Hou het verder gewoon lekker puur natuur die strak getrokken gezichten van 60-70 jarige vind ik veel erger, ziet er niet uit!

Schoonheid zit van binnen!
Door Lizzy
#3305180
fransbulletje schreef:Een goede dagcreme met UV filter zou dagelijks voldoende moeten zijn en een zonnebrandcreme alleen als je veel in de zon zit/bezig bent.

Hou het verder gewoon lekker puur natuur die strak getrokken gezichten van 60-70 jarige vind ik veel erger, ziet er niet uit!

Schoonheid zit van binnen!
Maar daarvoor geldt hetzelfde als voor zonnebrandcreme. Die crèmes bevatten veelal een chemisch zonnefilter en staan stijf van de troep.....
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3305198
Lizzy schreef:Maar daarvoor geldt hetzelfde als voor zonnebrandcreme. Die crèmes bevatten veelal een chemisch zonnefilter en staan stijf van de troep.....
Een goede dagcreme met een paar druppels jojoba, wat van zichzelf al factor 4 bevat. En die evt aanvullen met rozen hydrolaat? Oftewel je eigen dagcreme maken (al dan niet met kokosolie) . :)

http://www.aromatherapie-info.com/dagcreme-recept.html

https://www.hetkanwel.net/2013/03/13/ki ... eme-maken/
Door src_esther
#3305270
Lizzy schreef:Die ziet er inderdaad heel goed uit. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het geen witte waas achterlaat en toch geen nano bevat..... :g:

Maar verder heb ik besloten dat ik geen zonnebrandcreme dagelijks op mijn gezicht ga smeren. Dan maar vlekken. Ja aan het eind van de dag worden we allemaal oud, krijgen we allemaal rimpels en heel eerlijk gezegd word ik zelf wel een beetje moe van de niet-acceptatie van het ouder worden. Rimpels zijn lelijk. Verzakken is lelijk. Bruine vlekken zijn lelijk. Kortom, ouder worden staat gelijk aan lelijk. Eigenlijk heeft het wel iets triests. Tegenwoordig beginnen meiden van 25 al met botox :-\
Ik vind dat de uiterlijke kenmerken van het ouder worden helemaal niet per se lelijk zijn. Rimpels vind ik soms zelfs heel mooi. Botox vind ik bijna altijd lelijk en als dat niet na de eerste behandeling lelijk is, dan wel na de tiende... Om over verbouwingen nog maar te zwijgen. Zo'n Monique van de Ven is toch een heks geworden? En madam Carice van Houten wordt er ook niet mooier op. Vind ik dan.
Door Jantina
#3305271
Ik ben dr. Leenarts gaan gebruiken. Ik had eerst Lovea maar nou vind ik die witte waas geen punt voor de kids, maar wel dat als ze ermee in de auto, op m'n bank, aan m'n meubels gaan zitten... je de vlekken er niet meer uit krijgt! Dr. Leenarts is dan wel niet 100% safe maar het komt er wel heel dichtbij. Smeert fijn, is betaalbaar (weet je wel hoeveel je moet smeren om de factor te halen? VEEL) en trekt in, plakt niet.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3305314
Lizzy schreef:Die ziet er inderdaad heel goed uit. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het geen witte waas achterlaat en toch geen nano bevat..... :g:

