Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3304707
petramarcel schreef:https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/32461

Inmiddels precies 1 maand in Zweden en het bevalt super al wat kennis gemaakt met de buurt en buurtjes (die zitten en stukje verderop :-) )
De vorige eigenaren hadden het B&B gedeelte wel op Booking.com en via die weg komen nu de meeste gasten maar we proberen natuurlijk wat uit te breidden en wat meer jaarrond gasten te kunnen hebben. Vandaar dat we nu ook een natuurhuisje zijn.

Natuurlijk kun je ook gewoon rechtstreeks boeken of met je camper of caravan langs komen :-)

Inmiddels zijn de katten weer vrij en lekker druk met muizen vangen (tja kippenvoer stond er als muizenvoer.............) de honden genieten van de rust hier en de wandelingen vol geurtjes.

Als je van rust en natuur houdt dan is dit echt een heerlijk plek.
Dalarna, hmm had ik altijd nog wel eens heen gewild. Dit jaar gaat het niet meer worden, volgend jaar waarschijnlijk evenmin, maar ik ga dit zeker wel opslaan. Maar, hoe moet ik mij dat voorstellen, 5 km over een grindpad met de caravan? Dat lukt nog niet eens over 10 meter :biggrin2:
Ik wil jullie trouwens graag heel veel succes wensen!
#3304736
pike schreef:Dalarna, hmm had ik altijd nog wel eens heen gewild. Dit jaar gaat het niet meer worden, volgend jaar waarschijnlijk evenmin, maar ik ga dit zeker wel opslaan. Maar, hoe moet ik mij dat voorstellen, 5 km over een grindpad met de caravan? Dat lukt nog niet eens over 10 meter :biggrin2:
Ik wil jullie trouwens graag heel veel succes wensen!
Nouja grindpad................ is een gravelroad en hier is het vrij glad gereden.
Maar toen wij hier vorig jaar met de caravan op vakantie waren hebben we heel wat meer km gravel gepakt, dwars door natuurgebieden want ja daar gingen we dan wandelen en dan maakte Tom Tom een mooie korte route naar de volgende bestemming :biggrin2: mooi binnendoor, lekker stuiteren haha
#3304986
petramarcel schreef:Wij zitten onder in Dalarna, redelijk vlakbij Frederiksberg en dat ligt tegen de grens naar Värmland aan. Dus valt nog best mee wat afstand betreft :biggrin2:
Misschien komen we wel een keer kijken, als we een rondje gaan rijden :biggrin2:
#3310254
Inmiddels ook een prima KVV gevonden rollen van 500 gram. http://www.pondusfoder.com/
Komt op ong 3 euro per kilo en de honden en katten vinden het heerlijk en na bijna 2 maanden brokken (jawel die met hoog vleesgehalte enz) zie ik ze weer opknappen.
Op de brokken kon ik ze ook niet goed op gewicht houden, ze werden bijna mager (de honden dan) Wel kregen ze al af en toe kip uit de supermarkt (nog steeds)

Dus mocht er iemand zijn die met honden wil komen en ze vers wil blijven voeren dan kan ik dit aanbieden :-) (ik heb de graanvrije versie, 2 smaken) :cool: ;)
#3310267
petramarcel schreef:Inmiddels ook een prima KVV gevonden rollen van 500 gram. http://www.pondusfoder.com/
Komt op ong 3 euro per kilo en de honden en katten vinden het heerlijk en na bijna 2 maanden brokken (jawel die met hoog vleesgehalte enz) zie ik ze weer opknappen.
Op de brokken kon ik ze ook niet goed op gewicht houden, ze werden bijna mager (de honden dan) Wel kregen ze al af en toe kip uit de supermarkt (nog steeds)

Dus mocht er iemand zijn die met honden wil komen en ze vers wil blijven voeren dan kan ik dit aanbieden :-) (ik heb de graanvrije versie, 2 smaken) :cool: ;)
Super dat ze gemalen pens hebben ook, dank voor de link! :D

Welke twee varianten geef je eigenlijk? Want die ene graanvrije versie is een mix van rund en varken (met 20% runderlever), en er staat bij dat die variant door het hoge fosforgehalte alleen als onderdeel van een veelzijdig barfmenu moet worden gegeven.
#3310270
Anne in Duitsland schreef:Super dat ze gemalen pens hebben ook, dank voor de link! :D

Welke twee varianten geef je eigenlijk? Want die ene graanvrije versie is een mix van rund en varken (met 20% runderlever), en er staat bij dat die variant door het hoge fosforgehalte alleen als onderdeel van een veelzijdig barfmenu moet worden gegeven.
Ik geef de 3xP en de original maar dan zonder de graan die is blauw ipv zwart maar zie die niet zo snel op deze site
http://www.dalahundhotell.se/index.php/ ... aerskfoder ik bestel het via haar. NGK heet die blauwe dus :-)
#3310281
Anne in Duitsland schreef:Ah, oké. Ik heb de linkt opgeslagen, vooral ivm de pens. Is toch een dingetje, om daaraan te komen in Zweden... :D
Heb daar nog niet echt naar gezocht verder maar pens zit ook in deze kvv :-)

Maar als je tips voor mij hebt dan hoor ik het graag ;-)
Kvv is nu heeeel erg handig maar wil ook wel wat Barf erbij gaan geven.
#3310284
petramarcel schreef:Heb daar nog niet echt naar gezocht verder maar pens zit ook in deze kvv :-)

Maar als je tips voor mij hebt dan hoor ik het graag ;-)
Kvv is nu heeeel erg handig maar wil ook wel wat Barf erbij gaan geven.
Ik pb je zo even. Waarschijnlijk plaats ik volgend jaar samen met een andere bp'er in Zweden een bestelling bij Dogmeat, dus misschien kunnen we dat met ons drieën doen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door