Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3357921
Heen en weer kost mij ook meer dan de portokosten van een retourtje. Retour is zo'n 120 km. Plus denk ik parkeerkosten komen er bij. En de tijd niet te vergeten. Als je ook nog in de file rijdt (dat is tegenwoordig vaker wel dan niet het geval) ben je helemaal de sjaak. 2 paar bestellen is een goed idee, maar als je 2 paar schoenen wil dan moet je wel heel erg veel vooruit betalen :-X
Tilburg valt hoe dan ook af, dat is voor mij ongeveer 260 km heen en terug ::) dat heb ik er echt niet voor over.
Nou ja, ik wacht eerst even hun antwoord af. Hopelijk komt het nog vandaag, kan ik er de rest van het weekend op broeden ::)
Door hannabelgje
#3357924
Ik heb de gobi hi top en vind ze erg warm. Ze zouden ook waterdicht zijn. Ik draag ze weinig nu omdat ik ze te warm vind nu. Er zit een thermozooltje bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3357928
hannabelgje schreef:Ik heb de gobi hi top en vind ze erg warm. Ze zouden ook waterdicht zijn. Ik draag ze weinig nu omdat ik ze te warm vind nu. Er zit een thermozooltje bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
De hi top is waterafstotend, niet waterdicht. Mij lijkt een warme schoen wel lekker in de winter. Kan me voorstellen dat ze met het weer tot nu toe te warm zijn.
Door fransbulletje
#3357929
pike schreef:Heen en weer kost mij ook meer dan de portokosten van een retourtje. Retour is zo'n 120 km. Plus denk ik parkeerkosten komen er bij. En de tijd niet te vergeten. Als je ook nog in de file rijdt (dat is tegenwoordig vaker wel dan niet het geval) ben je helemaal de sjaak. 2 paar bestellen is een goed idee, maar als je 2 paar schoenen wil dan moet je wel heel erg veel vooruit betalen :-X
Tilburg valt hoe dan ook af, dat is voor mij ongeveer 260 km heen en terug ::) dat heb ik er echt niet voor over.
Nou ja, ik wacht eerst even hun antwoord af. Hopelijk komt het nog vandaag, kan ik er de rest van het weekend op broeden ::)
Retour zenden is goedkoper maar inderdaad meerdere paren bestellen moet je wel vooruit betalen en dat kan aardig oplopen. In een winkel pas je misschien 4 modellen in meerdere maten die laat je niet even thuis komen. Arnhem en Tilburg zijn voor mij geen optie vanuit Groningen anders was ik echt liever naar een winkel gegaan.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3357939
fransbulletje schreef:Retour zenden is goedkoper maar inderdaad meerdere paren bestellen moet je wel vooruit betalen en dat kan aardig oplopen. In een winkel pas je misschien 4 modellen in meerdere maten die laat je niet even thuis komen. Arnhem en Tilburg zijn voor mij geen optie vanuit Groningen anders was ik echt liever naar een winkel gegaan.
In Groningen weet ik van bootcentrum dat ze alleen leguano verkopen.

Ik ga vanavond proberen hoe warm mijn Leguano's zijn wanneer het wat kouder is. Dan weet ik ook of ik eventueel nog de winterdeditie er van moet kopen ::)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3357947
fransbulletje schreef: Retour zenden is goedkoper maar inderdaad meerdere paren bestellen moet je wel vooruit betalen en dat kan aardig oplopen. In een winkel pas je misschien 4 modellen in meerdere maten die laat je niet even thuis komen. Arnhem en Tilburg zijn voor mij geen optie vanuit Groningen anders was ik echt liever naar een winkel gegaan.
dinky89 schreef: In Groningen weet ik van bootcentrum dat ze alleen leguano verkopen.

Ik ga vanavond proberen hoe warm mijn Leguano's zijn wanneer het wat kouder is. Dan weet ik ook of ik eventueel nog de winterdeditie er van moet kopen ::)
Duidelijk, het Noorden heeft een goede barefootwinkel nodig! Wie gaat dit oppakken? Carrièreswitch, iemand? :biggrin2:


