Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3299271
Is het ook geschikt voor mensen met hypermobiele voeten (zoals ik)? Waar moet je als beginner op letten?
Wie heeft er ervaring mee? :)
Laatst gewijzigd door doranto op ma 21 mei 2018, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ChantalKrijn
#3299273
Meneer Chantalkrijn is ook hypermobiel. Na een revalidatietraject loopt hij ook veel barefoot (op FiveFingers) Hij is er erg blij mee, hij doet er zelfs op hardlopen!
Door Anne in Zweden
#3299293
Schud BP-lid -Annemarie- even wakker, die heeft ze en volgens mij is ze er dolblij mee. Ik ben er ook over aan het nadenken, lijken me heerlijke schoenen! Weet alleen niet of ze alle takjes en steentjes in het Zweedse bos voelbaar maken...
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299296
Anne in Duitsland schreef:Schud BP-lid -Annemarie- even wakker, die heeft ze en volgens mij is ze er dolblij mee. Ik ben er ook over aan het nadenken, lijken me heerlijke schoenen! Weet alleen niet of ze alle takjes en steentjes in het Zweedse bos voelbaar maken...
Dat verwacht ik wel, omdat de zool erg dun is. Wat ik me afvraag, of er niet snel steentje e.d. ín je schoenen komen, want dat lijkt mij niet fijn.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3299298
Ik zou sowieso als je hypermobiele voeten hebt, die ik helaas ook heb, goed overleggen met een kundige fysiotherapeut. In mijn geval begint het nu weer te komen dat ik soms zonder steunzolen kan of af en toe op blote voeten kan lopen. Na ruim 6 jaar de aanhechtingen van de peesplaat onder de voet ontstoken gehad te hebben, kan ik je alleen maar adviseren om er heel voorzichtig mee te zijn.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299304
Pauline schreef:Ik zou sowieso als je hypermobiele voeten hebt, die ik helaas ook heb, goed overleggen met een kundige fysiotherapeut. In mijn geval begint het nu weer te komen dat ik soms zonder steunzolen kan of af en toe op blote voeten kan lopen. Na ruim 6 jaar de aanhechtingen van de peesplaat onder de voet ontstoken gehad te hebben, kan ik je alleen maar adviseren om er heel voorzichtig mee te zijn.
Bedankt voor je waarschuwing! Heb naar aanleiding van je reactie gelijk maar even hier naar een fysiotherapie-centrum gebeld en de vraag gesteld of je met hypermobiele voeten beter wél of juist niét op blote voeten kon lopen. Hun antwoord was unaniem wél. :)
Ik denk dat ik het dan toch maar eens (voorzichtig) ga proberen. En uiteraard heel goed naar mijn lichaam luisteren zodat ik niets ga forceren. Op een ontsteking zit ik natuurlijk niet te wachten!
Dan blijft nog de vraag welke zijn aan- of af te raden. Welke hebben jullie en wat is daar fijn, of minder fijn aan?
Door frodo quin
#3299311
Enkele kennissen van mij hebben er. Bij mijn weten hebben zij wel geen speciale aandachtspunten wat betreft hun voeten. Eentje gebruikt ze enkel om te gaan hardlopen en dat zijn dan goedkope van zalando. Ze zei dat deze prima lopen, maar als je echt op rotsbodem,... loopt je er wel beter neemt met een dikkere zool.
Door sandra.aerns
#3299315
Ik heb ze. Zou je adviseren contact op te nemen met anyones running in tilburg. Zij zijn kundig en kunnen je adviseren. Ik loop alleen nog barefoot


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3299317
Ik dacht google er even op:
Afbeelding
;D

geweldig gedaan ;D

Ok de echte zien er ook apart uit :biggrin2:

Ik heb ook pezen die te lang zijn in mijn voet, kan geheel doorzakken daardoor, waardoor alles op slot kan, incl enkels. Dus vraag me af :g: of dit bij mij wel zou kunnen
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299319
sandra.aerns schreef:Ik heb ze. Zou je adviseren contact op te nemen met anyones running in tilburg. Zij zijn kundig en kunnen je adviseren. Ik loop alleen nog barefoot


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oke, das 'n goeie, ga ik doen!
Door Martine-Tom
#3299320
Doranto schreef:Bedankt voor je waarschuwing! Heb naar aanleiding van je reactie gelijk maar even hier naar een fysiotherapie-centrum gebeld en de vraag gesteld of je met hypermobiele voeten beter wél of juist niét op blote voeten kon lopen. Hun antwoord was unaniem wél. :)
Ik denk dat ik het dan toch maar eens (voorzichtig) ga proberen. En uiteraard heel goed naar mijn lichaam luisteren zodat ik niets ga forceren. Op een ontsteking zit ik natuurlijk niet te wachten!
Dan blijft nog de vraag welke zijn aan- of af te raden. Welke hebben jullie en wat is daar fijn, of minder fijn aan?
Ik ben van voor tot achter en van links tot rechts hypermobiel. Dus ook mijn voeten, en kan je melden dat na jaaaaaaaaren van aanpassingen en zolen en en en...ik 4 jaar geleden resoluut alles de boom in heb gegooid en in de zomer op slippers loop, binnenshuis altijd blote voeten of sokken en in de winter op niet aangepaste sneakers, laag model. Het was de eerste maand pijnlijk en nadien heb ik 0,0 klachten meer gehad van mijn voeten. Zelfs mijn peesplaatontsteking die er al jaren zat is verdwenen. Nouja op echo/foto is er nog wel wat te zien maar ik ben klachtenvrij.
Ik zou het dus zeker proberen!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3299323
Goed dat je geïnformeerd hebt! Ben heel benieuwd of het lukken gaat.

Mijn ontsteking/overbelasting is ontstaan door te soepele zolen, maar dat is uiteraard wat anders dan helemaal geen zolen. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3299325
Martine-Tom schreef:Ik ben van voor tot achter en van links tot rechts hypermobiel. Dus ook mijn voeten, en kan je melden dat na jaaaaaaaaren van aanpassingen en zolen en en en...ik 4 jaar geleden resoluut alles de boom in heb gegooid en in de zomer op slippers loop, binnenshuis altijd blote voeten of sokken en in de winter op niet aangepaste sneakers, laag model. Het was de eerste maand pijnlijk en nadien heb ik 0,0 klachten meer gehad van mijn voeten. Zelfs mijn peesplaatontsteking die er al jaren zat is verdwenen. Nouja op echo/foto is er nog wel wat te zien maar ik ben klachtenvrij.
Ik zou het dus zeker proberen!
Wauw dat klinkt zeker hoopvol! Bij mij zijn "gelukkig" alleen mijn voeten hypermobiel (maar wel heel erg). Ook verzwik ik vaak mijn enkels (heb daardoor al 2 maal mijn enkel zelfs gebroken).
Ik heb ook een tijd op fittflops gelopen. Die hebben juist een hele zachte dikke zool. In eerste instantie voelt dat heerlijk, maar ik merk dat ik als ik er langer op loop toch pijnlijkere voeten krijg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door