Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3359133
Ik heb twee jaar geleden nèt nieuwe Aigle Iso Parcours gekocht. Die draag ik toch echt wel tot ze versleten zijn, ook al is het niet barefoot. Doe gewoon de 80/20 regel. :biggrin2:
Door Lizzy
#3359353
-Annemarie- schreef:Ik heb twee jaar geleden nèt nieuwe Aigle Iso Parcours gekocht. Die draag ik toch echt wel tot ze versleten zijn, ook al is het niet barefoot. Doe gewoon de 80/20 regel. :biggrin2:
Ja, ik zou dat ook wel willen, deze regel invoeren. Lukt dat je nog joh? Loop je ook wel lekker? (mij lukt het echt niet meer hoor, op andere schoenen lopen... Ik heb voor zaterdag een avondje uit, ben van plan hakken te dragen. Zie er nu al een soort van tegenop :biggrin2: . Maar de Ballerina's van Vivo zijn nu echt te koud).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359354
Ik denk dat ik in normale schoenen, of hakkenschoenen oid dus wel mijn inlegzolen moet in doen. Omdat mijn voeten knel zitten kunnen ze niet zelf werken en juist daardoor zakt mijn middendeel erg door en krijg ik erg veel pijn.
Kan het nu wel zeker zeggen na dagelijks een hoop km op barefoots te lopen in de Ardennen. Dag gaat dus goed mijn voeten zijn maar de vermoeid na heel veel km's maar is zo wel over, en is niet echt pijn, vermoeidheid is logisch .
Ok sommige keien paden zijn soms wat uitdagend :biggrin2: , maar zijn ze sowieso wel
Door Siberienne
#3359367
Lizzy schreef:Ja, ik zou dat ook wel willen, deze regel invoeren. Lukt dat je nog joh? Loop je ook wel lekker? (mij lukt het echt niet meer hoor, op andere schoenen lopen... Ik heb voor zaterdag een avondje uit, ben van plan hakken te dragen. Zie er nu al een soort van tegenop :biggrin2: . Maar de Ballerina's van Vivo zijn nu echt te koud).
Als ik maar geen hakken heb en geen al te spitse schoenen kan ik wel afwisselen. En geen al te stugge zolen.
Ik vind bf in de winter errug lastig en de schoenen ook niet altijd netjes genoeg voor mijn werk. Dus loop ik op laarsjes die me vrij ruim zitten. Koop ‘gewone’ schoenen soms halve maat groter. Voordeel is dat ik van nature smalle voeten heb waardoor schoenen als snel wijd zijn.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3359369
Lizzy schreef:Ja, ik zou dat ook wel willen, deze regel invoeren. Lukt dat je nog joh? Loop je ook wel lekker? (mij lukt het echt niet meer hoor, op andere schoenen lopen... Ik heb voor zaterdag een avondje uit, ben van plan hakken te dragen. Zie er nu al een soort van tegenop :biggrin2: . Maar de Ballerina's van Vivo zijn nu echt te koud).
Ik heb gelukkig geen last van de hak verhoging. Wat bij mij niet meer gaat is schoenen die smal zijn aan de voorvoet. Die Aigle's zitten als pantoffeltjes, en zijn voor mijn smalle voeten breed genoeg. Zo ook voor de redelijk nieuwe Hanwag's. Die had ik al een maat groter en in breedtemaat gekocht en kan ik prima dragen zonder last te krijgen.

