Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Raaf
#3339373
Ben benieuwd of het dragen van barefoot op termijn ook zou gaan helpen tegen koude voeten... * iets met betere doorbloeding * of is dat een vreemde gedachte? :???:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3339374
Raaf schreef:Ben benieuwd of het dragen van barefoot op termijn ook zou gaan helpen tegen koude voeten... * iets met betere doorbloeding * of is dat een vreemde gedachte? :???:
Nee hoor dat is geen vreemde gedachte. Bij mij is dat zeker het geval, en naar ik gehoord heb bij anderen ook. Het is wel belangrijk om in de winter, als je hele dunne minimalistische schoentjes draagt, je onderbenen en enkels goed warm te houden. Ik draag dan altijd wollen beenwarmers. Ik heb geen last van koude voeten gehad!
Door Raaf
#3339376
Doranto schreef:Nee hoor dat is geen vreemde gedachte. Bij mij is dat zeker het geval, en naar ik gehoord heb bij anderen ook. Het is wel belangrijk om in de winter, als je hele dunne minimalistische schoentjes draagt, je onderbenen en enkels goed warm te houden. Ik draag dan altijd wollen beenwarmers. Ik heb geen last van koude voeten gehad!
Dan ga ik er serieus over nadenken. Loop het liefst op blote voeten en/of op wollen sokken, maar ze zijn altijd koud, vandaar...
Door Siberienne
#3339394
Raaf schreef:Ben benieuwd of het dragen van barefoot op termijn ook zou gaan helpen tegen koude voeten... * iets met betere doorbloeding * of is dat een vreemde gedachte? :???:
Ik heb ook minder last van koude voeten op barefoot schoenen. Je gebruikt toch meer spieren, denk ik. Althans, ik heb als ik overschakel van winterse met iets meer zool naar de echte mini's toch altijd weer wat spierpijn in mijn voeten
Door Raaf
#3339396
Siberienne schreef:Ik heb ook minder last van koude voeten op barefoot schoenen. Je gebruikt toch meer spieren, denk ik. Althans, ik heb als ik overschakel van winterse met iets meer zool naar de echte mini's toch altijd weer wat spierpijn in mijn voeten
Interessant toch...
Door zurca
#3339637
Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Als soort van overgangsperiode....Iemand daar ervaring mee of iemand die wat merken/type schoenen in die categorie weet?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3339641
zurca schreef:Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Als soort van overgangsperiode....Iemand daar ervaring mee of iemand die wat merken/type schoenen in die categorie weet?
Ik denk dat dat in principe alle schoenen kunnen zijn zonder voetbed, zonder hak en met een soepele zool.
Hoe dunner en soepeler de zool, hoe meer gevoel met de ondergrond en hoe meer het naar 'op blote voeten lopen' toe gaat.
Oja, ze moeten wel wijd genoeg zijn (nergens knellen)
Door src_esther
#3339646
Kaio schreef:;D


Ik zie wel dit
https://www.barefootandmore.nl/correct-toes.html

Denk ik ooooooh handig ik heb mijn een na laatste kleine teen die altijd ettert zeg maar, lijkt me heerlijk tenen spreiden :D
Oh, da's wel interessant. Dank voor het plaatsen.
Ik heb vrij jong een operatie gehad aan een van mijn voeten omdat ik op een gegeven moment niet langer dan 30-45 minuten kon lopen door hallux valgus (ben erfelijk belast). Het komt gewoon terug en mijn andere voet gaat ook niet goed. Het meest bizarre vond ik dat mij werd verteld dat er geen middelen/oefeningen zijn om het te voorkomen/verbeteren toen ik ernaar informeerde.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3339656
zurca schreef:Ik ben eens benieuwd of er ook schoenen zijn die tussen "gewone" schoen en barefoot schoen inzitten?
Als soort van overgangsperiode....Iemand daar ervaring mee of iemand die wat merken/type schoenen in die categorie weet?
Doranto schreef:Ik denk dat dat in principe alle schoenen kunnen zijn zonder voetbed, zonder hak en met een soepele zool.
Hoe dunner en soepeler de zool, hoe meer gevoel met de ondergrond en hoe meer het naar 'op blote voeten lopen' toe gaat.
Oja, ze moeten wel wijd genoeg zijn (nergens knellen)
Precies dit. :)

Je kunt googelen op zero drop. Sommige trailschoenen zijn ook geschikt. Bij goede websites staat de hakhoogte (het aantal mm drop) er bij.
Wat Doranto al zegt: geen hoogteverschil tussen de voorvoet en de hak (zero drop) en breed bij de voorvoet.
Door zurca
#3339694
Doranto schreef:Ik denk dat dat in principe alle schoenen kunnen zijn zonder voetbed, zonder hak en met een soepele zool.
Hoe dunner en soepeler de zool, hoe meer gevoel met de ondergrond en hoe meer het naar 'op blote voeten lopen' toe gaat.
Oja, ze moeten wel wijd genoeg zijn (nergens knellen)
-Annemarie- schreef:Precies dit. :)

Je kunt googelen op zero drop. Sommige trailschoenen zijn ook geschikt. Bij goede websites staat de hakhoogte (het aantal mm drop) er bij.
Wat Doranto al zegt: geen hoogteverschil tussen de voorvoet en de hak (zero drop) en breed bij de voorvoet.
Bedankt voor jullie reactie!
Ik zal eens gaan zoeken. Ik loop bijna altijd, hele dagen, op mijn stevige wandelschoenen (Hanwag). Zou best graag barefootschoenen willen maar ben beetje bang dat die overgang zo groot is dat ik de schoenen al snel aan de kant gooi :-[ Dus bedacht me dat misschien een middenweg een mooi begin zou zijn :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door