Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3342846
Super bedankt voor al jullie info! Zeggen jullie nou eens eerlijk, lopen die met die 5 tenen nou echt lekker? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342853
Lizzy schreef:Ik vind die zwarte tenen-ballerina's leuk (voor tenenschoenen dan he :biggrin2: ).
hahaha ik ook.
Alhoewel die paarse five fingers me ontzettend fijn lijken voor in en om het huis
Door san :)
#3342855
Lizzy schreef:Super bedankt voor al jullie info! Zeggen jullie nou eens eerlijk, lopen die met die 5 tenen nou echt lekker? :biggrin2:
erg genoeg lopen die het lekkerste. ik heb de merrell vaporglove ook en draag die ook graag ( omdat deze minder opvallen) maar eerlijk gezegd lopen juist die tenen dingen echt het beste.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3342856
Maar als ze die dingen nu eens zouden maken met een stofje overheen zodat je niet ziet dat het afzonderlijke tenen zijn. Ik vind het echt een vreselijk en heel gek zicht. Zo gek dat het me echt tegenstaat.

Die vivo's vind ik wel mooi. De rest eigelijk niet. :-[
Gebruikersavatar
Door Ina
#3342861
pearlsofpassion schreef:Maar als ze die dingen nu eens zouden maken met een stofje overheen zodat je niet ziet dat het afzonderlijke tenen zijn. Ik vind het echt een vreselijk en heel gek zicht. Zo gek dat het me echt tegenstaat.

Die vivo's vind ik wel mooi. De rest eigelijk niet. :-[
Dat vind ik nu ook.... ik ga echt niet op die vingerschoenen lopen, terwijl mij het barefoot principe eigenlijk heel erg aanstaat omdat ik (als het even kan) bijna altijd op blote voeten loop
Zomer of winter, zodra ik thuis ben gaan schoenen en sokken uit en heb ik een paar slippers voor als om huis naar buiten moet

Schoenen zijn bij mij noodzakelijk kwaad, dus ik volgde vol belangstelling dit topic....maar die tenen :???:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342862
pearlsofpassion schreef:Maar als ze die dingen nu eens zouden maken met een stofje overheen zodat je niet ziet dat het afzonderlijke tenen zijn. Ik vind het echt een vreselijk en heel gek zicht. Zo gek dat het me echt tegenstaat.

Die vivo's vind ik wel mooi. De rest eigelijk niet. :-[
Of je pakt barefoot vivo's en dan met deze erin:

https://anyonesrunshop.nl/product/teenc ... -falgus-2/
ok nog duurder :biggrin2:

Maar wat ik me afvraag, kom je dan nog als je heel vaak barefoot loopt nog wel in mooie leuke damesschoentjes met hak? Oog wil ook wel eens wat hoor ;)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342863
Lizzy schreef:Super bedankt voor al jullie info! Zeggen jullie nou eens eerlijk, lopen die met die 5 tenen nou echt lekker? :biggrin2:
Ik vind ze heel lekker lopen MAAR loop er niet mee door het hoge gras, want dan pluk je met je tenen alle bloemetjes en grassprieten af, die vervolgens tussen je tenen blijven zitten. :P
Gebruikersavatar
Door Ina
#3342864
Doranto schreef:Ik heb deze:
ballerina.jpg Thuis, om boodschappen mee te doen en naar de yoga

index.jpg wandelen / thuis / boodschappen

FlexToes-Black-1.jpg wandelen / boodschappen
Hoewel ik moet zeggen dat ik me op die ballerina's wel zie lopen...zijn die van Leguano ?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342865
Ina schreef:Hoewel ik moet zeggen dat ik me op die ballerina's wel zie lopen...zijn die van Leguano ?
Ja, van Leguano
Gebruikersavatar
Door koekje
#3342872
Ik krijg ook de kriebels van de aanblik van de tenenschoenen ;D
Nu moet ik wel zeggen dat de schoenen die ik hier heb gezien, me verder qua aanblik ook niet speciaal aanspreken.

Hier loopt de kabouter ook op barefootschoeisel. En dat gaan de geitenbreiers ook doen, zodra ze (buiten) kunnen lopen.
Hier wordt Zeazoo gedragen. Ze hebben er ook een lijn voor grote mensen: https://www.zeazookids.com/shop/35-ladies?
Door Anne in Zweden
#3342892
Doranto schreef:Ik vind ze heel lekker lopen MAAR loop er niet mee door het hoge gras, want dan pluk je met je tenen alle bloemetjes en grassprieten af, die vervolgens tussen je tenen blijven zitten. :P
Ja precies! ;D

Maar ik vind ze inderdaad ook heerlijk lopen. Iedere teen lekker knus in zijn eigen ruime hokje. Al moet ik wel zeggen dat het in het begin na een paar uur wat begon te irriteren, maar dan trek je ze gewoon uit en ga je de volgende dag verder met oefenen. Na een paar keer irriteert het ook niet meer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3342929
koekje schreef:Ik krijg ook de kriebels van de aanblik van de tenenschoenen ;D
Nu moet ik wel zeggen dat de schoenen die ik hier heb gezien, me verder qua aanblik ook niet speciaal aanspreken.

