Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3357885
pike schreef:Ik ben het met je eens, het assortiment is heel beperkt en nagenoeg geheel alleen zomergeschikt. Of voor mensen die nauwelijks buiten komen. Er zijn nou eenmaal niet zoveel gekken die ook in de winter dagelijks een of meer uren het veld ingaan, en daarbij ook nog barefoot willen. Het is ook zo dat niet alles wat er is bij ons verkrijgbaar is. In Duitsland is de keuze al een stuk groter maar ik zie de mensen daar ook klagen over het gebrek aan geschikte schoenen voor de winter in kou en sneeuw. Hopelijk komen er snel meer winkels zodat er ook meer keuze komt. Wat ik ook een groot nadeel vind is dat, als je dan na lang zoeken wat hebt gevonden, je maat er weer nèt niet bij zit. Ook bij Duitse webwinkels heb je dat.
Ja. Dit dus.... En inderdaad, denk je eindelijk wat leuks te hebben is je maat niet aanwezig. Dat vind ik echt wel ergernis in het kwadraat. Als ik dit van te voren had geweten, weet ik niet of ik er aan was begonnen. Want dan weet je ook niet wat je mist :biggrin2:

Deze lijken me heerlijk. Zijn ook gevoerd:

Afbeelding

Hup, weer €190 :-X

En daar kun je ook niet mee het bos in. Ja, wel voor die wandelingetjes die de gemiddelde hondeneigenaar maakt. Beetje over een verhard pad kriebelen. Ik loop met mijn honden door het hoge gras, door de bagger, modder en dus op niet-verharde paden..... Ik zit als het een beetje vochtig weer is tot aan mijn kuiten/knieën onder de modder. En de enige laars waar ik echt altijd heerlijk op heb gelopen, warme voeten heb gehad en droog: dat waren m'n Dubarry's. Maar die kosten €380 en daar deed ik net 1 jaar mee :-X . Dan scheurde het leer. Dus ja, daar werd ik ook niet vrolijk van. Maar voor mijn gevoel kom ik van de regen in de drup.
Door eelke
#3357886
Welke maat schoen heb je Lizzy? Ik heb best nog een assortiment rubber laarzen die je eens zou kunnen testen? Ik heb maat 40.
Door Lizzy
#3357888
:-* , je bent echt een schat!
Ik heb maat 38/39.
Zitten er laarzen tussen die zo dicht mogelijk het zero drop benaderen? Misschien dat je me kunt influisteren welk merk het is?!
Gebruikersavatar
Door doranto
#3357889
Deze kwam ik net tegen https://www.regenlaarsexpert.nl/regenla ... arine.html
Een behoorlijke prijs voor rubber laarzen, maar ze zien er wel comfortabel uit!

ps. Als je op zeillaarzen zoekt, kom je meer platte laarzen tegen!

edit: Te vroeg gejuicht :-\ Las net dat de laarzen gemaakt zijn van een speciaal (zacht) rubber. Dit om onder alle omstandigheden zoveel mogelijk grip aan dek te houden. Nadeel hiervan is dat als de zeillaarzen veel gedragen worden op de kant, ze sneller slijten dan normaal. Van en naar de boot lopen is uiteraard geen probleem, maar de laarzen zijn niet geschikt om te gebruiken voor overige outdoor activiteiten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3357891
:P
Lizzy schreef:
Deze lijken me heerlijk. Zijn ook gevoerd:

Afbeelding
De high top in cognac :dribble: die vind ik ook zo gaaf!
Als we nou eens stoppen met die honden zijn we van het probleem af en houden we ook nog eens zo veel geld over dat we probleemloos alle schoenen kunnen kopen die we leuk vinden :biggrin2:

.[/quote]
Door eelke
#3357892
Lizzy schreef::-* , je bent echt een schat!
Ik heb maat 38/39.
Zitten er laarzen tussen die zo dicht mogelijk het zero drop benaderen? Misschien dat je me kunt influisteren welk merk het is?!

Poeh. Ik droeg altijd de dunlop blizard voor ik leren laarzen ging dragen. Maar ik heb wel meer regenlaarzen staan nog, ik heb een tijdje een tik daarin gehad. Hoewel er ook een paar op stal bij mijn zusje staan geloof ik. En ik heb altijd een paar in de auto normaal gesproken (voor je weet maar nooit :P).

Ik zal die dunlops nog eens aantrekken, en even voelen hoe die zool ook al weer is. Ik kan me in ieder geval nog genoeg boswandelingen herinneren waarin in elk eikeltje voelde, maar ik weet niet meer goed welke laarzen dat dan waren.
Je zou ook eens bij de bristol de goedkoopste regenlaarzen kunnen passen. Of bij de action of boerenbond ofzo. Dat zijn allemaal maar dunne zooltjes, en als je ze koopt en het blijkt toch een miskoop, dan is een extra paar regenlaarzen altijd wel handig op zich (voor in je auto ofzo als je ineens de modder in moet om een dier te redden :cool: ).

Dunlop sport ziet er redelijk plat uit? De meeste hebben toch wel iets van zool ivm grip in de modder denk ik.

