Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3374401
Lizzy schreef:Ik moet je zeggen dat ik mijn veterschoenen (barefootshoes) nooit strik. Ik doe de schoenen aan, zorg dat ze goed los zitten, leg daarna een knoop in de veters en stap er in en uit. OK, soms met behulp van een vinger aan de achterkant van de schoen om 'm over m'n hiel te trekken maar that's it. Ik wil dat mijn schoenen los zitten. Dit dus in het geval van de lagere schoenen hoor, de hogere moet ik wel strikken. Ik heb de Vivo Stealth en Vivo Primus Trail FG.
Ik doe dat precies zo! :)
Gebruikersavatar
Door Laika
#3374402
Lizzy schreef:Ik moet je zeggen dat ik mijn veterschoenen (barefootshoes) nooit strik. Ik doe de schoenen aan, zorg dat ze goed los zitten, leg daarna een knoop in de veters en stap er in en uit. OK, soms met behulp van een vinger aan de achterkant van de schoen om 'm over m'n hiel te trekken maar that's it. Ik wil dat mijn schoenen los zitten. Dit dus in het geval van de lagere schoenen hoor, de hogere moet ik wel strikken. Ik heb de Vivo Stealth en Vivo Primus Trail FG.

Ooh, dat biedt perspectieven. Ik dacht dat die BF schoenen altijd strak om je voeten moesten zitten. Even balanceren op 1 been om de schoen met een vinger over de hiel te trekken gaat me wel lukken. Ik ga even kijken bij de merken die jij genoemd hebt. De schoenen van Annemarie heb ik gevonden maar die gaan het denk ik niet worden omdat je ze met 2 handen moet vastzetten en ze niet uit zichzelf open blijven staan?
Gebruikersavatar
Door Laika
#3374407
Doranto schreef:Ik doe dat precies zo! :)

