Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3361466
pike schreef:Over 2 gaatjes is wel kort ja. Maar ,als je de veters nu eens anders om er in doet, krijg je hem dan niet er bovenop geplaatst?
Ik heb mijn veters ook anders geregen toen ik aan het passen was omdat ze aanvankelijk niet mooi aansloten. Aan de basis loopt bij mij de veter er van buiten af naar binnen toe in, maar in de verdere gaatjes zit hij van binnen naar buiten door het gaatje. Als je goed naar mijn bovenaf foto kijkt kun je het zien.
Volgens mij is dat ook makkelijker strakker te trekken zoals jij ze hebt
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3361476
Ik denk ook dat ik de veters anders ga doen.

Ik heb de flapjes nu gevouwen zoals bij Pike.
Eerst zaten ze ook naar onderen, zoals bij jou Fransbulletje, dus dat hoort vast zo, maar ik had er dus wel last van. Heel erg zelfs. Dus ik zag ze ook niet, maar voelde ze meteen erg drukken. Mijn voet ging ervan krampen. En het deed pijn.
Nu moet ik eerst m'n schoenen aandoen en dan de flapjes naar boven vouwen en dan snel de veters aantrekken want anders flappen ze terug naar onderen. Maar net 2 uur erop gelopen en nergens last van.
Fijn. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3361483
pearlsofpassion schreef:Ik denk ook dat ik de veters anders ga doen.

Ik heb de flapjes nu gevouwen zoals bij Pike.
Eerst zaten ze ook naar onderen, zoals bij jou Fransbulletje, dus dat hoort vast zo, maar ik had er dus wel last van. Heel erg zelfs. Dus ik zag ze ook niet, maar voelde ze meteen erg drukken. Mijn voet ging ervan krampen. En het deed pijn.
Nu moet ik eerst m'n schoenen aandoen en dan de flapjes naar boven vouwen en dan snel de veters aantrekken want anders flappen ze terug naar onderen. Maar net 2 uur erop gelopen en nergens last van.
Fijn. :)
Oh dat is inderdaad fijn, 2 uur lopen en nergens last van :D Mogelijk dat die flapjes, als je ze maar vaak genoeg naar boven vouwt, op een gegeven moment vanzelf zo blijven zitten. En misschien dat het nog beter gaat met de veters anders. :)
Door hannabelgje
#3361868
Dat met die flapjes herken ik niet eigenlijk. Ik heb wel het oude model nog. Misschien was het toen anders.
Vandaag voor het eerst sinds weken weer mijn gobi's aan. Bovenste haakjes los gelaten en ik heb er deze avond tijdens detectie les heerlijk op gelopen. Morgen doe ik ze aan naar het werk en ik neem andere schoenen mee voor als ze pijn gaan doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362493
fransbulletje schreef:
Ik heb ze in het zwart en ze lopen echt heerlijk, speciaal gekocht voor wandelen met de bullen.
Je hoeft dus niet te stoppen met de honden alleen om modder en plassen heen lopen :biggrin2:
Maar mijn favoriet zijn de Joe Nimbles die lopen echt zalig en zitten lekker warm.
42226362_1041405956021479_5443497342575575040_n.jpg[/quote]

Mijn dochter wil deze ook bestellen en zou graag weten hoe ze uitvallen. Zit de voering door de hele schoen? Moet je daarom misschien een maat groter bestellen?
Door fransbulletje
#3362495
Doranto schreef:Ik heb ze in het zwart en ze lopen echt heerlijk, speciaal gekocht voor wandelen met de bullen.
Je hoeft dus niet te stoppen met de honden alleen om modder en plassen heen lopen :biggrin2:
Maar mijn favoriet zijn de Joe Nimbles die lopen echt zalig en zitten lekker warm.
42226362_1041405956021479_5443497342575575040_n.jpg
Mijn dochter wil deze ook bestellen en zou graag weten hoe ze uitvallen. Zit de voering door de hele schoen? Moet je daarom misschien een maat groter bestellen?[/quote]

Welke bedoel je?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362496
fransbulletje schreef:Mijn dochter wil deze ook bestellen en zou graag weten hoe ze uitvallen. Zit de voering door de hele schoen? Moet je daarom misschien een maat groter bestellen?
Welke bedoel je?[/quote]

