Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3304760
Parelridder schreef:Angelique en Lizzy, Jullie reageren alsof ik tegen boetes voor 'het koken van een hond' gepleit heb, dat is niet het geval. Jullie hebben het over een UURTJE in de auto, terwijl het buiten 'snikheet' en 'al niet te harden' is. Dat is nogal wat anders dan ik omschrijf.
Lizzy, internetten achter het stuur is geen inschattingsfout, dat mag gewoon nooit zelfs maar een moment. Over een hond in de auto moet daarentegen ingeschat worden of de mensen redelijkerwijze hadden kunnen weten dat dit levensbedreigend had kunnen zijn. De afgelopen dagen was dat duidelijk een "Ja" en er zijn ook situaties waarin je je kunt voor stellen dat mensen dat verkeerd inschatten. Het is niet zo dat de politie hier geen boetes voor uit schrijft en soms kondigen ze (rondom hete weken en evenementen) ook aan dat dit tot een boete van honderden euro's leidt en ze niet eerst waarschuwen.



Lizzy, wij hebben hier als we trainen wekelijks te maken met hysterie bij de auto. En dat is een veilige weergave, want dat in in het voorjaar eerder 5 keer per week dan 1 keer per week.. Dat dwingt dan om iemand mee te nemen die bij de auto kan blijven om mijn hond te bewaken om toch oefeningetjes uit te kunnen zetten, die is dus ook 2 x een uur bezig met de rit en alle tijd van de training kwijt, puur n.a.v. dit gedrag en het risico wat er uit volgt dat mensen een ruitje gaan in slaan.
Het is niet specifiek bij mijn woonplaats, de vriend waarover ik eerder vertelde woont in de op van Nrd Holland en in mijn trainingsgroep (midden Nld) is dezelfde ervaring. Het ligt misschien eerder in de trainingssituatie: wij laten om een leuke training voor te bereiden voor de hond deze regelmatig even in de auto aan de rand van losloopgebied.
Oh, dat had ik er niet uit opgemaakt hoor, dat jij tegen boetes zou zijn.

En verder blijft het natuurlijk mal dat ik nooit iets merk van hysterie en jij vrijwel niet normaal kunt trainen. Geen idee waar dat aan ligt! We zullen het waarschijnlijk nooit weten...
#3304765
Lizzy schreef:En verder blijft het natuurlijk mal dat ik nooit iets merk van hysterie en jij vrijwel niet normaal kunt trainen. Geen idee waar dat aan ligt! We zullen het waarschijnlijk nooit weten...
Ik neem aan dat jij je honden niet in de auto laat naast losloopgebied? Want elders hebben wij er ook nooit last van, als ik aansluitend boodschappen doe (en die combi maak ik eigenlijk altijd: op weg naar huis vanuit wandeling/training even boodschappen doen, als de warmte het toe laat) is er nóóit iemand die zelfs maar een blik werpt.

Barfplaats wordt gesponsord door