Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3304686
Tanna schreef:Ik gebruik Plante System zonnemelk.
Dit zou een veilige filter kunnen zijn, titanium. Zeker weten doe ik dat echter nog steeds niet... Laat het geen witte waas achter? Gebruik jij 'm ook op je gezicht?

Ingrediënten:
Aqua, caprylic/capric, triglyceride, titanium dioxide, glycerin, cetyl alcohol, steraryl alcohol, polygerin-10, polyglyceryl-2 caprate, sodium stearoyl glutamate, buturospermum, parki butter*, parfum, potassium lactate, alcohol,Ci 77492, cocos nucifera oil*, glyceryl carylate, macadamia ternifolia seed oil*, simmondsiachinensis seed oil, stearic acid, sucrosa stearate, lactic acid, aloe barbadensis leaf extract*, phenethyl alcohol, xanthan gum, helianthus annuus seed oil*, argania spinosa kernel oil*, ascorbyl palmitate, Ci 77491, persea gratissma oil*, prunus amygdalus dulcus oil*, glyceryl caprate, squalane, symphytum officianale root extract, tocopherol, phytic acid, sodium benzoate, citronellol**, linalool**, calendula officinalis flower extract*, Ci 77489, isostearic acid, camelia sinensis catechins, potassium sorbate. * biologische/** bestanddeel uit aromaoliën.
Door Lizzy
#3304687
*Marieke* schreef:Ik heb een enorm gevoelige huid.. en zowaar voor veel natuurlijke producten allergisch zoals kammile en arnica enz. Ik verbrand enorm snel! Eucerin kan ik niet tegen. Ik gebruik nu dagelijks voor mijn gezicht dr zonnebescherming van nimue. Gewoon over de dagcreme. Weinig nodig, voelt enorm lekker aan.. prijzig, maar met mijn huid durf ik niet smeren zeker niet aan!
Ik zoek nog naar de ingredienten :biggrin2:
Door Lizzy
#3304688
Elf schreef:Ik gebruik sinds kort de zonnebrand van Aloe Pura. Bevalt me erg goed. Weet niet hoe schadelijk het is maarhwt ia de eerste zonnebrand sinds jaren waar ik niet van opzwel. Geen witte waas die ik met Lavera erg had! Verkrijgbaar bij de Tuinen
De F15:

Ingredienten
Aloe barbadensis (aloe vera) leaf juice*, Butyl methyoxydibenzoylmethane, Ethylhexyl methoxycinnamate, Cetearyl alcohol, Cera alba (beeswax), Titanium dioxide (nano), Dicaprylyl ether, Simmondsia chinensis (jojoba) seed oil*, Persea gratissima (avocado) oil*, Methylene bis-benzotriazolyl tetramethylbutylphenol (nano), Glyceryl stearate, Potassium palmitoyl hydrolyzed wheat protein, Caprylic/capric triglyceride, Glycerin (veg. source), Aqua, Xanthan gum, Glucose, Sodium glutamate, Urea, Lactic acid, Sodium PCA, Triticum vulgare (wheat) extract*, Glycine, Panthenol (pro-vitamin B5), Ceramide 3, Ceramide 6 II, Ceramide I, Phytophingosine, Bisabolol, Helichrysum italicum (everlasting) flower extract*, Allantoin, lecithin (non-GM), Tocopherol (vitamin E), Ascorbyl palmitate (vitamin C), citric acid, Tocopheryl acetate, Chamomilla recutita (chamomile) flower extract*, Citrus limon (lemon) fruit oil, Citrus aurantium dulcis (orange) oil, Lavandula hybrida (lavender) oil, Artemisia vulgaris (common mugwort) oil, Pogosternon cabin (Patchouli) leaf extract, Phenoxyethanol, Potassium sorbate, Benzoic acid.

Wel heel veel mooie ingrediënten!! De nano titanium is dan weer een beetje jammer.... Moet de andere filters nog ff bekijken.
Door Tanna
#3304714
Lizzy schreef:Dit zou een veilige filter kunnen zijn, titanium. Zeker weten doe ik dat echter nog steeds niet... Laat het geen witte waas achter? Gebruik jij 'm ook op je gezicht?

