Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Jip1
#3301808
Mijn vriendin is aan het zoeken wat voor soort hond bij haar en haar zoontje met een vorm van autisme past.

Zelf is ze allergisch en zit ze te denken aan een labradoodle omdat deze antiallergisch zou zijn?

Hebben jullie tips en ideeën tegen wat voor soort hond zij met haar allergie zou kunnen en die ook nog in hun gezin past?

Ze hebben 2 zonen, de jongste heeft pddnos met nog iets, maar wat dat is weet ik niet meer en is 8 jaar. Ze werkt 24 uur maar werkt ook een stuk daarvan thuis. Ze heeft een tussenwoning, met een kleine tuin, in een drukke buurt.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door bloemetje
#3301825
Ik wil je vriendin aanraden een's contact op te nemen met Jetty van der Hulst. Ze fokt labradoodles en heeft enigzins ervaring met allergische mensen en ik meen ook met hulphonden en kan je adviseren. Ze kan dan ook eens langsgaan om te proberen of ze er tegen kan en of ze het ras leuk vind.

ik hou er zelf niet van. Ik ken er drie en er is 1 die ik wel leuk vind. De rest heeft gedragsproblemen.

Je krijgt daar ook goed en juist advies over vachtverzorging.
Trap alleen niet in dat doodlepakket van haar. Je hebt niet alles nodig. Alleen een waterblazer (die je elders goedkoper kan krijgen) en de les pooches borstel (die moet je wel bij haar halen).
Door Siberienne
#3301831
Een labradoodle verhaart (bijna) niet maar let op: er zijn ook vele te koop die moeilijke vachten hebben de veel verzorging eisen en zeker bij 1e generatie kruisingen kunnen heel diverse vachten voorkomen die niet allemaal hypoallergeen zijn. Of je vriendin wel of niet tegen een doodle kan, ligt ook aan de vorm en mate van haarallergie

Andere rassen die weinig verharen zouden ook een poedel kunnen zijn, een lagotto romagnolo of een schnautzer.
Afhankelijk van de vorm van autisme kan een hond een zegen zijn maar soms gaat het ook helemaal niet goed. Zeker bij een pup : dat geeftook nogal wat onrust.
Misschien kan ze ook eens kijken bij afgekeurde hulphonden? Daar zitten ook doodleg bij en dan weet je we meer al wat voor karakter je in huis haalt,
Laatst gewijzigd door Siberienne op vr 02 jun 2017, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#3301832
Wij kozen destijds voor een maltezer omdat de oudste gevoelig was de jongste blijkt nu na meer dan 10 jaar toch allergisch aan de honden. met medicijnen is het onder controle en het is ook veel minder als ze pas gewassen zijn. Dus goed informeren zeker op vlak van karakter. Succes
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3301841
Ik ken iemand die die Italiaanse water hondjes/ truffelzoekers zoekers heeft i.v.m. zware allergieën, en dat gaat heel goed. Iets met lagotto heten ze.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3301857
Waarom niet gewoon een poedel? Zeker de koningspoedels hebben een leuk en fijn karakter en je hoeft ze natuurlijk niet in een standaard poedelmodel met kuif enzo te knippen. Ik heb er ooit eentje regelmatig als een soort terrier of beertje geknipt, was heel leuk.
Door Tanna
#3301861
Ik ken heel wat labradoodles met huid- en hartproblemen. En inderdaad, waarom niet kiezen voor een echte poedel? Leuke, slimme honden!
Door src_esther
#3301864
Doranto schreef:Waarom niet gewoon een poedel? Zeker de koningspoedels hebben een leuk en fijn karakter en je hoeft ze natuurlijk niet in een standaard poedelmodel met kuif enzo te knippen. Ik heb er ooit eentje regelmatig als een soort terrier of beertje geknipt, was heel leuk.
Dat is wat ik ook dacht. En zoals Tanna opmerkt, super slim.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301875
Ik heb van een hulphond-trainer gehoord dat er bij hun geen doedels meer gebruikt worden i.v.m. vachtproblemen en/of allergieën van de hond.

Let goed op wát je in huis haalt. Dat je een rustige, maar vooral stabiele hond neemt. Drukke honden gaan vaak niet goed samen met autisme.
Misschien toch een hond van bv 1 jaar? Dan weet je het karakter al een beetje.

Veel succes met alles uitzoeken en een geschikte hond zoeken. Best lastig als je met twee belangrijke dingen rekening moet houden.
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3301876
Ik wist niet dat poedels ook konden bij een allergie. Dat is zeker een idee omdat ik idd ook al diverse , ietwat negatieve, info heb gevonden over het karakter van de labradoodle.

Barbet ken ik niet en ga ik zeker even naar kijken.

Afgekeurde hulphonden? Waar kan ik daarvoor kijken en wat moet ik me bij dat 'afgekeurd' voorstellen? Lijkt me ook interessant nl.

Ik ga haar gewoon dit topic mee laten lezen, kan ze zelf ook gaan neuzen

Alvast bedankt voor jullie input, kan ze vast wat mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3301879
Die Barbet..... als ik nu opnieuw een hond zou willen dan wist ik t wel, wat is die leuk zeg, karakter en uiterlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3301880
Voor afgekeurde hulphonden, kun je gewoon hulphondenscholen bellen. Houd er wel rekening mee dat je op een wachtlijst komt (vaak ca. 1 jaar).

Die honden zijn afgekeurd omdat ze bv niet áltijd voor de baas willen werken, of omdat ze (bij assistentiehonden) het snel opgeven als ze een sok bv niet uit kunnen trekken. Blinde geleide-honden kunnen worden afgekeurd omdat ze bv de hoogtedoelen niet halen (baas tegen een zonnescherm laten lopen ;)).
Dit zijn maar een paar voorbeelden hoor.

Ook worden ze afgekeurd als ze medisch iets mankeren.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3301881
Jip1 schreef:Ik wist niet dat poedels ook konden bij een allergie. Dat is zeker een idee omdat ik idd ook al diverse , ietwat negatieve, info heb gevonden over het karakter van de labradoodle.

Barbet ken ik niet en ga ik zeker even naar kijken.

Afgekeurde hulphonden? Waar kan ik daarvoor kijken en wat moet ik me bij dat 'afgekeurd' voorstellen? Lijkt me ook interessant nl.

Ik ga haar gewoon dit topic mee laten lezen, kan ze zelf ook gaan neuzen Afbeelding

Alvast bedankt voor jullie input, kan ze vast wat mee Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is juist de reden dat al die kruisingen met de poedel gefokt worden, juist vanwege de vacht van de poedel! Dus waarom dan geen echte poedel? Weet je zeker dat de vacht goed is qua allergie ;)
labradoodle is niets anders dan een kruising tussen een labrador en een poedel....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door