Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Eef+Stippels
#3305401
Ik smeer me nooit in. Maar ik ben deze zomer 2x verbrand in mijn gezicht en zag daarna dit topic en dacht; misschien toch wel handig als je de hele dag in de tuin aan het werk bent :biggrin2:
Verbranden is ten slotte ook niet gezond. Ik probeer normaliter een beetje uit de zon te blijven, tijdens de wandelingen ook veel in de schaduw te lopen etc. En dat werkt prima, tot je dus wel een hele dag in de volle zon bezig bent.

Ik gebruik dagelijks biologische jojoba olie op mijn gezicht, verder geen cremetjes etc. Heb ik wel geprobeerd, maar jojoba olie werkt gewoon het beste voor mij.
Door Lizzy
#3305424
fransbulletje schreef:Gebruik al jaren producten van Earthline en ben hier super tevreden over.
Ja, ik zag dat in de normale dagcreme een beetje titanium oxide zit. Volgende keer probeer ik misschien eens een potje!!
Door Lizzy
#3305425
Jantina schreef:Ik ben dr. Leenarts gaan gebruiken. Ik had eerst Lovea maar nou vind ik die witte waas geen punt voor de kids, maar wel dat als ze ermee in de auto, op m'n bank, aan m'n meubels gaan zitten... je de vlekken er niet meer uit krijgt! Dr. Leenarts is dan wel niet 100% safe maar het komt er wel heel dichtbij. Smeert fijn, is betaalbaar (weet je wel hoeveel je moet smeren om de factor te halen? VEEL) en trekt in, plakt niet.
Daar zit Homosalate in. Ook niet best....
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3338183
*hijs*

Met de komende mooie dagen in het vooruitzicht ben ik toch maar weer gaan smeren (vitiligo en rosacea). Mijn gezicht en lijf doen het nu eenmaal niet lekker zonder. Vorig zonnig weekeind was niet zo prettig, ik had daarvoor nog bijna geen zon gehad. Wel gesmeerd maar veel buiten bezig. Dat hakte er wel in.
Gezicht ontploft en jeuk op mijn armen en benen.

Heb al een hele fijne binnen gekregen:
Afbeelding

Ingrediënten misschien niet helemaal 'verantwoord' maar voor mij kan het niet anders.
http://www.cosdna.com/eng/cosmetic_146d312588.html


En deze is nog onderweg:
Afbeelding

Ingrediënten:
http://cosdna.com/eng/cosmetic_24f5181430.html

De twee verschillen niet veel, allebei hoog in spf voor uvb én uva.

De eerste heb ik al gebruikt. Smeert super! Het is een vrij dunne vloeistof, niet vet, en je slaat niet wit uit. Eigenlijk voel je helemaal niet dat je het op je gezicht hebt. Ik gebruik het na mijn gewone gezichtsverzorging. Het is helaas niet hier in de winkel te krijgen, want Asian Sunscreen. Fijn besteld via het internet.


Zijn jullie nog tevreden met wat je smeert?
Door Lizzy
#3338198
Doranto schreef:Ik hoorde van mijn dochter dat Weleda ook zonnebrandcreme op de markt gaat brengen, of het is er al sinds kort maar dat weet ik niet zeker.
Als iemand er meer over wil weten, kan ik haar wel even om informatie vragen.

edit: Heb er even op gegoogled. Hier staat er iets over: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/b ... randcreme/
Daarmee (met die Weleda) zie je er dus uit als Casper (het vriendelijke spookje) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338230
Ik ga de topic ook weer eens doorspitten. Was niet zo van de smeerderige, maar nadat ik voor de eerste keer heb gesmeerd tegen zonneschade ben ik wel wijzer geworden. Dit wil ik liever niet al te vaak doen en ik mag nog twee weken.
Door Lizzy
#3338232
Pauline schreef:Ik ga de topic ook weer eens doorspitten. Was niet zo van de smeerderige, maar nadat ik voor de eerste keer heb gesmeerd tegen zonneschade ben ik wel wijzer geworden. Dit wil ik liever niet al te vaak doen en ik mag nog twee weken.
Huh? Ik geloof dat ik drie keer niks hiervan begrijp. Waar moet je nog 2 weken mee smeren?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3338256
Pauline schreef:Ik ga de topic ook weer eens doorspitten. Was niet zo van de smeerderige, maar nadat ik voor de eerste keer heb gesmeerd tegen zonneschade ben ik wel wijzer geworden. Dit wil ik liever niet al te vaak doen en ik mag nog twee weken.
Doe je een chemische peeling?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338317
Sorry meiden, beetje laat met reageren.

