Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bloemetje
#3302023
Pauline schreef:Dat was me duidelijk. :biggrin2:

Redelijk trimrijp volgens mij. Joris heeft een stripvacht, dus hij gaat elke 3 mnd naar de trimster.
Redelijk hihi zeg maar behoorlijk.

Leukie hoor Rita. Wel heel iets anders als Cavjes! Maar de ruwharen zijn heel erg leuk en lekker eigenwijs.

Je moet de trimster maar even laten beoordelen wat ze nog kan met die vacht. Als ik er zo naar kijk is er misschien wel in geknipt en word plukken lastig. Je kan m terug plukken maar dat moet je kunnen en willen!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3302027
bloemetje schreef:Redelijk hihi zeg maar behoorlijk.

Leukie hoor Rita. Wel heel iets anders als Cavjes! Maar de ruwharen zijn heel erg leuk en lekker eigenwijs.

Je moet de trimster maar even laten beoordelen wat ze nog kan met die vacht. Als ik er zo naar kijk is er misschien wel in geknipt en word plukken lastig. Je kan m terug plukken maar dat moet je kunnen en willen!
Oh ja jij bent trimster! Lijkt mij ook dat er met de vacht iets niet goed is gegaan...., maar je hebt ook hondjes die "gewoon" zo'n vacht hebben helaas. Joep had ook een veel lastigere vacht dan Joris. Als ik de trimster moet geloven heeft Joris echt een perfecte vacht.
Door nikèdog2000
#3302029
geen idee wat er mis is met zijn vacht
toen de foto's zijn gemaakt van morgen was hij nat
hier heeft het even gehoosd en hij is door het hoge gras gerend
Laatst gewijzigd door nikèdog2000 op za 03 jun 2017, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bloemetje
#3302031
nikèdog2000 schreef:geen idee wat er mis is met zijn vacht
Helemaal niks meid :-* . Maar een ruwhaar hoort geplukt te worden en een ietwat hardere vacht te hebben. Als hij is geknipt of geschoren word zijn vacht heel zacht. En nee dat doet niks af aan het hondje en je kan t blijven doen als je dat wilt.
Maar Pauline ziet dat en ik zie dat omdat wij daar mee te maken hebben ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3302032
Tuurlijk zie ik dat :-[ .Maar dat betekent niet dat Brammetje geen schatje is. Joris is ook een ruwhaar Rita, vandaar dat het me opvalt.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3302043
nikèdog2000 schreef:ik heb geen idee of hij geknipt of geschoren is
verschil met de cavaliertjes vind ik het aardig ruuw
Als ik Joris langer laat lopen zodat hij geen stripvacht maar een plukvacht krijgt, lijkt zijn vacht meer op die van Brammetje. Dan wordt de vacht langer en wat pluiziger. Ruwhaartjes moeten echt getrimd worden hoor Rita, maar ik ga er vanuit dat je dat wel weet toch? De vacht wordt anders één en al klit en borstelen helpt niet, helaas. Knippen of scheren mag echt nooit, alles moet er met de hand uitgeplukt worden. Daarom moet de vacht rijp zijn, anders kan het niet zonder de hond pijn te doen.

Deze foto is gemaakt ongeveer 7 weken nadat Joris getrimd was, inmiddels is hij alweer geweest.
jorisje.jpg
jorisje.jpg (151.97 KiB) 2203 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3302058
Pauline schreef:Als ik Joris langer laat lopen zodat hij geen stripvacht maar een plukvacht krijgt, lijkt zijn vacht meer op die van Brammetje. Dan wordt de vacht langer en wat pluiziger. Ruwhaartjes moeten echt getrimd worden hoor Rita, maar ik ga er vanuit dat je dat wel weet toch? De vacht wordt anders één en al klit en borstelen helpt niet, helaas. Knippen of scheren mag echt nooit, alles moet er met de hand uitgeplukt worden. Daarom moet de vacht rijp zijn, anders kan het niet zonder de hond pijn te doen.

Deze foto is gemaakt ongeveer 7 weken nadat Joris getrimd was, inmiddels is hij alweer geweest.

jorisje.jpg
Je hebt helemaal gelijk Pauline!
Wellicht verschilt het per hond, bij Saartje kun je de poten absoluut niet plukken, dat staat ze niet toe!
Die worden dus geknipt helaas!
Door bloemetje
#3302059
Lazy Garfield schreef:Je hebt helemaal gelijk Pauline!
Wellicht verschilt het per hond, bij Saartje kun je de poten absoluut niet plukken, dat staat ze niet toe!
Die worden dus geknipt helaas!
Wat zonde! Word ze heel boos? Moet er niet gewoon nog langer gewacht worden met plukken? Ze zijn dan misschien nog niet rijp en dan doet het idd zeer. Als je het eens langer laat zitten en dan zelf probeert? Volgens mij wordt haar gezicht ook geknipt of niet?
Ook als er al aan geknipt is kan je terugplukken! Maar dat kost tijde.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3302060
bloemetje schreef:Wat zonde! Word ze heel boos? Moet er niet gewoon nog langer gewacht worden met plukken? Ze zijn dan misschien nog niet rijp en dan doet het idd zeer. Als je het eens langer laat zitten en dan zelf probeert? Volgens mij wordt haar gezicht ook geknipt of niet?
Ook als er al aan geknipt is kan je terugplukken! Maar dat kost tijde.
Is net weer geplukt na ruim vijf maanden!! De rest van de vacht zit goed los, alleen de poten niet. Dat zou ook los moeten zitten dan.
En ik ga haar niet martelen, dan maar knippen hoor.
En nee de kop wordt geplukt.
Haar vacht is trouwens alleen op de rug vrij stug, de rest voelt veel zachter aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door