Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3361410
Ik jeb de gobi hi top en bij mij knellen ze aan mijn enkels. Aan de bovenrand. Ik hoop dat het nog gaat wennen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3361411
hannabelgje schreef:Ik jeb de gobi hi top en bij mij knellen ze aan mijn enkels. Aan de bovenrand. Ik hoop dat het nog gaat wennen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
En als je wat losser vetert? helpt dat niet? De hi 2 die ik heb knelt echt niet, het leer is ook heel soepel. Ik ben er heel erg blij mee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361412
Soepel zijn ze zeker, daar ligt het niet aan.
Dat knellen bovenaan had ik ook, maar door de veters daar niet aan te trekken maar gewoon dicht te knopen, was dat al weg.
Met die haakjes heb je de neiging je veters hard aan te trekken zoals bij normale wandelschoenen...

Ik heb het model eens vergeleken met mijn wollen-botjes-pantoffels en die zijn nog breder maar voelen toch voldoende aansluitend..
Misschien is het gewoon omdat ik ze te strak probeer te trekken rond de enkel dat ze vervormen (net omdat het leer soepel is) en in plooien trekken.
Ik ga het morgen eens proberen met lossere veters. Maar vanavond sta ik alleen in voor de hele kroost, dus heb nog geen tijd gehad. En nu het oudste deel van de kroost in bed ligt en de katten eten gehad hebben, kruip ik met de baby gezellig vroeg in bed en ga nog wat tv kijken. :biggrin2:
Zal dus voor morgen zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361446
Wel, ik heb ze wat losser gezet en dat zit beter.
Ik hou wel van iets aansluitendere laarsjes. Nu heb ik nog steeds een kleine cm in omtrek over.
Zo ziet het eruit als ik gewoon rechtop sta. Beter dan dit krijg ik het niet, maar ik vind het nog steeds niet heel mooi.
IMG_20181130_113002.jpg
IMG_20181130_113002.jpg (2.45 MiB) 1679 keer bekeken
Onder een broek zie je het niet, maar ik hoopte ze ook evt onder een winterjurk te kunnen dragen.

Ook van bovenaf vind ik ze trouwens erg lomp uitzien. Dat ze vooraan breder zijn stoort me niet, vind ik zelfs mooi, maar aan m'n enkel mochten ze dus wat smaller.
Het lijkt op foto of ik kleine voeten heb, maar dit is een 41, dus kan jewel denken hoe breed ze eigenlijk zijn.
IMG_20181130_111859.jpg
IMG_20181130_111859.jpg (2.46 MiB) 1679 keer bekeken
Maar ze zitten wel fijn nu. De tong zal wel nog beteren en het doet nu tenminste geen pijn meer. Ik krijg ook geen kramp in m'n voet ( had ik gisterenavond een beetje).
Het zal wel wennen zijn.
Heb net al m'n eerdere botjes eens gepast en daarbij vergeleken zitten ze wel ontzettend veel beter. Dus goed, dan hou ik ze toch maar bij. :biggrin2:
Gek hoe snel je daaraan gewend bent. Vroeger vond ik die andere botjes ook prima zitten.
Tis gewoon een beetje hopen dat het nog iets betert met inlopen. Dat verwacht ik eigenlijk wel.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3361450
Ik vind de tong inderdaad raar zitten eerlijk gezegd.
En inderdaad ik zat al te kijken ik dacht nl. Dat je een stuk grotere voeten had als ik maar ze zien er klein uit in die schoen. Lijkt net alsof de schacht omhoog erg vroeg begint. Lijkt wel een schoen die goed is voor hoge wreef.
Ik heb zelf best brede voorkant van de voet en smalle achterkant enkels. Maar mijn voet is ook erg laag , dus die brede voorkant valt dan mee. Met de trackers heb ik nergens dat ze vreemd zitten. Goed zo'n plooi krijg ik er ook in maar dat is logisch bij die soepelheid van schoen
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361453
Misschien moet ik er idd gewoon wat aan wennen.
Ook aan het zicht.

Mijn enkels zijn dus duidelijk ook wat smal. Want aan m'n tenen zitten ze zeker niet te breed. Ook niet te smal hoor. Ruimer dan m'n Vivo Primus Lite. Maar die zijn dan ook maat 40. Met een zooltje zijn die dan net iets te krap, vind ik, vandaar in de botjes maat 41. En dat was de juiste keuze.

Lekker warm zijn ze trouwens ook hé, zalig met die voering.
En ik raak niet uitgekeken op het leer. Zo'n mooi materiaal!
Niet blinkend maar ook niet geheel mat. Heerlijke warme kleur ook.
Gebruikersavatar
Door pike
#3361455
Ter vergelijking. Ik heb een poging gedaan een paar foto's te maken. Dit is dus de Hi 2, maat 40.
En als ze glimmen dan komt dat omdat ik ze gewaxt heb. Want ik wil wel graag droge voeten houden.
De bijlage MhZsYbqNTni4VzaByRPUGA_thumb_feb7.jpg is niet meer beschikbaar
MhZsYbqNTni4VzaByRPUGA_thumb_feb7.jpg
MhZsYbqNTni4VzaByRPUGA_thumb_feb7.jpg (175.05 KiB) 1654 keer bekeken
PsrHk1xGTQ6sXzR11%caWA_thumb_feb6.jpg
PsrHk1xGTQ6sXzR11%caWA_thumb_feb6.jpg (155.66 KiB) 1654 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361457
Oh ja, kijk, die passen bij jou veel mooier...
Zou ik nu gekke voeten hebben?
Ik weet wel dat het een ander model is, maar er is niet zoveel verschil denk ik.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361459
Het is niet die tonglus die stoort. Het is dat de tong in de schoen vastgemaakt is met flapjes die dubbel komen te zitten, dubbelplooien, bovenop je voet.
Ik kan het niet uitleggen, je moet het zien om te begrijpen. En ik denk ook niet dat ik het kan fotograferen.
Ik vind het heel gek, kan hier alleszinds in huis geen andere schoenen vinden die zoiets hebben.

