Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3342947
@Lizzy ik denk dat barefoot niet slecht is, ik zou het wel opbouwen met peesplaat ontstekingen. En oefenen. Zoals handdoekje oprollen met je voeten enzo. Ik vind Fingers echt lekker lopen maar niet op mijn werk. Ik heb wel een vriend die sportarts is en die doet het wel. Is wel een soort van statement, op zijn Fingers door het ziekenhuis. De meeste patiënten vinden het erg leuk.

Ik zie mijn laarzen er op de Merrell website niet meer bij staan helaas

Maar de meneer zegt dat je in de modder ook prima op sandalen kan lopen. Kwestie van even afspoelen. :biggrin2: :biggrin2:
fullsizeoutput_d35.jpeg
fullsizeoutput_d35.jpeg (5.2 MiB) 1692 keer bekeken
fullsizeoutput_dc0.jpeg
fullsizeoutput_dc0.jpeg (6.14 MiB) 1692 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door koekje
#3342960
pearlsofpassion schreef:Koek, hoe staan Vera haar voetjes daar dan bij?
Voor babies is het normaal he om platte voetjes te hebben. Heb jij dat dan mooi zien overgaan naar normale kindervoetjes zonder gekke tussenvormen?
Laurens loopt de laatste maanden steeds meer naar binnen. Bijna op zijn enkels als het ware. Die staan dus wat naar binnen ipv recht boven zijn voeten. Kan dat normaal zijn?
Hij heeft wel niet barefoot gelopen moet ik zeggen. Maar nu het kan met de temperaturen probeer ik hem zoveel mogelijk op kousen (das toch ook goed hé?) of op blote voeten te laten lopen. En vorige zomer was dat ook zo. Zijn pantoffels in de winter gaven ook niet zoveel steun, maar toch iets...
Ik wil het barefoot eigenlijk heel graag een kans geven, maar ben bang dat hij een voetafwijking heeft die daardoor enkel erger wordt...
Meneer en ik hebben beide klikvoeten, aangeboren. Dus de holte is vrijwel weg uit de voet en je voet klikt naar binnen. Ik heb steunzolen gedragen tot 12 jaar en ik kan nu op gelijk wat lopen, ook blootsvoets. Je ziet er vrijwel niets meer van en mijn voetafdrukken zijn normaal. Maar dat is dus gekomen door steunzolen in mijn ontwikkelingsfase.
Meneer daarentegen heeft geen behandeling gehad en die loopt nog duidelijk naar binnen, ookal draagt hij ook best vaak schoenen zonder veel steun. Al zijn schoenen gaan er ook naar staan waardoor het uiteraard nog erger wordt.
Dus ik ben bang dat het bij Laurens ook niet goed gaat zijn om hem barefoot te laten lopen, ookal zou ik graag willen. Het klinkt heel mooi, de spieren sterker laten worden en het zo opvangen. Maar werkt dat ook bij een aangeboren afwijking? En wat dan met mijn eigen ervaring?
Het liefst vraag ik het aan een pro-barefoot-podoloog, maar bestaan die wel?
Veel twijfel hier dus... :-\

Hmm, Vera is geen referentiekader ben ik bang. Ze is zwaar verdacht mijn bouwfoutje te hebben gekregen. Vera zakt wat door haar enkels met lopen, ene kant meer als de andere kant.
Maar toen we begonnen was dit risico wel 1 van de redenen om voor barefoot te kiezen. Hoe minder vastzetten van onderdelen, hoe meer je de kans geeft aan de natuurlijke constructie om zelf optimaal te ontwikkelen. Dat is wel zo ook bij 'gewone' voeten en gewrichten; schoenen voor (kleine) kinderen horen zo soepel mogelijk te zijn en zo min mogelijk de voet in een mal te persen. Barefoot podologen bestaan volgens mij niet, maar mijn orthopedisch schoenmaker uit het zkh, vond dit ook zo.
Als Vera mijn bouwfoutje zou hebben, zou ze het nodig hebben om zo sterk mogelijke voetspieren te hebben. Dit bereik je door op blote voeten te lopen, of barefootschoenen. Sokken binnen kan natuurlijk ook, bij kleine kinderen die nog niet goed lopen, kan dit te glad zijn (beetje afhankelijk van je vloer). Ander punt is dat bij mijn bouwfoutje een hele slechte propiocepsis komt. Om toch zoveel mogelijk optimale motorische en sensorische prikkels te ontvangen en ernaar te handelen, is barefoot of een minimalistische schoen ook een must.
Derde punt is puur empirisch. Vera liep heel slecht op niet-barefoot. Zo vond ze als dreumes/jonge peuter haar regenlaarsjes geweldig mooi, maar als ze ze aanhad, was het alsof ze in gewapend beton stond ;D Dit is nog steeds wel ergens het geval; op niet-barefootschoeisel loopt ze nog steeds slechter en is ze eerder geneigd te vallen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3342964
Ik denk dat ik het een kans ga geven.
Moet ik wel met Meneer gaan overleggen, dat wordt nog wat.
Thuis is niets, maar schoenen voor buitenshuis, das wat anders.
Door Lizzy
#3342965
Siberienne schreef:@Lizzy ik denk dat barefoot niet slecht is, ik zou het wel opbouwen met peesplaat ontstekingen. En oefenen. Zoals handdoekje oprollen met je voeten enzo. Ik vind Fingers echt lekker lopen maar niet op mijn werk. Ik heb wel een vriend die sportarts is en die doet het wel. Is wel een soort van statement, op zijn Fingers door het ziekenhuis. De meeste patiënten vinden het erg leuk.

