Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3340317
zurca schreef:Ha! Ik heb een vrij smalle voet dus dat zou mij in het voordeel kunnen zijn :)
Ik ook, misschien dat ze daarom bij mij wel goed zitten...

@hannah; fijn dat ze goed bevallen!
Ik ben weer oo mijn five fingers aan het wandelen en had ook weer beetje spierpijn.
Door san :)
#3341848
zurca schreef:Merrell....daar had ik ook naar gekeken. En dan de "vapor glove". Gewoon als sportieve sneaker. Ben niet van plan om er mee te gaan hardlopen. Als ik barefoot schoenen ga kopen (of iets wat er tussen in zit) dan eerst maar eens zien of ik er gewoon op kan gaan en blijven lopen ;)
dit is naast mijn diverse fivefingers een van mn favoriete modellen. heb er al drie paar van versleten. Ik heb ook de slippers en laarsjes van vivobarefoot overigens :biggrin2:
Door hannabelgje
#3342385
Nu mijn vivo's zo goed bevallen wil ik voor de zomer graag een paar sandalen. Mijn oog was gevallen op de Xero's trail of trek maar die zijn overal uitverkocht.
Hebben jullie barefoot sandalen? Zo ja welke en hoe bevallen ze?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3342439
Wij zijn vorige week in Tilburg geweest, bij Anyones Barefootshop.
https://anyonesrunshop.nl/

Geweldig geholpen, alle tijd voor uitleg en vragen. Dankjewel Paul! :)


Met deze ben ik super gelukkig, want heel erg mooi en het loopt zó fijn!
Afbeelding

En deze:
Afbeelding
Voor het bergwandelen, en (ga ik toch weer beginnen met....) hardlopen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342452
hannabelgje schreef:Nu mijn vivo's zo goed bevallen wil ik voor de zomer graag een paar sandalen. Mijn oog was gevallen op de Xero's trail of trek maar die zijn overal uitverkocht.
Hebben jullie barefoot sandalen? Zo ja welke en hoe bevallen ze?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Op pag.6 staat een foto van de sandalen die ik heb en die erg goed bevallen. Op pag.4 staat de link van de webwinkel waar ik ze heb gekocht.
Door hannabelgje
#3342455
Doranto schreef:
Op pag.6 staat een foto van de sandalen die ik heb en die erg goed bevallen. Op pag.4 staat de link van de webwinkel waar ik ze heb gekocht.
Ja die wilde ik eigenlijk, maar zijn overal uitverkocht op het moment. Ondertussen lees ik dat je beter een model kunt hebben met een teendingetje omdat die beter aan je voeten blijven zitten en je tenen dan ook beter kunnen bewegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Lizzy
#3342470
Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen in dit topic. Maar ik vroeg me af, mensen met peesplaatonstekingen, zijn zij wel of juist niet gebaat bij zulke schoenen? Weten jullie dat?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3342472
Ben na gedeeltelijk lezen toch wel erg nieuwsgierig geworden
Maar ik heb niks aan mijn voeten maar wel aan mijn rug ( gebroken geweest en artose , scoliose etc ) nou vraag ik mij af of dit soort schoenen de pijn verlichten? Ben totaal onwetend, loop nu al jaren op Nike air bevalt goed, in de winter op bergschoenen. Ik loop elke dsg in het bos dus moeten geschikt daarvoor zijn.Kan iemand zeggen of dit wat is en zo ja welke?
Door ellenned
#3342473
Lizzy schreef:Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen in dit topic. Maar ik vroeg me af, mensen met peesplaatonstekingen, zijn zij wel of juist niet gebaat bij zulke schoenen? Weten jullie dat?
Offft heb ik ook al ruim een half jaar aan beide voeten, niet te doen, doet zo n zeer!! Ik volg dit topic ook op de voet. Mijn man draagt barefoot schoenen en zegt dat ik t moet doen. Maar ik merk dat als ik op blote voeten loop de pijn heviger wordt. Ik ben met curcuma begonnen, en dat lijkt te helpen. Maar ik twijfel idd ook erg of ik een paar zal aanschaffen, want sorry, ik vind ze zo spuuglelijk :-[
Door hannabelgje
#3342480
Lizzy schreef:Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen in dit topic. Maar ik vroeg me af, mensen met peesplaatonstekingen, zijn zij wel of juist niet gebaat bij zulke schoenen? Weten jullie dat?
Mijn broer had een hieldpoor/peesolaatontsteking en is op aanraden van zijn vrouw op barefoot schoenen gaan lopen. Hij kan ze wel alleen dragen in zijn vrije tijd. Tijdens werkuren draagt hij werkschoenen. Het is vrij rap stukken beter gegaan met zijn voet. Hij wil ook niet meer anders. Heeft inmiddels ook een paar sandalen erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342482
Lizzy schreef:Sorry dat ik zo maar binnen kom vallen in dit topic. Maar ik vroeg me af, mensen met peesplaatonstekingen, zijn zij wel of juist niet gebaat bij zulke schoenen? Weten jullie dat?
Het is eigenlijk heel simpel. Ervaar je op blote voeten lopen als fijn? Denk je / voel je dat het goed voor je is? Als dat zo is, dan is bf-schoenen iets voor jou, anders niet.
Bf-schoenen zijn er juist om de voeten zoveel mogelijk zélf te laten doen en geen enkele ondersteuning te geven. Ze beschermen alleen je voetzolen tegen eventuele beschadigingen door de ondergrond.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342483
hannabelgje schreef:Ja die wilde ik eigenlijk, maar zijn overal uitverkocht op het moment. Ondertussen lees ik dat je beter een model kunt hebben met een teendingetje omdat die beter aan je voeten blijven zitten en je tenen dan ook beter kunnen bewegen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Denk dat dat heel persoonlijk is. Ik vind juist dat zonder iets om/tussen je tenen veel prettiger is.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3342484
hannabelgje schreef:Mijn broer had een hieldpoor/peesolaatontsteking en is op aanraden van zijn vrouw op barefoot schoenen gaan lopen. Hij kan ze wel alleen dragen in zijn vrije tijd. Tijdens werkuren draagt hij werkschoenen. Het is vrij rap stukken beter gegaan met zijn voet. Hij wil ook niet meer anders. Heeft inmiddels ook een paar sandalen erbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ml draagt op de stal ook werkschoenen. Hij heeft ze van Gri-Sport. Het zijn uiteraard hele stevige schoenen met harde neus, maar er zit helemaal geen voetbed in. Er zit een los zooltje in wat je eruit kunt halen. Hij vindt ze héérlijk lopen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3342499
Ik had ook een peesplaatontsteking, die werd wel snel beter door vaker op blote voeten te lopen, dat deed ik dan in huis, ( deed in begin ook wel pijn maar ja dat deed het sowieso wel) daarnaast heb ik met een bal en zo'n massage knotsdingetje echt op de pijnlijke plek geduwd, dat was echt auw maar hielp.
Dus nu loop ik de helft van de tijd op blote voeten of op sokken in huis , dat kan af en toe ook wel pijnlijk zijn met beren in huis ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door