Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3365934
Als ik lang stilsta krijg ik altijd koude voeten of ik nu de standaard wandelschoenen aan heb of de barefoots. Ik doe ik de barefoots met koud weer wel dikkere sokken aan ( net zoals ik met normale ook zou doen)
Bij speuren laatst wel nog een dun sokje extra, gelukkig past dat allemaal :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door doranto
#3365937
Lizzy schreef:Kijk dan! En dit is het tweede jaar he? Zie je wel, het lag aan mij :biggrin2:
Ik denk eerder aan het spul wat je erop deed :P . Toen ik een keer een spray had gebruikt, omdat die súper zou zijn had ik dus kletsnatte voeten! >:(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3365938
Fenixjuh schreef:Wauw, sjeik hoor!
Ik ben even van de barefoot afgestapt. In het dagelijks leven nog wel, maar als ik met de honden loop, draag ik dunlops.

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Kan alleen nog maar op bf schoenen lopen. Krijg met "gewone" schoenen meteen last :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3366578
Mijn trackers waren ook in sneeuw waterdicht . MAAR crisis mijn voeten bleven de hele dag koud en koude pezen worden stijve pezen dus dat is serieus ook niet lekker voor mijn voeten.
Heb dus nu lekker deze aan, snowboots, dan blijven ze warm, gelukkig hebben deze vrij veel beenruimte!
20190124_121222.jpg
20190124_121222.jpg (2.17 MiB) 1653 keer bekeken

Maar zou skisokken oid helpen in de trackers?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3366589
Kaio schreef:Mijn trackers waren ook in sneeuw waterdicht . MAAR crisis mijn voeten bleven de hele dag koud en koude pezen worden stijve pezen dus dat is serieus ook niet lekker voor mijn voeten.
Heb dus nu lekker deze aan, snowboots, dan blijven ze warm, gelukkig hebben deze vrij veel beenruimte!
20190124_121222.jpg


Maar zou skisokken oid helpen in de trackers?
Toevallig heb ik gisteren een paar gekocht :) Ik wil ze eerst even uitwassen (doe ik altijd met nieuwe kleding) en dan ga ik het proberen. Ik heb ze van het merk
Naproz. Nog nooit eerder gehad, maar leek me wel wat. Ik laat het wel weten als ik ze uitgeprobeerd heb ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3366598
Ik heb skisokken van merinowol. Van de decatlon, de warmste klasse. Dat scheelt zeker.

Bij mijn totaal niet waterdichte schoenen is de waterdichtheid het grootste probleem. Maar in de sneeuw was het ook echt te koud, dat was echt een kwestie van na drie stappen is alle warmte uit je voeten gezogen. Ook met skisokken.
Door Siberienne
#3366617
Kaio schreef:Mijn trackers waren ook in sneeuw waterdicht . MAAR crisis mijn voeten bleven de hele dag koud en koude pezen worden stijve pezen dus dat is serieus ook niet lekker voor mijn voeten.
Heb dus nu lekker deze aan, snowboots, dan blijven ze warm, gelukkig hebben deze vrij veel beenruimte!
20190124_121222.jpg


Maar zou skisokken oid helpen in de trackers?

Wij hebben dezelfde boots :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3366640
Siberienne schreef:Wij hebben dezelfde boots :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Leuke schoenen he :biggrin2:
Maar goed een van de weinige gewone schoenen waarop ik dus prima kan lopen :D genoeg ruimte voor de teentjes
En ook echt lekker warm
Door Siberienne
#3366643
Kaio schreef:Leuke schoenen he :biggrin2:
Maar goed een van de weinige gewone schoenen waarop ik dus prima kan lopen :D genoeg ruimte voor de teentjes
En ook echt lekker warm

Ja en goed stroef bij sneeuw en ijs. Ik gebruik ze ook bij sneeuw schoen wandelen: stevige genoeg zonder meteen ‘lompe klompen’
Gebruikersavatar
Door doranto
#3367161
Kaio schreef:Als ik lang stilsta krijg ik altijd koude voeten of ik nu de standaard wandelschoenen aan heb of de barefoots. Ik doe ik de barefoots met koud weer wel dikkere sokken aan ( net zoals ik met normale ook zou doen)
Bij speuren laatst wel nog een dun sokje extra, gelukkig past dat allemaal :biggrin2:
Doranto schreef:Toevallig heb ik gisteren een paar gekocht :) Ik wil ze eerst even uitwassen (doe ik altijd met nieuwe kleding) en dan ga ik het proberen. Ik heb ze van het merk
Naproz. Nog nooit eerder gehad, maar leek me wel wat. Ik laat het wel weten als ik ze uitgeprobeerd heb ;)
Ik heb ze inmiddels uitgeprobeerd. Ze zijn absoluut warmer dan normale sokken, maar bij stilstaan helpt dus gewoon helemaal niets :-\
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367162
Het scheelt wel die sokken maar toch voor nu omdat er ook bijna de hele tijd sneeuw ligt heb ik toch die lowa's aan. Die moesten ze barefoot maken :biggrin2:
Want mis wel dat ik ff barefoots aan kan, heb last van mijn schenen nu ::)
Maar goed te koude voeten is ook echt funest voor mijn voeten
Volgend jaar maar deze proberen te versieren
https://www.zaqq.de/quintic-winter-velo ... aterproof/
Of deze
https://www.zaqq.de/quest-black-waterproof/
Of in ieder geval ook iets met voering
Of
https://www.senmotic-shoes.eu/winter-barfussschuh/

:g: :g: :g:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367163
Ik heb net een kwartier door 5 cm sneeuw gewandeld met m'n gobi Hi tops. En ik heb warme, droge voeten.
En ik draag gewoon dunne sokjes.

OK, kwartier is wel niet lang en ik blijf niet lang stilstaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3367165
pearlsofpassion schreef:Ik heb net een kwartier door 5 cm sneeuw gewandeld met m'n gobi Hi tops. En ik heb warme, droge voeten.
En ik draag gewoon dunne sokjes.

OK, kwartier is wel niet lang en ik blijf niet lang stilstaan.
Je moet toch aan een uur denken ;) of nog wat langer

Maar wellicht heb jij ook niet zo veel last van koude voeten? Denk dat dat ook verschillend kan zijn van mens tot mens?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3367166
Doranto schreef:Ik heb ze inmiddels uitgeprobeerd. Ze zijn absoluut warmer dan normale sokken, maar bij stilstaan helpt dus gewoon helemaal niets :-\
Nee maar met stilstaan helpt niets. Dus op dunne barefootzooltjes ben je dan sowieso vrij kansloos vrees ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door