Edit, even schoen helemaal open gelegd en het stukje gefotografeerd.
IMG_20181130_132622.jpg
IMG_20181130_132622.jpg (2.5 MiB) 1643 keer bekeken
Zie je dat er een stukje leer zit onderaan? Dat wordt dus omgeplooid als je de schoen terug dichttrekt.
Maar dat zou bij al die Gobi Hi's zo zijn en ik ben blijkbaar de enige die daar last van heeft?
IMG_20181130_132912.jpg
IMG_20181130_132912.jpg (2.62 MiB) 1642 keer bekeken
IMG_20181130_133119.jpg
IMG_20181130_133119.jpg (2.56 MiB) 1641 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3361460
Ik zie wel dat mijn schoenen meer vetergaatjes hebben. De veter gaat bij mij ook door een tonglus.
Gebruikersavatar
Door pike
#3361461
pearlsofpassion schreef:Het is niet die tonglus die stoort. Het is dat de tong in de schoen vastgemaakt is met flapjes die dubbel komen te zitten, dubbelplooien, bovenop je voet.
Ik kan het niet uitleggen, je moet het zien om te begrijpen. En ik denk ook niet dat ik het kan fotograferen.
Ik vind het heel gek, kan hier alleszinds in huis geen andere schoenen vinden die zoiets hebben.

Edit, even schoen helemaal open gelegd en het stukje gefotografeerd.
IMG_20181130_132622.jpg
Zie je dat er een stukje leer zit onderaan? Dat wordt dus omgeplooid als je de schoen terug dichttrekt.
Maar dat zou bij al die Gobi Hi's zo zijn en ik ben blijkbaar de enige die daar last van heeft?

IMG_20181130_132912.jpg
IMG_20181130_133119.jpg
Ik vind het moeilijk te zien, maar het lijkt wel alsof hij verkeerd gevouwen is? Wat omlaag zit moet je omhoog duwen? En dan komt die vouw op de tong te liggen in plaats van eronder :-\
fullsizeoutput_4637.jpeg
fullsizeoutput_4637.jpeg (1010.08 KiB) 1630 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361463
Zou kunnen, maar hij floept altijd terug.
Wringt toch tegen.

Hij is ook veel korter dan bij jouw schoenen. Bij mij enkel de eerste 2 gaatjes.
Langer zou ook comfortabeler zijn, denk ik.

Zoals die van jou heb ik idd nog wel meer gezien.

Bij die Scott zat ie trouwens ook ondergeplooid ipv bovenop de tong...
Door fransbulletje
#3361464
pearlsofpassion schreef:Het is niet die tonglus die stoort. Het is dat de tong in de schoen vastgemaakt is met flapjes die dubbel komen te zitten, dubbelplooien, bovenop je voet.
Ik kan het niet uitleggen, je moet het zien om te begrijpen. En ik denk ook niet dat ik het kan fotograferen.
Ik vind het heel gek, kan hier alleszinds in huis geen andere schoenen vinden die zoiets hebben.

Edit, even schoen helemaal open gelegd en het stukje gefotografeerd.
IMG_20181130_132622.jpg
Zie je dat er een stukje leer zit onderaan? Dat wordt dus omgeplooid als je de schoen terug dichttrekt.
Maar dat zou bij al die Gobi Hi's zo zijn en ik ben blijkbaar de enige die daar last van heeft?

IMG_20181130_132912.jpg
IMG_20181130_133119.jpg
Ik heb dezelfde schoen in dezelfde maat.
Heb net de flapjes opgezocht want wist niet eens dat die er zaten.
De flapjes blijven ook keurig plat zitten dus echt nooit iets van gemerkt.
Maar die flapjes liggen onder de tong, niet er bovenop zoals bij jou lijkt.
Ze zitten naar binnen gevouwen bij de tong op hoogte van gaatjes 2-3 dus je ziet ze helemaal niet.

De ruimte die je opzij ziet als je staat heb ik ook en zie ik ook bij mijn Joe Nimbles.
Zelf had ik het idee dat het komt omdat die schoenen gewoon helemaal plat zijn en flexibel.
Ik loop op beide schoenen heerlijk, nergens knelpunten.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 30 nov 2018, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#3361465
Over 2 gaatjes is wel kort ja. Maar ,als je de veters nu eens anders om er in doet, krijg je hem dan niet er bovenop geplaatst?
Ik heb mijn veters ook anders geregen toen ik aan het passen was omdat ze aanvankelijk niet mooi aansloten. Aan de basis loopt bij mij de veter er van buiten af naar binnen toe in, maar in de verdere gaatjes zit hij van binnen naar buiten door het gaatje. Als je goed naar mijn bovenaf foto kijkt kun je het zien.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door