Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door doranto
#3367167
pearlsofpassion schreef:Ik heb net een kwartier door 5 cm sneeuw gewandeld met m'n gobi Hi tops. En ik heb warme, droge voeten.
En ik draag gewoon dunne sokjes.

OK, kwartier is wel niet lang en ik blijf niet lang stilstaan.
Dat is het dus! Pas geleden heb ik ook met mijn dunne joe-nimbles over een bevroren weiland gelopen met normale sokken erin. Had ook geen koude voeten. Maar je moet wel starten met warme voeten, ze moeten droog blijven èn niet stil gaan staan, dan lukt het wel.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367172
Kaio schreef:Je moet toch aan een uur denken ;) of nog wat langer

Maar wellicht heb jij ook niet zo veel last van koude voeten? Denk dat dat ook verschillend kan zijn van mens tot mens?

Normaal wel. In bed en binnen toch wel. Als kind had ik in de winter altijd heeeel koude voeten. Dat ze pijn deden.
Maar op barefoot en sinds ik die heb, is het wel beter.

Ik blijf wel even stilstaan. Maar steeds maar een paar tellen per keer. De tijd om de kinderen in de auto te zetten of het voer in de voerbak en het hooi in de ruif te stoppen en water te vervangen.
Door src_esther
#3367223
Kaio schreef:Het scheelt wel die sokken maar toch voor nu omdat er ook bijna de hele tijd sneeuw ligt heb ik toch die lowa's aan. Die moesten ze barefoot maken :biggrin2:
Want mis wel dat ik ff barefoots aan kan, heb last van mijn schenen nu ::)
Maar goed te koude voeten is ook echt funest voor mijn voeten
Volgend jaar maar deze proberen te versieren
https://www.zaqq.de/quintic-winter-velo ... aterproof/
Of deze
https://www.zaqq.de/quest-black-waterproof/
Of in ieder geval ook iets met voering
Of
https://www.senmotic-shoes.eu/winter-barfussschuh/

:g: :g: :g:
Ik heb die Senmotic Storm F1 en draag die met vrij dunne wollensokken en houd warme voeten ook als ik even stil sta. De H1 zijn denk ik prettiger want ik merk dat de kou wel op de enkels kan slaan, vooral als het waait. Overigens ben ik geen koukleum maar heb wel snel koude handen en voeten. Wintervingers en -tenen zijn voor mij geen onbekend fenomeen zeg maar.

Die Zaqqs zien er trouwens ook aantrekkelijk uit.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3367956
Pfff, ik heb iets dat ik al heel lang niet meer had... Ik loop veel op Dunlop-laarzen ivm de regen, en nou heb ik van het weekend slecht geslapen: kniepijn :'(
Ik ben echt blij met de regen, en ik vind het fijn dat er weer een bodempje water in de sloot staat, maar wat droger weer zodat ik weer volledig op barefoots kan lopen zou fijn zijn ::)
Volgend jaar ga ik misschien toch investeren in waterdichte schoenen...

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367967
Ik had met de sneeuw boots gedragen, toen kreeg ik fijn aan mijn scheenbenen, zakte door naar mijn enkels en voila.....rechtervoet wreef klapte weer door. Weer die peesplaat aan gort. Paar dagen niet kunnen lopen. Toen schoenen met inlegzolen, waarbij ik van het weekend bij een langere wandeling de tranen in de ogen had staan en echt dacht ik ga op blote voeten verder. Wist nog niet dat het ook met het weer te maken had, want toen kwam de storm en maandagochtend na slecht geslapen te hebben , pijn in al mijn gewrichten, handen en polsen die het nauwelijks doen, laat staan mijn voeten dus. :-X
Vandaag gelukkig al wat beter dan gisteren, maar aangezien ik perse moet lopen een experiment gedaan met voet tapen, dat ga ik zo meteen uitproberen hoe dat loopt. In barefoot schoenen uiteraard.

Dus volgend jaar ook maar gevoerde waterdichte barefoots hoop ik, en wellicht USB sokken of zo aanschaffen :g:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3367968
Inmiddels begin ik me steeds meer af te vragen, hoe men ooit heeft kunnen bedenken dat het goed is om de natuurlijke boog onder je voet te ondersteunen, zodat die niets meer kan doen, en waarom is de standaard een verhoging onder de hak zodat je lichaamshouding onnatuurlijk wordt?
Dat samengeknepen tenen en een hoge hak door mensen mooi gevonden wordt kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar sportschoenen, of wandelschoenen immobiliseren de voet en veranderen je natuurlijke houding óók. Gelukkig krijgt bf steeds meer bekendheid. Mij lijkt dat zéker voor kinderen erg belangrijk.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367971
Ja ik had dus die wandelschoenen met inlegzolen aan en ik had echt ook zoeuts van ik controleer het lopen niet meer maar de schoen, en het is dan echt iets bof bof etc hoe de voeten neerkomen, dat veert door de schoen wel terug , maar het voelde raar ::) ( naast dat ik op een gegeven moment dus mega pijn had)