Succes met je hakken, zaterdagavond! :o :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3359370
Siberienne schreef:Als ik maar geen hakken heb en geen al te spitse schoenen kan ik wel afwisselen. En geen al te stugge zolen.
Ik vind bf in de winter errug lastig en de schoenen ook niet altijd netjes genoeg voor mijn werk. Dus loop ik op laarsjes die me vrij ruim zitten. Koop ‘gewone’ schoenen soms halve maat groter. Voordeel is dat ik van nature smalle voeten heb waardoor schoenen als snel wijd zijn.
Dat ja. :)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3359372
Ik had onlangs een trouwfeest en heb hakjes gedragen. Na 3 maand enkel barefoot. Ik heb geen grein meer last gehad dan anders. Zelfs iets minder, denk ik.
Maar eens het dansen begint schop ik m'n schoenen toch altijd ergens uit. :biggrin2:

Had m'n Vivo's wel mee voor in noodgevallen, ik droeg een gekleedde zwarte broek en daar passen die zwarte Vivo's nog wel onder. Maar dus niet nodig gehad.

Spijt me voor je Lizzy, dat je geen andere schoenen meer aan kan. Af en toe is dat toch wel handig...
Ik moet wel zeggen, ik heb zowiezo geen schoenen die erg nauw zijn voorraan. Heb dat nooit kunnen verdragen. Ze zijn wel aansluitend, maar niet knellend. Dat vind je bij gewone schoenen ook.
En he, sneakers onder kleedjes jurkjes zijn in tegenwoordig. ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3359390
Zou het dan nog te maken hebben met peesplaatontsteking dat veel schoenen niet meer gaan?
Mijn winter salomons gaan gelukkig wel , maar mijn leuke winterlaarzen kreeg ik gelijk last, dus daar moet ik echt inlegzolen in.
Maar ik heb nog meer laarzen :biggrin2:
Aigles nog niet geprobeerd dit jaar nog niet nodig gehad :D
Door Anne in Zweden
#3359402
Ik kan ook bijna alles nog dragen, al moeten dichte schoenen niet te krap zitten bij de tenen. Maar goed, mijn probleem was dan ook Mortons neuroom, dat bij uitstek door krappe tenen ontstaat. Hakjes kan ik nog wel goed op lopen (helaas weinig noodzaak toe, hier op 't Zweudse pladdelaaaand).
Door Lizzy
#3359407
Ik weet het niet. Ik weet alleen dat ik na 3 minuten op die hakken (vandaag even getest) helemaal niet goed werd :-X . Letterlijk. Ik heb mijn Dubarry's schoongemaakt en helemaal mooi gepoetst en ik doe die aan. Staat wel niet zo leuk als leuke laarzen met een hak eronder maar ik ga mezelf toch niet lopen pijnigen :-X

Oh trouwens, die Lems...... Wat een heeeeeeeeeeeeerlijk schoen :smitten:
Door src_esther
#3359428
src_esther schreef:Weken (bijna een maand) geleden 2 paar schoenen besteld, maar die worden op bestelling gemaakt en blijkbaar hebben ze het druk. Vandaag, na een mailtje van mijn kant, eindelijk bericht dat het eerste paar, (Evolution F1), opgestuurd is. Volgende week wordt waarschijnlijk paar 2, (Storm F1), verzonden.

Het zal mij benieuwen hoe ze gaan bevallen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Bij deze een update.

Het liep allemaal wel een beetje anders.
De Evolution F1 kwam binnen en zoals ik al verwacht had, is mijn wreef veel te laag. Dus meteen een mail gezonden naar Senmotic met de vraag of ze de Storm F1 voor mij konden maken voor een lage wreef. Daar ging wat heen en weer gemail overheen maar uiteindelijk kreeg ik bericht dat ze dat zouden doen. Op z'n vroegst verwacht ik die eind volgende week.

Dan dus de Evolution F1 die eigenlijk niet ideaal past. Tja, het weer is niet meer echt dusdanig dat het lekker lopen is op de Vapor Gloves en Leguano ballerina's en andere schoenen zitten te strak of zijn totaal ongeschikt om mee te wandelen. Dus schoenen geïmpregneerd. Heeeel dikke sokken aan, veters anders in de schoenen, bij het vastmaken de 2 zijdes een beetje over elkaar heen en dan zit het net strak genoeg. (Met dunne sokken kan ik de bovenste 2 vetergaatjes bijna over elkaar leggen en de veter er door steken, nog een paar keer dragen en het kan waarschijnlijk helemaal. (Hoe strik je dan veters?))
Hoe ze lopen? Nou, heel fijn. Ik bedacht me dat het niet voelt als op blote voeten of sokken, maar toch voel ik eigenlijk niet dat ik schoenen draag. Paar wandelingen af en aan door hoog en half hoog nat gras gelopen en droge voeten gehouden. In de stromende regen zullen de voeten niet heel droog blijven want bij het veterdeel kan water naar binnen lopen.

