Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3358732
Lizzy schreef:En toch zal het je verbazen hoeveel fabrikanten van laarzen en schoenen (leer) je aanraden dat vooral niet te doen als ze nieuw zijn. Dubarry bijv. : daar komt je laars geïmpregneerd de fabriek uitrollen. De impregneer die jij erop spuit kan zelfs aantasting van hun impregneer veroorzaken. Dus zeker van waterdichte schoenen is het maar de vraag en of het leer geïmpregneerd is in de fabriek en of je er verstandig aan doet om zelf met impregneer aan de slag te gaan. Aldus Dubarry. Ik ben daarom een stuk voorzichtiger geworden met gelijk aan de slag te gaan met m'n eigen rommeltjes.
Oke dat is wel verwarrend. Maar die bescherming is natuurlijk niet blijvend. Dubarry heeft een eigen lijn aan onderhoudsspullen (zoals zoveel merken) en dat zal heus niet voor niets zijn (https://www.dubarryboots.com/media/pdf/ ... t-Care.pdf)
Maar, als je nieuwe, zgn. waterafstotende schoenen gelijk al lekken op de naden, dan weet je dat ze dus zeker niet behandeld zijn.
Kaio schreef:Zeg, wat hebben jullie binnenshuis eigenlijk aan?
Ik loop nu op skinners. Een soort van veredelde sok met een waterdicht zooltje. Ben er niet laaiend enthousiast over maar ook niet negatief. Ze hadden wat breder mogen zijn. Voor brede voeten is het zeker niets. En het is moeilijk om een passende maat te krijgen. Ze zijn er slechts in drie maten: 38-40, 40-42 en 42-44. 38-40 was veels te klein voor mij, dus ik heb ze omgeruild voor 40-42. En die zijn natuurlijk weer wat te groot (lees: te lang). Omdat ik ze alleen in huis aan heb vind ik dat niet zo'n probleem. Soms loop ik er wel even mee naar buiten naar de schuur als het droog is. De zool is weliswaar waterdicht maar ik wil er niet mee in de nattigheid gaan (waardoor er ook allemaal troep aan blijft plakken) omdat ik er weer mee naar binnen loop. Ze zijn niet echt warm.
Door Lizzy
#3358739
pike schreef:Oke dat is wel verwarrend. Maar die bescherming is natuurlijk niet blijvend. Dubarry heeft een eigen lijn aan onderhoudsspullen (zoals zoveel merken) en dat zal heus niet voor niets zijn (https://www.dubarryboots.com/media/pdf/ ... t-Care.pdf)
Maar, als je nieuwe, zgn. waterafstotende schoenen gelijk al lekken op de naden, dan weet je dat ze dus zeker niet behandeld zijn.



Ik loop nu op skinners. Een soort van veredelde sok met een waterdicht zooltje. Ben er niet laaiend enthousiast over maar ook niet negatief. Ze hadden wat breder mogen zijn. Voor brede voeten is het zeker niets. En het is moeilijk om een passende maat te krijgen. Ze zijn er slechts in drie maten: 38-40, 40-42 en 42-44. 38-40 was veels te klein voor mij, dus ik heb ze omgeruild voor 40-42. En die zijn natuurlijk weer wat te groot (lees: te lang). Omdat ik ze alleen in huis aan heb vind ik dat niet zo'n probleem. Soms loop ik er wel even mee naar buiten naar de schuur als het droog is. De zool is weliswaar waterdicht maar ik wil er niet mee in de nattigheid gaan (waardoor er ook allemaal troep aan blijft plakken) omdat ik er weer mee naar binnen loop. Ze zijn niet echt warm.
Nee, dat ben ik met je eens. Maar, ik heb ze van meet af aan ingesmeerd met dat Nikwax..... Tegen mijn eigen regels in, zeg maar.... Nah, laten we zeggen dat dat niet heeft geholpen :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3358744
Lizzy schreef:Nee, dat ben ik met je eens. Maar, ik heb ze van meet af aan ingesmeerd met dat Nikwax..... Tegen mijn eigen regels in, zeg maar.... Nah, laten we zeggen dat dat niet heeft geholpen :-\
Wax voedt en onderhoudt het leer, houdt het mooi zeg maar, maar maakt niet waterafstotend... Ergens hiervoor heb ik dat al eens uitgelegd. Wax gebruik je wanneer het leer minder mooi wordt, of ruw.
Gebruikersavatar
Door pike
#3358752
Kaio schreef:Gehavend is natuurlijk een groot woord.
20181029_154450.jpg
20181029_154434.jpg
Ze zien er gewoon gebruikt en stoer uit :biggrin2: ( loop er al een paar weken op)
Denk dat als ik ze poets ze weer picobello eruit zien. Dat moet ik nog wel een keertje doen aangezien ik ze voor eerste gebruik niet gesprayed heb wat ik normaal wel doe.
Lopen doen ze inderdaad heel fijn!
Ha die had ik gemist. Nee idd dat valt wel mee. Alleen maar een beetje vies.
Maar ik loop er nu 5 dagen op en ik loop er ook heerlijk op. Wordt er al wat minder voorzichtig mee ::) Ik hoop zoooo dat ze mijn voeten droog blijven houden!
Door Lizzy
#3358781
pike schreef:Tja, wax is wax in mijn ogen. Maar dan weet ik het ook niet meer hoor. Daar heb je ook de naden mee dichtgeplempt? Dan weet je in elk geval één ding: dat spul helpt niet :biggrin2:
Nee, hier heb ik mijn trackers mee ingesmeerd maar volgens mij kunnen we dezelfde conclusie trekken :biggrin2:
Door fransbulletje
#3358798
Kaio schreef:oo geweldig !