Ik vond deze nog in Groningen, maar dat is wel weer heel specifiek. Ben er nog niet geweest.
https://www.steenboksport.nl/?s=vibram& ... duct_cat=0
Gebruikersavatar
Door pike
#3358134
Lizzy, ik sluit me bij je aan. Spijt dat ik ooit de vapor glove gekocht heb waar ik zo super op heb gelopen. Kunnen we een clubje van gefrustreerde barefooters oprichten?
Ze konden mij via de mail geen uitsluitsel geven over de maat die ik nodig heb van de schoenen die ik op het oog heb. Oke, ik kan dat wel begrijpen. Dus uiteindelijk dan toch maar besloten om er heen te rijden. Vanmiddag heb ik de route bekeken en hoe ik op de plek kom waar te parkeren. Allemaal mooi duidelijk. Vervolgens nog even op de website gekeken. Wat een domper weer. Van één paar hebben ze alleen de kleur die ik nou net niet wil hebben nog in de goede maat. Een paar hebben ze helemaal niet meer in de maten waarin ik val. De schoenen die ik echt NU wil hebben, omdat ik ze nodig heb voor de honden: Waarschijnlijk alleen nog in de verkeerde maat. De trackers hebben ze nog maar die vind ik te duur voor een schoen die evengoed op korte termijn kan gaan lekken. Grote kans dus dat ik zonder schoenen thuis kom. BOEHOEHOE :( >:(
Goede raad is duur. Ik kan natuurlijk gaan en passen wat ze hebben. Dan weet ik (hopelijk) welke maat ik moet hebben als ze niet de passende hebben. En dan kan ik gaan surfen en ergens bestellen. Of wachten tot ze nieuwe voorraad hebben en dan bestellen. Ik word bij voorbaat al sjagrijnig. :biggrin2:
Lizzy, hoe bevallen jouw nieuwe Lemschoenen en hoe is de maatvoering daarvan? Bij mijn "normale" maat 39 zou ik van die schoen maat 42 of misschien wel 43 moeten hebben...
Door fransbulletje
#3358137
Het is inderdaad heel erg jammer dat het zo moeilijk is om barefootschoenen te kopen.
Gelukkig is tegenwoordig online veel te bestellen en loont het ook om wat rond te surfen voor een koopje.
Ik ben goed geslaagd voor de winter en heel blij met mijn Vivo's en Joe Nimbles, maar je moet er ook echt heel snel bij zijn voor de goede maat.

Maar spijt dat ik barefoot ben gaan lopen....echt niet!
Inmiddels zelfs meerdere collega's enthousiast gemaakt.

@ Pike, succes hoop dat ze wat voor je hebben!
Gebruikersavatar
Door pike
#3358139
fransbulletje schreef:Het is inderdaad heel erg jammer dat het zo moeilijk is om barefootschoenen te kopen.
Gelukkig is tegenwoordig online veel te bestellen en loont het ook om wat rond te surfen voor een koopje.
Ik ben goed geslaagd voor de winter en heel blij met mijn Vivo's en Joe Nimbles, maar je moet er ook echt heel snel bij zijn voor de goede maat.

Maar spijt dat ik barefoot ben gaan lopen....echt niet!
Inmiddels zelfs meerdere collega's enthousiast gemaakt.

@ Pike, succes hoop dat ze wat voor je hebben!
Maar hoe weet je nou welke maat je moet hebben :-\ want ik zie regelmatig wel wat leuks op sites, zeker in Duitsland. Maar er staan soms maattabllen bij waar ik echt geen bal van snap. En, als er wat nieuws is, je moet maar net op dat moment het geld hebben...
En ik zie zeker regelmatig heel leuke koopjes maar altijd in hele kleine of hele grote maten, dus de left-overs zeg maar (en ik heb vrees ik een meer algemene schoenmaat die iedereen wil hebben) , en momenteel zijn er koopjes van schoenen die voor een warme zomer super zijn maar waar je nu niets aan hebt :(
Door Lizzy
#3358140
pike schreef:Lizzy, ik sluit me bij je aan. Spijt dat ik ooit de vapor glove gekocht heb waar ik zo super op heb gelopen. Kunnen we een clubje van gefrustreerde barefooters oprichten?
Ze konden mij via de mail geen uitsluitsel geven over de maat die ik nodig heb van de schoenen die ik op het oog heb. Oke, ik kan dat wel begrijpen. Dus uiteindelijk dan toch maar besloten om er heen te rijden. Vanmiddag heb ik de route bekeken en hoe ik op de plek kom waar te parkeren. Allemaal mooi duidelijk. Vervolgens nog even op de website gekeken. Wat een domper weer. Van één paar hebben ze alleen de kleur die ik nou net niet wil hebben nog in de goede maat. Een paar hebben ze helemaal niet meer in de maten waarin ik val. De schoenen die ik echt NU wil hebben, omdat ik ze nodig heb voor de honden: Waarschijnlijk alleen nog in de verkeerde maat. De trackers hebben ze nog maar die vind ik te duur voor een schoen die evengoed op korte termijn kan gaan lekken. Grote kans dus dat ik zonder schoenen thuis kom. BOEHOEHOE :( >:(
Goede raad is duur. Ik kan natuurlijk gaan en passen wat ze hebben. Dan weet ik (hopelijk) welke maat ik moet hebben als ze niet de passende hebben. En dan kan ik gaan surfen en ergens bestellen. Of wachten tot ze nieuwe voorraad hebben en dan bestellen. Ik word bij voorbaat al sjagrijnig. :biggrin2:
Lizzy, hoe bevallen jouw nieuwe Lemschoenen en hoe is de maatvoering daarvan? Bij mijn "normale" maat 39 zou ik van die schoen maat 42 of misschien wel 43 moeten hebben...
Yup, wij kunnen elkaar duidelijk een handje schudden :-\ . Ik word er echt een beetje kriegel van....

