Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3350659
Anne in Zweden schreef:Ik overweeg deze te bestellen, voor de netjes. Dan heb ik de collectie wel compleet (zomer-winter, netjes-vrijetijd).

Afbeelding
Jee Anne, die zijn leuk :D :D

Maar ik ben nog maar net begonnen met mijn Merrells. Helemaal top zijn ze. Veel ruimte voor de tenen, je krijgt er ook geen zweetvoeten in en ik loop er zo 2 uur probleemloos mee weg. Niks wennen. Ik loop er ook niet anders in dan anders heb ik heb idee. Hopelijk gaan ze een tijdje mee. Maar ik vrees met grote vreze de dag dat het weer omslaat. De laatste tijd loop ik namelijk al heel veel op blote voeten (dank zij het mooie weer), en als ik weg moet op van die platte ouderwetse bootschoentjes die ik in een herenmaat gekocht heb, die zijn ook lekker breed. En nu loop ik dus op de Merrells. Maar dan moet ik straks weer in die zware Hanwags :-X Dus ben ik nu ook driftig op zoek naar iets wat het water buiten laat zonder dat ik gelijk arm ben. Maar ik heb de indruk dat ze alleen nog maar zomerspul verkopen. Alles wat voor de winter te koop is zijn de restjes van verleden seizoen en daar zit geen goede maat meer bij :( En van die Merrrells ga ik denk ik nog maar een paar extra bestellen. Voor in huis van de winter heb ik al besloten voor een paar Skinners te gaan in plaats van ouderwetse sloffen (die ook niet lekker zitten). Maar voor het regenseizoen :-\
Door zurca
#3350703
Op de site van Leguano schoenen staat het volgende;

Wat gebeurt er als het regent en als het koud is?
Er is geen reden om bang te zijn voor de elementen! Natuurlijk krijg je natte voeten als je door de regen of door plassen loopt. Omdat de voeten in beweging zijn, zal door hun warmte de Leguanos snel drogen. Eigenlijk raden we het aan om met de Leguanos door de regen te lopen. Het is een heerlijk gevoel om het te voelen en te merken dat het ons goed doet. Zelfs sneeuw en ijs, hoeft u niet te ontzien met Leguanos. De hoge slipweerstand en veiligheid zorgen ervoor dat je met vertrouwen kunt lopen terwijl de warme bovenkant zorgt voor aangename temperaturen.


En ook;

Waarom zijn de Leguanos niet waterdicht?
Vaak zitten onze voeten in waterdichte en weerbestendige schoenen. Dit klinkt praktisch, maar als je er over nadenkt is het duidelijk dat onze voeten niet kunnen ademen in waterdichte schoenen. Simpel gezegd, voeten zullen uiteindelijk beginnen te zweten, warmte en condensatie/vocht zal niet kunnen ontsnappen, en voeten worden niet geventileerd. De voeten worden zacht en blaren kunnen ontstaan. Leguano-schoenen zijn niet waterdicht, maar met een goede reden: het voetklimaat moet natuurlijk blijven en luchtdoorlatend zijn.


Persoonlijk moet ik er niet aan denken hoor, wandeling door de regen met natte voeten in natte schoenen... :-X
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3350704
Oh, ik kan me wel voorstellen dat dat niet zo erg is, als de temperatuur aangenaam is. Koude voeten is wat anders. Maar nat vind ik niet zo erg...
Door fransbulletje
#3350723
zurca schreef:Op de site van Leguano schoenen staat het volgende;

Wat gebeurt er als het regent en als het koud is?
Er is geen reden om bang te zijn voor de elementen! Natuurlijk krijg je natte voeten als je door de regen of door plassen loopt. Omdat de voeten in beweging zijn, zal door hun warmte de Leguanos snel drogen. Eigenlijk raden we het aan om met de Leguanos door de regen te lopen. Het is een heerlijk gevoel om het te voelen en te merken dat het ons goed doet. Zelfs sneeuw en ijs, hoeft u niet te ontzien met Leguanos. De hoge slipweerstand en veiligheid zorgen ervoor dat je met vertrouwen kunt lopen terwijl de warme bovenkant zorgt voor aangename temperaturen.


En ook;

Waarom zijn de Leguanos niet waterdicht?
Vaak zitten onze voeten in waterdichte en weerbestendige schoenen. Dit klinkt praktisch, maar als je er over nadenkt is het duidelijk dat onze voeten niet kunnen ademen in waterdichte schoenen. Simpel gezegd, voeten zullen uiteindelijk beginnen te zweten, warmte en condensatie/vocht zal niet kunnen ontsnappen, en voeten worden niet geventileerd. De voeten worden zacht en blaren kunnen ontstaan. Leguano-schoenen zijn niet waterdicht, maar met een goede reden: het voetklimaat moet natuurlijk blijven en luchtdoorlatend zijn.


