Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3354232
Kaela schreef:Vandaag dik 10.000 stappen gezet en de twijfel is volledig weg! Ze zitten nog net zo verrukkelijk en het knelt of schuurt nergens!

Mijn voeten zijn nu wel moe, maar niet pijnlijk. Na 10.000 stappen op mijn wandelschoenen waren ze dat wel. Dus super blij met deze stappertjes!
Super! Wat een openbaring is dat, hè, als je na een hele dag sjouwen gewoon pijnloze voeten hebt!
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354382
Afbeelding

Langs de kust van Bretagne gewandeld, met de fingers en Vivo Primus Trail FG L. Dat voelt wel even wat anders aan, alsof je je voeten echt gebruikt, zeg maar. :P ;D
Door Lizzy
#3354403
-Annemarie- schreef:Afbeelding

Langs de kust van Bretagne gewandeld, met de fingers en Vivo Primus Trail FG L. Dat voelt wel even wat anders aan, alsof je je voeten echt gebruikt, zeg maar. :P ;D
Ze staat wel schetig :) ! Maar je hebt spierpijntjes in je voetjes gehad?
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354435
Lizzy schreef:
Ze staat wel schetig :) ! Maar je hebt spierpijntjes in je voetjes gehad?
Ja, echt wel! :biggrin2:
Nu loop ik hier toch al heel veel barefoot, maar daar was het toch net even anders. Veel over de drooggevallen rotsen geklauterd, langs het strand gelopen. Hard zand, zacht zand. Wandelpaden langs de kust soms asfalt, soms zandgrond. Musea en overige attracties zijn ook altijd harde ondergrond en dan sta/slenter je meer dan echt doorlopen. Blijkbaar gebruik je dan toch weer andere spieren. En dat was goed te voelen.
Het herstelt wel snel hoor, maar je voelt dat ze hard gewerkt hebben.

Ik merk nu dat mijn enkels ook steeds steviger worden. Kon ik voorheen niet op één been staan om een sok aan te trekken, nu lukt dat wel zonder omvallen of wiebelen. ;D
Door Lizzy
#3354449
-Annemarie- schreef:Ja, echt wel! :biggrin2:
Nu loop ik hier toch al heel veel barefoot, maar daar was het toch net even anders. Veel over de drooggevallen rotsen geklauterd, langs het strand gelopen. Hard zand, zacht zand. Wandelpaden langs de kust soms asfalt, soms zandgrond. Musea en overige attracties zijn ook altijd harde ondergrond en dan sta/slenter je meer dan echt doorlopen. Blijkbaar gebruik je dan toch weer andere spieren. En dat was goed te voelen.
Het herstelt wel snel hoor, maar je voelt dat ze hard gewerkt hebben.

Ik merk nu dat mijn enkels ook steeds steviger worden. Kon ik voorheen niet op één been staan om een sok aan te trekken, nu lukt dat wel zonder omvallen of wiebelen. ;D
Hihihi, toch wel grappig! Heb je toch best al getrainde voeten, want jij loopt toch al behoorlijk lang op barefootshoes?

Goed zeg, dat je enkels sterker beginnen te worden. Na hoeveel tijd begon je dat verschil te merken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354468
Kan iemand mij helpen? Is er nog een ander model Merrell dan de Vapor glove die barefoot is? De Trail glove, is het niet, toch? Die tip staat omhoog, dus ik denk van niet he.

En die vibram-zolen, ik dacht eerst dat die specifiek voor barefoot waren, maar nu blijken mijn oudere Merrell-wandelschoenen ook een vibramzool te hebben. En dat zijn ook echt geen barefoots, zeer stevige schoenen. Zalige wandelschoenen, dat wel, maar voor wandelschoenen dan he.

Maar zijn er nu Merrells, andere dan de vapor glove, die barefoot zijn?
Door Siberienne
#3354470
pearlsofpassion schreef:Kan iemand mij helpen? Is er nog een ander model Merrell dan de Vapor glove die barefoot is? De Trail glove, is het niet, toch? Die tip staat omhoog, dus ik denk van niet he.

En die vibram-zolen, ik dacht eerst dat die specifiek voor barefoot waren, maar nu blijken mijn oudere Merrell-wandelschoenen ook een vibramzool te hebben. En dat zijn ook echt geen barefoots, zeer stevige schoenen. Zalige wandelschoenen, dat wel, maar voor wandelschoenen dan he.

Maar zijn er nu Merrells, andere dan de vapor glove, die barefoot zijn?
Als ik op de merrel site kijk heeft de trail glove ook een 0 mm heeldrop, dus in die zin noemen ze het barefoot. Ik vind alleen op de foto het best een dikke zool lijken. Net als deze zou ook ‘barefoot’ zijn maar ik zie het er niet aan af?
https://www.merrell.com/NL/nl_NL/bare-a ... 18#start=1

Ik vind de site van merrel er niet duidelijker op geworden, vroeger had je een apart kopje van barefoot schoenen maar dat vind ik niet meer
Gebruikersavatar
Door pike
#3354473
pearlsofpassion schreef:Kan iemand mij helpen? Is er nog een ander model Merrell dan de Vapor glove die barefoot is? De Trail glove, is het niet, toch? Die tip staat omhoog, dus ik denk van niet he.

