Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3365005
Kaio schreef:Joepie mijn peesplaatontsteking/ voetspoor is weer terug.
Nu kan ik nergens meer op lopen,... standaard adviezen zijn steunzolen he, maar daar kreeg ik het ook mee. En nu dus weer. Zucht had gehoopt dat het weg zou zijn en blijven na een hele tijd barefoot te lopen. Het ging ook lang goed...
Getver wat jammer zeg! :-\ Ben je meer gaan belasten ofzo? Hier gaat gelukkig alles nog steeds goed. Ik ben nu dik 1 1/2 jaar verder en wil nu heel langzaam weer proberen wat hard te gaan lopen. Maar ik doe dat echt hééél langzaam en luister goed naar mijn lichaam. Ik heb nl. heel snel last van mijn rechter achillespees. Dat blijft een gevoelige/kwetsbare plek.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365007
Lizzy schreef:Gatverdamme! Hoe kan dat nou weer??? Heb je wel genoeg je oefeningen gedaan? (ik klink net als mijn moeder nu :biggrin2: ).
Eh mama, niet altijd even braaf :whistle:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365008
Doranto schreef:Getver wat jammer zeg! :-\ Ben je meer gaan belasten ofzo? Hier gaat gelukkig alles nog steeds goed. Ik ben nu dik 1 1/2 jaar verder en wil nu heel langzaam weer proberen wat hard te gaan lopen. Maar ik doe dat echt hééél langzaam en luister goed naar mijn lichaam. Ik heb nl. heel snel last van mijn rechter achillespees. Dat blijft een gevoelige/kwetsbare plek.
Ben weer gaan sporten....nog niet eens hardlopen omdat ik dat met 10 kilo te veel, te veel belasting vind voor mijn voeten. Maar blijkbaar is alles veel belasting >:( En ik merk dat ik er vooral in de winter last van heb. Meer schoenen aan? Vochtig weer? koud?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365044
ik denk trouwens dat hoge schoenen er ook mee te maken hebben. Merk nu dat mijn enkel ook vastzit. En dat bij het lopen ik de enkels dus niet genoeg kan bewegen wat voor minder afwikkeling zorgt en bovendien vaker voor een haklanding...denk dat dat een deel van het probleem vormt

Oja salomons met inlegzolen verminderden de pijn niet. sodeju :-X :o
heb nu thuis mijn altra's aan , dat gaat wel lekker, maar daar kan ik niet mee wandelen met dit weer
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3365046
Maar loop je nu (voor de ontsteking terug was) al 100% barefoot? Dus barefootshoes of blootsvoets?
Of draag je nog geregeld gewone schoenen? Want misschien zit daar dan het probleem.

Tis hoe dan ook behoorlijk k*t. Ik vind het al vreselijk als ik een beetje spierpijn in m'n voet heb. Laat staan helse pijn, de hele tijd door.

Die verminderde afwikkeling bij de botjes merk ik ook al. Misschien toch maar weer de merrells aan met zo dik mogelijke kousen als erin gaan en de tip van Doranto om je onderbenen goed in te pakken tegen de kou? En dan in beweging blijven, want stilstaan geeft wel snel kou natuurlijk.
Vivo heeft ook van die thermal insoles in z'n winterschoenen en dat maakt wel verschil heb ik de indruk. Heb alleszinds nog geen koude voeten gehad en ik verwarm m'n kuiten niet speciaal maar moet vaak stilstaan. Geeft ook wel iets van demping, die zooltjes, uiteraard maar dat valt wel mee vind ik. Schapenvellen zooltjes schijnen ook zo te werken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365047
pearlsofpassion schreef:Maar loop je nu (voor de ontsteking terug was) al 100% barefoot? Dus barefootshoes of blootsvoets?
Of draag je nog geregeld gewone schoenen? Want misschien zit daar dan het probleem.

Tis hoe dan ook behoorlijk k*t. Ik vind het al vreselijk als ik een beetje spierpijn in m'n voet heb. Laat staan helse pijn, de hele tijd door.

Die verminderde afwikkeling bij de botjes merk ik ook al. Misschien toch maar weer de merrells aan met zo dik mogelijke kousen als erin gaan en de tip van Doranto om je onderbenen goed in te pakken tegen de kou? En dan in beweging blijven, want stilstaan geeft wel snel kou natuurlijk.
Vivo heeft ook van die thermal insoles in z'n winterschoenen en dat maakt wel verschil heb ik de indruk. Heb alleszinds nog geen koude voeten gehad en ik verwarm m'n kuiten niet speciaal maar moet vaak stilstaan. Geeft ook wel iets van demping, die zooltjes, uiteraard maar dat valt wel mee vind ik. Schapenvellen zooltjes schijnen ook zo te werken.

Ja zo goed als, want geen barefoot betekende meteen pijn. Uitgezonderd de nike free, maar die zijn ook bijna barefoot, en nu de altra's (zero drop, footshape, maar wel demping wat ik nu wel ff waardeer!)
Andere schoenen kan ik dus echt alleen met steunzolen aan. Merk meteen dat mijn tenen samenknijpen en daardoor mijn voet doorzakt, kan dan de spier niet goed aanspannen.

