Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346546
Ik heb de ballerina's nog geen twee weken en ik loop er alleen op mijn werk op. Thuis op sokken, blote voeten of slippers (geen teenslippers, maar met zo'n brede band over je voet). Verder in mijn wandelschoenen.

En dat je dan naar je voeten zit te kijken en denkt "goh, mijn tenen staan duidelijk verder uit elkaar" :o . Ze zaten altijd tegen elkaar aan en er is nu echt ruimte tussen gekomen. Is best gek, dat iets wat er al jaren hetzelfde uitziet, opeens anders eruit ziet!
Door fransbulletje
#3346548
Mijn voeten voelen veel beter minder vermoeid aan het einde van de dag.
Gisteren de hele dag op de IJsselshow gelopen /staan op mijn Lizards. Wat een verademing, heerlijk alle ruimte voor je voeten en toen ik thuiskwam helemaal niet het gevoel om zo snel mogelijk mijn schoenen uit te willen gooien.
Door Lizzy
#3346549
Kaela schreef:Ik heb de ballerina's nog geen twee weken en ik loop er alleen op mijn werk op. Thuis op sokken, blote voeten of slippers (geen teenslippers, maar met zo'n brede band over je voet). Verder in mijn wandelschoenen.

En dat je dan naar je voeten zit te kijken en denkt "goh, mijn tenen staan duidelijk verder uit elkaar" :o . Ze zaten altijd tegen elkaar aan en er is nu echt ruimte tussen gekomen. Is best gek, dat iets wat er al jaren hetzelfde uitziet, opeens anders eruit ziet!
Nou ja zeg, dit is ook gek! Ik sta net in de keuken (met blote voeten) en kijk naar mijn voeten en denk "hee grappig, mijn tenen zitten niet meer tegen elkaar, er zit nu echt ruimte tussen" ;D . Ongelogen!

Ik heb af en toe wel pijn in mijn voeten hoor, van het barefoot lopen. Ik voel dan een soort stekende pijn/stijfheid in mijn voet. Ik red het bijv. niet om en anderhalf uur met mijn honden te wandelen en dan 4 uur te werken op m'n barefootshoes (waar ik aan 1 stuk door loop), dus dan doe ik naar mijn werk mijn wandelschoenen van Hanwag aan (en denk ik na 1 of 2 uur "oh mijn hemel, wat een zware bakken zijn dit, ik word gek" dus als ik dan thuis kom is het eerste wat ik doe die dingen uit gooien).

Maar, ik heb zelden nog last van m'n peesplaten!!!! De pijn zit meer aan de zijkant, bovenop mijn voet en achterop mijn voet, boven mijn hielen, maar onderop mijn voeten heb ik dus eigenlijk geen pijn meer, afkloppen op ongelakt hout!!! Whaaaaa, is toch wel bijzonder vind ik.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3346552
Kijk uit dat je niet te snel gaat Lizzy (geldt voor iedereen natuurlijk). Pijn boven de hielen kan heel goed van de achillespees komen! Doordat je nu platter staat en loopt, komt daar meer kracht op. Ikzelf had een achillespeesblessure vóórdat ik met barefoot schoenen begon. Aanvankelijk leek het steeds beter te gaan, maar het blijkt dat ik er maar niet vanaf kom :( Het zou goed kunnen dat ik het toch wat overbelast heb. Hopelijk kom ik er ooit nog vanaf.
Bij mij zijn het vooral mijn knieën en enkels die erop voorruit zijn gegaan. Kon ik eerst zonder kniebanden zelfs geen klein boswandelingetje meer maken, kan ik nu zo een km. of 10 lopen (zonder banden)! Mijn enkels zijn zo sterk geworden, dat het omzwikken nu tot het verleden behoord. Voorheen heb ik mijn enkel zelfs zó hard omgezwikt dat er een stukje bot los gescheurd was. Maar doordat ik nu veel beter kan lopen, dóe ik dat dus ook, waar mijn achillespees dan weer minder blij van wordt. ::)
Door Lizzy
#3346554
Doranto schreef:Kijk uit dat je niet te snel gaat Lizzy (geldt voor iedereen natuurlijk). Ikzelf had een achillespeesblessure vóórdat ik met barefoot schoenen begon. Aanvankelijk leek het steeds beter te gaan, maar het blijkt dat ik er maar niet vanaf kom :( Het zou goed kunnen dat ik het toch wat overbelast heb. Hopelijk kom ik er ooit nog vanaf.
Bij mij zijn het vooral mijn knieën en enkels die erop voorruit zijn gegaan. Kon ik eerst zonder kniebanden zelfs geen klein boswandelingetje meer maken, kan ik nu zo een km. of 10 lopen (zonder banden)! Mijn enkels zijn zo sterk geworden, dat het omzwikken nu tot het verleden behoord. Voorheen heb ik mijn enkel zelfs zó hard omgezwikt dat er een stukje bot los gescheurd was. Maar doordat ik nu veel beter kan lopen, dóe ik dat dus ook, waar mijn achillespees dan weer minder blij van wordt. ::)
Dank je voor de waarschuwing! Toch wel goed dus dat ik mijn Hanwag's nog aan doe...