Ik zie mijn laarzen er op de Merrell website niet meer bij staan helaas

Maar de meneer zegt dat je in de modder ook prima op sandalen kan lopen. Kwestie van even afspoelen. :biggrin2: :biggrin2:

fullsizeoutput_d35.jpegfullsizeoutput_dc0.jpeg
Ja, ik doe ook rustig aan inderdaad. Goed dat je het zegt hoor, want ik sla nogal snel door :biggrin2: . Ik doe inderdaad elke dag (meerdere keren per dag) allerlei stretch oefeningen. Niet alleen voeten maar kuiten, bovenbenen en helemaal bovenin bij heupen.

Ik vind het ontzettend grappig dat die sportarts wel op z'n fingers loopt :biggrin2: . Maar hij is dus pro barefootshoes begrijp ik!

Oh, da's lekker dan... Echt he, gewoon geen laarzen te krijgen. Boeehhhhh!

Modder en regen voor m'n voeten zit ik niet mee. Mijn punt is echt dat ik door gras loop en ik als de dood ben voor teken! Daarom draag ik in de zomer juist laarzen! (ik loop niet op de bospaden maar neem zogenaamde olifantenpaadjes. Dat vinden mijn honden en ik veel leuker).
Door hannabelgje
#3342966
Ik heb ook echt heel lang getwijfeld. Ook vanwege de hoge prijzen. Maar het handige is wel dat als je ze koopt en het is niks je ze best makkelijk weer door kunt verkopen. Dat dan weer wel.
Ik heb er echt geen spijt van in elk geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3342973
Zo ziet een gemiddeld wandelpadje eruit:
IMG_0803[1].JPG
IMG_0803[1].JPG (2.56 MiB) 1641 keer bekeken
En zo mijn laarzen na 15 minuten wandelen:
IMG_0805[1].JPG
IMG_0805[1].JPG (2.47 MiB) 1641 keer bekeken
En na een jaar zien die er dan van dichtbij zo uit (dus natte voeten ben ik al aan gewend ::) ):
IMG_0800[1].JPG
IMG_0800[1].JPG (2.95 MiB) 1641 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pluk
#3342977
kijk eens hier Lizzy: http://www.thedrifterleather.com/produc ... in-oxblood

ik ben zelf aan het kijken voor iets voor in en om het huis
blote voeten vind ik vies en met sokken glij ik uit op de trap, dus ik wil iets wat makkelijk aan en uit trekt
ik denk nu aan Skinners
of heeft iemand tips?

als het bevalt ga ik nog eens verder kijken voor iets om mee te gaan wandelen
het klinkt echt heerlijk om er op te lopen
Door Lizzy
#3342978
koekje schreef:Hmm, Vera is geen referentiekader ben ik bang. Ze is zwaar verdacht mijn bouwfoutje te hebben gekregen. Vera zakt wat door haar enkels met lopen, ene kant meer als de andere kant.
Maar toen we begonnen was dit risico wel 1 van de redenen om voor barefoot te kiezen. Hoe minder vastzetten van onderdelen, hoe meer je de kans geeft aan de natuurlijke constructie om zelf optimaal te ontwikkelen. Dat is wel zo ook bij 'gewone' voeten en gewrichten; schoenen voor (kleine) kinderen horen zo soepel mogelijk te zijn en zo min mogelijk de voet in een mal te persen. Barefoot podologen bestaan volgens mij niet, maar mijn orthopedisch schoenmaker uit het zkh, vond dit ook zo.
Als Vera mijn bouwfoutje zou hebben, zou ze het nodig hebben om zo sterk mogelijke voetspieren te hebben. Dit bereik je door op blote voeten te lopen, of barefootschoenen. Sokken binnen kan natuurlijk ook, bij kleine kinderen die nog niet goed lopen, kan dit te glad zijn (beetje afhankelijk van je vloer). Ander punt is dat bij mijn bouwfoutje een hele slechte propiocepsis komt. Om toch zoveel mogelijk optimale motorische en sensorische prikkels te ontvangen en ernaar te handelen, is barefoot of een minimalistische schoen ook een must.
Derde punt is puur empirisch. Vera liep heel slecht op niet-barefoot. Zo vond ze als dreumes/jonge peuter haar regenlaarsjes geweldig mooi, maar als ze ze aanhad, was het alsof ze in gewapend beton stond ;D Dit is nog steeds wel ergens het geval; op niet-barefootschoeisel loopt ze nog steeds slechter en is ze eerder geneigd te vallen.
Ik wou alleen maar even zeggen dat ik het geweldig vind, zoals je je met dit soort dingen bezig houdt voor je kinderen :-* . En ik hoop dat het vele lopen op blote voetjes en barefootshoes z'n vruchten af gaat werpen! Denk het wel, als ik zo lees hoeveel beter ze loopt.
Door Lizzy
#3342979
pluk schreef:kijk eens hier Lizzy: http://www.thedrifterleather.com/produc ... in-oxblood

