Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3304217
Ik teken niet.

Ik vind dit een hele subjectieve hype petitie.

Wij

Vinden dat een hond in een warme auto achterlaten dierenmishandeling is!


constateren

We constateren dat het ontbreekt aan een goede strafmaatregel als een hond bijna het loodje heeft gelegd in een warme auto.


en verzoeken

Wij verzoeken dat er wetswijziging komt waarin onschuldige dieren nu eens echt worden beschermd!


Wat is een warme auto? In welke zin zal een wetswijziging die achteraf straft de hond beschermen? Hoeveel honden leggen er daadwerkelijk bijna het loodje in warme auto's? Hoe vaak wordt er door omstanders ingegrepen terwijl er feitelijk nog niet zoveel aan de hand is?
#3304220
Ga voor de gein eens praten met politie en dierenambulances. Vaak namelijk. Vooral in Kijkduin, Scheveningen maar zelfs bij Ikea en andere winkelcentra. Net zo vaak als dat je mensen ziet die met dit weer met hun hond gaan fietsen. Herseninhoud van een amoebe. Van mij mag er een fikse straf opgelegd worden. Want het is best lullig als je als hond langzaam wordt gekookt.....
#3304221
Lizzy schreef:Ga voor de gein eens praten met politie en dierenambulances. Vaak namelijk. Vooral in Kijkduin, Scheveningen maar zelfs bij Ikea en andere winkelcentra. Net zo vaak als dat je mensen ziet die met dit weer met hun hond gaan fietsen. Herseninhoud van een amoebe. Van mij mag er een fikse straf opgelegd worden. Want het is best lullig als je als hond langzaam wordt gekookt.....
Zeker! En daar mag ook absoluut iets aan gedaan worden! Het is meer dan lullig, het is verschrikkelijk!

Maar deze petitie zegt gewoon helemaal niets. Het is alleen maar gebaseerd op emotie, zonder feiten. "Een warme auto", wat is dat? Gaan we dan mensen die hun hond met 15 graden in de schaduw parkeren ook flink straffen? Helpt dat om "onschuldige dieren nu eens echt te beschermen"??
#3304222
Heel eerlijk? I don't care. Nu is het zo dat als omstanders of de politie of de dierenambulance een dooie gekookte hond uit de auto hebben staan slepen de eigenaar van de hond kan zeggen "oh jeej, wat lullig" en er verder no sweat is. Als een agent gelijk een proces verbaal op kan maken en een boete kan geven van €200 vind ik het prima (liever meer maar je weet hoe dat gaat in NL). OK, is dit niet de meest goede omschrijving/opzet van een enquête, eens, maar dat er iets gebeuren moet is voor mij helder. Ik ben dat gezeik jaar in jaar uit wel zat zo langzamerhand, anno 2017.
#3304228
Lizzy schreef:Heel eerlijk? I don't care. Nu is het zo dat als omstanders of de politie of de dierenambulance een dooie gekookte hond uit de auto hebben staan slepen de eigenaar van de hond kan zeggen "oh jeej, wat lullig" en er verder no sweat is. Als een agent gelijk een proces verbaal op kan maken en een boete kan geven van €200 vind ik het prima (liever meer maar je weet hoe dat gaat in NL). OK, is dit niet de meest goede omschrijving/opzet van een enquête, eens, maar dat er iets gebeuren moet is voor mij helder. Ik ben dat gezeik jaar in jaar uit wel zat zo langzamerhand, anno 2017.
We zijn het over de noodzaak dat er iets gebeurd wel eens. Alleen ik vind de petitie zó slecht dat ik hem niet teken. Het is helder dat er iets gebeuren moet, maar het heeft mijn inziens geen zin om dan dergelijke petities te gaan tekenen.

Overigens ik geef er wel om. Want legio mensen laten volkomen verantwoord hun hond af en toe in de auto en deze petitie wakkert de hetze daartegen aan. Ik wens mijn hond met 15 graden wél in de auto achter te kunnen laten, zonder dat de eerste de beste idioot roept dat het te warm is, mijn ruiten in begint te slaan met alle risico's van dien en ik vervolgens nog eens een straf opgelegd krijg. Het heeft totaal geen zin om de volkomen acceptabele uitvoering hiervan op een lijn te trekken met idioten die met 30 graden hun hond in een afgesloten auto laten om te gaan doen waar ze zin aan hebben.
#3304312
Kaela schreef:We zijn het over de noodzaak dat er iets gebeurd wel eens. Alleen ik vind de petitie zó slecht dat ik hem niet teken. Het is helder dat er iets gebeuren moet, maar het heeft mijn inziens geen zin om dan dergelijke petities te gaan tekenen.

