Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3349819
Kaio schreef:Ja als je ze bij een ( online) winkel koopt zou ik er zeker ook een mailtje aan wagen !
Had van zero shows in Engeland ook zo snel antwoord gehad , nu nog de sandalen ;D
Ze weten toch helemaal niet of je die schoenen daar besteld ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3349828
fransbulletje schreef:Ze weten toch helemaal niet of je die schoenen daar besteld ;)
Klopt daar heb je gelijk in. Ik ga een mailtje sturen. Barefoot-and more zegt op hun site ze vallen klein dus bestel een maat groter. Uit de maattabel van Merrell echter valt af te lezen dat hun schoenen juist groot uitvallen. Want daar heeft maat 38 al de lengte van een normale 39. Hoe zaai je twijfel ::)
Door Anne in Zweden
#3349837
pike schreef:Klopt daar heb je gelijk in. Ik ga een mailtje sturen. Barefoot-and more zegt op hun site ze vallen klein dus bestel een maat groter. Uit de maattabel van Merrell echter valt af te lezen dat hun schoenen juist groot uitvallen. Want daar heeft maat 38 al de lengte van een normale 39. Hoe zaai je twijfel ::)
Ik heb normaal maat 90-40, en heb maat 40 van de Merrells, en die zitten helemaal goed. Ik heb smalle voeten, maar ze zitten niet veel te ruim of zo, gewoon prettig.
Gebruikersavatar
Door pike
#3349839
Ik heb een mailtje gestuurd. Normaal heb ik 39. En geen smalle voeten maar ook geen brede. Ik heb ook naar de breedte geinformeerd want daar vind ik nergens iets over. Veel "normale" schoenen zijn mij te smal ondanks dat ik een gemiddelde breedtemaat heb volgens de tabellen. Ik wacht nu op antwoord.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3349844
Ik zou de schoenen zeker niet te smal kopen. Door het barefoot lopen worden je voeten alleen maar breder. Voor mij is een schoen eigenlijk nooit te breed. Ik hou van heel los zittende schoenen.
Barefoot schoenen met veters, worden door mij ook altijd maar 1x gestrikt. Ze zitten dan zo los dat ik de schoenen zó uit en aan kan doen.
Door fransbulletje
#3349850
pike schreef:Klopt daar heb je gelijk in. Ik ga een mailtje sturen. Barefoot-and more zegt op hun site ze vallen klein dus bestel een maat groter. Uit de maattabel van Merrell echter valt af te lezen dat hun schoenen juist groot uitvallen. Want daar heeft maat 38 al de lengte van een normale 39. Hoe zaai je twijfel ::)
Dat had ik dus ook die twijfel door de verschillende sites.
Ik heb er al 2 paar schoenen besteld en er volgen er vast nog wel meer.
Ik heb brede voeten maar voldoende ruimte.
Gebruikersavatar
Door pike
#3349902
Ik heb al antwoord op mijn vragen. Maat 40 is 25,4 cm en dat zou dus goed moeten zijn. Maar ze zijn 9,5 cm breed. En dat is exact wat ik net gemeten heb toen ik op een meetlat ging staan. Oke, het is 30-35 graden, had net een rondje op warme bootschoentjes gelopen, dus meer uitzetten zullen ze denk ik niet. Maar nou twijfel ik dus nog steeds. Waarom zitten die winkels ook allemaal zo ver weg >:(
Door fransbulletje
#3349906
pike schreef:Ik heb al antwoord op mijn vragen. Maat 40 is 25,4 cm en dat zou dus goed moeten zijn. Maar ze zijn 9,5 cm breed. En dat is exact wat ik net gemeten heb toen ik op een meetlat ging staan. Oke, het is 30-35 graden, had net een rondje op warme bootschoentjes gelopen, dus meer uitzetten zullen ze denk ik niet. Maar nou twijfel ik dus nog steeds. Waarom zitten die winkels ook allemaal zo ver weg >:(
Blijft lastig online schoenen kopen, even passen is makkelijker.
Of beide maten bestellen en dan weer eentje retour sturen als dat makkelijk kan.
Door zurca
#3349997
pike schreef:Ik heb al antwoord op mijn vragen. Maat 40 is 25,4 cm en dat zou dus goed moeten zijn. Maar ze zijn 9,5 cm breed. En dat is exact wat ik net gemeten heb toen ik op een meetlat ging staan. Oke, het is 30-35 graden, had net een rondje op warme bootschoentjes gelopen, dus meer uitzetten zullen ze denk ik niet. Maar nou twijfel ik dus nog steeds. Waarom zitten die winkels ook allemaal zo ver weg >:(
Het zijn smalle schoenen!
Ik heb een vrij smalle voet, zei de eigenaar van de winkel ook waar wij waren. Ze zitten mij met dunne sokken en de veters losjes, losjes om de voorvoet en wat meer passend om de hak zeg maar.

Verder heb ik van schoenen meestal 38/38.5 (uk maat 5/5.5) en de merrells heb ik ook gewoon in maat 38.5.

Is het geen optie om naar de winkel te gaan en gewoon te passen? Anders kijken of je ze gemakkelijk kan terug sturen?

Edit, geen optie om te passen lees ik :P
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350013
Mijn voor voet is ook 9cm breed bij maat 37, en ik heb die merrels. Zitten prima.
Maar ik denk ook dat de hoogte van je wreef ook meespeelt hoe een scjoen valt, die van mij is bijv niet hoog


Hoe kun je weten of je smalle, normale of brede voeten hebt, vraag me af wat de mijne zijn?
Gebruikersavatar
Door pike
#3350015
Kaio schreef:Mijn voor voet is ook 9cm breed bij maat 37, en ik heb die merrels. Zitten prima.
Maar ik denk ook dat de hoogte van je wreef ook meespeelt hoe een scjoen valt, die van mij is bijv niet hoog


Hoe kun je weten of je smalle, normale of brede voeten hebt, vraag me af wat de mijne zijn?
Dat klopt, want voor de breedtemaat moet je de omtrek van de voet meten. Dus met alleen een bodembreedte kom je er niet. Hier staat een tabel:

https://www.vamos-schoenen.nl/schoenwijdte/

Ik had nog een extra vraag gesteld naar aanleiding van de breedte, maar heb geen antwoord meer gekregen. Ik ga ze bestellen en dan zie ik wel. Ik kan ze gratis retourneren.
Door zurca
#3350016
De breedte van mijn voet is 8.5 cm en de omtrek is 20 cm. Bij maat 38/38.5
Volgens die tabel dus inderdaad een smal voetje ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3350061
Heb een omtrek van 21,5 en breedte 9,5 cm. Maat 37.
Kom ik ook op smalle voet uit. Maar toch lijkt me de voet breedte ook belangrijk weer niet allen de omtrek . Blijft moeilijk en persoonlijk, schoenen ;)
Door fransbulletje
#3350134
Gisteravond lange dienst gewerkt in een heet verpleeghuis.
Ik was de enige die aan het eind van de avond geen last had van pijnlijke dikke voeten door knellende/schurende schoenen.
Lang leve mijn Merrells! En thuis lekker in de wasmachine :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door