Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door src_esther
#3358651
Weken (bijna een maand) geleden 2 paar schoenen besteld, maar die worden op bestelling gemaakt en blijkbaar hebben ze het druk. Vandaag, na een mailtje van mijn kant, eindelijk bericht dat het eerste paar, (Evolution F1), opgestuurd is. Volgende week wordt waarschijnlijk paar 2, (Storm F1), verzonden.

Het zal mij benieuwen hoe ze gaan bevallen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Door pike
#3358654
src_esther schreef:Weken (bijna een maand) geleden 2 paar schoenen besteld, maar die worden op bestelling gemaakt en blijkbaar hebben ze het druk. Vandaag, na een mailtje van mijn kant, eindelijk bericht dat het eerste paar, (Evolution F1), opgestuurd is. Volgende week wordt waarschijnlijk paar 2, (Storm F1), verzonden.

Het zal mij benieuwen hoe ze gaan bevallen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Een site met veel interessante wetenswaardigheden moet ik zeggen. Zeker dat verhaal over Amazon. Heb je deze site met googelen gevonden?
Hun schoenen zien er best goed uit, ik ben ook benieuwd hoe ze je gaan bevallen. Als ze ze pas gaan maken na de bestelling, kan het inderdaad voorkomen dat je wat langer moet wachten. Het is maar een klein bedrijf dus als het druk wordt zullen ze wel overuren moeten draaien. Kan je vanuit Nederland ook gratis retourneren? Zal toch wel niet?
Ik was een bepaalde schoen nader aan het bestuderen, en las dat ze daar zelfs nieuwe zolen onder kunnen zetten. Zo'n fabriekje heeft zo zijn voordelen!
Door src_esther
#3358661
pike schreef:Een site met veel interessante wetenswaardigheden moet ik zeggen. Zeker dat verhaal over Amazon. Heb je deze site met googelen gevonden?
Hun schoenen zien er best goed uit, ik ben ook benieuwd hoe ze je gaan bevallen. Als ze ze pas gaan maken na de bestelling, kan het inderdaad voorkomen dat je wat langer moet wachten. Het is maar een klein bedrijf dus als het druk wordt zullen ze wel overuren moeten draaien. Kan je vanuit Nederland ook gratis retourneren? Zal toch wel niet?
Ik was een bepaalde schoen nader aan het bestuderen, en las dat ze daar zelfs nieuwe zolen onder kunnen zetten. Zo'n fabriekje heeft zo zijn voordelen!
Hoe ik zenou precies heb gevonden weet ik niet meer. Maar elk geval inderdaad via google of duckduckgo en dan in het Duits gezocht naar barefoot schoenen.
Verhaal over Amazon? Niet gezien.
Gratis retourneren weet ik niet, maakt me niet veel uit. Ik kan ruilen, als mij wreef te laag blijkt kan ik nieuwe krijgen die daarop aangepast zijn, vind ik mooi.
Wordt ook nog eens in Europa geproduceerd. Een klein deel van de omzet, dus niet winst, gaat naar een goed doel, ook mooi. Las ergens dat Vivobarefoot duurzaam praat en Senmotic duurzaam is... Vind ik een plus.
En voor de mensen met 2 verschillende maten zou het misschien ook nog interessant kunnen zijn, want dat kan dus ook.
Heb wat reviews met updates gelezen en die waren lovend.

Wordt vervolgd in elk geval. Morgen of overmorgen het eerste paar in huis.
Door Lizzy
#3358666
pike schreef:Dat had je ook moeten doen voor je er op begon te lopen ::)
Doe het dan nu als ze goed droog zijn, en ook niet vlak voor je de deur uit gaat. Het moet wel kunnen intrekken en opdrogen.
En toch zal het je verbazen hoeveel fabrikanten van laarzen en schoenen (leer) je aanraden dat vooral niet te doen als ze nieuw zijn. Dubarry bijv. : daar komt je laars geïmpregneerd de fabriek uitrollen. De impregneer die jij erop spuit kan zelfs aantasting van hun impregneer veroorzaken. Dus zeker van waterdichte schoenen is het maar de vraag en of het leer geïmpregneerd is in de fabriek en of je er verstandig aan doet om zelf met impregneer aan de slag te gaan. Aldus Dubarry. Ik ben daarom een stuk voorzichtiger geworden met gelijk aan de slag te gaan met m'n eigen rommeltjes.
Door Siberienne
#3358673
src_esther schreef:Weken (bijna een maand) geleden 2 paar schoenen besteld, maar die worden op bestelling gemaakt en blijkbaar hebben ze het druk. Vandaag, na een mailtje van mijn kant, eindelijk bericht dat het eerste paar, (Evolution F1), opgestuurd is. Volgende week wordt waarschijnlijk paar 2, (Storm F1), verzonden.

Het zal mij benieuwen hoe ze gaan bevallen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Graag! Zien er mooi uit, ben heel benieuwd hoe ze bevallen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358683
src_esther schreef:Weken (bijna een maand) geleden 2 paar schoenen besteld, maar die worden op bestelling gemaakt en blijkbaar hebben ze het druk. Vandaag, na een mailtje van mijn kant, eindelijk bericht dat het eerste paar, (Evolution F1), opgestuurd is. Volgende week wordt waarschijnlijk paar 2, (Storm F1), verzonden.

