Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3301270
Afgelopen december organiseerde "mijn" clubje (de KC Delft) een obedience wedstrijd. En ach eigen terrein, eigen clubje, toch maar een keer meedoen als debutant.... en als verrassing won ik die wedstrijd met Doortje en werden we eerste.
Toen begon het te kriebelen. Ik vind wedstrijden leuk, ik heb een fanatieke juf en een hond die het helemaal geweldig vind !
Dus nog een paar wedstrijden gedaan.... en Doortje bleef in de top lopen.
Voor degene die niet weten wat obedience is... het is gehoorzaamheid in wedstrijd vorm. Muggeziften voor gevorderden.
De hond moet feilloos luisteren, naast de handler, maar ook op afstand, alles op slechts 1 commando, op de plek/zonder extra passen, op volle snelheid en liefst ook nog in rechte lijnen.... Vroeger was dit saai- maar nu wordt heel veel getraind op snelheid, plezier en motivatie, waardoor ik het zelf een hele leuke sport vind geworden !

Doortje is erg goed in de oefeningen, daar haalt ze makkelijk negens en tienen voor. Maar we hadden een klein issue met randgedrag.... ze is een paar keer (bijna) de ring uit gerend, achter een paard aan of in amsterdam op de winner- even achter de coulissen een rondje rennen... :cool: Daar hebben we hard op geoefend, maar maakte het voor mij ook iedere keer weer spannend- kregen we een tien of een nul :D

Twee weken terug mocht ik mee op een trainingskamp. Daar waren een groot aantal WK lopers uit een aantal landen (dus echt de beste vd beste). En kregen we les van oa een trainster uit Tjechie. Echt zooooo waanzinnig gaaf ! Hele simpele dingen, tijdens het oefenen al leren dat "goed= baas is stil", "fout= baas zegt wat", want op de wedstrijd ben je ook stil, dus als je in de training altijd stembeloning geeft/praat, dan heeft de hond het heel zwaar als je niks zegt op de wedstrijd.... en verder ook hele moeilijke dingen, technische dingen, anders denken, mental coaching, wedstrijd coaching etc etc. Ik voelde me net een droge spons, WOW wat heb ik veel geleerd ! Ik ga nu al sparen voor volgend jaar.... ;p

Maar goed, er waren 2 honden waar we niet van konden winnen. Als die meededen eindigde we er standaard achter.... tot afgelopen hemelvaartsdag. Doortje werd met ruime voorsprong eerste, en die andere 2 en 3... Super trots !
Het betekend ook dat we genoeg punten hebben om mee te mogen doen met het Nederlands Kampioenschap Obedience.
En ik dacht steeds, ik kan hooguit derde worden daar- maar Doortje heeft nu laten zien te kunnen winnen.
Dus we gaan heeeel hard ons best doen om Nederlands Kampioen te worden 5 juni in Bergen op Zoom. Ik vind het in ieder geval al super leuk dat ik mee mag doen en ik heb er heel veel zin in !

wedstrijd in geldrop.... boeffie is net zo blij met haar beker als ik ;)
Afbeelding

Het begin- foxus- hand touch
Afbeelding

Het volgen- dicht naast de baas.... uhuh, nu snap ik waarom ik steeds zo'n kwijlvlek op mn broek heb....
Afbeelding

pion sturen- vol gas- krap draaien- en met plezier !
Afbeelding

de hoogtesprong, wachten op het commando, springen en daarna perfect aansluiten bij de baas
Afbeelding

tussendoor een balletje als beloning.... en dan krijg je dit soort aparte foto's....
Afbeelding

Mijn kanjer.... zo blij met haar ! <3
Afbeelding

en de laatste wedstrijd waar we weer eerste werden, rotterdam...
Extra moeilijk, het was erg warm, we moesten als laaste, pas tegen 4 uur, dus lange dag wachten en het was het veld naast de manege waar ze de vorige keer achter een paard aan was gegaan... Dus ja, met alles vd mental coaching in gedachte - we kunnen het- we hebben geoefend- we gaan ervoor...... en als je dan wint, dan is dat wel heel gaaf !
Afbeelding

Ik wil er echt nog bij schrijven dat ik het zonder alle steun, support en lessen van mijn "juf" niet had gekund. Ik krijg daar zulke gave lessen ! Danielle Stoutjesdijk van Dogs4Joy. Sinds kort heeft ze een prachtige binnen hal (met gedempt kunstgras) in Pijnacker, waar we echt super kunnen trainen !
Ze geeft daar ook puppy les, balans en coordinatie en voorbereidende sport, ook voor kids en straks ook hoopers ;)
Laatst gewijzigd door miik op di 06 jun 2017, 05:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Laika
#3301283
He, wat gaaf dat je mee kan doen op het NK.
Ik heb jaren (met meerdere honden) meegelopen in deze sport en heb het heel leuk gevonden. Nu we verhuisd zijn naar ZO Groningen zijn de afstanden naar de wedstrijden te ver geworden helaas.
Zo'n NK is reuze spannend. Ik wens jullie heel veel succes!
#3301335
Oh, wow, wat geweldig knap van jullie!!! :groupwave2:
Petje af hoor!
Goh, wat een grote sprongen hebben jullie gemaakt, echt super!

Heel veel plezier met trainen en gewoon fijn met je hond bezig zijn. :)
En veel succes straks op het NK.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door