Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
#3348009
dinky89 schreef:En hoe zijn ze qua maatvoering?
Ik heb maat M en normale schoenmaat 40, van barefoot 41.
De ballerina's passen precies.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3348032
Ik had van 'normale' schoenen altijd maat 38 / 39. Bij mij past M van de Leguano ballerina's ook perfect.
Van joe nimble heb ik de herenschoen maat 40.
Door fransbulletje
#3348065
Winkelen in Groningen op de Lizard Leafs.
Over de ongelijke stoepen, kinderkopjes en dan thuiskomen zonder vermoeide/pijnlijke voeten :D
Geweldig!!!
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3348082
Ik ben door mijn ali expres schoenen heen... Gaatje bij de nagel van mijn grote teen (waren ook iets te klein) en vandaag mijn echte grote mensen schoenen gekocht. Hopelijk kan ik er een beetje mee voor de dag komen op mijn werk.. Morgen gelijk een vuurdoop in de efteling, ik ben benieuwd hoe ik thuis kom...

Deze heb ik nu
https://www.wildfiresports.com.au/asset ... 7UAC12.jpg

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door fransbulletje
#3348091
Fenixjuh schreef:Ik ben door mijn ali expres schoenen heen... Gaatje bij de nagel van mijn grote teen (waren ook iets te klein) en vandaag mijn echte grote mensen schoenen gekocht. Hopelijk kan ik er een beetje mee voor de dag komen op mijn werk.. Morgen gelijk een vuurdoop in de efteling, ik ben benieuwd hoe ik thuis kom...

Deze heb ik nu
https://www.wildfiresports.com.au/asset ... 7UAC12.jpg

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Veel plezier morgen en succes op je schoenen!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3348100
Siberienne schreef:Ik kwam deze tegen; https://www.lesara.nl/blotevoetenschoen ... 90877.html

Geen idee of het wat is en hoe degelijk, maar wel een prijskaartje om eens te proberen. Ik ga denk ik testen als ‘slofjes in huis’
Met dat prijskaartje kun je je inderdaad geen bult vallen! Ziet er in ieder geval helemaal barefoot uit.
Ik vraag me eerlijk gezegd ook vaker af waarom die barefoot schoenen zo duur moeten zijn terwijl ze volgens mij veel simpeler te maken zijn dan schoenen die van alle kanten ondersteunen.
Gebruikersavatar
Door Ina
#3348103
Siberienne schreef:Ik kwam deze tegen; https://www.lesara.nl/blotevoetenschoen ... 90877.html

Geen idee of het wat is en hoe degelijk, maar wel een prijskaartje om eens te proberen. Ik ga denk ik testen als ‘slofjes in huis’
Super.... daar ben ik ook maar eens gaan shoppen :)
Ik loop veel op blote voeten, maar heb eigenlijk geen problemen als ik op 'gewone' schoenen loop, vindt blootvoets gewoon fijner
Maar om dan €90 +++ te betalen voor iets wat ik er een beetje normaal uit vind zien :???:

Dit zijn leuke probeersels voor even naar de winkel, even een blokje om met de meiden.... bloot, maar toch nog iets aan.... ben benieuwd :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3348104
Die lesara's lijken me wat minder ruimte voor de kleine teen te hebben, vind ze erg schuin aflopen op een foto,maar kan bedrieglijk zijn. Maar idd. Voor die prijs val je er geen bult aan.

Ik denk dat barefoots duur zijn omdat het nog een hype is, redelijk nieuw. Wellicht hebben ze wat moeten investeren in productie lijn en nu is nog het moment om het terug te pakken. Daarnaast is het materiaal wel zo dat je echt ook met blote voeten erin kunt, zonder dat er naden of iets anders irriteren.
En mijn normale wandelschoenen, categorie lowa , Meindl, Salomon zijn echt niet goedkoper! Duurder zelfs.
En van andere schoenen kan ik ook nooit schoenen aan van maar een paar tientjes of zo, nee ik ben een duur wrijf :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ina
#3348106
Kaio schreef:Die lesara's lijken me wat minder ruimte voor de kleine teen te hebben, vind ze erg schuin aflopen op een foto,maar kan bedrieglijk zijn. Maar idd. Voor die prijs val je er geen bult aan.

Ik denk dat barefoots duur zijn omdat het nog een hype is, redelijk nieuw. Wellicht hebben ze wat moeten investeren in productie lijn en nu is nog het moment om het terug te pakken. Daarnaast is het materiaal wel zo dat je echt ook met blote voeten erin kunt, zonder dat er naden of iets anders irriteren.
En mijn normale wandelschoenen, categorie lowa , Meindl, Salomon zijn echt niet goedkoper! Duurder zelfs.
En van andere schoenen kan ik ook nooit schoenen aan van maar een paar tientjes of zo, nee ik ben een duur wrijf :biggrin2:
Klopt hoor, dat 'kwaliteitsschoenen' ook gewoon belachelijk duur zijn, maar is het niet zo dat je daar relatief gezien meer kilometers op kan maken als op barefoot schoenen.
Of heb ik het verkeerde idee dat die minimalistische zool binnen no time versleten is?
Door fransbulletje
#3348110
Barefootschoenen zijn inderdaad prijzig en misschien is het ook het gevoel, een grote leren schoen oogt als meer waar voor je geld.
Zo'n barefootschoen die je op kan rollen, niks weegt voelt gewoon duur...is dat het nou voor zoveel geld ::)

Als ik naar de Leguano ballerina's kijk dan voelt het als een sok met een zooltje, 80 euro. Best duur voor een sok met zooltje maar heb zo'n gevoel dat deze wel eens lang mee kunnen gaan. Het zooltje slijt bijna niet en loop er ook gewoon mee op straat maar zie niks aan de bobbeltjes. Heb ze al een paar keer gewassen, echt ideaal en ze blijven mooi.

Maar als ik kijk naar mijn normale schoenen waren die ook nooit onder de 100 euro en mijn Zooadventure laarzen waren ook prijzig. Jaren op gelopen dat dan weer wel maar geloof dat dat met barefootschoenen ook wel kan.
Als ik 2 jaar op mijn wolky's liep was ik ook toe aan een paar nieuwe nou dat moet met de barfefootschoenen ook lukken.
Voordeel vind ik wel dat veel barefootschoenen wasbaar zijn, echt ideaal vooral in de zomer.

Een echt goede schoen hangt een prijskaartje aan dus shoppen in de sale!
Gebruikersavatar
Door koekje
#3348131
Hier worden de barefootschoenen helemaal op maat gemaakt met de hand. Ik geef de maten van de voet door (lengte, breedte, breedte van de tenen, hoogte van de wreef, etc). Daarbij welke kleur ik wil en welke extra's (bandje, plaatje erop, wollen inlegzooltje, etc). Dus gegarandeerd een kinderschoen die wel past, mooi wordt gevonden en zonder kinderarbeid en giftige dingen is gemaakt.
Dat kost wat.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door