Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ina
#3348132
koekje schreef:Hier worden de barefootschoenen helemaal op maat gemaakt met de hand. Ik geef de maten van de voet door (lengte, breedte, breedte van de tenen, hoogte van de wreef, etc). Daarbij welke kleur ik wil en welke extra's (bandje, plaatje erop, wollen inlegzooltje, etc). Dus gegarandeerd een kinderschoen die wel past, mooi wordt gevonden en zonder kinderarbeid en giftige dingen is gemaakt.
Dat kost wat.
Ik ben bang dat die garantie niet gegeven wordt op die van de site van Lesara :-[
Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds vind dat de 'gewoon te bestellen' barefoots bijzonder duur zijn.... en dan heb ik het dus niet over handgemaakt, kleur kunnen kiezen of verantwoord geproduceerd, want daar begrijp ik dan de prijzen nog wel van
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3348138
Die van Lesera lijken op mijn ali-express schoentjes. Fijn om mee te beginnen hoor.

Ik heb vandaag >20.000 stappen gezet op mijn nieuwe wikkelschoenen, en toen ik thuis kwam, 'gewoon' nog ff de honden uitgelaten :thumbsupup:
Nu doen mijn voeten wel pijn, ik heb HELE erge zweetvoeten :-X en mijn zolen zijn spierwit, want het lijkt dus alsof ze de hele dag nat zijn geweest. Voordeel van deze schoenen: Ze mogen in de wasmachine :)

Ik ben denk ik helemaal om!! Ik ga vast sparen voor die mooie wikkelsloffen die ik hier in het topic zag staan voor de winter :)
Door src_esther
#3348139
Ina schreef:Klopt hoor, dat 'kwaliteitsschoenen' ook gewoon belachelijk duur zijn, maar is het niet zo dat je daar relatief gezien meer kilometers op kan maken als op barefoot schoenen.
Of heb ik het verkeerde idee dat die minimalistische zool binnen no time versleten is?
Ik vond de volgende reacties in dit topic over kwaliteit.
sandra.aerns schreef:2 jaar met redelijk intensief gebruik.
Gaan minder hard dan wandelschoenen hier.
suzanne 1 schreef:Ik loop nu 2 jaar op mijn sss en de zool is wel behoorlijk gesleten maar het duurt nog wel even voor die door is. Heb wel de trailsole, die is iets dikker ivm veel wandelen op kiezel paadjes/puin paden
Zelf heb ik de Leguano ballerina's en die zijn nu de 2de zomer ingegaan. De zool is nog helemaal goed, de stof vertoond enige slijtage vooral door mijn hallux valgus. Ik denk dat ik ze volgend jaar ook nog kan dragen.
Verder heb ik 'gewone' Salomon wandelschoenen, verschillende types, de ene is na een jaar al versleten, de andere 2 jaar en dan worden ze nog een half jaartje als 'klus'schoen gebruikt op de momenten dat er geen veiligheidsschoenen - die zitten echt afschuwelijk - zijn vereist.
Maar inderdaad, goedkoop zijn ze niet. Als je geluk hebt, kun je iets in de uitverkoop voor een prijs krijgen die voor het gevoel redelijker is.
Volgens mij moet je bij de prijs ook rekening houden met de grootte van de afzetmarkt, voor barefootschoenen is de afzetmarkt kleiner, waardoor de kosten van de productie sowieso hoger zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3348154
Volgens mij zijn schoenen in België duurder dan in Nederland... ::)
Ik vind die prijzen niet zo overdreven...
Ja, tenzij je in de discount schoenwinkel gaat, maar die zijn in no time versleten. Decathlon uitgezonderd, daar zijn er mooie prijzen en toch kwaliteitsmerken, maar das dan weer enkel sport--en wandelschoenen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3348156
fransbulletje schreef:Barefootschoenen zijn inderdaad prijzig en misschien is het ook het gevoel, een grote leren schoen oogt als meer waar voor je geld.
Zo'n barefootschoen die je op kan rollen, niks weegt voelt gewoon duur...is dat het nou voor zoveel geld ::)

Als ik naar de Leguano ballerina's kijk dan voelt het als een sok met een zooltje, 80 euro. Best duur voor een sok met zooltje maar heb zo'n gevoel dat deze wel eens lang mee kunnen gaan. Het zooltje slijt bijna niet en loop er ook gewoon mee op straat maar zie niks aan de bobbeltjes. Heb ze al een paar keer gewassen, echt ideaal en ze blijven mooi.

Maar als ik kijk naar mijn normale schoenen waren die ook nooit onder de 100 euro en mijn Zooadventure laarzen waren ook prijzig. Jaren op gelopen dat dan weer wel maar geloof dat dat met barefootschoenen ook wel kan.
Als ik 2 jaar op mijn wolky's liep was ik ook toe aan een paar nieuwe nou dat moet met de barfefootschoenen ook lukken.
Voordeel vind ik wel dat veel barefootschoenen wasbaar zijn, echt ideaal vooral in de zomer.