Mijn merrels zijn van stof, dat gaat hem echt niet worden, ik kan met honden uitlaten niet eens iedere plas meer omzeilen, en dan hebben we het nog niet erover hoe ver ik af en toe in de modder kan zakken ;)
Ik heb de trackers van vivo met die inlegzool inderdaad. Ik ga ze nu dus dragen zonder boven vast te maken dus veters onder de enkel eenmaal rond en dan strikken. dat maakt denk ik ook wat uit.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3365048
Kaio schreef:Ja zo goed als, want geen barefoot betekende meteen pijn. Uitgezonderd de nike free, maar die zijn ook bijna barefoot, en nu de altra's (zero drop, footshape, maar wel demping wat ik nu wel ff waardeer!)
Andere schoenen kan ik dus echt alleen met steunzolen aan. Merk meteen dat mijn tenen samenknijpen en daardoor mijn voet doorzakt, kan dan de spier niet goed aanspannen.

Mijn merrels zijn van stof, dat gaat hem echt niet worden, ik kan met honden uitlaten niet eens iedere plas meer omzeilen, en dan hebben we het nog niet erover hoe ver ik af en toe in de modder kan zakken ;)
Ik heb de trackers van vivo met die inlegzool inderdaad. Ik ga ze nu dus dragen zonder boven vast te maken dus veters onder de enkel eenmaal rond en dan strikken. dat maakt denk ik ook wat uit.
Ik heb de trackers het eerste jaar alleen tot aan de enkels vastgemaakt en zó los, dat ik de veters niet los hoefde te maken om ze aan en uit te trekken. Dat vond ik het prettigste zitten. Dit jaar maak ik ze wel tot bovenaan dicht, maar nog steeds zo los, dat aan de zijkant van de tong nèt geen opening meer zit. Ik vind dat ietsje warmer als helemaal los.
Door fransbulletje
#3365115
De Joe Nimbles Roomy Toes zijn binnen en zitten echt perfect.
Mooi schoentje en loopt geweldig.
IMG_20190109_143005.jpg
IMG_20190109_143005.jpg (1.39 MiB) 1597 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3365141
Hoera!
Duurde even, maar ze zijn er!
Ik heb nu merrel vaper glove en voor van de zomer vivo 5fingers.
Even een vraagje, want in theorie passen ze prima, maar de teentjes van de 5fingers voelen naar en lijken erg strak te zitten, zou dat uittrekken? Om daarvoor nou grotere schoenen te kopen en dat dan de hak gaat schuren wil ik ook niet....

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door fransbulletje
#3365146
Fenixjuh schreef:Hoera!
Duurde even, maar ze zijn er!
Ik heb nu merrel vaper glove en voor van de zomer vivo 5fingers.
Even een vraagje, want in theorie passen ze prima, maar de teentjes van de 5fingers voelen naar en lijken erg strak te zitten, zou dat uittrekken? Om daarvoor nou grotere schoenen te kopen en dat dan de hak gaat schuren wil ik ook niet....

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Hey dat kleurtje Merrel's heb ik ook voor op mijn werk, fijne schoen!
Ze lijken wel heel minimaal die 5 fingers, zou voor mij niks zijn :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#3365148
Volgens mij mogen de 5 fingers wel iets groter, ze lijken me erg klein, en als ze ongemakkelijk zitten, dan zegt dat ook wel iets.

Die Joe Nimbles zien er leuk uit! *gaat op handen zitten, gaat NIET naar de website* :biggrin2:
Door fransbulletje
#3365158
Anne in Zweden schreef:
Die Joe Nimbles zien er leuk uit! *gaat op handen zitten, gaat NIET naar de website* :biggrin2:
Van 169 voor 101 euro, ik kon het echt niet laten :biggrin2:
Fijn stevig schoentje! ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3365165
Fenixjuh schreef:Hoera!
Duurde even, maar ze zijn er!
Ik heb nu merrel vaper glove en voor van de zomer vivo 5fingers.
Even een vraagje, want in theorie passen ze prima, maar de teentjes van de 5fingers voelen naar en lijken erg strak te zitten, zou dat uittrekken? Om daarvoor nou grotere schoenen te kopen en dat dan de hak gaat schuren wil ik ook niet....

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ik heb geen ervaring met 5fingers maar deze lijken inderdaad wat strak, en hebben wel heel erg weinig teen :-\
Maar de Merrells, die lijken mij ook wel erg smal te zijn voor je voeten. Als ik naar de foto kijk, dan is je voet die in de Merrell zit veel smaller dan de andere voet die in de 5finger zit. En je hebt nog geeneens de veter gestrikt. Dan heeft je voet in de Merrell dus naar mijn idee dus niet de ruimte die hij nodig heeft. :-\
Door sandra.aerns
#3365177
Ik heb de joe nimble wandelschoenen. Die zijn nu met dikke korting te koop. Ik twijfelde destijds tussen de tracker en die maar moet zeggen dat ze prima bevallen. En droge voeten ook met nat gras


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Siberienne
#3365186
Fenixjuh schreef:Hoera!
Duurde even, maar ze zijn er!
Ik heb nu merrel vaper glove en voor van de zomer vivo 5fingers.
Even een vraagje, want in theorie passen ze prima, maar de teentjes van de 5fingers voelen naar en lijken erg strak te zitten, zou dat uittrekken? Om daarvoor nou grotere schoenen te kopen en dat dan de hak gaat schuren wil ik ook niet....

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Fingers lijken mij ook te krap. De tenen mogen aansluiten maar als ze echt ‘trekken’ dan is dat niet goed. Uitrekken doen ze niet. Het apart ingepakt zijn vd tenen is even wennen maar ze moeten eigenlijk meteen prettig zitten. Ik heb een keer een paar gehad waarvan ik dacht ‘dat rekt nog wel uit’ maar die heb ik toch terug gestuurd toen na een poosje aan in huis mijn tenen nog steeds zeer deden. Hak schuren met fingers kan bijna niet omdat je voet niet echt in de schoenen beweegt maar je schoen met je voet beweegt. Uuuuuh ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door