Overigens ik geef er wel om. Want legio mensen laten volkomen verantwoord hun hond af en toe in de auto en deze petitie wakkert de hetze daartegen aan. Ik wens mijn hond met 15 graden wél in de auto achter te kunnen laten, zonder dat de eerste de beste idioot roept dat het te warm is, mijn ruiten in begint te slaan met alle risico's van dien en ik vervolgens nog eens een straf opgelegd krijg. Het heeft totaal geen zin om de volkomen acceptabele uitvoering hiervan op een lijn te trekken met idioten die met 30 graden hun hond in een afgesloten auto laten om te gaan doen waar ze zin aan hebben.
Volgens mij komen wij hetzelfde soort mensen tegen.. Ik ken ook de mensen die volkomen hysterisch worden als ik mijn honden in de auto laat zonder dat er sprake is van hitte (ik mag toch hopen dat iedereen hier mij op mijn woord geloofd dat ik alert ben op de temperatuur en verstandig genoeg om die juist in te schatten). Ik heb al hysterische dames rondom mijn auto getroffen die de politie aan het bellen waren (mij die telefoon nog even overhandigden) terwijl ze in overleg waren over het inslaan van een ruitje, omdat ik 1 hond in de auto had die flink blafte. Ja, die blafte omdat ze wist dat ik een opdracht voor haar aan het uitzetten was en die éérst met haar kameraad ging doen: ongeduld. Ook al een man ontmoet die mij opdroeg mijn hond me te nemen uit de auto, omdat hij anders onmiddellijk de ruit ging in slaan. wederom en situatie waarin de hond even in de auto moest blijven terwijl ik een opdrachtje uit zette. Haar uit mijn zicht buiten de auto leggen met risico op dat er een agressieve hond passeert spreekt me niet aan en het was in de auto ab-so-luut niet te warm!! Er viel met die man niet te praten, hij beloofde dat als ik ook maar 1 stap verder liep, hij acuut de ruit ging in slaan. En het ging mij niet om die ruit, maar ik heb al een getraumatiseerde hond nav een aanrijding en je wilt niet weten wat een ellende het is als je hond haar gevoel van veiligheid in de auto verliest als je daarvan afhankelijk bent voor alle losloop wandelingen.
Kortom, die boodschap dat en hond in een warme auto overlijd die veroorzaakt bij een behoorlijk grote groep mensen hysterische paniek en daar waar er totaal gen aanleiding toe is uiterst dwingend/dominant gedrag. Een vriend van me laat ten alle tijden ijn auto raampjes volkomen open, met alle risico's van dien omdat mensen het hele jaar door hysterisch denken te maken te hebben met een "warme auto!" als ze er een hond in zien zitten. Maar stel nou dat iemand mijn auto jat, met de honden er in. Dus nee, ik durf dat niet te doen, alles dan maar wijd open zetten voor de enorme groep die er geen jota van begrepen heeft.