Conclusie, ik vind het een aanrader.
Wat betreft de maat, ik vind dat de schoen ruim valt.
Volgens mij is de schoen ook best ruim in de breedte, denk ik, vind het lastig te beoordelen. Mijn voeten zijn vrij smal en normaal heb ik een bloedhekel aan te brede schoenen, maar bij deze heb ik echt behoorlijk ruimte over maar stoort het niet.
Als je een hoge wreef hebt, kan ik me niet voorstellen dat dat in deze schoenen problemen geeft. Hoewel Senmotic voor de Storm F1 aangaf dat door de voering sommige mensen een maatje groter bestellen ook met betrekking tot een hoge wreef.

Ik zag dat er nieuwe modellen beschikbaar zijn gekomen. Ik twijfel en wil eigenlijk eerst de aangepaste versie van Storm F1 passen voor ik definitief beslis of ik nog een paar aanschaf.
Door Mowgli
#3359597
Na 25 jaar, op een enkele uitzondering na, uitsluitend Dr. Martens te hebben gedragen, heb ik twee maanden geleden een paar Vivobarefoot Gobi Hi Tops gekocht. Ik woon op slechts 10 minuten afstand van een Vivobarefoot-winkel en kon dus uitgebreid gaan passen. Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op de Gobi Hi Top ladies boot Eco canvas, maar dit model is helaas nergens meer te koop. Als eerste heb ik de Tracker gepast, maar ik vond die echt veel te strak zitten. Een maat groter was ook geen optie. Blijkbaar zijn mijn 'dagelijkse' Dr. Martens zo enorm uitgewoond, dat mijn voeten niet worden samengeperst, wat wel het geval is bij mijn nette Dr. Martens en mijn Laarzen van Dr. Martens. De Gobi Hi 2.0 zat perfect, het enige 'probleem' dat ik met dit model heb is dat de rand in mijn benen snijdt, omdat die niet is afgewerkt zoals bij de Gobi Hi Top wel het geval is. Maar de Gobi Hi Top is nauwelijks nog verkrijgbaar, ik moest die dus bij Anyones bestellen.

Ik vind de schoenen echt héérlijk lopen en ik denk dat ze warm genoeg zijn voor de winter, maar als het glad is glij je er mee uit. In Berlijn liggen overal kinderkopjes (ook op de stoep) en als het een beetje heeft geregend, glij ik dus gewoon weg. Ik ben dit gewend, omdat Dr. Martens ondanks het flinke profiel ook wegglijden, maar dit is dus wel iets kom rekening mee te houden. Voor de rest zijn die kinderkopjes een heerlijke voetmassage :biggrin2:
Na twee maanden heb ik geen probleem om tussendoor mijn 'dagelijkse' Dr. Martens te dragen en mijn nette Dr. Martens zitten net zo strak als voorheen. Mijn laarzen heb ik niet geprobeerd. Thuis en op het werk draag ik pantoffels van Birkenstock. Die zijn ook breed, maar hebben wel een voetbed. Aangezien ik met de Birkenstocks maar ieniemienie stukjes loop, heb ik geen last van het voetbed.