Maar verder heb ik besloten dat ik geen zonnebrandcreme dagelijks op mijn gezicht ga smeren. Dan maar vlekken. Ja aan het eind van de dag worden we allemaal oud, krijgen we allemaal rimpels en heel eerlijk gezegd word ik zelf wel een beetje moe van de niet-acceptatie van het ouder worden. Rimpels zijn lelijk. Verzakken is lelijk. Bruine vlekken zijn lelijk. Kortom, ouder worden staat gelijk aan lelijk. Eigenlijk heeft het wel iets triests. Tegenwoordig beginnen meiden van 25 al met botox :-\
Al die dingen die jij opnoemt, beleef jij kennelijk als lelijk. Maar ik zie dat toch heel anders, Lizzy.
In het andere topic kwam een foto van je voorbij en daar zie ik een prachtig mens!
Door Lizzy
#3305317
Hope schreef:Al die dingen die jij opnoemt, beleef jij kennelijk als lelijk. Maar ik zie dat toch heel anders, Lizzy.
In het andere topic kwam een foto van je voorbij en daar zie ik een prachtig mens!
Nee, die beleef ik niet als lelijk, die beleeft "de maatschappij" als lelijk. En we krijgen dus aan alle kanten te horen dat dit lelijk is en voorkomen of weggewerkt moet worden. En da's toch ergens triest?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3305320
Lizzy schreef:Nee, die beleef ik niet als lelijk, die beleeft "de maatschappij" als lelijk. En we krijgen dus aan alle kanten te horen dat dit lelijk is en voorkomen of weggewerkt moet worden. En da's toch ergens triest?
Als je het zelf niet lelijk vind mag de rest denken wat ze wil denken. Ik denk dat er echt nog wel veel mensen zijn die dat gemaakte echt lelijker vinden dan het natuurlijke.

Maar, ja, dat je wordt doodgegooid met reclames voor anti rimpel crèmes en het kennelijk heel normaal is om de plastisch chirurg op de eerste sneltoets van je telefoon te hebben staan is triest, ja.
Door Lizzy
#3305322
Toen ik twee weken geleden de donkere vlekjes weer terug zag komen op gezicht en handen dacht ik ook niet "oh jippie!". En zo kwam ik te goegelen op pigmentvlekjes voorkomen. En zo kwam ik op de site van Dr. Jetske die zegt dat je elke dag zonnebrandcreme met SPF30 op je snuit en handen moet smeren. En zo ging ik goegelen op zonnebrandcremes want ik wist natuurlijk al dat die filters giftig zijn. En zo kwam ik tot de conclusie dat er eigenlijk niks echt veilig is. En zo kwam ik tot de conclusie dat ik niks ga smeren, dan maar vlekken. Vind ik pigmentvlekken niet mooi hoor, ik heb ze liever niet!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3305323
Bij mij staan er ook plots veel meer op mn armen en gezicht, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me pas opviel toen dit topic er kwam... :-[
Ik heb wel geen moment overwogen daar dagelijks voor te smeren. Beetje vaker als ik de zon in ga misschien, maar waarschijnlijk zelfs dat niet.

Ik ga wel andere zonnecrème kopen, al kost dat hier voor zoiets altijd veel tijd en moeite om Meneer te overtuigen. Hij vind dat allemaal overdreven en 'als je daar allemaal moet op gaan letten...'
Gebruikersavatar
Door Hope
#3305338
Lizzy schreef:Toen ik twee weken geleden de donkere vlekjes weer terug zag komen op gezicht en handen dacht ik ook niet "oh jippie!". En zo kwam ik te goegelen op pigmentvlekjes voorkomen. En zo kwam ik op de site van Dr. Jetske die zegt dat je elke dag zonnebrandcreme met SPF30 op je snuit en handen moet smeren. En zo ging ik goegelen op zonnebrandcremes want ik wist natuurlijk al dat die filters giftig zijn. En zo kwam ik tot de conclusie dat er eigenlijk niks echt veilig is. En zo kwam ik tot de conclusie dat ik niks ga smeren, dan maar vlekken. Vind ik pigmentvlekken niet mooi hoor, ik heb ze liever niet!
Nee, dat je ze liever niet hebt, snap ik. We blijven allemaal liefs 18 :biggrin2:
Maar ik ging net als jij niet iedere dag iets op mijn gezicht smeren waar ik me niet goed bij voelde.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3305364
Ik heb een zwangerschapsmasker. Niet overdreven ernstig, maar hetis er wel 1. Ik smeer alleen (sunblock van Vera) als het nodig is Vera in te smeren. En dan smeer ik alleen mn gezicht.
Hier kan het nog wegtrekken. Gelukkig ijn het vooral kleine vlekjes en lijkt het op extreem veel zomersproeten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door