Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Jip1
#3301885
O zo, ja dan kan een poedel idd net zo goed. Zij is nog helemaaaal niet thuis in dit soort zaken en ik vind het juist leuk om alles uit te zoeken, dus ik doe het voorwerk vast

Hulphonden die zijn afgekeurd om die redenen zou ook prima kunnen, indien antie allergisch zijn.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3301924
Siberienne, heb ff gekeken en zal het haar laten zien. Hij krijgt al zoveel hulp en laatste jaar al zoveel gebeurd dat ikverwacht dat ze dat niet zal willen, maar je weet t niet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door kira
#3301955
De eerste vraag is volgens mij waarvoor is de allergie, voor schilfers of voor haren. De meeste mensen hebben last van het eerste, en schilfers geven alle honden. Maar los daarvan, wat wordt er verwacht van de hond. Niet iedere doodle is een geboren autisme hulphond, het percentage afgekeurde is gelijk aan andere rassen en kruisingen. En ook een doodle die echt functioneel moet zijn zul je moeten trainen op het punt waarin die functioneel moet zijn.
Misschien is het een idee eerst eens een aantal rassen te bezoeken bij mensen die kinderen in dezelfde leeftijd hebben (zodat de hond in ieder geval kinderen gewend is) en dan te zien hoe het kind op een hond reAgeert? Sommige honden likken bv graag bij mensen met spanning, de ene wordt hier ontspannen van, de ander kriegel. Dus eerst eens achterhalen welk gedrag van de hond helpend is en dan kijken welke hond die capaciteit in aanleg bezit. En dan ook diverse rassen bezoeken en zien hoe de allergie reageert. Ik kan bv niet tegen stokhaar honden maar heb op beren en retriever vachten geen hinder. Honden waar malthezer vacht in zit (bv boomer) snotter ik binnen vijf minuten volledig van.
Door san :)
#3301983
Buiten de allergie (daarvan zou ik echt checken of er echt geen allergische reactie komt) zou ik heen goed nadenken hierover. Een hond-welke hond dan ook- die in een druk gezin komt moet begeleidt. Zeker extra wanneer een of meer kinderen een dermate beperking heeft en nog vrij jong is. Het begint al bij het zorgvuldig uitzoeken van de juiste pup in het nest en mijns inziens is dat nog maar t begin. Het gezin zal goed moeten worden begeleidt en zeler het kind met pdd nos. Er kunnen mooie dingen ontstaan tussen hond en kind (ik heb zelf twee psychosociale hulphonden/ therapiehonden die ik inzet in weerbaarheids trainingen bij onder andere kinderen met autisme) maar het kan ook een gruwelijke desillusie worden voor alle partijen. Een hond is namelijk verre van DE oplossing, al kan die wel bijdragen tot mooie ontwikkelingen en een bijzondere vriendschap.

Dat nog even als kanttekening van mij.

Ik zou idd qua hond ook zeker de barbet of de lagotta romana eens onderzoeken.
Zelf heb ik tibetaantjes, verharen ook niet veel maat ook daar moet je goed weten welke lijnen geschikt zijn en stabiel zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3301988
Jip1 schreef:Die Barbet..... als ik nu opnieuw een hond zou willen dan wist ik t wel, wat is die leuk zeg, karakter en uiterlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat vind ik ook.
Vroeger was er iemand op bp die ze fokte: Alba.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3302004
Jip1 schreef:Die Barbet..... als ik nu opnieuw een hond zou willen dan wist ik t wel, wat is die leuk zeg, karakter en uiterlijk!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
+1!!
Gebruikersavatar
Door Jip1
#3302149
Ja denk dat ze zo wie zo van te voren een paar keer moet gaan kijken bij fokkers om te kijken hoe dat werkt met haar allergie. Heb er met haar over gehad dat je niet straks ineens weer kunt beslissen van, och het gaat toch niet.......voor alle partijen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3302169
src_esther schreef:Interessant artikel. Voor katten zal wel hetzelfde gelden. Bij de ene kat begin ik al te snotteren voor ik een huis inkom, een andere pas als ik het dier op schoot heb, een volgende pas als ik ga aaien en bij weer een ander geen centje pijn...
Geen idee maar ik weet wel dat een Siberische boskat wordt gezien als geschikt bij allergie terwijl dat een langhaar is. Dat voelt tegenstrijdig ;) dus wie weet ;-)
Door src_esther
#3302178
dinky89 schreef:Geen idee maar ik weet wel dat een Siberische boskat wordt gezien als geschikt bij allergie terwijl dat een langhaar is. Dat voelt tegenstrijdig ;) dus wie weet ;-)
Nou, ik heb nooit verschil gemerkt in rassen. Volgens mij is het gewoon per kat want bij bijvoorbeeld een broer en zus merkte ik verschil. De ene kon ik veel beter tegen dan de ander.
Door Alba
#3302290
pearlsofpassion schreef:Dat vind ik ook.
Vroeger was er iemand op bp die ze fokte: Alba.
:wavetowel2:

Ik ben er nog, lees sinds een paar maanden weer mee hier maar (nog) niet heel actief met posten verder.

Wij hebben idd Barbets, en die geven - over het algemeen - weinig reactie bij mensen met allergieën. Maar wat je ook doet, ga vooral her en der op bezoek en vertrouw nooit op de onze-honden-zijn-hypoallergeen marketing van sommige rassen/fokkers, want dat is gewoon onzin.

En hou er rekening mee dat praktisch alle vachten van honden die goed verdragen worden door mensen met allergieën wel veel onderhoud vragen, en veel troep en stof mee naar binnen brengen. Juist bij het verzorgen van de vacht komen de haren en schilfers vrij, dus soms kan de allergische persoon de vacht niet verzorgen...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3302302
Alba schreef::wavetowel2:

Ik ben er nog, lees sinds een paar maanden weer mee hier maar (nog) niet heel actief met posten verder.

Wij hebben idd Barbets, en die geven - over het algemeen - weinig reactie bij mensen met allergieën. Maar wat je ook doet, ga vooral her en der op bezoek en vertrouw nooit op de onze-honden-zijn-hypoallergeen marketing van sommige rassen/fokkers, want dat is gewoon onzin.

En hou er rekening mee dat praktisch alle vachten van honden die goed verdragen worden door mensen met allergieën wel veel onderhoud vragen, en veel troep en stof mee naar binnen brengen. Juist bij het verzorgen van de vacht komen de haren en schilfers vrij, dus soms kan de allergische persoon de vacht niet verzorgen...
Wat leuk dat je er weer bent! ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door