Persoonlijk moet ik er niet aan denken hoor, wandeling door de regen met natte voeten in natte schoenen... :-X
Zodra het gaat regenen ga ik het proberen, sinds ik ze heb is het droog ::)

Als ik het zo lees kan ik me er best wat bij voorstellen.
Ik heb nu aantal avonden gewerkt op de Merrells met deze hitte en geen last van blaren/schuurplekken die vaak ontstaan als je voeten gaan zweten.
Bij nat worden door regen zal dat niet anders zijn en als ik er nu aan denk lijkt het me heerlijk verkoelend, kan niet wachten :D
Door fransbulletje
#3350724
pike schreef:Jee Anne, die zijn leuk :D :D

Maar ik ben nog maar net begonnen met mijn Merrells. Helemaal top zijn ze. Veel ruimte voor de tenen, je krijgt er ook geen zweetvoeten in en ik loop er zo 2 uur probleemloos mee weg. Niks wennen. Ik loop er ook niet anders in dan anders heb ik heb idee. Hopelijk gaan ze een tijdje mee. Maar ik vrees met grote vreze de dag dat het weer omslaat. De laatste tijd loop ik namelijk al heel veel op blote voeten (dank zij het mooie weer), en als ik weg moet op van die platte ouderwetse bootschoentjes die ik in een herenmaat gekocht heb, die zijn ook lekker breed. En nu loop ik dus op de Merrells. Maar dan moet ik straks weer in die zware Hanwags :-X Dus ben ik nu ook driftig op zoek naar iets wat het water buiten laat zonder dat ik gelijk arm ben. Maar ik heb de indruk dat ze alleen nog maar zomerspul verkopen. Alles wat voor de winter te koop is zijn de restjes van verleden seizoen en daar zit geen goede maat meer bij :( En van die Merrrells ga ik denk ik nog maar een paar extra bestellen. Voor in huis van de winter heb ik al besloten voor een paar Skinners te gaan in plaats van ouderwetse sloffen (die ook niet lekker zitten). Maar voor het regenseizoen :-\
Er zijn al merrells te koop van leer, als je die behandelt kun je ze wel waterafstotend krijgen.
En er komen echt nog wel leuke goede winterschoenen/laarsjes maar daar is het nu nog even te vroeg voor.
Zag van Joe Nimble ook leuke laarsjes en die komen straks weer in alle maten binnen werd mij verteld www.barefootandmore.nl
Door eelke
#3350736
pearlsofpassion schreef:Oh, ik kan me wel voorstellen dat dat niet zo erg is, als de temperatuur aangenaam is. Koude voeten is wat anders. Maar nat vind ik niet zo erg...
Natte voeten zijn verschrikkelijk! Brrrr!!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350761
Waterafstotend is nog niet waterdicht. Nou in de winter als ze nat worden gaan ze ook hartstikke koud worden. En van kou op mijn voeten krijg ik echt pijn aan de botten. Ik weet niet hoe ze het zich voorstellen . Met temps onder 0 en nattigheid. Wellicht ben ik wel een mietje hoor, maar toch ;)
Door Anne in Zweden
#3350764
Kaio schreef:Waterafstotend is nog niet waterdicht. Nou in de winter als ze nat worden gaan ze ook hartstikke koud worden. En van kou op mijn voeten krijg ik echt pijn aan de botten. Ik weet niet hoe ze het zich voorstellen . Met temps onder 0 en nattigheid. Wellicht ben ik wel een mietje hoor, maar toch ;)
Precies. In principe worden je voeten niet nat als het vriest, omdat het vocht buiten dan bevroren is, maar ik ga vanaf -1 toch echt niet met blote voeten in mijn Merrells door de sneeuw banjeren. En dat van die grip geloof ik ook niet zo. ::)
Door fransbulletje
#3350769
Met nat weer blijf ik gewoon binnen, bullen houden ook niet van regen dus dan wandelen we toch niet ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350777
fransbulletje schreef:Met nat weer blijf ik gewoon binnen, bullen houden ook niet van regen dus dan wandelen we toch niet ;D
Ook na de bui is het nog nat :P
Anne in Zweden schreef:
Precies. In principe worden je voeten niet nat als het vriest, omdat het vocht buiten dan bevroren is, maar ik ga vanaf -1 toch echt niet met blote voeten in mijn Merrells door de sneeuw banjeren. En dat van die grip geloof ik ook niet zo. ::)
In principe ja :biggrin2:
Nou ja grip...in de winter ligt er wel eens modder dat 10 cm dik is, of mega plassen water waar je toch doorheen moet, zie ik me nog niet doen met de merrells ;D
Door fransbulletje
#3350782
Ik loop eigenlijk alleen op verharde paden, ben absoluut geen boswandelaar. Voor mij voldoen de leren Merrells prima of de vivobarefoot laarsjes winterproof. De leguano Chester vind ik ook leuk.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350783
fransbulletje schreef:Ik loop eigenlijk alleen op verharde paden, ben absoluut geen boswandelaar. Voor mij voldoen de leren Merrells prima of de vivobarefoot laarsjes winterproof. De leguano Chester vind ik ook leuk.
Oo die heb je hier bijna niet, verharde paden ;D soms zou ik wel wat meer verhards willen ::) , maar verder vind ik het prima :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3350822
dinky89 schreef:Ben dan wel benieuwd hoe snel deze inderdaad drogen: https://leguanoschoenen.nl/product/akti ... arte-zool/
Gevoerd met lamswol :biggrin2: dat droogt volgens mij niet bepaald snel. Nou, als ik met het huidige weer overvallen wordt door een regenbui en ik krijg natte voeten vind ik dat niet erg. maar bij vriesweer door de sneeuw lopen? Zie het al voor me. Sneeuw drinkt in de schoen, smelt want in schoen is het aanvankelijk toch ruim boven nul, maar mijn tenen gaan wel mooi bevriezen. No wat dat ik dat ga testen. Waterafstotend bij goed vetten wil ik nog wel aan. Toen ik jong was was er ook geen gore-tex. Bij echt bar weer trek ik dan wel laarzen aan...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door