Hier loopt de kabouter ook op barefootschoeisel. En dat gaan de geitenbreiers ook doen, zodra ze (buiten) kunnen lopen.
Hier wordt Zeazoo gedragen. Ze hebben er ook een lijn voor grote mensen: https://www.zeazookids.com/shop/35-ladies?
Koek, hoe staan Vera haar voetjes daar dan bij?
Voor babies is het normaal he om platte voetjes te hebben. Heb jij dat dan mooi zien overgaan naar normale kindervoetjes zonder gekke tussenvormen?
Laurens loopt de laatste maanden steeds meer naar binnen. Bijna op zijn enkels als het ware. Die staan dus wat naar binnen ipv recht boven zijn voeten. Kan dat normaal zijn?
Hij heeft wel niet barefoot gelopen moet ik zeggen. Maar nu het kan met de temperaturen probeer ik hem zoveel mogelijk op kousen (das toch ook goed hé?) of op blote voeten te laten lopen. En vorige zomer was dat ook zo. Zijn pantoffels in de winter gaven ook niet zoveel steun, maar toch iets...
Ik wil het barefoot eigenlijk heel graag een kans geven, maar ben bang dat hij een voetafwijking heeft die daardoor enkel erger wordt...
Meneer en ik hebben beide klikvoeten, aangeboren. Dus de holte is vrijwel weg uit de voet en je voet klikt naar binnen. Ik heb steunzolen gedragen tot 12 jaar en ik kan nu op gelijk wat lopen, ook blootsvoets. Je ziet er vrijwel niets meer van en mijn voetafdrukken zijn normaal. Maar dat is dus gekomen door steunzolen in mijn ontwikkelingsfase.
Meneer daarentegen heeft geen behandeling gehad en die loopt nog duidelijk naar binnen, ookal draagt hij ook best vaak schoenen zonder veel steun. Al zijn schoenen gaan er ook naar staan waardoor het uiteraard nog erger wordt.
Dus ik ben bang dat het bij Laurens ook niet goed gaat zijn om hem barefoot te laten lopen, ookal zou ik graag willen. Het klinkt heel mooi, de spieren sterker laten worden en het zo opvangen. Maar werkt dat ook bij een aangeboren afwijking? En wat dan met mijn eigen ervaring?
Het liefst vraag ik het aan een pro-barefoot-podoloog, maar bestaan die wel?
Veel twijfel hier dus... :-\
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342932
Lizzy schreef:Super bedankt voor al jullie info! Zeggen jullie nou eens eerlijk, lopen die met die 5 tenen nou echt lekker? :biggrin2:
Ja. ;D Maar dat is -denk ik- toch heel persoonlijk.
Kaio schreef:
Of je pakt barefoot vivo's en dan met deze erin:

https://anyonesrunshop.nl/product/teenc ... -falgus-2/
ok nog duurder :biggrin2:

Maar wat ik me afvraag, kom je dan nog als je heel vaak barefoot loopt nog wel in mooie leuke damesschoentjes met hak? Oog wil ook wel eens wat hoor ;)


Dat gaat nog nèt. Maar niet langer dan een halve dag. En dan heb ik écht pijn in mijn voeten. En de dag daarna ook nog. :-X
Maar het is wat je zegt, het oog wil ook wel eens wat. Misschien moet ik daarin nog eens verder kijken, naar soepeler schoenen met een hakje, en een maatje meer. ;D
Kaio schreef: hahaha ik ook.
Alhoewel die paarse five fingers me ontzettend fijn lijken voor in en om het huis
Het model van de paarse wordt niet meer geleverd, dat zijn die zwarte van het plaatje van Lizzy geworden. Ook heel leuk!
pearlsofpassion schreef:Maar als ze die dingen nu eens zouden maken met een stofje overheen zodat je niet ziet dat het afzonderlijke tenen zijn. Ik vind het echt een vreselijk en heel gek zicht. Zo gek dat het me echt tegenstaat.

Die vivo's vind ik wel mooi. De rest eigelijk niet. :-[
Het principe van barefoot is, naast de zero drop, zoveel mogelijk ruimte in de voorvoet. Dat lukt maximaal bij fivefingers, omdat daar geen beperking is. Sterker nog, je tenen worden als het ware gedwongen om verder te spreiden dan ze normaal zouden doen. Dat is heerlijk, maar je moet er wel even aan wennen, zoals Anne al zei.
Elke andere schoen die de vijf de tenen in één schoen stopt heeft vrijwel altijd al minder ruimte. Tenzij daar echt heel goed naar gekeken wordt.
Ik heb de 'grovere' fivefingers aangehad, zit heerlijk. En toch voor de Vivo's gekozen omdat het oog ook wat wil. Maar misschien ga ik toch nog een keer om.


@ Lizzy: ik sprak vandaag een collega die ook een peesplaatontsteking had. Zij kreeg het advies om op een zo hard mogelijke zool te gaan lopen. Zij heeft dat met 'gewone' schoenen gedaan, maar barefoot is in principe ook lopen op een harde zool.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door