Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3348241
@ Lizzy, Wat fijn dat klinkt al een heel stuk beter. Het heeft gewoon tijd nodig en je hele lichaam moet er aan wennen lijkt het wel.
Je houding is echt anders en daardoor gebruik je andere spieren.

@ Fenixjuh, Misschien toch wat te enthousiast geweest 22000 stappen op je barefootschoenen maar misschien hersteld het komende dagen.

Gisteravond weer gewerkt op mijn Merrell's en ik blijf enthousiast.
Totaal niet vermoeid na 5 uur, en ook geen last van mijn rug.
Heb al weken geen normale schoenen meer aangehad, dit voelt zoveel fijner.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348242
Oo wat goed Lizzy, eigenlijk vind ik dat nog best snel gaan.

Hier omdat ik dus steunzolen had voor mijn voeten, gaat het niet zo snel. Gisteren barefoots gelopen, vandaag maar weer met steunzool. Ik moet dat echt nog zo doen. Door lange pezen heb ik veel last van overprononsatie en dan krijg ik er kramp in. En heb natuurlijk die peesplaatontsteking/ hielspoor en die voel ik dan ook, die is dus nog niet helemaal weg, overigens heb ik die gewoon opgelopen terwijl ik grotendeels op steunzolen liep ::)
Maar goed ondanks dat ze wel moe aanvoelen na een dagje barefoots, heb ik wel het idee dat mijn voeten getraind worden. Maar net zoals met veel andere trainingen moet ik enorm ervoor waken dat ze niet overbelast worden. Dus hier best nog een lange weg te gaan heb ik zo het vermoeden
Door zurca
#3348456
Hier is het eerste paar Vivo's in huis gekomen....


Alleen niet voor mij....ik heb een vriend met schoenentic en die begon met interesse te kijken naar de site's waar ik elke keer op keek. "Hey...schoenen.." ::)
Nou hij was zo om hahaha. Het bevalt hem prima. Maar hij loopt al vaak op zijn sokken in huis. Voor nu heeft hij ze naar zijn werk aan, voornamelijk zittend beroep, en kan er zo rustig verder aan wennen.

Ik heb geen kramp meer in mijn voeten. Binnenkort hoop ik ook een paar barefoot schoenen te kopen, ben er nog niet uit welke ::)
Door zurca
#3348465
fransbulletje schreef:Heb wel Leguano's maar dan de ballerina, loopt echt heerlijk die bobbeltjeszook is heel comfortabel.
Vind ze buiten zo kwetsbaar voelen net of ik op mijn sokken loop :biggrin2:
Je voelt die bobbeltjes dus echt?
Door fransbulletje
#3348470
zurca schreef:Je voelt die bobbeltjes dus echt?
Nee je voelt geen bobbeltjes maar het loopt minder hard.
Het heeft net wat meer comfort dan een gladde zool.
Door zurca
#3348499
fransbulletje schreef:Nee je voelt geen bobbeltjes maar het loopt minder hard.
Het heeft net wat meer comfort dan een gladde zool.
Ohw dat klinkt wel prettig!
Ik heb een paar Leguano's gezien die ik wel leuk vind, met zo'n bobbeltjeszool ;)
Door Lizzy
#3348500
Wat ik keer op keer merk is dat ik vrij moeizaam met barefootshoes op asfalt loop. Nou OK, niet moeizamer dan met veel andere schoenen hoor. Maar ik vind asfalt niet lekker lopen en doe mij maar een ruw pad. Steentjes, takken, boomwortels, etc. Gratis voetmassage, heerlijk! Hebben jullie dit nou ook?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348501
Lizzy schreef:Wat ik keer op keer merk is dat ik vrij moeizaam met barefootshoes op asfalt loop. Nou OK, niet moeizamer dan met veel andere schoenen hoor. Maar ik vind asfalt niet lekker lopen en doe mij maar een ruw pad. Steentjes, takken, boomwortels, etc. Gratis voetmassage, heerlijk! Hebben jullie dit nou ook?
Ja dat heb ik ook serieus heel erg! Ook van die massage ;D
Maar echt op het asfalt voelt het nog als onhandig aan of zo ,en pas op de zandpaden fijn
Door marina
#3348509
Lizzy schreef:Wat ik keer op keer merk is dat ik vrij moeizaam met barefootshoes op asfalt loop. Nou OK, niet moeizamer dan met veel andere schoenen hoor. Maar ik vind asfalt niet lekker lopen en doe mij maar een ruw pad. Steentjes, takken, boomwortels, etc. Gratis voetmassage, heerlijk! Hebben jullie dit nou ook?
Jep heb ik ook last van.

Ik ben ook in het stadium aanbeland dat normale schoenen echt niet lekker meer zitten . Te smal maar ook te kort lijken ze wel (huil)
Ik ga binnenkort eens langs voor mijn 2de paar. Ik wil nog iets meer barefoot dan de merrell's die ik nu heb.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3348512
Mijn 'spierpijn' is over :) Ik ben ook dol op op het gras of ander materiaal lopen, ik denk dat ik spierpijn heb gekregen omdat in de efteling alles betegeld is... Verder bevallen mijn schoenen prima, het lekkerste is dat ze na de ochtendwandeling in de machine gingen, en nu lekker liggen te drogen. Straks weer frisse schoenen :D
Door fransbulletje
#3348514
Heb eigenlijk geen last van lopen op asfalt, misschien omdat ik eigenlijk altijd op harde ondergrond loop.
Ben niet zo'n boswandelaar :-X

@ Fenixjuh, lekker he schoon gewassen schoenen, vind ik ook zo makkelijk.
Door hannabelgje
#3348518
Lizzy schreef:Wat ik keer op keer merk is dat ik vrij moeizaam met barefootshoes op asfalt loop. Nou OK, niet moeizamer dan met veel andere schoenen hoor. Maar ik vind asfalt niet lekker lopen en doe mij maar een ruw pad. Steentjes, takken, boomwortels, etc. Gratis voetmassage, heerlijk! Hebben jullie dit nou ook?
Ik vind ze zo flappen op het asfalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Siberienne
#3348530
hannabelgje schreef:Ik vind ze zo flappen op het asfalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
dat had ik in het begin ook maar nu niet meer. Dat heeft toch ook wel met je manier van lopen te maken denk ik.

Wat ik wel heb: als je echt ultradunne zolen hebt, dat mijn voeten een soort van gaan branden aan de onderkant op heet asfalt. En dat is dan nog erger als de honden trekken ;)

Verder vind ik alles prime, zelfs de rotsen gingen goed op vakantie.
Door Lizzy
#3348538
hannabelgje schreef:Ik vind ze zo flappen op het asfalt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik weet precies wat je bedoelt ;D ;D
Ligt het aan die Vivo's misschien?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door