Een echt goede schoen hangt een prijskaartje aan dus shoppen in de sale!
Ben het hier helemaal mee eens. Zo'n slap schoentje is voor het gevoel snel duur. Maar als de levensduur goed is, is het in feite hetzelfde.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348166
pearlsofpassion schreef:Volgens mij zijn schoenen in België duurder dan in Nederland... ::)
Ik vind die prijzen niet zo overdreven...
Ja, tenzij je in de discount schoenwinkel gaat, maar die zijn in no time versleten. Decathlon uitgezonderd, daar zijn er mooie prijzen en toch kwaliteitsmerken, maar das dan weer enkel sport--en wandelschoenen.
Toen wij nog in Belgie woonden zat er nagenoeg geen verschil in. Maar zal ook wel inderdaad eraan liggen of je naar van die goedkope discounts gaat of voor toch meer merk schoenen die duurder zijn, maar er zit ook wel degelijk kwaliteitsverschil in, best veel ook eigenlijk.
Duitsland kan wel goedkoper zijn in sommige merken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348170
Vanochtend met 2 zwarte enthousiaste draken aan de lijn gewandeld op mijn barefoots. Nou dan valt het dus niet om kleine stapjes te zetten hoor. Ze lopen zo'n 5km per uur.
Daarnaast had ik ook wel het idee dat ze steeds krapper liepen....kilootje zand eruit schudden dus ::) ;D
Met Maci lukt het makkelijk met kleine pasjes die loopt tegen de 4 km per uur aan, maar is ook makkelijker aangezien die los loopt, dus huppelt en wacht ie enzo
Door Lizzy
#3348229
fransbulletje schreef:Hoe gaat het nu met jou dan, kun je je schoenen al langer dragen?
Ah! Ik was deze vergeten te beantwoorden! Het gaat eigenlijk best wel heel goed. Van de week heb ik 3 uur gewandeld met de honden op mijn Vivo's. Dat ging hartstikke goed. Mijn voeten voelde behoorlijk goed en zelfs mijn rug voelde behoorlijk goed. In eerste instantie geen last van mijn knie, nu een beetje last. Gisteren weer veel op de benen gestaan, ook op mijn Vivo's en dat ging eigenlijk ook hartstikke goed. Kortom: het begint langzaam aan de goede kant op te gaan en heel langzaam begin ik het idee te krijgen dat het mij wel goed doet.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3348231
Even een tip voor mensen die de schoenen te smal vinden. Deze tip kreeg ik van Paul van Anyonesrunningshop in Tilburg. Hij zei dat het verschil tussen de heren en dames schoenen vooral de breedte was. Dus als het damesmodel te smal is, kies je voor het herenmodel (als dat er voor dat model is natuurlijk). De Joe-Nimble die ik heb is volgens mij ook een herenmodel.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3348232
Doranto schreef:Even een tip voor mensen die de schoenen te smal vinden. Deze tip kreeg ik van Paul van Anyonesrunningshop in Tilburg. Hij zei dat het verschil tussen de heren en dames schoenen vooral de breedte was. Dus als het damesmodel te smal is, kies je voor het herenmodel (als dat er voor dat model is natuurlijk). De Joe-Nimble die ik heb is volgens mij ook een herenmodel.
Goeie tip!
Helaas zijn mijn voeten dan weer te kort voor een mannenmodel
Door Anne in Zweden
#3348234
Lizzy schreef:Ah! Ik was deze vergeten te beantwoorden! Het gaat eigenlijk best wel heel goed. Van de week heb ik 3 uur gewandeld met de honden op mijn Vivo's. Dat ging hartstikke goed. Mijn voeten voelde behoorlijk goed en zelfs mijn rug voelde behoorlijk goed. In eerste instantie geen last van mijn knie, nu een beetje last. Gisteren weer veel op de benen gestaan, ook op mijn Vivo's en dat ging eigenlijk ook hartstikke goed. Kortom: het begint langzaam aan de goede kant op te gaan en heel langzaam begin ik het idee te krijgen dat het mij wel goed doet.
Wat fijn! Zou toch heerlijk zijn als je op deze manier een paar chronische pijnen de nek om kunt draaien!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3348236
Fijn Lizzy!
Hier gaat het ietsjes slechter, ik liep thuis en privé al op blote voeten of minimale schoenen. Nou heb ik zondag >22.000 stappen gezet op mijn barefoots en draag ik ze ook op mijn werk. Ik heb een voornamelijk zittend beroep, maar het lijkt dus wel uit te maken...
Ik geef het nog tot donderdag, anders vrijdag toch mijn oude werkschoenen aan....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door