Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3362575
Doranto schreef:Ik wil de Evolutions ook gaan proberen en vraag me af welke maat ik dan het beste kan bestellen.
Van "gewone" schoenen had ik altijd maat 38,5 of 39. De barefootschoenen die ik heb zijn maat 40 en die zitten prima. Zou ik de schoenen van Senmotic ook wat groter moeten bestellen?
Bij "gewone" schoenen heb ik afhankelijk van merk/model maat 36 (sendra laarzen), 36,5 of 37.
Van Senmotic heb ik de 37 besteld en dat is ruim voor me, maar niet te. Als Senmotic halve maten zou hebben zou de 36,5 perfect zijn. Dit geldt dus voor de Evolution, de Storm met voering zou geen halve maat kleiner moeten zijn.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362581
src_esther schreef:Bij "gewone" schoenen heb ik afhankelijk van merk/model maat 36 (sendra laarzen), 36,5 of 37.
Van Senmotic heb ik de 37 besteld en dat is ruim voor me, maar niet te. Als Senmotic halve maten zou hebben zou de 36,5 perfect zijn. Dit geldt dus voor de Evolution, de Storm met voering zou geen halve maat kleiner moeten zijn.
Oké dankjewel :) Dan ga ik denk ik de 39 maar proberen. Omruilen doen ze niet moeilijk over, maar het is natuurlijk fijner als je dat niet hoeft te doen.
Door src_esther
#3362603
Doranto schreef:Oké dankjewel :) Dan ga ik denk ik de 39 maar proberen. Omruilen doen ze niet moeilijk over, maar het is natuurlijk fijner als je dat niet hoeft te doen.
Inderdaad. Omruilen doen ze niet moeilijk over, maar je moet er uiteraard niet mee op straat gaan lopen en ook niet uren binnen rondlopen. Ze verwachten dat je de schoenen past zoals je dat in de winkel zou doen.
Ze hebben een artikel (in het duits) geschreven over wat ze zo nu en dan van klanten teruggezonden krijgen, het is bijna ongelofelijk. (Zie: https://www.senmotic-shoes.eu/ruecksend ... ussschuhe/)

Qua betaling heb ik de gok genomen en vooruit betaald met overschrijving.
Bij mij duurde de levering iets langer en daar stellen ze je uit zichzelf niet van op de hoogte, maar als je een e-mail stuurt, komt er wel bericht.
De 'verpakking' is minimaal, namelijk gewoon de schoenendoos en ik vind dat wel goed, is altijd zo idioot om een grote doos met daar in een schoenendoos te ontvangen.
Minpuntje is (uiteraard) DHL. Hou de track&trace in de gaten en neem contact op met Senmotic zodra je onlogische gegevens ziet bij DHL.

Oja, nog een tip, de aanbiedingen op de engelse (https://www.senmotic-shoes.com/) en duitse (https://www.senmotic-shoes.eu/) site verschillen soms.

En voor de mensen met maat 41 die interesse hebben in Senmotic schoenen, ik zag dat er 2 paar worden aangeboden op Marktplaats en die zien er beter uit dan sommige schoenen die Senmotic teruggezonden krijgt.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362711
src_esther schreef:Inderdaad. Omruilen doen ze niet moeilijk over, maar je moet er uiteraard niet mee op straat gaan lopen en ook niet uren binnen rondlopen. Ze verwachten dat je de schoenen past zoals je dat in de winkel zou doen.
Ze hebben een artikel (in het duits) geschreven over wat ze zo nu en dan van klanten teruggezonden krijgen, het is bijna ongelofelijk. (Zie: https://www.senmotic-shoes.eu/ruecksend ... ussschuhe/)

Qua betaling heb ik de gok genomen en vooruit betaald met overschrijving.
Bij mij duurde de levering iets langer en daar stellen ze je uit zichzelf niet van op de hoogte, maar als je een e-mail stuurt, komt er wel bericht.
De 'verpakking' is minimaal, namelijk gewoon de schoenendoos en ik vind dat wel goed, is altijd zo idioot om een grote doos met daar in een schoenendoos te ontvangen.
Minpuntje is (uiteraard) DHL. Hou de track&trace in de gaten en neem contact op met Senmotic zodra je onlogische gegevens ziet bij DHL.