ik ben zelf aan het kijken voor iets voor in en om het huis
blote voeten vind ik vies en met sokken glij ik uit op de trap, dus ik wil iets wat makkelijk aan en uit trekt
ik denk nu aan Skinners
of heeft iemand tips?

als het bevalt ga ik nog eens verder kijken voor iets om mee te gaan wandelen
het klinkt echt heerlijk om er op te lopen
Ja, die zijn wel mooi die laarzen! Maar daar zie ik mezelf nog niet mee door de modder en hoog gras flaneren :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342985
Lizzy schreef:Ook cuties Pluk:

Afbeelding
Die zijn leuk! Het voordeel van het steeds bekender worden van bf-schoenen is dat ze steeds leuker worden! Nu nog de prijs wat zakken :P
Gebruikersavatar
Door pluk
#3342991
Lizzy schreef:Ook cuties Pluk:

Afbeelding

Ze mogen wel wat kosten he? :-X
die zijn idd wel schattig
maar ik loop op m'n werk echt bijna altijd op hakken, dat vind ik nou eenmaal veel mooier onder een jurk of een skinny ::)
geen giga palen maar wel een stevige hak van een cm of 5-6

de prijzen..ik vind 100 euri voor een beetje stof en een dun zooltje idd ook wel errug veel :biggrin2:
Door Siberienne
#3343001
Lizzy schreef:Ja, ik doe ook rustig aan inderdaad. Goed dat je het zegt hoor, want ik sla nogal snel door :biggrin2: . Ik doe inderdaad elke dag (meerdere keren per dag) allerlei stretch oefeningen. Niet alleen voeten maar kuiten, bovenbenen en helemaal bovenin bij heupen.

Ik vind het ontzettend grappig dat die sportarts wel op z'n fingers loopt :biggrin2: . Maar hij is dus pro barefootshoes begrijp ik!

Oh, da's lekker dan... Echt he, gewoon geen laarzen te krijgen. Boeehhhhh!

Modder en regen voor m'n voeten zit ik niet mee. Mijn punt is echt dat ik door gras loop en ik als de dood ben voor teken! Daarom draag ik in de zomer juist laarzen! (ik loop niet op de bospaden maar neem zogenaamde olifantenpaadjes. Dat vinden mijn honden en ik veel leuker).

Niet alleen statisch rekken? Ook oefenen in coördinatie bv. Ik moest zitten en dan alfabet schrijven met mijn tenen enzo.

Deze sportarts noemt schoenen ‘leather coffins’ :biggrin2: ja hij is pro mits .. opbouwen, erop hardlopen is niet voor iedereen weg gelegd en bij anatomische afwijkingen kan het soms ook niet.
Wat vooral belangrijk is, is ruimte voor je tenen en een soepele zool.

Hmm je zou ook nog lage wat meer soepele schoenen kunnen dragen met gamaschen erover ?

Wij zijn even pleite, barefoot de bergen in, tot later!
Door src_esther
#3343011
pluk schreef:kijk eens hier Lizzy: http://www.thedrifterleather.com/produc ... in-oxblood

ik ben zelf aan het kijken voor iets voor in en om het huis
blote voeten vind ik vies en met sokken glij ik uit op de trap, dus ik wil iets wat makkelijk aan en uit trekt
ik denk nu aan Skinners
of heeft iemand tips?

als het bevalt ga ik nog eens verder kijken voor iets om mee te gaan wandelen
het klinkt echt heerlijk om er op te lopen
The Drifter Leather wilde ik net in een reactie zetten. Ze hebben leuke schoenen, sandalen en laarzen. Ik overweeg daar iets te bestellen. Eerst maar weer eens mijn voeten goed opmeten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door