Ik had op jouw berichtje op pag. 85 gereageerd waar de foto stond, maar die laat hij niet zien. Het gaat om de joe nimble suède gevoerde laarsjes met een veter aan de zijkant. Het heet combi toes volgens mij.
Door fransbulletje
#3362543
Doranto schreef:Welke bedoel je?
Ik had op jouw berichtje op pag. 85 gereageerd waar de foto stond, maar die laat hij niet zien. Het gaat om de joe nimble suède gevoerde laarsjes met een veter aan de zijkant. Het heet combi toes volgens mij.[/quote]

Die zijn inderdaad helemaal gevoerd maar vallen volgens mij normaal.
Ik heb van alle barefootschoenen maat 41 maakt niet uit wel merk, normale schoenen had ik altijd maat 40.
Ik mail vaak even mijn binnenmaat schoen naar de winkel en dan weten zijn welke maat je moet hebben.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362544
fransbulletje schreef: Die zijn inderdaad helemaal gevoerd maar vallen volgens mij normaal.
Ik heb van alle barefootschoenen maat 41 maakt niet uit wel merk, normale schoenen had ik altijd maat 40.
Ik mail vaak even mijn binnenmaat schoen naar de winkel en dan weten zijn welke maat je moet hebben.
oké dankjewel voor je reactie. Ik geef het aan haar door. :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3362545
In plaats van binnenmaat schoen door te geven kan je misschien beter de voetlengte (van de grootste voet) doormailen.

Mijn ervaring tot nu toe is ook 1 maat groter dan “gewone” schoenen. Maar ik heb pas van 2 merken schoenen (merrell en vivo).
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3362561
Ik heb van merrels mijn gewone maat 37. ( terwijl ik van nike schoenen en andere sportschoenen 37,5 nodig heb)
De vivo trackers zijn 38 maar zijn zonder het extra inlegzooltjes erg ruim.
Je voeten opmeten is denk ik inderdaad het beste ;)


Overigens heb ik de laatste 2 dagen op aigles gelopen, en nog een keer een stukje (even naar de winkel) op laarzen met hak, maar crap he had gelijk last van mijn voet boog, moest bij sport inlegzolen in doen en nog had ik soms last van pijn in die boog. :-\ best vervelend zeg
Door src_esther
#3362573
pike schreef:Een site met veel interessante wetenswaardigheden moet ik zeggen. Zeker dat verhaal over Amazon. Heb je deze site met googelen gevonden?
Ik vond Senmotic via deze site: http://barfussschuhe-test.blogspot.com/
Gezien de goede (hoge) score ben ik bij Senmotic gaan kijken. En gezien de slechtere (lage) score, metname die op sociale verantwoordelijkheid, van Vivo Barefoot heb ik daar verder niet meer naar gekeken.

Oja, ben heel blij met de schoentjes.
De Evolutions heb ik een extra zooltje in en met dikke sokken kan ik ze redelijk dicht strikken. Ze lopen heel fijn en het impregneren heeft zijn werk gedaan, ik hou droge voetjes.
De Storm vallen door de voering wat kleiner, maar daar heb ik geen last van. De wijziging voor lage wreef is prima. Tot nu toe alleen met dunne sokken gedragen want die voering zorgt voor lekkere warme en droge voetjes.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3362574
src_esther schreef:Ik vond Senmotic via deze site: http://barfussschuhe-test.blogspot.com/
Gezien de goede (hoge) score ben ik bij Senmotic gaan kijken. En gezien de slechtere (lage) score, metname die op sociale verantwoordelijkheid, van Vivo Barefoot heb ik daar verder niet meer naar gekeken.

Oja, ben heel blij met de schoentjes.
De Evolutions heb ik een extra zooltje in en met dikke sokken kan ik ze redelijk dicht strikken. Ze lopen heel fijn en het impregneren heeft zijn werk gedaan, ik hou droge voetjes.
De Storm vallen door de voering wat kleiner, maar daar heb ik geen last van. De wijziging voor lage wreef is prima. Tot nu toe alleen met dunne sokken gedragen want die voering zorgt voor lekkere warme en droge voetjes.
Ik wil de Evolutions ook gaan proberen en vraag me af welke maat ik dan het beste kan bestellen.
Van "gewone" schoenen had ik altijd maat 38,5 of 39. De barefootschoenen die ik heb zijn maat 40 en die zitten prima. Zou ik de schoenen van Senmotic ook wat groter moeten bestellen?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door