Oja, nog een tip, de aanbiedingen op de engelse (https://www.senmotic-shoes.com/) en duitse (https://www.senmotic-shoes.eu/) site verschillen soms.

En voor de mensen met maat 41 die interesse hebben in Senmotic schoenen, ik zag dat er 2 paar worden aangeboden op Marktplaats en die zien er beter uit dan sommige schoenen die Senmotic teruggezonden krijgt.
Dankjewel voor de tip! Vind het wel heel erg vreemd trouwens, omdat bij beide websites het volgens mij dezelfde Duitse winkel betreft. Ik heb zojuist van de ene website de Evolution voor mezelf besteld en van de andere de Alpin S H1 voor ml. Het scheelt enorm in prijs! Nu maar hopen dat de maten goed zijn :)
Door src_esther
#3362940
Doranto schreef:Dankjewel voor de tip! Vind het wel heel erg vreemd trouwens, omdat bij beide websites het volgens mij dezelfde Duitse winkel betreft. Ik heb zojuist van de ene website de Evolution voor mezelf besteld en van de andere de Alpin S H1 voor ml. Het scheelt enorm in prijs! Nu maar hopen dat de maten goed zijn :)
Graag gedaan.
Ja, het zijn geen kinderachtige aanbiedingen, maar goed het zijn ook geen kinderachtige prijzen. Ja, de maat is even spannend, komt vast goed. De Evolution kan ik in elk geval met dubbeldikke sokken - zoals deze - aan en dan is er nog ruimte over. Ik hoop dat jullie er net zo blij mee gaan zijn als ik. Vergeet ze niet te impregneren.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3363040
Die voor 110 nu vind ik best een leuk schoentje. Maar wat was er ook weer mee? Waren het juist hoge wreef schoenen ?
Door src_esther
#3363052
Kaio schreef:Die voor 110 nu vind ik best een leuk schoentje. Maar wat was er ook weer mee? Waren het juist hoge wreef schoenen ?
De schoenen van Senmotic zijn inderdaad uitermate geschikt voor mensen met hoge wreef en/of brede voeten. Ze kunnen aangepaste schoenen maken.
Senmotic raad trouwens aan eerst een niet aangepast model te bestellen om te passen, passen zoals je dat in de winkel zou doen dus. Die zijn namelijk te ruilen in tegenstelling tot de aangepaste versie.
Morgen heb ik wat meer tijd en zou ik misschien even foto's kunnen maken hoe de vapor gloves, evolutions (zonder aanpassing) en storms (met aanpassing) bij mij zitten.

Hoe zit de vapor glove bij jou? Kan er geen foto van vinden, wel die van fransbulletje en ik kan je vertellen, zo zitten ze bij mij in elk geval niet. Bij die schoenen hou ik namelijk enorm veel veter over als ik ze dicht heb gestrikt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3363053
src_esther schreef:De schoenen van Senmotic zijn inderdaad uitermate geschikt voor mensen met hoge wreef en/of brede voeten. Ze kunnen aangepaste schoenen maken.
Senmotic raad trouwens aan eerst een niet aangepast model te bestellen om te passen, passen zoals je dat in de winkel zou doen dus. Die zijn namelijk te ruilen in tegenstelling tot de aangepaste versie.
Morgen heb ik wat meer tijd en zou ik misschien even foto's kunnen maken hoe de vapor gloves, evolutions (zonder aanpassing) en storms (met aanpassing) bij mij zitten.

