Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3350918
pike schreef:Heb je enig idee hoeveel kilometers je er inmiddels op gelopen hebt?
Poeh daar vraag je me wat. Ik denk dat ik gemiddeld een kilometer of 25 per week gelopen heb en dat dan de periode dat het nat en/of koud geweest is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3350923
Doranto schreef: Poeh daar vraag je me wat. Ik denk dat ik gemiddeld een kilometer of 25 per week gelopen heb en dat dan de periode dat het nat en/of koud geweest is.
Dan heb je er denk ik dus niet echt veel op gelopen? Ik weet niet goed hoe lang het nat en/of koud geweest is afgelopen winter. Maar je kan 80 weken lang 25 km lopen om aan de 2000 km te komen die voor de duurdere wandelschoenen (Meindl, Hanwag ed.) staan. Als de tracker zolen vergelijkbaar zijn in kwaliteit dan kom jij daar inderdaad wel een 2e winter door. Ook wel drie denk ik zo.
Ik denk dat ik er ook voor moet kiezen om tijdens koude maar droge dagen andere (goedkopere) schoenen aan te trekken. Probleem is tot nu toe eigenlijk dat ik op andere dan wandelschoenen geen uren kan lopen. Dus loop ik dagelijks op mijn wandelschoenen, met ik denk gemiddeld zo'n 40 km per week. Met als gevolg dat ze binnen een jaar compleet af zijn. Op barefoot schoenen gaat het waarschijnlijk wel lukken om uren te lopen zonder pijnlijke voeten te krijgen, gezien mijn ervaringen nu met de Vapor glove. Dat is een verademing, niet alleen vanwege de ruimte voor je tenen, maar ook vanwege het lichte gewicht en het feit dat je voeten er niet in gaan vastplakken van het zweet. Maar het wordt wel een enorme investering als je voor alle weersomstandigheden aparte schoenen aan moet schaffen :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350930
Maar als je er vanuit gaat dat ze even lang meekunnen als je wandelschoenen, en je koopt enkel een zomer- en een winterschoen, kunnen ze dus wel beide 2 seizoenen mee he. Ervanuitgaande dat beide seizoenen even lang zijn. Als dat niet zo is, kan het wat gaan schuiven.
Gebruikersavatar
Door pike
#3350935
Met een zomerschoen als de vapor glove kan je niet op regendagen lopen. onze zomers niet altijd zo droog. En gras is ‘s ochtends altijd nat. Nu staat er neegens meer gras (hier niet tenminste, alles is verdord). Een gevoerde winterschoen trek je dan echter toch ook liever niet aan.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3350936
Doranto schreef:Ja dat zijn ze allebei. Maar de tracker heeft véél dunnere zolen, dus zou je verwachten dat je dan koudere voeten zou krijgen, maar het tegendeel is het geval.
Dunne zolen en toch geen koude(re) voeten krijgen zolang ze droog zijn kan ik me voorstellen. Dan kan ik wel meegaan in het idee dat je voet harder aan het werk en beter doorbloed is enzo.

Maar nattigheid koelt simpelweg af. En het is nu al weken 30 graden, dus het vergt wat inlevingsvermogen inmiddels, maar als het 0-10 graden is, met koude regen en een lekker Nederlands windje, dan koelen je voeten razendsnel af als ze drijfnat zijn.
Nu is het ook nog zo dat ik ook met regelmaat op de fiets naar het werk ga en dan zijn je voeten zeker niet bepaald hard aan het werk. Dan is zo'n schoen echt ongeschikt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3350940
Kaela schreef:Dunne zolen en toch geen koude(re) voeten krijgen zolang ze droog zijn kan ik me voorstellen. Dan kan ik wel meegaan in het idee dat je voet harder aan het werk en beter doorbloed is enzo.

Maar nattigheid koelt simpelweg af. En het is nu al weken 30 graden, dus het vergt wat inlevingsvermogen inmiddels, maar als het 0-10 graden is, met koude regen en een lekker Nederlands windje, dan koelen je voeten razendsnel af als ze drijfnat zijn.
Nu is het ook nog zo dat ik ook met regelmaat op de fiets naar het werk ga en dan zijn je voeten zeker niet bepaald hard aan het werk. Dan is zo'n schoen echt ongeschikt.
Dat is ook mijn idee. Ik hou mijn voeten dan ook altijd droog.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3351514
Ja nou , moest ik noodgedwongen Salomon schoenen aan vanochtend.... ieks, teenbijelkaarknijpdingen :nono2:
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3351515
ik heb morton neuroom in mijn linker voet en sinds ik vivobarefoot loop gaat het een stuk beter. Gewone schoenen zijn een no go, binnen 5 minuten aftandse pijn. Voor de winter heb ik brede meindls gekocht met memory foam. die lopen zalig. Bewust niet voor barefoot gekozen voor de winter om bovenstaande reden van Kaela.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3351526
Zie op de Meindl site dat dat specifiek comfort fit heet, wel tof dat zulke merken nou ook schoenen met meer beenruimte aanbieden!
En dat memory foam lijkt me ook prettig.