Ontzettend jammer zeg, dat je toch last blijft houden van de achillespees! Wat is daar precies loos mee? Ik hoop dat je daar nog eens vanaf komt :-\
Gebruikersavatar
Door doranto
#3346556
Lizzy schreef:Dank je voor de waarschuwing! Toch wel goed dus dat ik mijn Hanwag's nog aan doe...

Ontzettend jammer zeg, dat je toch last blijft houden van de achillespees! Wat is daar precies loos mee? Ik hoop dat je daar nog eens vanaf komt :-\
Geen idee wat er precies aan de hand is. Hij is wat verdikt en heel gevoelig. Terwijl jij je reactie typte heb ik mijn bericht nog aangepast, omdat jij pijn boven je hielen voelt. Dat zou goed van de achillespees kunnen komen, ik zou daar dus goed op letten dat dat niet erger wordt! Als het eenmaal chronisch is (zoals bij mij nu waarschijnlijk) schijnt genezing nog moeilijker te zijn.
Laatst gewijzigd door doranto op zo 24 jun 2018, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3346557
Lizzy schreef:Toch wel goed dus dat ik mijn Hanwag's nog aan doe... :-\
Ja dat lijkt me inderdaad niet verkeerd. Bij mij was het zo dat ik dus al heel erg snel niet meer op mijn 'gewone' schoenen kon lopen nadat ik met barefoot begonnen was. Het voelde vreselijk en mijn voeten en knieën deden na enkele honderden meters al zeer. Ik ben dus ineens over gegaan. Het was voor mij dan waarschijnlijk beter geweest, om zoveel mogelijk het lopen te beperken en de wandelingen veel langzamer op te bouwen. Maar ja, dat is achteraf...

ps. Wat ik ook achteraf bedenk, is dat het wellicht ook een optie is om als 'overgang' in eerste instantie het voetbed plat te maken (zodat de voetboog sterker kan worden en zelf kan leren functioneren), maar de hielverhoging nog niet. De hielverhoging zou dan m.i. heel geleidelijk en langzaam verlaagd moeten worden, om overbelasting van de achillespees te voorkomen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346566
oo ik wissel ook nog sterk af hoor.
Soms blote voeten, want dat is me toch echt nog meer barefoot dan de merrels. Dan weer merrels. dan weer die nikes en voor hondenwandelingen (uitgezonderd met Maci) gebruik ik nog steeds mijn salomons (lijken me minder stug dan hanwag maar nog steeds stug) met inlegzolen. Merk dat ik dat nog echt wel nodig heb.
Door Cathelijn
#3346595
Ik moest aan jullie denken toen ik in Duitsland vorige week in Berchtesgaden een winkel voor Barefoot zag :D
En nee, niet naar binnen gelopen, had ik misschien wel moeten doen en wat moeten uitproberen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3346604
Lizzy schreef:Nou ja zeg, dit is ook gek! Ik sta net in de keuken (met blote voeten) en kijk naar mijn voeten en denk "hee grappig, mijn tenen zitten niet meer tegen elkaar, er zit nu echt ruimte tussen" ;D . Ongelogen!
Waaaahahahaha grappig!

Ik vertelde aan mijn meneer dat jij dit schreef en toen vroeg hij welke schoenmaat jij had. Gewoon, omdat ie het zo'n gek onderwerp voor een topic vindt voor op een forum :biggrin2: . Waarop het feit dat ik hem antwoord kon geven wel heel lollig was.

Fijn dat je bijna geen last van de peesplaten meer hebt!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346660
Heb je voor en na foto's van je tenen ? :biggrin2:


Hier vanochtend een bad -foot- day :biggrin2: Nouja ze deden al bij opstaan pijn. Eerst gewandeld met lage salomons met hun eigen zolen. Echt pijn. Met name aan de bal van voet.
Daarna barefoots aan en met Maci 2 kmtjes gelopen. Dat deed in het begin ook heus pijn. Maar eenmaal van asfalt af en door de zandpaden afwisselend met los zand, vast zand, grasbulten, keien, kleine steentjes ging het langzaam wel beter, volgens mij kregen ze gewoon een massage tijdens het lopen :P
Door Lizzy
#3346668
Kaela schreef:Waaaahahahaha grappig!

Ik vertelde aan mijn meneer dat jij dit schreef en toen vroeg hij welke schoenmaat jij had. Gewoon, omdat ie het zo'n gek onderwerp voor een topic vindt voor op een forum :biggrin2: . Waarop het feit dat ik hem antwoord kon geven wel heel lollig was.

Fijn dat je bijna geen last van de peesplaten meer hebt!
;D ;D ;D ;D , ja, dit is wel heel lollig ;D ;D ;D . Er lezen vast wel eens mensen mee die denken " :???: :???: :???: , raar volk, die barfers" :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Nee, dat is wel fijn! Nu de kramp nog opheffen in de rest van m'n voet :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3346670
Ik lag in de stoel bij de mondhyena, met mijn fingers aan. "Oh, zegt ze, wat een leuke schoenen! Ik zag zoiets op Facebook maar dan alleen voor onder je zolen."

Ff googelen, en ja hoor! ;D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3346672
Ik weet niet precies wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant lekker helemaal zonder schoenen, erg fijn, aan de andere kant hoe plakt het aan je voet? Wat voor lijm ? Enne lijm..is dat wel zo fijn? En je kunt het maar 1x gebruiken.

Tis nog niet in de verkoop zag ik dus nog niemand kan het uitproberen :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door