Ik neem aan dat geen enkele hondenbezitter doelbewust de hond in een te hete auto achter laat. Ik neem om diezelfde reden dan ook aan dat een hogere boete/straf hieraan niets verandert. Kennelijk is er een (grote) groep mensen die de boodschap niet begrijpt: een deel gaat dreigen en alarm slaan zodra er een hond in een auto achter blijft bij daglicht, een andere groep meent nog steeds dat als ze 'even snel' een hond in een snikhete auto achter laten dat geen kwaad kan.
Laat er een goede informatieve campagne gemaakt worden, die beide groepen aan spreekt, die enerzijds alsjeblieft verdere massa hysterie voorkomt en tegelijk wel degelijk de mensen die de boodschap tav de combi hete auto & hond nog steeds niet ontvingen wél bereikt.
De mensen die mij bedreigen mijn auto ruiten in de slaan en me zodoende raken in mijn gevoel van veiligheid bij het verlaten van de auto met daarin een hond, omdat er altijd weer een of andere hysterica op tilt kan slaan, die mogen wat mij betreft net zo hard een boete krijgen voor het dreigen met iets wat niet alleen mijn auto maar vooral ook mijn honden zou beschadigen. Die mensen hebben namelijk óók niet naar de boodschap geluisterd t.a.v. de combi hond & auto op hete dagen! En nee dat leidt niet tot doden, maar als ik mij niet conformeer aan hun idiote eisen heeft mijn hond wel een trauma!!! En ik kan je zeggend at het meer dan akelig is als je een uur rijdt naar een mooi trainingsgebied, leuke opdrachten hebt bedacht en die even wilt uit zetten, maar helaas het 'mag' niet van een willekeurige passant, dus je kunt onverrichter zaken weer naar huis: zonde van de rit, alle tijd, je hobby niet kunnen uitvoeren en last but not least je hond zwaar beteuterd dat het ineens niet door gaat. Dat ben ik HEEL erg zat!
Dus ik zeg "JA!" tegen beter voorlichting, aan zowel de mensen die de boel bagatelliseren als de mensen het ernstig dramatiseren.
#3304323
Misschien is het een goed idee om een thermometertje in je auto op te hangen? Dan kan je ten allen tijde zien en aantonen hoe warm het in de wagen is?
Kan je vast al een deel.van de mensen mee bereiken, dat het echt niet te warm is...
Wel opletten dat het eentje is die tot 60° kan, anders bestaat de kans dat hij springt als je auto, zonder hond, wel in de zon blijft staan.
#3304328
pearlsofpassion schreef:Misschien is het een goed idee om een thermometertje in je auto op te hangen? Dan kan je ten allen tijde zien en aantonen hoe warm het in de wagen is?
Kan je vast al een deel.van de mensen mee bereiken, dat het echt niet te warm is...
Wel opletten dat het eentje is die tot 60° kan, anders bestaat de kans dat hij springt als je auto, zonder hond, wel in de zon blijft staan.
Dat vind ik een goed idee! Goed zichtbaar voor de "passant".
#3304334
pearlsofpassion schreef:Misschien is het een goed idee om een thermometertje in je auto op te hangen? Dan kan je ten allen tijde zien en aantonen hoe warm het in de wagen is?
Kan je vast al een deel.van de mensen mee bereiken, dat het echt niet te warm is...
Wel opletten dat het eentje is die tot 60° kan, anders bestaat de kans dat hij springt als je auto, zonder hond, wel in de zon blijft staan.
Ik vind je idee echt goed, maar het werkt bij redelijke mensen end ar wringt de schoen, vrees ik. Ik heb bijv. bij die groep gillende dames die heen en weer holden tussen mijn auto en het wandelgebied om te zien of ze 'de eigenaar' in het vizier kregen, terwijl ze ook de politie al aan de telefoon hadden, aangebonden om hun hoofd even in mijn auto te steken, zodat ze konden voelen hoe warm het daar is. Dat wilde ze niet, ze wilden maar één ding: Mij er van doordringen dat mijn hond wel dood had kunnen zijn. En de man die dreigde de ruit direct in te zullen slaan als ik niet onmiddellijk rechtsomkeert maakte en mijn hond uit de auto nam - incl. de mededeling dat hij zou bewaken of ik haar ook niet terug zette (en idd is hij gaan staan posten met zijn auto op de weg naast het veld!!) want dat hij dan alsnog direct de ruit zou in slaan - heb ik aangeboden even op de thermometer in mijn auto te kijken naar de binnen temperatuur, maar dat wilde hij pertinent niet, het was simpelweg te warm en de temp liep razend snel op en dat zou hij niet toe laten, punt uit.
Ik heb niet de indruk dat mensen die zodanig hysterisch reageren (en dan zeg ik het nog netjes) ook maar enig moment de tijd nemen om rustig in de auto te kijken of ze toevallig een thermometer zien en er op vertrouwen zullen dat die niet als de wiedeweerga omhoog schiet (want dat is natuurlijk het gevaar wat ze gehoord hebben: "de temperatuur loopt in hoog tempo enorm op en dan sterft de hond").
#3304352
Ja, jouw ervaringen zijn natuurlijk heel vervelend. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn hele honden carrière nog nooit hysterische toestanden mee heb gemaakt omtrent honden die wanneer het kan in de auto worden achtergelaten. Ik heb daar in tegen wel diverse keren net op tijd een langzaam kokende hond uit de auto gehaald zien worden. En ik ken ook de verhalen van mensen zoals jij en ik (geen amoebe zeg maar, op gebied van honden) toch heel even terwijl het echt echt wel kon de hond heeeeel even in de auto hebben laten zitten en nu de rest van hun leven verder moeten met een schuldgevoel omdat hundje toch dood gekookt bleek. Campagnes zijn er al sinds ik-weet-niet-hoeveel jaar. Op social media, maar ik zie ook op parkeerterreinen steeds meer borden en posters hangen. Dus als je het nou nog niet weet, dan lig je ook ergens onder een steen hoor.

Als ik zie hoeveel mensen gewoon toch even het risico nemen en als ik zie hoeveel mensen er gewoon geen kont om geven (en wel meer zeer achterlijke dingen met hun honden doen - we kennen ze allemaal toch wel, mensen die de achterlijkste dingen met hun honden doen waarbij je denkt "die zou geen hond mogen hebben"?): hoge boetes, prima plan. Want dat soort mensen worden alleen maar echt wakker als je ze flink in de portemonnee raakt.
#3304363
eelke schreef:Maar kan dit niet al dan? Je hond dood door hitte is toch gewoon verwaarlozing/mishandeling en daar zijn toch al straffen voor?
Geen idee maar alle keren dat Leo of ik bij zo'n situatie aanwezig zijn geweest schreef de politie geen bekeuring uit. Zeiden ze tegen de baas "moet u niet meer doen hoor!".
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door