Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3350828
Anne in Zweden schreef:Ik overweeg deze te bestellen, voor de netjes. Dan heb ik de collectie wel compleet (zomer-winter, netjes-vrijetijd).

Afbeelding
Oh, die zijn leuk!


Ik heb vrij snel koude voeten, zelfs 's zomers. Met hele dunne fingers loop ik al te kleumen in de supermarkt en doen ze zeer van de kou. :-[ Dat is nog niet beter geworden, ondanks veel barefoot lopen. Denk ook niet dat ik het met regen en kou lekker ga vinden, natte voeten. :D
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3350835
pike schreef:Gevoerd met lamswol :biggrin2: dat droogt volgens mij niet bepaald snel. Nou, als ik met het huidige weer overvallen wordt door een regenbui en ik krijg natte voeten vind ik dat niet erg. maar bij vriesweer door de sneeuw lopen? Zie het al voor me. Sneeuw drinkt in de schoen, smelt want in schoen is het aanvankelijk toch ruim boven nul, maar mijn tenen gaan wel mooi bevriezen. No wat dat ik dat ga testen. Waterafstotend bij goed vetten wil ik nog wel aan. Toen ik jong was was er ook geen gore-tex. Bij echt bar weer trek ik dan wel laarzen aan...
Lijkt mij ook niet maar omdat de vraag en antwoord van zurca van leguano komt en deze van leguano zijn ::) Ze lijken mij wel fijn wanneer het kouder wordt maar voor nu waaien mijn huidige lekker door ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3350847
fransbulletje schreef:Er zijn al merrells te koop van leer, als je die behandelt kun je ze wel waterafstotend krijgen.
En er komen echt nog wel leuke goede winterschoenen/laarsjes maar daar is het nu nog even te vroeg voor.
Zag van Joe Nimble ook leuke laarsjes en die komen straks weer in alle maten binnen werd mij verteld http://www.barefootandmore.nl
Ik kan van Merrell alleen schoenen van suede vinden. Dat kan je niet vetten want dan worden ze foeilelijk. En met suede door de prut lopen is ook al geen goed idee.
De laarsjes van Joe Nimble zijn inderdaad erg leuk. Ik hoop alleen dat het niet lang meer duurt voor de wintercollectie komt want anders heb ik straks óf natte voeten in de Merrells óf zere voeten in mijn oude schoenen ::)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350849
Ik geloof ook niets van “je voeten blijven warm want ze zijn in beweging”. Ikkan me echt niets anders dan ijskoude voeten voorstelen met zulke open schoenen als het straks weer kouder en natter wordt.

Ik denk dat ik die winterschoen wel wil. Vind het een leuk model en in de stad denk ik dat ik wel droog genoeg kan lopen. Maar als dat tegenvalt is het wel een duur schoentje.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350856
Kaela schreef:Ik geloof ook niets van “je voeten blijven warm want ze zijn in beweging”. Ikkan me echt niets anders dan ijskoude voeten voorstelen met zulke open schoenen als het straks weer kouder en natter wordt.

Ik denk dat ik die winterschoen wel wil. Vind het een leuk model en in de stad denk ik dat ik wel droog genoeg kan lopen. Maar als dat tegenvalt is het wel een duur schoentje.
En toch worden je voeten echt minder koude gevoelig. Ik heb afgelopen winter ook op dunne bf-schoenen in de kou buiten gelopen en had tot mijn verbazing inderdaad geen last van koude voeten. Maar ik ben er niet mee door nattigheid gegaan. Ik vind dat helemaal niks, dus hou mijn voeten graag droog. Als het nat was droeg ik mijn waterdichte bf schoenen. Belangrijk is wel dat je je enkels en onderbenen heel goed warm houdt door goede beenwarmers te dragen en dat je bf schoenen ruim genoeg zijn, dan heb je echt veel minder (tot geen) last van koude voeten (zo was het bij mij tenminste). Ik had zelfs minder last daarvan dan met mijn "normale" dikke winterlaarzen! Je moet inderdaad niet langer in de kou stil gaan staan natuurlijk, maar dan krijg je het sowieso koud, niet alleen je voeten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350859
Doranto schreef:En toch worden je voeten echt minder koude gevoelig. Ik heb afgelopen winter ook op dunne bf-schoenen in de kou buiten gelopen en had tot mijn verbazing inderdaad geen last van koude voeten. Maar ik ben er niet mee door nattigheid gegaan. Ik vind dat helemaal niks, dus hou mijn voeten graag droog. Als het nat was droeg ik mijn waterdichte bf schoenen. Belangrijk is wel dat je je enkels en onderbenen heel goed warm houdt door goede beenwarmers te dragen en dat je bf schoenen ruim genoeg zijn, dan heb je echt veel minder (tot geen) last van koude voeten (zo was het bij mij tenminste). Ik had zelfs minder last van koude voeten dan met mijn "normale" dikke winterlaarzen! Je moet inderdaad niet langer in de kou stil gaan staan natuurlijk, maar dan krijg je het sowieso koud, niet alleen je voeten.
Ik geloof direct dat je minder koudegevoelig wordt. Maar uuuuh, ik heb in de afgelopen twee maanden met grote regelmaat smorgens koude voeten gehad ;) . Dus ik moet wel van heel ver komen voordat "minder" betekend dat ik niet met ijsklompjes rondloop.

Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor wintermodellen er gaan komen. En eigenlijk wil ik voor die tijd ook nog een zomermodel, maar daar zijn ze jammer genoeg te duur voor. Had laatst wel gekeken bij de aanbiedingen van de vapor gloves, maar daar zat mijn maat (en mijn kleur) niet bij. Blijf maar gewoon rustig doorzoeken.
Door fransbulletje
#3350877
Ik had nooit last van kouden voeten tot ik inlegzolen van de podoloog ging gebruiken.
Mijn voeten waren steeds vaker koud en snachts zelfs sokken aan ook in de zomer.
Merk nu dat mijn voeten weer veel warmer zijn, niet gek natuurlijk met deze temperaturen :biggrin2:
Nee zonder gekheid heb echt minder last van koude voeten ook al loop ik op de koude plavuizen mijn voeten blijven warm.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350878
Ik heb heel koude voeten voor mn bedpartner, maar heb er zelf zelden last van...
In de winter wil ik wel ook geen blote of natte voeten. Brrrr....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350886
fransbulletje schreef:Ik had nooit last van kouden voeten tot ik inlegzolen van de podoloog ging gebruiken.
Mijn voeten waren steeds vaker koud en snachts zelfs sokken aan ook in de zomer.
Merk nu dat mijn voeten weer veel warmer zijn, niet gek natuurlijk met deze temperaturen :biggrin2:
Nee zonder gekheid heb echt minder last van koude voeten ook al loop ik op de koude plavuizen mijn voeten blijven warm.
Ja maar dat is nu juist lekker koude plavuizen.
Ik heb nu ook geen koude voeten en dat wijd ik toch aan het weer hoor :biggrin2: in de winter heb ik ze vanzelf weer.
En is verder leuk en aardig maar ik sta toch ook vaker stil in de winter, eerlijk toegegeven koud en nat trek ik dan ook niet in hoge lowa's ed. Maar voorlopig denk ik Maar voorlopig denk ik nog niet daaraan :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350891
Kaio schreef:Ja maar dat is nu juist lekker koude plavuizen.
Ik heb nu ook geen koude voeten en dat wijd ik toch aan het weer hoor :biggrin2: in de winter heb ik ze vanzelf weer.
En is verder leuk en aardig maar ik sta toch ook vaker stil in de winter, eerlijk toegegeven koud en nat trek ik dan ook niet in hoge lowa's ed. Maar voorlopig denk ik Maar voorlopig denk ik nog niet daaraan :biggrin2:
Daarin had ik dus veel koudere voeten dan in de vivo barefoot trackers.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350893
Doranto schreef:Daarin had ik dus veel koudere voeten dan in de vivo barefoot trackers.
Maar die is ook waterproof toch ?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350896
Kaio schreef:Maar die is ook waterproof toch ?
Ja dat zijn ze allebei. Maar de tracker heeft véél dunnere zolen, dus zou je verwachten dat je dan koudere voeten zou krijgen, maar het tegendeel is het geval.
Gebruikersavatar
Door pike
#3350912
Doranto schreef:Ja dat zijn ze allebei. Maar de tracker heeft véél dunnere zolen, dus zou je verwachten dat je dan koudere voeten zou krijgen, maar het tegendeel is het geval.
Dat is wel opvallend. De trackers hebben wel een voering en een of andere thermische inlegzool. Misschien dat dat hem doet.
Ik moet zeggen dat ik elke keer kwijlend naar die trackers zit te kijken. Als ik wist dat ik er twee winters mee zou doorkomen zou ik ze bestellen. Maar ik geloof niet dat dat gaat lukken :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350916
pike schreef:Dat is wel opvallend. De trackers hebben wel een voering en een of andere thermische inlegzool. Misschien dat dat hem doet.
Ik moet zeggen dat ik elke keer kwijlend naar die trackers zit te kijken. Als ik wist dat ik er twee winters mee zou doorkomen zou ik ze bestellen. Maar ik geloof niet dat dat gaat lukken :-\
Die van mij hebben er al 1 overleeft en ik verwacht eerlijk gezegd niet, dat ze het aankomende winter niet meer gaan redden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3350917
Doranto schreef:Die van mij hebben er al 1 overleeft en ik verwacht eerlijk gezegd niet, dat ze het aankomende winter niet meer gaan redden.
Heb je enig idee hoeveel kilometers je er inmiddels op gelopen hebt?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door