Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3342502
Het maakt niet uit waar ik op loop, alles doet zeer. Maar zo lees ik op sommige websites dat je ab-so-luuuuut niet op je blote voeten moet lopen met een peesplaatontsteking en op andere websites worden barefoot schoenen geadviseerd. Bij mij gaat dan het lampje uit :biggrin2: . Dus ik hoopte op ervaringen van de experts :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342526
Lizzy schreef:Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen in dit topic. Maar ik vroeg me af, mensen met peesplaatonstekingen, zijn zij wel of juist niet gebaat bij zulke schoenen? Weten jullie dat?
Een vriendin heeft er baat bij gehad, barefoot gaan lopen. Ze had al tijden last van een peesplaatontsteking. :)
Door Lizzy
#3342661
-Annemarie- schreef:Een vriendin heeft er baat bij gehad, barefoot gaan lopen. Ze had al tijden last van een peesplaatontsteking. :)
Dat is interessant! Heeft zij er erg aan moeten wennen of liep zij gelijk een stuk beter?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342679
Lizzy schreef:Ik heb het hele topic maar eens doorgelezen en nou begin ik echt geïnteresseerd te raken!
Bezint eer gij begint, het is verslavend! :D ;D
Door Anne in Zweden
#3342686
hannabelgje schreef:Dat is echt zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Jep. :biggrin2:

Ik had weliswaar geen peesplaatontsteking, maar wel Morton neuralgie (brandende pijn en steken in je tenen aan de buitenkant van de voet door beknelde zenuwen - even kort gezegd.). Ik had daar zelfs last van als ik op blote voeten liep, dus je zou denken dat zulke barefootschoenen daar geen verbetering in brengen. Maar dat was dus wel zo. Ik ben met de Five Fingers begonnen, en ik denk dat het geheim 'm zit in het feit dat die de tenen bij elkaar weg 'trekken' ipv naar elkaar toe duwen, wat een normale schoen doet. Daardoor kwamen de zenuwen niet meer tegen elkaar aan, en al na korte tijd had ik geen last meer van Morton. Een verademing, na bijna twee jaar strompelend door het leven te gaan.

Dus als je al het andere al geprobeerd hebt, en je hebt nog steeds last van je peesplaten, zou je bf-schoenen zeker eens moeten proberen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342692
Lizzy schreef:Dat is interessant! Heeft zij er erg aan moeten wennen of liep zij gelijk een stuk beter?
Ik stuur je even een Pb, dan kun je het haar zelf vragen. :)
Door Lizzy
#3342726
Annemarie, dank je wel!! Ik zal haar vandaag of morgen contacten!

Eigenlijk he.... Ik loop sinds jaar en dag op laarzen in het bos. Want, het is of 1 grote blubberboel of het gras staat hoog en dat is 's ochtends ook nog nat. En bovendien heb ik geen trek in teken. Maar daar voorziet niemand in he? Gewoon lekkere barefoot outdoor laarzen. Jammmmmmerrrrr!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342730
Lizzy schreef:Annemarie, dank je wel!! Ik zal haar vandaag of morgen contacten!

Eigenlijk he.... Ik loop sinds jaar en dag op laarzen in het bos. Want, het is of 1 grote blubberboel of het gras staat hoog en dat is 's ochtends ook nog nat. En bovendien heb ik geen trek in teken. Maar daar voorziet niemand in he? Gewoon lekkere barefoot outdoor laarzen. Jammmmmmerrrrr!
Geen rubber bf-laarzen :???: Die zijn er vast wel hoor.
Door san :)
#3342731
Lizzy schreef:Het maakt niet uit waar ik op loop, alles doet zeer. Maar zo lees ik op sommige websites dat je ab-so-luuuuut niet op je blote voeten moet lopen met een peesplaatontsteking en op andere websites worden barefoot schoenen geadviseerd. Bij mij gaat dan het lampje uit :biggrin2: . Dus ik hoopte op ervaringen van de experts :biggrin2:
wat zeggen je voeten zelf? wat voelt t beste?
Door Lizzy
#3342732
Doranto schreef:Geen rubber bf-laarzen :???: Die zijn er vast wel hoor.
Ik heb ze serieus niet kunnen vinden!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342733
Lizzy schreef:Ik heb ze serieus niet kunnen vinden!
Ik heb even gegoogled op barefoot rainboots, of barefoot rubber boots en kwam er toch echt verschillende tegen, waaronder vivobarefoot waterloo bijvoorbeeld.
Door Lizzy
#3342734
Doranto schreef:Ik heb even gegoogled op barefoot rainboots, of barefoot rubber boots en kwam er toch echt verschillende tegen, waaronder vivobarefoot waterloo bijvoorbeeld.
Ik zie het. Helaas, totdat je ze probeert te bestellen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door