Ingrediënten:
Aqua, caprylic/capric, triglyceride, titanium dioxide, glycerin, cetyl alcohol, steraryl alcohol, polygerin-10, polyglyceryl-2 caprate, sodium stearoyl glutamate, buturospermum, parki butter*, parfum, potassium lactate, alcohol,Ci 77492, cocos nucifera oil*, glyceryl carylate, macadamia ternifolia seed oil*, simmondsiachinensis seed oil, stearic acid, sucrosa stearate, lactic acid, aloe barbadensis leaf extract*, phenethyl alcohol, xanthan gum, helianthus annuus seed oil*, argania spinosa kernel oil*, ascorbyl palmitate, Ci 77491, persea gratissma oil*, prunus amygdalus dulcus oil*, glyceryl caprate, squalane, symphytum officianale root extract, tocopherol, phytic acid, sodium benzoate, citronellol**, linalool**, calendula officinalis flower extract*, Ci 77489, isostearic acid, camelia sinensis catechins, potassium sorbate. * biologische/** bestanddeel uit aromaoliën.
Dat waasje is alleen met smeren, het trekt meteen weg. Ik gebruik het ook op mijn gezicht en ik vind het prettig spul.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#3304724
Lizzy schreef:Oh dank je! Ik ben heel blij met de link want het geeft een prachtig overzicht :-*
Ja vond ik ook! Heel mooie uitleg ook over alle stoffen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3304733
Lizzy schreef:Ik heb hier toch wel een ander idee over. Als ik mijn eigen groenten verbouw (en ik doe dat ook op heel kleine schaal in mijn tuin), dan maak ik de keuze of ik er gif overheen kieper/wat voor gif ik eroverheen kieper. Als ik groenten bij de Ap koop, heb ik die keuze niet. Leo en ik wonen hier nu bijna 5 jaar en nog nooit hebben wij 1 druppel gif gebruikt in onze tuin. Daarnaast planten wij veel planten en struiken die zeer aantrekkelijk worden gevonden door insecten. En bouwen we insectenhotels. We kijken bij het verbouwen van groenten welke groenten het wel goed doet en welke niet. Ja, heel simpel: je kunt bonen proberen te verbouwen die opgevreten worden door ongedierte, het blijven proberen en met gif aan te slag te gaan. Je kunt ook zeggen "we kijken of de structuur van de bodem op een natuurlijke manier kunnen veranderen". Of "we kijken welke planten we ernaast kunnen zetten om slak of luis (bijv.) uit de bonenplant (bijv.) te lokken. Je kunt ook besluiten het jaar erop een andere boonsoort te proberen. Wij kiezen dus voor de laatste 3 opties. En echt, we hebben nog nooit zoveel prachtige insecten in de tuin gehad!! Nog nooit zoveel bijtjes en lieveheersbeestjes en andere beestjes gezien. Ik geloof er heilig in dat dit (om meer dan 1 reden) beter is voor de innerlijke mens :)
Kunstmeststoffen moet je ook van wegblijven in een ecologische moestuin. Want die verminderen het bodemleven en dat is de motor van je tuin. Gewoon compost, mulch en gier gebruiken.
Gif moet je trouwens mijden, niet enkel voor je gezondheid of voor het milieu, maar vooral omdat het een straatje zonder einde creëert. Je moet steeds meer gif spuiten omdat je probleem elk jaar groter wordt als je alle natuurlijke vijanden van je plaag vernietigd door hun voedsel weg te nemen.
Een hoopje stenen ergens in een plekje hoog gras biedt ook schuilplaats aan nuttige diertjes.

En verder zijn heel wat groenbemesters prima bijenplanten. Op een plaats waar je oogst en niet van plan bent dat jaar nog iets te telen, kan je dus best een groenbemester zaaien zodat de bijen ook laat op het jaar nog wat voedsel krijgen. Wintervaste moet je in de grond inwerken of met karton bedekken om te laten afsterven. Niet wintervaste soorten gaan vanzelf dood waarna het bodemleven zijn werk kan doen. Extra voeding voor je bodem.
Laat alles liggen en er zal ook minder onkruid schieten.
Win-win-win...
Door Lizzy
#3304743
pearlsofpassion schreef:Wauw, we moeten duidelijk eens aan de studie.
Wat een nuttig topic!
Ga ik eens met een aantal mensen delen.
Ja, ik denk echt de moeite waard, zeker ook als je kinderen hebt!
Door Lizzy
#3304744
pearlsofpassion schreef:Kunstmeststoffen moet je ook van wegblijven in een ecologische moestuin. Want die verminderen het bodemleven en dat is de motor van je tuin. Gewoon compost, mulch en gier gebruiken.
Gif moet je trouwens mijden, niet enkel voor je gezondheid of voor het milieu, maar vooral omdat het een straatje zonder einde creëert. Je moet steeds meer gif spuiten omdat je probleem elk jaar groter wordt als je alle natuurlijke vijanden van je plaag vernietigd door hun voedsel weg te nemen.
Een hoopje stenen ergens in een plekje hoog gras biedt ook schuilplaats aan nuttige diertjes.

En verder zijn heel wat groenbemesters prima bijenplanten. Op een plaats waar je oogst en niet van plan bent dat jaar nog iets te telen, kan je dus best een groenbemester zaaien zodat de bijen ook laat op het jaar nog wat voedsel krijgen. Wintervaste moet je in de grond inwerken of met karton bedekken om te laten afsterven. Niet wintervaste soorten gaan vanzelf dood waarna het bodemleven zijn werk kan doen. Extra voeding voor je bodem.
Laat alles liggen en er zal ook minder onkruid schieten.
Win-win-win...
Wij gebruiken ook geen kunstmest. Alles puur natuur.
Door Eef+Stippels
#3304825
Jura&Mahru schreef:Weet niet of dit al voorbij gekomen is in het topic, maar hier staat ook wel fijne uitleg en vergelijkingen:
http://www.loveli.care/2016-zonnebrandcreme-test/
Die Goddes Garden Every Day ziet er goed uit! :)
Helemaal als deze inderdaad geen witte waas achterlaat.
Ik heb even gezocht, en Iherb verkoopt hem.

Op de site van Heel Natuurlijk staan ook zonproducten zonder chemische troep:
https://www.heelnatuurlijk.nl/webwinkel ... ucten.html
Ik heb een paar jaar geleden die van Mexitan gehad, maar daar krijg je wel een witte waas van. Met die van PNS heb ik geen ervaring.
Door Lizzy
#3305147
Die ziet er inderdaad heel goed uit. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat het geen witte waas achterlaat en toch geen nano bevat..... :g:

Maar verder heb ik besloten dat ik geen zonnebrandcreme dagelijks op mijn gezicht ga smeren. Dan maar vlekken. Ja aan het eind van de dag worden we allemaal oud, krijgen we allemaal rimpels en heel eerlijk gezegd word ik zelf wel een beetje moe van de niet-acceptatie van het ouder worden. Rimpels zijn lelijk. Verzakken is lelijk. Bruine vlekken zijn lelijk. Kortom, ouder worden staat gelijk aan lelijk. Eigenlijk heeft het wel iets triests. Tegenwoordig beginnen meiden van 25 al met botox :-\
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door