Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3339698
zurca schreef:Bedankt voor jullie reactie!
Ik zal eens gaan zoeken. Ik loop bijna altijd, hele dagen, op mijn stevige wandelschoenen (Hanwag). Zou best graag barefootschoenen willen maar ben beetje bang dat die overgang zo groot is dat ik de schoenen al snel aan de kant gooi :-[ Dus bedacht me dat misschien een middenweg een mooi begin zou zijn :)
Nou dat denk ik eerlijk gezegd niet gauw hoor. Ik heb altijd op hele stevige schoenen gelopen. Zelfs altijd met steunzolen. Ik loop nu een jaar op bf-schoenen en vind het een verademing en wil nooit meer 'gewone' schoenen aan! Maar iedereen is natuurlijk anders ;)
Ik heb in het begin wel spierpijn gehad in mijn enkels en onderbenen, ook had ik een ganglion aan de teen naast mijn grote teen. Maar dat was in de beginfase, omdat je natuurlijk moet wennen en is nu over. Ik wil ooit nog hard gaan lopen op dit soort schoenen, maar ik doe rustig aan.
Door hannabelgje
#3339699
Ik bouw het gewoon langzaam op. Gisteren op kantoor mijn vivo's aan en vandaag mijn gewone sneakers. Morgen weer mijn vivo's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Siberienne
#3339732
zurca schreef:Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Als soort van overgangsperiode....Iemand daar ervaring mee of iemand die wat merken/type schoenen in die categorie weet?
Ik heb Merrel schoenen die er tussenin zitten: wel veel ruimte voor mijn tenen, vrijwel geen heeldrop maar iets meer zool. Als k met beide honden wandel of veel hardloop op harde ondergrond, gebruik ik die. (Beide honden kan ik niet altijd overzien waar mijn voet gaat landen, ik wil dan iets meer zool hebben ;) ;) ;) )

Wil je ook barefoot gaan hardlopen? Dat is wel iets om heeeeel rustig op te bouwen ..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3339746
Ja en toch kwam ik ook een artikel tegen dat toch waarschuwde voor te weinig demping. Voor de schoenenperiode hadden we nog geen asfalt en anders verharde paden. Asfalt ed veert totaal niet mee.
En dan denk tja daar zit zeker ook iets in hoor. Zelfde artikel vond teenslippers ook heel slecht en dat snap ik ook :biggrin2:

Maar tegelijk ben ik het ook mee eens dag door altijd te ondersteunen en in vorm te kneden dat je spieren ed lui worden en zich daaraan aanpassen.
Door Siberienne
#3339747
Kaio schreef:Ja en toch kwam ik ook een artikel tegen dat toch waarschuwde voor te weinig demping. Voor de schoenenperiode hadden we nog geen asfalt en anders verharde paden. Asfalt ed veert totaal niet mee.
En dan denk tja daar zit zeker ook iets in hoor. Zelfde artikel vond teenslippers ook heel slecht en dat snap ik ook :biggrin2:

Maar tegelijk ben ik het ook mee eens dag door altijd te ondersteunen en in vorm te kneden dat je spieren ed lui worden en zich daaraan aanpassen.