En die vibram-zolen, ik dacht eerst dat die specifiek voor barefoot waren, maar nu blijken mijn oudere Merrell-wandelschoenen ook een vibramzool te hebben. En dat zijn ook echt geen barefoots, zeer stevige schoenen. Zalige wandelschoenen, dat wel, maar voor wandelschoenen dan he.

Maar zijn er nu Merrells, andere dan de vapor glove, die barefoot zijn?

Vibram zolen is niet specifiek barefoot. Meindl's, Hanwags, Grisport, allemaal hebben ze vibram zolen.
"Vibram is een fabrikant van schoenzolen die voorop loopt met de ontwikkeling van nieuwe rubber en kunststof legeringen."
Ze hebben de naam slijtvast te zijn maar persoonlijk heb ik daar niet zulke goede ervaringen mee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354474
Siberienne schreef:Als ik op de merrel site kijk heeft de trail glove ook een 0 mm heeldrop, dus in die zin noemen ze het barefoot. Ik vind alleen op de foto het best een dikke zool lijken. Net als deze zou ook ‘barefoot’ zijn maar ik zie het er niet aan af?
https://www.merrell.com/NL/nl_NL/bare-a ... 18#start=1

Ik vind de site van merrel er niet duidelijker op geworden, vroeger had je een apart kopje van barefoot schoenen maar dat vind ik niet meer
Ja, die idd ook. Ik vind het er ook zo niet uitzien. :-\
Nu kunnen ze ook wel de zool aan de buitenzijde wat omplooien zodat die dikker lijkt dan hij is. Bij de Vivo kids is dat ook zo. Maar bij deze gaat de tip omhoog en is die puntig, dus dat lijkt me dan toch niet kunnen?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354475
pike schreef:Vibram zolen is niet specifiek barefoot. Meindl's, Hanwags, Grisport, allemaal hebben ze vibram zolen.
"Vibram is een fabrikant van schoenzolen die voorop loopt met de ontwikkeling van nieuwe rubber en kunststof legeringen."
Ze hebben de naam slijtvast te zijn maar persoonlijk heb ik daar niet zulke goede ervaringen mee.
Ah OK, op die manier.
Dan had ik dat dus verkeerd begrepen.
Door src_esther
#3354478
pearlsofpassion schreef:Kan iemand mij helpen? Is er nog een ander model Merrell dan de Vapor glove die barefoot is? De Trail glove, is het niet, toch? Die tip staat omhoog, dus ik denk van niet he.

En die vibram-zolen, ik dacht eerst dat die specifiek voor barefoot waren, maar nu blijken mijn oudere Merrell-wandelschoenen ook een vibramzool te hebben. En dat zijn ook echt geen barefoots, zeer stevige schoenen. Zalige wandelschoenen, dat wel, maar voor wandelschoenen dan he.

Maar zijn er nu Merrells, andere dan de vapor glove, die barefoot zijn?
Waarom vraag je dat?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354480
Gewoon, om een keuze te kunnen maken.
Meneer wil ook eens proberen, maar iets vinden dat hij mooi vind, blijkt een uitdaging. Dus zoek ik zoveel mogelijk modelletjes...
Door marina
#3354482
pearlsofpassion schreef:Kan iemand mij helpen? Is er nog een ander model Merrell dan de Vapor glove die barefoot is? De Trail glove, is het niet, toch? Die tip staat omhoog, dus ik denk van niet he.

En die vibram-zolen, ik dacht eerst dat die specifiek voor barefoot waren, maar nu blijken mijn oudere Merrell-wandelschoenen ook een vibramzool te hebben. En dat zijn ook echt geen barefoots, zeer stevige schoenen. Zalige wandelschoenen, dat wel, maar voor wandelschoenen dan he.

Maar zijn er nu Merrells, andere dan de vapor glove, die barefoot zijn?
Ik heb deze, ook zeker barefoot. Zit wel een wat dikkere zool onder in vergelijking met mijn andere barefoots. Ideaal op ruiger terrein. Hele vakantie in voor mijn doen ruig terrein in Noorwegen mee gelopen zonder problemen.
https://www.merrell.com/NL/nl_NL/trail- ... 0861M.html

Deze heeft mijn vriend:

https://www.barefootandmore.nl/merrell- ... black.html
Iemand vroeg naar de waterdichtheid van de leren variant. Hij heeft geen natte voeten gekregen maar we hebben ook niet veel regen gehad. Hij denkt niet dat ze echt goed waterdicht zijn
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door