Voor de winter heb ik nog een ander paar Salomon, zal die toch eerst moeten aftrappen :biggrin2: maar in die zit wel meer beenruimte dan degene die ik vanmorgen aanhad.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3351538
Kaio schreef:Zie op de Meindl site dat dat specifiek comfort fit heet, wel tof dat zulke merken nou ook schoenen met meer beenruimte aanbieden!
En dat memory foam lijkt me ook prettig.

Voor de winter heb ik nog een ander paar Salomon, zal die toch eerst moeten aftrappen :biggrin2: maar in die zit wel meer beenruimte dan degene die ik vanmorgen aanhad.

Ik heb zoveel ellende met die voet gehad. Was daar compleet klaar mee en ben naar een goede outdoor zaak geweest waar ze de tijd namen, waar goed naar mij werd geluisterd. Voet werd gemeten, daarna mocht ik alles passen wat ik wilde en ermee over rotspad, zandpad en heuvel oefenen. Deze meindls zaten direct al erg fijn, bewust laat in de middag gegaan met vermoeide voeten, want als ze dan lekker zitten zitten ze altijd goed. De verkoper zei dat als ik binnen 3 weken toch weer pijn kreeg ik terug mocht komen en we weer verder gingen kijken. Dat is niet meer nodig geweest. Voor mij is het heel belangrijk dat ik mijn tenen kan spreiden in schoenen, samengeknepen tenen is de hel in schoenvorm.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3351546
Els&Flow schreef:Ik heb zoveel ellende met die voet gehad. Was daar compleet klaar mee en ben naar een goede outdoor zaak geweest waar ze de tijd namen, waar goed naar mij werd geluisterd. Voet werd gemeten, daarna mocht ik alles passen wat ik wilde en ermee over rotspad, zandpad en heuvel oefenen. Deze meindls zaten direct al erg fijn, bewust laat in de middag gegaan met vermoeide voeten, want als ze dan lekker zitten zitten ze altijd goed. De verkoper zei dat als ik binnen 3 weken toch weer pijn kreeg ik terug mocht komen en we weer verder gingen kijken. Dat is niet meer nodig geweest. Voor mij is het heel belangrijk dat ik mijn tenen kan spreiden in schoenen, samengeknepen tenen is de hel in schoenvorm.
Oo maar dat is fijn als je zo'n goede zaak enigszins in de buurt hebt liggen . Hier ligt er zoiets niet voor zover ik weet.
Ja ik denk dat bij mij de samengeknepen tenen ook voor problemen zorgen . Goed ook met barefoot zijn nog niet al mijn voetproblemen over, denk dat me dat nog veel tijd gaat kosten...
Gebruikersavatar
Door pluk
#3351550
Els&Flow schreef:

Ik heb zoveel ellende met die voet gehad. Was daar compleet klaar mee en ben naar een goede outdoor zaak geweest waar ze de tijd namen, waar goed naar mij werd geluisterd. Voet werd gemeten, daarna mocht ik alles passen wat ik wilde en ermee over rotspad, zandpad en heuvel oefenen. Deze meindls zaten direct al erg fijn, bewust laat in de middag gegaan met vermoeide voeten, want als ze dan lekker zitten zitten ze altijd goed. De verkoper zei dat als ik binnen 3 weken toch weer pijn kreeg ik terug mocht komen en we weer verder gingen kijken. Dat is niet meer nodig geweest. Voor mij is het heel belangrijk dat ik mijn tenen kan spreiden in schoenen, samengeknepen tenen is de hel in schoenvorm.
Mag ik vragen bij welke zaak je bent geweest en welke Meindl je hebt?
Ik heb inmiddels geen paar schoenen meer waar ik geen zere voeten in heb.
Door src_esther
#3351576
Kaio schreef:Ja nou , moest ik noodgedwongen Salomon schoenen aan vanochtend.... ieks, teenbijelkaarknijpdingen :nono2:
Het scheelt iets om de zooltjes eruit te halen, tenminste voor mij. De 'winter'(lees gtx)schoenen zijn sowieso al iets ruimer, dus daar heb ik dat waarschijnlijk niet nodig.

Ik zag dat ik bij mijn 'zomer'schoenen de voering geheel kapot heb gelopen bij binnenkant hiel en breedste deel van de voet... Ik hield van mijn Salomons, maar die liefde is wel over...
De Salomons zijn gebombardeerd tot werkschoenen voor de momenten dat er geen veiligheidsschoenen vereist zijn. Veiligheidschoenen zijn overigens een ware hel om op te lopen, maar liever dat dan (roestige) spijkers door de zool of kapotte tenen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door