Fijn om te lezen. Ik zie mezelf niet 20x per dag op een stoeltje bij de deur zitten om mijn schoenen aan en uit te doen. Zou het met alle lage BF schoenen kunnen? Die teenschoenen ga ik me niet aan wagen. Als ik die zonder handen aan moet trekken krijg ik geheid kramp in mijn tenen ;D
Gebruikersavatar
Door doranto
#3374408
Laika schreef:Fijn om te lezen. Ik zie mezelf niet 20x per dag op een stoeltje bij de deur zitten om mijn schoenen aan en uit te doen. Zou het met alle lage BF schoenen kunnen? Die teenschoenen ga ik me niet aan wagen. Als ik die zonder handen aan moet trekken krijg ik geheid kramp in mijn tenen ;D
Ik doe dat met álle bf schoenen zo, ook met de teenschoenen.
Door zurca
#3374412
Ik stap ook zo in m'n barefootschoenen... En juist zeker bij de hoge vivo's gaat dat prima. De merrells die ik heb, laag model heb ik wel ff 2 handen nodig om ze aan te krijgen maar bij beide schoenen zitten de veters gestrikt en de veters weggestopt in de schoen. Over merrells gesproken, ik ga ze weer te voorschijn halen...het mooie weer komt er aan dus ze kunnen weer! Vind die schoenen veel fijner zitten dan de vivo hi top.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374415
Ik niet. Ik strik de hoge erg los, maar zo instappen, dat gaat niet.
De Vivo Lite, trek ik wel aan en strik ik toch strakker dan dat ik er zo in kan. Niet echt aantrekken dat ze klemmen natuurlijk, maar gewoon aansluitend.
Maar dat zijn zo ontzettend lichte en dunne schoenen, die zijn echt als een tweede huid. En daar kan ik toch niet in stappen want ze vallen plat.
Maar dat is dan ook een model dat gemaakt is om echt zo licht mogelijk te zijn. In niets te vergelijken met gelijk welke schoen ik eerder in mijn handen gehad heb.
Bovenaan kan je er gewoon doorheen kijken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374422
Mijn nieuwe en oude merrels.
Mijn nieuwe om te wandelen heb ik graag passend omsluiten , als een handschoen zitten. Mijn oude de blauwe heb ik in en om huis als slof in gebruik, daar heb ik de veters gewoon zo van zitten en stap ik tig keer per dag in en uit, moet wel even mijn been optillen om hakje met een vinger goed te doen ;)
20190418_122808.jpg
20190418_122808.jpg (4.9 MiB) 1635 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374424
Wat me heel erg opvalt he, ik heb nog steeds last van mijn enkel tgv peesplaatontsteking. Nu kan ik dus prima lopen op de merrels, die zitten vrij goed omsloten om mijn voeten. Echter lopen in mijn vivaro trackers lukt dus niet. Dat gaat gewoon echt niet goed. Ik vraag me af of ze wellicht ook gewoon te ruim zijn? Als ik jullie lees is ruim juist fijner, maar het lijkt wel dat dan daardoor meer druk op mijn enkel komt. Het afrollen is met de merrel gewoon als op blote voeten, en die trackers zit iets in de weg tot lekker losjes te kunnen lopen :g: ( met mijn probleem dan, voorheen ging dat ook, heb er wandelingen van 10 km opgemaakt, wat ik nu nog steeds niet kan ongeacht welke schoen >:( )
Door zurca
#3374435
ik heb geen voet/enkelproblemen maar op mijn vivo's hi top loop ik lang zo lekker niet als op de merrells die ik heb. Ik heb een iets andere schoen dan jij maar ze zitten inderdaad vrij omsloten om mijn voeten (behalve dus dat je wat meer ruimte bij de tenen hebt) en de vivo's zitten ruimer om heel de voet. De merrells maak ik zo een boswandeling op, de vivo's heb ik voor netjes of ff een boodschapje doen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3374467
zurca schreef:ik heb geen voet/enkelproblemen maar op mijn vivo's hi top loop ik lang zo lekker niet als op de merrells die ik heb. Ik heb een iets andere schoen dan jij maar ze zitten inderdaad vrij omsloten om mijn voeten (behalve dus dat je wat meer ruimte bij de tenen hebt) en de vivo's zitten ruimer om heel de voet. De merrells maak ik zo een boswandeling op, de vivo's heb ik voor netjes of ff een boodschapje doen.
Die hoge Vivo's hebben dat idd, ruimte om de hele voet. Ik vind dat ook minder.
Welke Merrells heb jij?
Door fransbulletje
#3374474
Ik loop ook fijner op mijn Merrells dan op de Vivo hi top en nog fijner op mijn Joe Nimbles.
Net een paar Joe Nimbles besteld, wit sneakerschoentje :D
De Merrels zijn mijn werkschoenen kan er uren op lopen en aan het einde van mijn avonddienst totaal geen last van vermoeide voeten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3374482
Ik heb ook geen echte voetproblemen. Afgelopen winter heb ik op de HiTop en de Trackers gelopen, en ik loop op beide lekker. De tracker stap ik zo in, niks bukken of hulp van vingers. Met de Hi top gaat dat me echter echt niet lukken, die zijn toch wat smaller en sluiten nog hoger. Dan zou ik de veters helemaal moeten lossen en dat is me dan weer te veel werk ::) . Beide schoenen strik ik wel na aantrekken, ik heb ze liever vast dan los zitten als ik ga lopen (kwestie van gewenning misschien?). Daarvoor (toen het nog van dat lekkere warme weer was) liep ik op vapor glove van Merrell. Dat waren mijn eerste barefoot schoenen en ik liep er geweldig op. Maar daar kan ik ook niet zo instappen, daarvoor zijn ze te licht. Dan schuiven ze gewoon weg. Met het mooie weer in aantocht kan ik die ook weer uit de kast gaan halen :D
Door zurca
#3374485
pearlsofpassion schreef:Die hoge Vivo's hebben dat idd, ruimte om de hele voet. Ik vind dat ook minder.
Welke Merrells heb jij?
Zoek ik ze net ff op zie ik dat het toch ook vapor glove zijn. Ze heten "Merrell Vapor Glove 3 Luna Leather" ;)

@ Fransbulletje, die Joe Nimbles, zitten die ook niet erg los om heel de voet? Ga ik daar ook eens naar kijken ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3374511
zurca schreef:Zoek ik ze net ff op zie ik dat het toch ook vapor glove zijn. Ze heten "Merrell Vapor Glove 3 Luna Leather" ;)

@ Fransbulletje, die Joe Nimbles, zitten die ook niet erg los om heel de voet? Ga ik daar ook eens naar kijken ;)
Oo dus die leren zitten dus ongeveer hetzelfde als de gewone. Ik zit er al een tijdje over te denken om die ook te kopen. Mijn merrels zitten nl. erg fijn. Twijfel dan alleen of ik daarvan geen half maatje groter moet omdat het leer is :g:


En die Joe nimble die nimble toes vind ik ook leuk maar ik vind ze overal gewoon te duur zeg
Door fransbulletje
#3374518
zurca schreef:Zoek ik ze net ff op zie ik dat het toch ook vapor glove zijn. Ze heten "Merrell Vapor Glove 3 Luna Leather" ;)

@ Fransbulletje, die Joe Nimbles, zitten die ook niet erg los om heel de voet? Ga ik daar ook eens naar kijken ;)
Joe Nimble is echt mijn favoriete merk heb inmiddels 3 paar.
Ik heb van alle merken dezelfde maat maar de vivo is dan echt ruim ,vooral wijd.
Scoor nog wel eens wat in de uitverkoop, dat scheelt soms echt veel.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door