Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3345430
fransbulletje schreef:Ik merk dat ik nu veel langer kan staan zonder last van mijn rug te krijgen.
Oh echt?? En jij draagt ze toch nog maar kort ook?
Door fransbulletje
#3345451
Lizzy schreef:Oh echt?? En jij draagt ze toch nog maar kort ook?
Klopt maar je houding is natuurlijker, echt duidelijk verschil.
Door Lizzy
#3345458
fransbulletje schreef:Klopt maar je houding is natuurlijker, echt duidelijk verschil.
Ja, dat merk ik ook wel, een duidelijk verschil in houding. Maar dat je het al merkt in je rug is echt super fijn voor je!
Door Anne in Zweden
#3345469
Lizzy schreef:Whaaaaaaaaa, dat is toch geweldig nieuws zeg. Jeetje, wat een super effect! Je voeten beginnen nu echt snel sterk te worden!
Zo voelt het inderdaad. Alsof ik meer kracht in mijn enkels heb. Voelt fijn!
Door fransbulletje
#3345509
Lizzy schreef:Ja, dat merk ik ook wel, een duidelijk verschil in houding. Maar dat je het al merkt in je rug is echt super fijn voor je!
In huis liep ik altijd op slippers met hoogte van 2-3 cm. Als ik lang in de keuken bezig was voelde ik dat in mijn rug, gewoon moe gevoel van het lange staan.
Nu merk ik gewoon niet dat ik al lang sta, houding is beter en dat voelt echt heel fijn.
Sta vaak in de berghouding, zoals we dat op yoga noemen, voeten op heupbreedte, knieën uit het slot en bekken neutraal.
Je staat dan heel stevig en ontspannen maar dat gaat niet als je slippers aanhebt maar wel met barefootschoenen of op blote voeten/sokken.

Het lopen op de barefootschoenen gaat ook steeds makkelijker vooral buiten.
Binnen ging het prima maar buiten nam ik toch vaak te grote stappen en kwam op mijn hak terecht en dat voelt niet fijn.
Nu ik er makkelijker en beter op loop merk ik dat mijn peesplaatonsteking nauwelijks voel dus gaat goed zo.
Door src_esther
#3345528
Anne in Zweden schreef:Even een vraagje namens de buuf: barefoot en hallux valgus, gaat dat samen? Ze heeft ooit fivefingers geprobeerd, maar vond dat niet prettig lopen. Nu ze ziet dat ik met normaal uitziende barefootschoenen loop, en hoeveel baat ik daarbij heb, wil ze ook wel weer een poging doen, maar ze heeft een flinke hallux valgus geërfd van d'r mama. Heeft iemand ervaring daarmee?
Ik, erfelijk belast, zover ik weet 4de generatie... hoewel de 3de generatie overgeslagen lijkt te zijn. Het was al zichtbaar in mijn kindertijd.
Aan een voet geopereerd toen ik begin 20 was omdat ik niet meer langer dan een kwartier kon lopen zonder pijn. Andere voet leek ook die kant op te gaan, maar gelukkig nu bijna 20 jaar later nog altijd niet nodig geweest. Het is een vreselijk pijnlijke operatie met een lange herstel periode. Ik werd na de operatie plat gespoten met morfine, wat ik afschuwelijk vond, zowel spuit als morfine, maar dragelijker dan de pijn. En ik ben geen watje. Als ik bij het lopen niet zo'n pijn had gehad, had ik het niet laten doen, want het komt gewoon terug en dat wist ik al.
Ik wil Correct Toes aanschaffen, kom er steeds niet aan toe en moet nog geschikte schoenen vinden om daarmee te combineren. Maar ik loop nu wel al veel op de Ballerina's van Leguano. Dat bevalt goed, maar die hallux valgus is niet ideaal in die schoentjes - de stof slijt daardoor snel.
Door Lizzy
#3345574
pike schreef:Dit ziet er gaaf uit voor die prijs:

https://www.zaqq.de/expeq-brown/

En ga ik eens beter bestuderen.
Kostenloos retourzenden ook nog.

Jaja ik volg dit topic ook met veel aandacht :biggrin2:
Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat je er in het echt van vindt! We horen het graag :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3345673
Lizzy schreef:Ziet er goed uit! Ik ben benieuwd wat je er in het echt van vindt! We horen het graag :biggrin2: :biggrin2:
Ik ben bang dat ik jouw schoenmaat heb: Die die ze niet hebben :'(
Door Anne in Zweden
#3345838
Lizzy schreef:Oh, ik zag deze voorbij komen (laatst vroeg iemand iets over barefootshoes in combinatie met hallux valgus): https://voetentraining.nl/onlinetrainingscheveteen/. Morgen is er een gratis webinar: https://voetentraining.nl/lastvanscheveteen/
Super, dank je! Je hebt dit zeker niet in het Zweeds ergens in een la liggen..? :D ;D Maar ik zal tegen buuf zeggen dat ze eens moet koekelen op schevetenentrening. Bestaat vast ook hier wel!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door