De waarheid ligt vast ergens in het midden ;) :)
Maar hardlopen op asfalt (lees stadsmarathons) is niet echt iets waar de mens voor gebouwd is. Dat is soms nog niet eens de harde ondergrond (tarahumara indianen lopen op rotsen) maar wel de eenzijdige reperterende belasting. Steeds dezelfde klap op dezelfde manier ipv spelen met het terrein.
Maar da’s ook wel 1 vd redenen dat ik met twee honden vaak wel schoenen met iets demping draag; als ze teveel sleuren ‘klap’ ik harder en dan krijg ik ook last.
Door zurca
#3339803
Merrell....daar had ik ook naar gekeken. En dan de "vapor glove". Gewoon als sportieve sneaker. Ben niet van plan om er mee te gaan hardlopen. Als ik barefoot schoenen ga kopen (of iets wat er tussen in zit) dan eerst maar eens zien of ik er gewoon op kan gaan en blijven lopen ;)
Door zurca
#3339838
hannabelgje schreef:De Merrel heb ik aan gehad, maar die zijn echt super smal. Zat niet lekker.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ha! Ik heb een vrij smalle voet dus dat zou mij in het voordeel kunnen zijn :)
Door hannabelgje
#3340302
Inmiddels heb ik ruim een werk mijn vivo's. De eerste dagen vond ik het allemaal wat overdreven wat mensen zeggen over de schoenen. Ik vond ze helemaal niet woehoe en zoveel anders en fijner dan gewone sneakers. Maar ik heb ze nu ook gebruikt met warmer weer en waar ik in sneakers echt vreselijke plakpoten krijg heb ik met het temp regulatie systeem van deze schoenen inderdaad niet van die warme, benauwde voetjes. Afgelopen zondag ging ik naar het animal event en ik was erg bang voor mijn overbelaste voet. Het ging net ietsie beter en dan een hele dag moeten staan en lopen pffff. Dus voor vertrek voor de zekerheid mijn gewone sneakers aan gedaan. Voor ik bij de voordeur was deed mijn voet alweer pijn. Dus terug en toch de vivo's aan. Heel de dag op gelopen en dat ging dus prima. Het was 12 km in totaal die dag. Ok ik had aan het einde van de dag wel pijn in mijn voeten, maar ik kon wel nog lopen. Vandaag wat spierpijn in mijn voetbogen maar geen ontstekingen en ik kan ook vandaag best goed lopen.
Conclusie is dat het dus zeker wel verschil maakt. Gevalletje had ik toch eerder moeten doen. Ik ben dus erg blij met mijn dure schoentjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3340306
hannabelgje schreef:Inmiddels heb ik ruim een werk mijn vivo's. De eerste dagen vond ik het allemaal wat overdreven wat mensen zeggen over de schoenen. Ik vond ze helemaal niet woehoe en zoveel anders en fijner dan gewone sneakers. Maar ik heb ze nu ook gebruikt met warmer weer en waar ik in sneakers echt vreselijke plakpoten krijg heb ik met het temp regulatie systeem van deze schoenen inderdaad niet van die warme, benauwde voetjes. Afgelopen zondag ging ik naar het animal event en ik was erg bang voor mijn overbelaste voet. Het ging net ietsie beter en dan een hele dag moeten staan en lopen pffff. Dus voor vertrek voor de zekerheid mijn gewone sneakers aan gedaan. Voor ik bij de voordeur was deed mijn voet alweer pijn. Dus terug en toch de vivo's aan. Heel de dag op gelopen en dat ging dus prima. Het was 12 km in totaal die dag. Ok ik had aan het einde van de dag wel pijn in mijn voeten, maar ik kon wel nog lopen. Vandaag wat spierpijn in mijn voetbogen maar geen ontstekingen en ik kan ook vandaag best goed lopen.
Conclusie is dat het dus zeker wel verschil maakt. Gevalletje had ik toch eerder moeten doen. Ik ben dus erg blij met mijn dure schoentjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Fijn dat het goed gaat. :) Spierpijn is natuurlijk wel te verwachten nu je voeten zélf moeten doen waar ze voor bedoelt zijn. Goed naar je lichaam luisteren en vooral rustig aan doen zodat er niets overbelast raakt. Het heeft ongeveer 1 jaar nodig voordat je pezen en gewrichten zich aan hebben gepast zeggen ze. Bij mij was dat zeker het geval. Ik ben nu een jaar bezig maar voel me nog niet sterk genoeg om met bf-hardlopen te beginnen, dus dat stel ik nog maar even uit.
Door Anne in Zweden
#3340307
hannabelgje schreef:Inmiddels heb ik ruim een werk mijn vivo's. De eerste dagen vond ik het allemaal wat overdreven wat mensen zeggen over de schoenen. Ik vond ze helemaal niet woehoe en zoveel anders en fijner dan gewone sneakers. Maar ik heb ze nu ook gebruikt met warmer weer en waar ik in sneakers echt vreselijke plakpoten krijg heb ik met het temp regulatie systeem van deze schoenen inderdaad niet van die warme, benauwde voetjes. Afgelopen zondag ging ik naar het animal event en ik was erg bang voor mijn overbelaste voet. Het ging net ietsie beter en dan een hele dag moeten staan en lopen pffff. Dus voor vertrek voor de zekerheid mijn gewone sneakers aan gedaan. Voor ik bij de voordeur was deed mijn voet alweer pijn. Dus terug en toch de vivo's aan. Heel de dag op gelopen en dat ging dus prima. Het was 12 km in totaal die dag. Ok ik had aan het einde van de dag wel pijn in mijn voeten, maar ik kon wel nog lopen. Vandaag wat spierpijn in mijn voetbogen maar geen ontstekingen en ik kan ook vandaag best goed lopen.
Conclusie is dat het dus zeker wel verschil maakt. Gevalletje had ik toch eerder moeten doen. Ik ben dus erg blij met mijn dure schoentjes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Fijn dat het dan geen miskoop was! En die spierpijn is normaal. Ik heb een paar dagen geleden mijn bf's weer aangehad na een lange winter, en had de volgende dag ook spierpijn. Dus dat gewennen hoort er wel bij. Maar fijn dat ze je goed bevallen!
Door hannabelgje
#3340315
Ja ik ben echt blij dat het geen miskoop was. Dan had ik ze natuurlijk nog wel door kunnen verkopen maarja daar koop je geen schoenen voor natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door