Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360399
Vanmorgen ging het nog met mijn gewone wandelsokken ( die " gewone" van de decathlon, dus niet dik) en zonder inlegzolen in de trackers. Maar zojuist :cold: naast het gewoon koud te hebben ook hartstikke koude voeten.
Zal maar eens overschakelen naar dikkere sokken en de thermo inlegzolen ( ik heb best veel ruimte erin dus dat lukt wel )
Door fransbulletje
#3360404
Ik heb tot nu toe geen last gehad van koude voeten.
Draag dunne bamboo sokken en heb in de Vivo's wel het thermo zooltje. De Joe Nimbles zijn heerlijk warm.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3360426
Ik ben sinds vandaag overgestapt op mijn super warme merinowollen sokken in mijn leguano's Aktiv. En ik heb totaal geen koude voeten gehad op de fiets, terwijl ik in mijn handschoenen wel koude vingers had. Gelukkig worden er morgen betere handschoenen bezorgt!

Voor de nattigheid heb ik hopelijk ook een aardige oplossing voor op de fiets. Een regenbroek met flapjes over je voeten, voor een prikkie bij de decathlon. Is voor lopen niets, maar fietsen zal prima gaan en hopelijk werkt het. Heb het nog niet uit kunnen proberen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3360430
Kaela schreef:Ik ben sinds vandaag overgestapt op mijn super warme merinowollen sokken in mijn leguano's Aktiv. En ik heb totaal geen koude voeten gehad op de fiets, terwijl ik in mijn handschoenen wel koude vingers had. Gelukkig worden er morgen betere handschoenen bezorgt!

Voor de nattigheid heb ik hopelijk ook een aardige oplossing voor op de fiets. Een regenbroek met flapjes over je voeten, voor een prikkie bij de decathlon. Is voor lopen niets, maar fietsen zal prima gaan en hopelijk werkt het. Heb het nog niet uit kunnen proberen.
Anders heb je ook nog wel speciale regen overschoentjes voor op de fiets wanneer de flapjes onvoldoende zijn ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360561
Ik heb een vraagje voor de mensen met Vivo Gobi Hi of andere botjes.
Knellen die bij jullie net boven de enkel?

Ik heb de Scott 2.0 besteld en ik vraag me af of het eraan ligt dat het mannenschoenen zijn, maar ze zijn erg ruim rond de enkel. Echt te wijd. Ofwel heb ik een maat te groot, ze zitten vooraan ook wel erg ruim maar niet storend. En als ik dat rond de enkel probeer aan te passen door de veters strakker te trekken, gaan ze knellen daarboven.
Het is ook zo dat de flap vooraan, dubbelgeplooid vastgemaakt is in de schoenen. Waardoor dat punt natuurlijk dikker is en dat drukt dus ongemakkelijk. Is dat bij jullie schoenen ook zo?
Verder zijn ze erg stroef, dus echt niet soepel. Het loopt, ook door de wijde enkels, zoals strakke rubberlaarzen ipv schoenen. :-\ Vind ik niet erg aangenaam.
Nu heb ik wel de versie die een lederen tip heeft maar bovenaan eco canvas. Misschien ligt het daaraan? Dat dat eco canvas een weinig soepele stof is?

https://www.vivobarefoot.com/eu/mens/ev ... lour=Brown


De kindjes hebben ook nieuwe boots en die zijn wel geweldig. Die kinderlijn van Vivo vind ik echt een aanrader!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360575
met mijn trackers geen last ervan. Knellen echt nergens. en uiteraard niet zo soepel als de merrels maar het zijn ook hoge en dikkere schoenen
Ze hebben wel een ontzettend dikke tong bovenaan die ik altijd goed moet leggen voor ik ze strik.
Gebruikersavatar
Door pike
#3360579
Maar de tracker is anders gevormd rond de enkel. Zeker aan de achterkant zit de tracker lager dan de Scott. Aan de tong heb ik bij de tracker niks gemerkt, geen problemen mee.
Als ik naar de foto's kijk, dan is de Gobi Hi ook anders gevormd bij de enkel dan de Scott. De laatste lijkt me ietshoger :-\
Waterdichte schoenen hebben altijd een langs de zijkanten dichtgenaaide, geplooide tong. Anders loopt het water gewoon langs de tong naar binnen. En zonder vouw/plooi in de tong zou je de schoen niet meer aankrijgen.
Als alles gaat zoals ik hoop dat het gaat dan ga ik vrijdag naar Arnhem om de Gobi Hi te passen, dus ik ben benieuwd hoe hij bij de enkel zit. Als de Scott er ook nog staat zal ik eens kijken naar het verschil. De Scott is in elk geval wel gepolsterd, de Gobi niet. De vorige keer dat ik in Arnhem was heb ik heel even naar de herenschoenen gekeken, maar ik vond die zo op het oog toch best wel breed uitzien (ongeacht merk).
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3360580
pearlsofpassion schreef:Ik heb een vraagje voor de mensen met Vivo Gobi Hi of andere botjes.
Knellen die bij jullie net boven de enkel?