Oh deze heb ik ook maar dat is vast niet wat je bedoeld; :biggrin2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door pike
#3357893
Doranto schreef:Wat mij erg goed helpt als het koud is, is hele goede (wollen) beenwarmers dragen. Het scheelt echt ontzettend veel als je je enkels en onderbenen goed warm houdt. Je hebt dan vanzelf nauwelijks last van koude voeten. Het is een tip van mensen die helemaal zonder schoenen willen lopen, maar als je wel schoenen draagt werkt het natuurlijk ook goed.
Ik verdraag helaas geen wol op mijn huid :(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3357894
pike schreef:Ik verdraag helaas geen wol op mijn huid :(
Ik ook niet echt, maar draag er katoenen kniekousen onder :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3357896
Doranto schreef:Ik ook niet echt, maar draag er katoenen kniekousen onder :biggrin2:
Dan prikt het er toch doorheen...
Door fransbulletje
#3357898
Lizzy schreef:Welke Dunlop laarzen heb jij gekocht, want ik kan eigenlijk niks geen Dunlops vinden zonder dikke zool + hak...?
IMG_20181020_091831.jpg
IMG_20181020_091831.jpg (3.11 MiB) 1485 keer bekeken
Er zit geen duidelijk voelbare hak onder, loopt iets schuin.
Zijn er in blauw en rood bij de Welkoop.
Door fransbulletje
#3357909
pike schreef::P
De high top in cognac :dribble: die vind ik ook zo gaaf!
Als we nou eens stoppen met die honden zijn we van het probleem af en houden we ook nog eens zo veel geld over dat we probleemloos alle schoenen kunnen kopen die we leuk vinden :biggrin2:

.
[/quote]

Ik heb ze in het zwart en ze lopen echt heerlijk, speciaal gekocht voor wandelen met de bullen.
Je hoeft dus niet te stoppen met de honden alleen om modder en plassen heen lopen :biggrin2:
Maar mijn favoriet zijn de Joe Nimbles die lopen echt zalig en zitten lekker warm.
42226362_1041405956021479_5443497342575575040_n.jpg
42226362_1041405956021479_5443497342575575040_n.jpg (114.08 KiB) 1448 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pike
#3357914
Ik heb nu voor 3 schoenen maatadvies opgevraagd. En als ik er dan nog niet uitkom denk ik toch dat ik maar een ritje Arnhem in ga plannen. Ik vind retourneren waardeloos.
Ik heb ook besloten niet voor de waterdichte tracker te gaan. Wil het risico niet lopen voor zoveel geld. Ook al loop ik hier in het oosten van het land op de zandgrond een stuk droger dan vroeger in het moerassige westen. Maar van de week nog kms langs een beek gelopen over een graspad, mja dan worden ze toch weer behoorlijk nat. Dan ga ik wel regelmatig inspuiten en/of waxen.
Door fransbulletje
#3357916
pike schreef:Ik heb nu voor 3 schoenen maatadvies opgevraagd. En als ik er dan nog niet uitkom denk ik toch dat ik maar een ritje Arnhem in ga plannen. Ik vind retourneren waardeloos.
Ik heb ook besloten niet voor de waterdichte tracker te gaan. Wil het risico niet lopen voor zoveel geld. Ook al loop ik hier in het oosten van het land op de zandgrond een stuk droger dan vroeger in het moerassige westen. Maar van de week nog kms langs een beek gelopen over een graspad, mja dan worden ze toch weer behoorlijk nat. Dan ga ik wel regelmatig inspuiten en/of waxen.
Online schoenen kopen blijft lastig of het moeten schoenen zijn die je al eerder hebt gehad.
Schoenen wil je gewoon passen, voelen en zien voor je ze koopt.
Misschien zou ik in de winkel wel hele andere hebben gekocht als ik ze had gezien en kunnen passen, dan nu online van een plaatje.
Tot nu toe heb ik geluk gehad dat alle bestelde schoenen de goede maat hadden en ook heerlijk zitten want retour zenden is ook weer zo zonde van het geld.
Succes!
Door Lizzy
#3357919
pike schreef:Ik heb nu voor 3 schoenen maatadvies opgevraagd. En als ik er dan nog niet uitkom denk ik toch dat ik maar een ritje Arnhem in ga plannen. Ik vind retourneren waardeloos.
Ik heb ook besloten niet voor de waterdichte tracker te gaan. Wil het risico niet lopen voor zoveel geld. Ook al loop ik hier in het oosten van het land op de zandgrond een stuk droger dan vroeger in het moerassige westen. Maar van de week nog kms langs een beek gelopen over een graspad, mja dan worden ze toch weer behoorlijk nat. Dan ga ik wel regelmatig inspuiten en/of waxen.
Ik zou wel online kijken welke schoenen je wilt hebben en online checken of ze ze in jouw maat hebben. Als je helemaal naar Arnhem rijdt, je komt daar en hebben de schoenen die je misschien hebben wilt niet op voorraad: baal je ook als een stekker. Ik vind retourneren niet zo erg. Voor 6 euri rijd ik niet naar Tilburg of Arnhem. Dus ik bestel gerust 2 maten, laat beide komen en stuur de niet goed passende maat terug.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door