Denk alleen dat de kleur hier wat minder geschikt is :biggrin2:
Bij SheepSjop hebben ze ook donkere kleuren ;-)
Gebruikersavatar
Door pike
#3358799
Kaio schreef:oo geweldig !

Denk alleen dat de kleur hier wat minder geschikt is :biggrin2:
Precies wat ik ook dacht :biggrin2: Maar ze zijn wel erg leuk.
Door zurca
#3358800
Zulke sloffen (zoals die van de lidl) heb ik ook via; http://www.noorderhoeve.com/Wollen_pantoffels (en als je zoekt via google op "wollen sloffen" dan kom je nog wel meer links tegen) maar ik blijf er steenkoude voeten in houden.
Ik heb nu deze; https://www.texelana.nl/pantoffels/stella-indoor en ook daar niet echt warme voeten in maar wel iets meer dan in die andere sloffen. Zit geen voetbed in, wel een zool onder.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358808
ja zo gauw er een stuggere zool onderzit gaat het mis, dan kan het weer alleen met voetbed ::) Lastig ding ben ik :biggrin2:
Wat andere sloffen (zo gauw ze duurder worden dan) betreft...ik geloof dat ik er hier eerst op moet gaan voeden...Oli vindt alle sloffen/sokken zo leuk en het erge is dat Fozzy nu ook de humor er weer van inziet om het te pakken ::) ;D

zo eentje heb ik ook
-Annemarie- schreef:Spaanse sloffen van de Scapino. Ze vallen na één seizoen uit elkaar, maar dan zijn ze toch zo vies dat ik liever nieuwe heb. :biggrin2:

Afbeelding
Vinden de honden ook heel leuke dingen :biggrin2:
Verder vind ik ze niet echt fantastisch zitten of zo, maar bij gebrek aan beter....

Gelukkig hoef ik niet heel warme sloffen, vloerverwarming heeft zijn voordelen ;)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3358819
Kaio schreef:ja zo gauw er een stuggere zool onderzit gaat het mis, dan kan het weer alleen met voetbed ::) Lastig ding ben ik :biggrin2:
Wat andere sloffen (zo gauw ze duurder worden dan) betreft...ik geloof dat ik er hier eerst op moet gaan voeden...Oli vindt alle sloffen/sokken zo leuk en het erge is dat Fozzy nu ook de humor er weer van inziet om het te pakken ::) ;D

zo eentje heb ik ook


Vinden de honden ook heel leuke dingen :biggrin2:
Verder vind ik ze niet echt fantastisch zitten of zo, maar bij gebrek aan beter....

Gelukkig hoef ik niet heel warme sloffen, vloerverwarming heeft zijn voordelen ;)
Dat ja. ;D Het zijn meer zit-sloffen dan loop-sloffen.
Wij zijn ook zwaar aan vloerverwarming toe. :groenvanjaloeziesmiley:

Anders sokken met anti-slip op de zool?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door