Ik ben benieuwd hoe komend seizoen mijn Keen newport outdoor sandalen zullen zitten, die heb ik net afgelopen zomer gekocht.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3359608
Mowgli schreef:Na 25 jaar, op een enkele uitzondering na, uitsluitend Dr. Martens te hebben gedragen, heb ik twee maanden geleden een paar Vivobarefoot Gobi Hi Tops gekocht. Ik woon op slechts 10 minuten afstand van een Vivobarefoot-winkel en kon dus uitgebreid gaan passen. Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op de Gobi Hi Top ladies boot Eco canvas, maar dit model is helaas nergens meer te koop. Als eerste heb ik de Tracker gepast, maar ik vond die echt veel te strak zitten. Een maat groter was ook geen optie. Blijkbaar zijn mijn 'dagelijkse' Dr. Martens zo enorm uitgewoond, dat mijn voeten niet worden samengeperst, wat wel het geval is bij mijn nette Dr. Martens en mijn Laarzen van Dr. Martens. De Gobi Hi 2.0 zat perfect, het enige 'probleem' dat ik met dit model heb is dat de rand in mijn benen snijdt, omdat die niet is afgewerkt zoals bij de Gobi Hi Top wel het geval is. Maar de Gobi Hi Top is nauwelijks nog verkrijgbaar, ik moest die dus bij Anyones bestellen.

Ik vind de schoenen echt héérlijk lopen en ik denk dat ze warm genoeg zijn voor de winter, maar als het glad is glij je er mee uit. In Berlijn liggen overal kinderkopjes (ook op de stoep) en als het een beetje heeft geregend, glij ik dus gewoon weg. Ik ben dit gewend, omdat Dr. Martens ondanks het flinke profiel ook wegglijden, maar dit is dus wel iets kom rekening mee te houden. Voor de rest zijn die kinderkopjes een heerlijke voetmassage :biggrin2:
Na twee maanden heb ik geen probleem om tussendoor mijn 'dagelijkse' Dr. Martens te dragen en mijn nette Dr. Martens zitten net zo strak als voorheen. Mijn laarzen heb ik niet geprobeerd. Thuis en op het werk draag ik pantoffels van Birkenstock. Die zijn ook breed, maar hebben wel een voetbed. Aangezien ik met de Birkenstocks maar ieniemienie stukjes loop, heb ik geen last van het voetbed.

Ik ben benieuwd hoe komend seizoen mijn Keen newport outdoor sandalen zullen zitten, die heb ik net afgelopen zomer gekocht.
Bijzonder.
Ik kreeg na 2 weken barefoot in de Birkenstocks last van blaren aan de binnenzijde van m'n voet.
Zo is iedereen toch anders... ;)
Ik wil ook Vivo laarsjes. Ik ga wel voor een mannenmodel, vind die net iets mooier.
Alleen moet mijn Meneer dan eindelijk eens beslissen welke hij wil. ::)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3360079
He gek Trackers te strak? Ik vind ze juist erg breed.

Vanmorgen gek gedaan en mijn Salomon s aangedaan, dat voelde echt gek en ik had tijdens het wandelen ook zoiets van mwah mis mijn trackers. Dus wandeling erna maar gauw weer de trackers aan ;D
Crisis, nieuwe verslaving, barefoot schoenen ::)
Oja mijn Nike free kan ik wel nog goed hebben, maar die heeft ook een redelijke flexibele zool

Ik heb nu mijn merrels binnenhuis aan. Ik vind ze dus wel erg versleten dat worden volgend jaar nieuwe. Er staat me ook bij dat die in het leer te krijgen zijn? Ik denk nl. dat ze zo snel versleten zijn door mijn kleine tenen in combi met heel veel door het zand schuren. Vind het wel balen eigenlijk. Kan wel op Amazon dezelfde voor een aardig prijsje vinden
20181116_123711.jpg
20181116_123711.jpg (3.07 MiB) 1954 keer bekeken
Vind ik toch echt wel zonde na een paar maandjes :-\
Denk ook dat ze niet lang meer mee gaan, dat het dus uit gaat scheuren :-\
( oja let niet op mijn berenwandelbroek aub :biggrin2: )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door