Het zal mij benieuwen hoe ze gaan bevallen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Leuk!
Hoop dat je ze snel hebt, altijd leuk :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358685
Zeg, wat hebben jullie binnenshuis eigenlijk aan?

Ik heb de hele zomer op blote voeten gelopen en nu ja vind ik alles vervelend
En mijn geweldige fluffy huissokken zijn te interessant voor de honden ::) ;D Fozzy heeft ze zelfs terwijl ik ze aan had in zijn bek gehad ....
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3358686
Kaio schreef:Zeg, wat hebben jullie binnenshuis eigenlijk aan?

Ik heb de hele zomer op blote voeten gelopen en nu ja vind ik alles vervelend
En mijn geweldige fluffy huissokken zijn te interessant voor de honden ::) ;D Fozzy heeft ze zelfs terwijl ik ze aan had in zijn bek gehad ....
Crocs. Hele lelijke, met nep vachtje er in. En ze zijn nog roze ook. :biggrin2: :biggrin2: Lekker warm en redelijk onverslijtbaar als Flowie er tenminste niet mee vandoor gaat. Die sleept ze steeds mee naar de bench en bank.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358689
Met die open hakken heb ik vaker dag ik omzwik omdat mijn hak kan schuiven of er gewoon naastschiet.
Ik heb nog nooit crocs gehad overigens.
Wel birkenstocks en die heb ik nu ook nog maar eh merk dat dat toch anders is dan barefoot :-[
Gebruikersavatar
Door pluk
#3358700
Tegenwoordig huissokken met antislip van de Action. Daarvoor jaren de normale crocs gehad. Die hebben dus een voorgevormd voetbed. Nadat ik begin van de zomer hoorde dat ik Mortons neuroom had in m'n rechtervoet heb ik ze amper meer gedragen en in huis alleen op sokken gelopen. Sindsdien heb ik nauwelijks last meer.
Ik heb overigens ook de steunzolen uit m'n Lowa's gehaald, dat zal ook wat schelen.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3358701
Oo action heeft ze ook , goed om te weten. Ja soms best lastig sokken met 3 beren, zeker met nat weer , dus dan heb ik er wel wat nodig.
Ik had al gezocht op barefoot sloffen maar daar kwam niets zinnigs uit.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3358705
Kaio schreef:Zeg, wat hebben jullie binnenshuis eigenlijk aan?

Ik heb de hele zomer op blote voeten gelopen en nu ja vind ik alles vervelend
En mijn geweldige fluffy huissokken zijn te interessant voor de honden ::) ;D Fozzy heeft ze zelfs terwijl ik ze aan had in zijn bek gehad ....
Spaanse sloffen van de Scapino. Ze vallen na één seizoen uit elkaar, maar dan zijn ze toch zo vies dat ik liever nieuwe heb. :biggrin2:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3358710
Doranto schreef:Over crocs gesproken. Dit ziet er op zich niet verkeerd uit: https://www.crocs.nl/c/silhouette/pantoffels
Weet iemand toevallig of er in crocs een voorgevormd voetbed zit, of dat die helemaal vlak zijn?
Ze hebben voetbed maar wel minimaal. Maar het is er wel.
Wel is het zacht en geeft relatief mee.
De zool is wel dik en ook zo zacht, dus wel erg veel demping. Bovendien moet ik in een croc echt m'n tenen krullen om ze niet te verliezen, veeel meer dan een teenslipper.
Ik vind ze dus zeker geen barefoot. Ik gebruik ze om even snel de tuin in te gaan als het warm is, gewoon tegen nat en vuil onder m'n voeten. Want warm zijn ze ook niet, dus binnen zie ik er het nut niet van in.

Ik heb zo dikke wollen kerstbotjes. Daar zit een klein plastieken zooltje onder, verder is het een dikke sok. Ik had ze al van vroeger, voor ik van barefoot gehoord had, omdat ik dat gewoon heel gezellig en warm vind. :)
Als deze versleten zijn, zoek ik er weer zo'n.

Nu draag ik trouwens gewoon sokjes. Nog vrij dun zelfs. M'n voeten blijven veel beter warm dan voorheen.
Vandaag had ik buiten voor het eerst een licht fris gevoel onder m'n zool in m'n vivo's zonder binnenzool. En die zijn gewoon compleet open bovenaan... Zoals ik het weertopic gezegd, sneeuwt het hier momenteel... :-X
Had er wel m'n sokjes in aan.
Vorige week had ik de binnenzooltjes erin gelegd maar ik vond ze niet aangenaam. Te veel demping en verlies van ruimte in de schoen. Dus ik heb ze er maar weer uit gehaald.

Zeazoo heeft trouwens lederen sloffen voor volwassenen. Ze noemen ze slippers. Barefoot dus. Geen idee of ze goed zitten.
Door Lizzy
#3358726
Ik heb bij de Bristol sloffen gekocht (hele leuke, zie het topic van Frou). Wel een zooltje zodat ik ff naar buiten kan lopen (kippen eten geven enzo) maar dat is erg dun. En onder de hak is het zooltje 1 mm dikker dan onder de rest van de voet. Ik vind het goed te doen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door