Ik heb normaal maat 38/39. Van de Lems heb ik maat 40 besteld. Ik vind ze aan de kleine kant. Mocht ik het over doen (gaat nu niet meer) bestelde ik maat 41. Zouden ze die hebben gehad :-X . De Lems lopen heerlijk maar ze zijn voor het mooie toch wat krap. Ik heb wat last van mijn hielen. Nou denk ik dat ze wel wat uitlopen, het is erg zacht leer. Ze zijn overigens echt verre van waterafstotend. Echt verre. Je hebt direct natte voeten als je door nat gras loopt. Door de naden bovenop de schoen.

Naar aanleiding van de tips van Eelke (gave klompen Eelke ;D ;D ;D ;D ;D ) ben ik vandaag naar de Bristol geweest en heb ik regenlaarzen gekocht met een zo'n plat mogelijke zool en nul steun (je kunt ze alle kanten op draaien). Misschien loopt het nog wel lekker ook. Kan het voorlopig niet uitproberen, ben vandaag door m'n rug gegaan :-X (puur van de stress).
Gebruikersavatar
Door pike
#3358142
Lizzy schreef:Yup, wij kunnen elkaar duidelijk een handje schudden :-\
Ik heb normaal maat 38/39 van de Lems. Ik heb maat 40 besteld. Ik vind ze aan de kleine kant. Mocht ik het over doen (gaat nu niet meer) bestelde ik maat 41. Zouden ze die hebben gehad :-X . De Lems lopen heerlijk maar ze zijn voor het mooie toch wat krap. Ik heb wat last van mijn hielen. Nou denk ik dat ze wel wat uitlopen, het is erg zacht leer. Ze zijn overigens echt verre van waterafstotend. Echt verre. Je hebt direct natte voeten als je door nat gras loopt. Door de naden bovenop de schoen.

Naar aanleiding van de tips van Eelke (gave klompen Eelke ;D ;D ;D ;D ;D ) ben ik vandaag naar de Bristol geweest en heb ik regenlaarzen gekocht met een zo'n plat mogelijke zool en nul steun (je kunt ze alle kanten op draaien). Misschien loopt het nog wel lekker ook. Kan het voorlopig niet uitproberen, ben vandaag door m'n rug gegaan :-X (puur van de stress).
Oh wat vervelend zeg van je rug. En waardeloos van de schoenen dat ze niet eens waterafstotend zijn. Dat is toch om moedeloos van te worden. Ze zijn gewoon niet gemaakt om mee naar buiten te gaan, dat is wel duidelijk. In elk geval niet voor wat wij onder naar buiten gaan verstaan.
Ik heb nog een paar rubber laarzen van Le Chameau staan. Die zijn niet helemaal plat en hebben wel een (zij het lage) hak, maar daar kan ik nog best goed op lopen. Maar die zijn echt voor het puur slechte weer bedoeld, stromende regen dus en sneeuw :biggrin2: Ik heb ooit behoorlijk platte en ruime Dunlops gehad, maar die sloften gigantisch aan mijn voeten, daar kon ik geen kilometers op maken zonder kreupel te worden ::)
Door fransbulletje
#3358147
Lizzy schreef:IMG_20181023_201005[1].jpg
Die zien er plat en soepel uit :biggrin2:
Beterschap met je rug :-*
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3358151
Je zou bijna gaan denken dat de barefoot schoenen zijn gemaakt om op blote voeten lopen te simuleren, inclusief natte voeten ::)

Beterschap met je rug Lizzy :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door