Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3356407
Mijn schoenen zijn binnen. Ik vind ze wel een beetje lomp groot. Vanavond ff aan met mijn wollen sokken. Met mijn sneaker sokjes zitten ze wel heel erg ruim. Het leer is wel heerlijk soepel en ruimte is ook fijn. Zool vind ik wel nog vrij dik en stug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Door fransbulletje
#3356409
hannabelgje schreef:Mijn schoenen zijn binnen. Ik vind ze wel een beetje lomp groot. Vanavond ff aan met mijn wollen sokken. Met mijn sneaker sokjes zitten ze wel heel erg ruim. Het leer is wel heerlijk soepel en ruimte is ook fijn. Zool vind ik wel nog vrij dik en stug.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Ik herken het gevoel van lomp en groot :biggrin2:
Toch als ik ze aan heb ziet het er niet zo uit en ze lopen echt zalig.
Ik heb ze ook ruim, ongeveer een cm over, maar straks met een sok erin zit dat prima.
Afgelopen dagen voor het eerst aangehad en gelijk flinke wandeling op gemaakt, topschoen!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356416
Mijn trackers zijn net binnengekomen. mt 38. Prima maat, zitten ook prima. Zo alles op het eerste gezicht.
Vanwege andere heel droevige emotionele omstandigheden en dat ik morgen naar zk moet kan ik niet superblij zijn en ze uitproberen maar komt nog wel.
Door hannabelgje
#3356455
De vivobarefoot gobi hi top leer schijnt wel waterdicht of in elk geval waterproof te zijn. Het is leer met getapte naden.
Ik ga ze morgen op het werk binnen dragen heel de dag met mijn wollen sokken en daarna ga ik beslissen. Ik moet wennen dat ze zo ruim zijn. Ze zijn niet te groot, maar ruim. Ze zitten niet rotsvast aan mijn voeten zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3356458
hannabelgje schreef:De vivobarefoot gobi hi top leer schijnt wel waterdicht of in elk geval waterproof te zijn. Het is leer met getapte naden.
Ik ga ze morgen op het werk binnen dragen heel de dag met mijn wollen sokken en daarna ga ik beslissen. Ik moet wennen dat ze zo ruim zijn. Ze zijn niet te groot, maar ruim. Ze zitten niet rotsvast aan mijn voeten zeg maar.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Leer is altijd waterafstotend, en bij goed onderhoud kan het ook een lang regenwater buiten houden. Je moet er echter niet mee in de plassen gaan staan, of langdurig door nat gras lopen. Dan gaat het leer doorlekken.
Met getapete naden zou dat wel moeten kunnen. De naden zijn dan van binnen afgeplakt met een soort tape die het water buiten houdt. Ik weet niet wat dat waard is eigenlijk, vroeg of laat zal het gaan doorlekken denk ik. Er bestaat tegenwoordig niet voor niets gore tex, waar je nog meer geld voor neerlegt. Maar, vroeger, toen nog geen gore tex bestond, liepen we ook altijd op leren schoenen door de regen naar school en werk en had je ook geen natte voeten, als je tenminste regelmatig je schoenen poetste.
Ben benieuwd hoe ze je gaan bevallen. Ik twijfel nog steeds om te bestellen, dat komt eigenlijk vooral omdat ik niet goed wijs wordt uit de maatvoering, en terugsturen is helaas niet gratis.
Door src_esther
#3356466
Leer durf ik wel aan, zolang de zolen maar niet van leer zijn...
Ben ook nog aan het oriënteren, maar moet snel gaan beslissen want bijna al mijn schoenen zijn of afgetrapt of kan ik niet meer op lopen...
Vond nog een paar gympen, maar na 30 minuten lopen voelde mijn enkels alsof ik er doorheen was geklapt. Dus die gympen liggen in de afvalcontainer...
Wat rest zijn zomerschoenen, sneeuwschoenen, bootschoenen, schoenen en laarzen met hak (meeste met lerenzool), Le Chameau (rubber)laarzen. Allemaal niet echt geschikt om een fijne lange wandeling met Ko te maken...
Vanavond de Skinners aan buiten, da's echt wel een beetje te koud maar gelukkig geen last van mijn enkels.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356547
Zo zien mijn trackers er dus uit, mt 38 zit echt best ruim, maar dit is nog zonder inlegzool en dikkere sokken dus 37 zou naar inschatting te klein zijn.
20181003_080113.jpg
20181003_080113.jpg (2.22 MiB) 1805 keer bekeken
Extraatjes de thermometer inlegzool en pipo veters :D
20181003_080137.jpg
20181003_080137.jpg (1.66 MiB) 1805 keer bekeken
En 1x gebruikt, ook nat geworden , alleen van buiten dus
20181003_102652.jpg
20181003_102652.jpg (1.99 MiB) 1805 keer bekeken
Heel veel minder soepel dan de merrels maar dat is logisch, merkte wel weer dat mijn voet moest werken na een tijdje geen barefoots aan te hebben kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3356553
ja hier mogen ze ook blijven, zal wel moeten voor hoe ze eruit zien ;D
Ik heb ze ook voor 30 euro minder kunnen versieren, (duitsland heeft zo veel online schoenenwinkels he, even speuren .. en wat geluk hebben qua maat)
Gebruikersavatar
Door pike
#3356575
Kaio schreef:ja hier mogen ze ook blijven, zal wel moeten voor hoe ze eruit zien ;D
Ik heb ze ook voor 30 euro minder kunnen versieren, (duitsland heeft zo veel online schoenenwinkels he, even speuren .. en wat geluk hebben qua maat)
Ja geluk met de maat moet je wel hebben. Maar het assortiment aan barefoot schoenen lijkt me in Duitsland beduidend groter dan in Nederland.
Door Lizzy
#3356600
Ik heb mijn Trackers nu een paar weken en ze bevallen me goed. Lekkere warme droge voeten. Ben wel heel benieuwd hoe lang ze mee gaan! Ik smeer ze af en toe wel in met Nikwax waterproofing omdat het leer toch wel erg nat wordt door het lopen in gras en ik heb daar met mijn Dubarry's slechte ervaringen mee (het leer ging scheuren).
Gebruikersavatar
Door pike
#3356604
Als het leer nat is moet je het langzaam laten drogen. Dus nooit op of dicht bij de verwarming zetten en ook niet in de zon. Dan droogt het te snel, wordt hard en scheurt.
Door Lizzy
#3356609
Nee, bij mij drogen ze ook nooit bij een warmtebron maar met 1 jaar was het leer van mijn Dubarry's gescheurd. Leer kan gewoon niet tegen dag in dag uit zeiknat worden door nat gras. De dood voor iedere schoen/laars.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3356613
Lizzy schreef:Nee, bij mij drogen ze ook nooit bij een warmtebron maar met 1 jaar was het leer van mijn Dubarry's gescheurd. Leer kan gewoon niet tegen dag in dag uit zeiknat worden door nat gras. De dood voor iedere schoen/laars.
Dat is ook mijn ervaring. Voor dagelijks zeiknat worden zijn in feite alleen rubberlaarzen geschikt.
Door Lizzy
#3356615
Doranto schreef:Dat is ook mijn ervaring. Voor dagelijks zeiknat worden zijn in feite alleen rubberlaarzen geschikt.
Ja precies. En daar moet je nog meer net op kunnen lopen... Ik kan dat niet dus vermijd ik ook af en toe de routes die ik eigenlijk graag zou willen lopen, puur om nat gras te vermijden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door