Ik moest 2 weken smeren met Zyclara (soort van chemozalf), 2 weken rust om alle plekken te laten genezen en dan nog 2 weken smeren. Ik had me toch een plek op mijn voorhoofd, gelukkig onder mijn pony. En in mijn decolleté waar maar één plekje gesmeerd hoefde te worden, had ik heel veel strooicellen. Dus het zag er niet uit. Nu is het net weer allemaal heel en mag ik maandag weer.

En ik smeerde dus amper normaliter, maar realiseer me nu dat ik dat wel moet gaan doen. Ben alleen altijd nogal van de koop-snel-wat en vergeet naar verantwoord te kijken. Dus dat doe ik dan nu maar.

Ik had dus zonneschade en dat kan (hoeft niet, 1 op de 200 plekje wordt huidkanker) een voorstadium van huidkanker zijn, vandaar dat het stevig aangepakt wordt. Ik was er super op tijd bij (en ik heb er al zeker 2 jaar mee doorgelopen). Natuurlijk is het nu de bedoeling dat ik onder controle blijf, maar dat laat ik dan maar op me afkomen.
Door Lizzy
#3338325
Jeetje, heftig zeg! Leo had ook een voorstadium van huidkanker op zijn neus en dat hebben ze bevroren (2 keer). Maar zijn zus kreeg ook chemo-zalf. Ja nee, dat is mooi ruk! Leo smeert zijn neus nu in met witte-spookjes-zalf en roept dan "ben toch al getrouwd" :biggrin2:

He bleh! Sterkte Plien :-* ! Doet het ook zeer, die zalf?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338330
Hoe merk je dat dan, zo'n schade?
En lag/ liep je best vaak in de zon? Had je een bruine huid of verbrandde je wel eens / vaak?
Ik probeer het een beetje te begrijpen, vandaar. ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3338332
Het heet actinische keratose en het ontstaat als je verbrandt. Maar het duurt jaren voordat het zich openbaart. De plekken nu kunnen het gevolg zijn van verbranden in mijn jonge jaren. En ja, toen gebeurde me dat nog weleens. Zoals je op mijn profielfoto ziet ben ik een witkop met een behoorlijke blanke huid (veel sproeten). Tegenwoordig kleur ik redelijk bij hoor, maar ik ben zeker geen zonaanbidster. Wel breng ik veel tijd buiten door, dus krijg ik absoluut zon op me.

Ik had net onder mijn haargrens een rood, ruw plekje. Ik dacht dat het eczeem was daar heb ik af en toe ook last van. En juist eczeem is bij mij gebaat bij uv-licht. In mijn decolleté had ik een bultje en dat zag ik als wratje. Onder mijn oog zat ook een klein ruw plekje, echt alleen voelbaar en dat was de reden dat de huisarts het niet zelf wilde doen. Zat te dicht bij de oogbol en zij vond het niet prettig om dat aan te moeten stippen. De dermatoloog zei dat hij het liever fors wilde behandelen, vandaar de zyclara. Laat nou net het plekje onder mijn oog volgens hem niets zijn... Dat heb ik wel een paar dagen ingesmeerd, maar daar gebeurde niets mee. Maar met de rest.... Zelfs waar ik niet smeerde ging de huid overal kapot. Het lijken net allemaal blaren. Ben tussendoor nog wel weer gezien door de dermatoloog, maar volgens hem was het een reactie uit het boekje. Mijn lichaam ruimde alle foute cellen adequaat op. Inmiddels is de huid weer heel en mag ik morgenavond weer beginnen. Hij zei dat deze keer de reactie veel milder zou zijn, omdat als het goed is de foute cellen opgeruimd zijn.

Nu heb ik ook nog een plekje op mijn neus en dat ga ik morgen ook maar insmeren, kijken of dat wat doet. Huid zonder foute cellen reageert niet namelijk, dus dat is wel weer handig. Maar van mijn decolleté schrok ik behoorlijk hoor, wat zag dat eruit.

Hier lees je meer over zonneschade: https://www.huidarts.com/huidaandoening ... -keratose/
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 15 apr 2018, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door