Waarom men dat verzonnen heeft? Ja we grijpen overal op in , en soms is het ook goed voor tijdelijk maar met eigenlijk alles hebben we maar een quick fix, maar verdere therapie zijt er niet achter. Dus in verhaal van zolen alleen ondersteunen bij hevige pijn maar therapie om je voet sterker te maken? ( tja dan heb je ze niet meer nodig he.)
Maar zo is het met veel klachten, quick fix, medicatie en klaar

Ijs en als quick fix nou ga ik straks maar nog wat tape halen, hopelijk hebben ze wat stevigere tape dan wat ik nu gebruikt had, maar lijkt dus wel te werken om überhaupt te kunnen lopen
Door evelyn02
#3367980
In Bloemendaal woonde een oude dame (ze is vorig jaar overleden) en die gaf adviezen aan mensen met voetproblemen. Ze gaf oefeningen maar ook advies om de binnenzolen uit schoenen te halen en steunzolen weg te laten. Ik doe het al jaren en he bevalt me prima. Ik leg er alleen een heel dun leren zooltje zonder voetbad in.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367998
Zo de nieuwe taping met fysio Tape, ben benieuwd de komende dagen . Heb goede hoop . En kan ik gewoon lekker in mijn barefoots
20190212_151708.jpg
20190212_151708.jpg (3.64 MiB) 2108 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3368026
Kaio schreef:Zo de nieuwe taping met fysio Tape, ben benieuwd de komende dagen . Heb goede hoop . En kan ik gewoon lekker in mijn barefoots 20190212_151708.jpg
Als tip voor de volgende keer: knip de uiteinden rond, dan blijft de tape beter zitten ;) Nu heb je 'scherpe' punten op de uiteinden waardoor het eerder los komt dan ronde uiteinden.
Hoop dat het je gaat helpen, mijn ervaringen met fysio Tape zijn iig goed.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3368120
Ok dank voor de tip.
Tot nu toe zit het er nog op . Mijn voet kan niet doorzakken, en doet minder pijn. Maar gut ik heb me toch een kuitpijn aan beide kuiten :???: helemaal onderaan de kuit. :g:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3368135
Ik hoop dat je je snel beter voelt Kaio, niet doorzakken is in elk geval al fijn....

Hier is de schade door de dunlops gelukkig weer ongedaan gemaakt :) Gisteren spierpijn in mijn voeten, maar het is een fijne spierpijn, één die zorgt dat je veel wil rekken en je tenen spreiden.
Ik liep eigenlijk altijd al op barefoots, het was alleen tijdens de honden uitlaten dat ik waterdichte laarzen wilde... Nu ben ik vrij, dus kan het ook lekker, morgen toch maar weer op laarzen. ::)
Het is schipperen tussen droge voeten/geen wintertenen en minder klachten aan mijn enkels/knieën/heupen. Dit houd ik nog wel vol tot volgende maand (en dan is het lente en zijn mijn wintertenen ook weer over). :)
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3368225
Afbeelding

Voorjaarsschoonmaak. ;D


Gisteren een lunch met collega's in een leuk restaurant. Ik dacht 'laat ik m'n hakken weer eens aan doen.' Gruwels, wat heb ik vandaag een pijn in m'n voeten. :o ::)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3368234
-Annemarie- schreef: Gisteren een lunch met collega's in een leuk restaurant. Ik dacht 'laat ik m'n hakken weer eens aan doen.' Gruwels, wat heb ik vandaag een pijn in m'n voeten. :o ::)
Toch vreemd eigenlijk hè. Het zou m.i. logischer zijn dat dat juist beter zou gaan. Door het bf lopen worden je voeten immers sterker, dus zouden ze daar ook beter mee om moeten kunnen gaan, maar het tegendeel is het geval. Ik kan ook alleen nog maar op bf schoenen lopen. :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3371540
Ik heb de voorbije 2 dagen weer m'n zomerschoenen (Vivo lite) aangehad ipv de gobi HI top van deze winter. Sta ik net op met spierpijn in m'n voeten. :o
Blijkbaar zijn die zomerschoenen toch nog een stuk minimalistischer... ::) :)

Ik merk uiteraard wel verschil, want geen extra voering of zooltje tegen de kou. Maar toch niet in die mate dat ik spierpijn verwacht.
Laurens moet ook 2 dagen na elkaar zijn zomerschoentjes aan, want heeft een plasongelukje gehad op zijn winterschoentjes. Ik hoop maar dat hij geen last krijgt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door