Hoe zit de vapor glove bij jou? Kan er geen foto van vinden, wel die van fransbulletje en ik kan je vertellen, zo zitten ze bij mij in elk geval niet. Bij die schoenen hou ik namelijk enorm veel veter over als ik ze dicht heb gestrikt.
nou zoek zoek zoek, ik dacht ergens had ik een foto geplaatst, kijk ik, oh we zitten al op 99 pagina's ;D

maar toch gevonden wist dat het in het begin was, 2e bericht:
viewtopic.php?f=17&t=134946&start=420


heb in ieder geval op hun site gevonden dat je de normale grootte moet bestellen. En als je bijv 40,5 hebt liever 40 bestellen. Nou dan weet ik in ieder geval dat ik 37 moet hebben, ook fijn. Volgens mij heb ik geen smalle voeten, best brede maar wel weer heel lage, heft elkaar een beetje op denk ik ;D
Laatst gewijzigd door Kaio op za 15 dec 2018, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
#3363058
Ik heb afgelopen week mijn gobi high tops een paar dagen gedragen en het gaat steeds beter. Ik vind ze eerder bff dan echt bf. Maar voor mij is dat beter. Ik krijg wel steeds meer moeite met mijn andere schoenen. De hele rechterkant van mijn rechtervoet gaat er pijn van doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363060
Wat bedoel je met bff?

Mijn andere schoenen voelen idd heel gek plots, maar ik heb ze niet voldoende meer gedragen om te zeggen of ze ook pijn gaan doen.
Ze voelen vooral plots een maat te klein en smal. Dat wel.
Dan verbaas je je erover dat je dat voorheen normaal vond.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3363062
ja gewone schoenen voelen nu soms echt te strak ja ;D En ik had ook wel eens 36 van dichte schoenen en dat vind ik nu echt te klein aanvoelen.
Dan had ik sowieso inlegzolen van tevoren. In wandelschoen van salomon kan ik zonder en in de nike free's ook.
Voor de rest moet ik inlegzolen erin doen want anders heb ik meteen gruwelijke pijn. Ik merk echt dat doordat ik mijn tenen niet kan bewegen, ofwel plaatsen waar ik ze wil, het midden van mijn voet doorzakt zonder steunzolen.
En ik heb 2 dagen op aigles gewandeld omdat het zo gezeikt had, en heb dus last van mijn voeten ::) Doe ik dus ook niet meer. Maar geloof dat de tong van de trackers niet waterdicht is :g: dat zou stom zijn.

en ook geen idee wat bff is?
Door src_esther
#3363073
Kaio schreef:nou zoek zoek zoek, ik dacht ergens had ik een foto geplaatst, kijk ik, oh we zitten al op 99 pagina's ;D

maar toch gevonden wist dat het in het begin was, 2e bericht:
viewtopic.php?f=17&t=134946&start=420


heb in ieder geval op hun site gevonden dat je de normale grootte moet bestellen. En als je bijv 40,5 hebt liever 40 bestellen. Nou dan weet ik in ieder geval dat ik 37 moet hebben, ook fijn. Volgens mij heb ik geen smalle voeten, best brede maar wel weer heel lage, heft elkaar een beetje op denk ik ;D
Ik dacht idd zo'n foto van je gezien te hebben, gioed dat je die gevonden hebt. Lijkt me dat jij geen modificatie nodig hebt, die is namelijk in combinatie met smalle voet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363092
Oh, een lichte vorm dan?
En wat houdt dat dan in? Dikkere zool wil je zeggen?
Ik vind dat ook van de Gobi Hi top, maar het is ook wel logisch aangezien de voering ook onder je voet doorloopt én er nog een thermal inlegzool is. Ik vind dat toch beter dan koude voeten. Dus daar ben ik ook wel blij om.

Het verschil met m'n wandelschoenen of vroegere botjes is toch nog steeds erg groot. Ik schrik er echt van hoe groot. Hoe smal die zijn aan de tenen en hoe gek die lichte hak voelt. .
Door src_esther
#3363096
Sinds ik vrijwel enkel op barefoot schoenen loop, verdwijnen langzaam allemaal knobbeltjes, (beginnende) likdoorns en eeltplekken. Een groot nadeel, ik begin de 'schroef' in mij geopereerde teen (hallux valgus operatie) te voelen, dat doet soms pijn of jeukt vreselijk. Die teen was natuurlijk gewoon weer scheef gaan staan, misschien is dat nu aan het herstellen, hoop ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door