Ik heb de Scott 2.0 besteld en ik vraag me af of het eraan ligt dat het mannenschoenen zijn, maar ze zijn erg ruim rond de enkel. Echt te wijd. Ofwel heb ik een maat te groot, ze zitten vooraan ook wel erg ruim maar niet storend. En als ik dat rond de enkel probeer aan te passen door de veters strakker te trekken, gaan ze knellen daarboven.
Het is ook zo dat de flap vooraan, dubbelgeplooid vastgemaakt is in de schoenen. Waardoor dat punt natuurlijk dikker is en dat drukt dus ongemakkelijk. Is dat bij jullie schoenen ook zo?
Verder zijn ze erg stroef, dus echt niet soepel. Het loopt, ook door de wijde enkels, zoals strakke rubberlaarzen ipv schoenen. :-\ Vind ik niet erg aangenaam.
Nu heb ik wel de versie die een lederen tip heeft maar bovenaan eco canvas. Misschien ligt het daaraan? Dat dat eco canvas een weinig soepele stof is?

https://www.vivobarefoot.com/eu/mens/ev ... lour=Brown


De kindjes hebben ook nieuwe boots en die zijn wel geweldig. Die kinderlijn van Vivo vind ik echt een aanrader!
Ik heb dat in het begin zo ervaren, maar nu zijn ze goed ingelopen en is dat probleem verholpen. Misschien kan je schoenmaker ze wat soepeler maken voor je?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360669
Niemand anders die me nog raad kan geven ivm de Vivo Gobi Hi? Er zijn toch mensen genoeg die die hier hadden? Vooral de top?

Ik heb beslist dat deze zowiezo terug gaan. Zitten echt niet goed. Ze lijken meer op skibotten dan op schoenen... :-X krijg ze ook heel erg moeilijk aan of uit, zo stroef.

Maar de vraag is nu of ik nog die Gobi Hi wil proberen of niet... :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3360675
pearlsofpassion schreef:Niemand anders die me nog raad kan geven ivm de Vivo Gobi Hi? Er zijn toch mensen genoeg die die hier hadden? Vooral de top?

Ik heb beslist dat deze zowiezo terug gaan. Zitten echt niet goed. Ze lijken meer op skibotten dan op schoenen... :-X krijg ze ook heel erg moeilijk aan of uit, zo stroef.

Maar de vraag is nu of ik nog die Gobi Hi wil proberen of niet... :-\
Jammer dat ze zo slecht passen. Dat ze moeilijk aan of uit gaan is ook vreemd. Ik heb reviews opgezocht en vond naast veel jubel onder andere ook dit, lijkt wel wat op jouw ervaring:

" Fit is same as other Vivos, but their bulkiness made it feel stiff initially. Tough to get in and out of--have to loosen laces all the way down, which the tongue tie and eyelets make more difficult."

Als je de veters tot hoog laat zitten kan ik me voorstellen dat je er niet goed inkomt. Maar als de scott vetergaatjes heeft dan is dat inderdaad wel telkens een gedoe.
De tracker stap ik zo in, daar heb ik geeneens handen bij nodig, en gaan ook zo weer uit. Maar daarbij heb ik wel altijd de laatste paar veterhaakjes los. Haakjes werkt natuurlijk snel.

Mijn ritje naar Arnhem morgen gaat helaas niet door. Ik durf Armagnac nog niet alleen te laten (hij is dinsdag gecastreerd). Ik heb nu afgesproken dat ze de schoenen (gobi hi 2) opsturen en dan maar hopen dat ze passen. Maar ik weet niet precies wanneer ze nu gaan aankomen.
De gobi hi 2 schijnt breder te zijn dan zijn voorganger de hi top.
Door fransbulletje
#3360677
pearlsofpassion schreef:Niemand anders die me nog raad kan geven ivm de Vivo Gobi Hi? Er zijn toch mensen genoeg die die hier hadden? Vooral de top?

Ik heb beslist dat deze zowiezo terug gaan. Zitten echt niet goed. Ze lijken meer op skibotten dan op schoenen... :-X krijg ze ook heel erg moeilijk aan of uit, zo stroef.

Maar de vraag is nu of ik nog die Gobi Hi wil proberen of niet... :-\
Ik loop er heerlijk op, nergens last van.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3360683
De Hi top vermoed ik.

Thanx voor jullie ervaringen.
Kom je er dan gewoon vlot in en uit? Geen stroeve stof? En ze sluiten mooi aan zonder te knellen? Niet zoals smalle rubberlaarzen?

In het citaat van jou, Pike, staat niet of dat dan uiteindelijk beterde, dat stroef zijn. Staat dat er ergens bij?

Ik maakte de veters trouwens wel zo laag mogelijk los, maar dat hielp weinig en gaat zo moeizaam dat je er daarna weer 10 min aan mag gaan sleuren om ze weer vast te krijgen. En dan sluiten ze nog niet mooi aan bij mij.
Dat is misschien wel omdat het een mannenmodel is.
Maar is stap heel eerlijk sneller en vlotter in m'n skibotten, dus dit is niet echt een optie. Ik was er na 2 keer passen al helemaal klaar mee.

Van kleurverschil ( waar hier voorheen voor gewaarschuwd werd) is trouwens niets te zien.
Door fransbulletje
#3360685
pike schreef:Bedoel je nou de Scott of de Hi?
Ik bedoel de Gobi Hi Top, vorig model niet de 2.0
In het begin had ik wel iets last van de rand bovenaan maar gewoon omdat ik geen hoge schoenen gewend was.
De rand is niet stug en sluit mooi aan al doe ik de veters heel los vast.
Ze zijn makkelijk aan te trekken, binnenkant bovenaan is gevoerd met nepbontje
De schoen is wel wat stugger in het begin maar ze zijn nu ingelopen, het zijn mijn honden wandelschoenen.
Ik ben er blij mee.
De Joe Nimbles zijn mijn nette schoenen en die lopen echt zalig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door