Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354483
marina schreef:Ik heb deze, ook zeker barefoot. Zit wel een wat dikkere zool onder in vergelijking met mijn andere barefoots. Ideaal op ruiger terrein. Hele vakantie in voor mijn doen ruig terrein in Noorwegen mee gelopen zonder problemen.
https://www.merrell.com/NL/nl_NL/trail- ... 0861M.html

Deze heeft mijn vriend:

https://www.barefootandmore.nl/merrell- ... black.html
Iemand vroeg naar de waterdichtheid van de leren variant. Hij heeft geen natte voeten gekregen maar we hebben ook niet veel regen gehad. Hij denkt niet dat ze echt goed waterdicht zijn
Thanx! Ik begin er beeld van te krijgen geloof ik. Als ik het zo zie hebben ze ook echt veel tussenvormen. Een hele vormreeks van echt barefoot tot gewone schoenen.
Door src_esther
#3354485
pearlsofpassion schreef:Gewoon, om een keuze te kunnen maken.
Meneer wil ook eens proberen, maar iets vinden dat hij mooi vind, blijkt een uitdaging. Dus zoek ik zoveel mogelijk modelletjes...
Oh, duidelijk.
Houd er rekening mee dat er nieuwe collecties binnen gaan komen. Op de site van Joe Nimble heb ik al even gespiekt, daar zitten leuke 'new arrivals' tussen.
Grote kans dat dat voor andere merken ook geldt.
Door hannabelgje
#3354488
src_esther schreef: Oh, duidelijk.
Houd er rekening mee dat er nieuwe collecties binnen gaan komen. Op de site van Joe Nimble heb ik al even gespiekt, daar zitten leuke 'new arrivals' tussen.
Grote kans dat dat voor andere merken ook geldt.
Xero krijgt ook nieuwe modellen. Zittem leuke laarsjes tussen en xero is meestal niet zo prijzig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3354515
Lizzy schreef:Hihihi, toch wel grappig! Heb je toch best al getrainde voeten, want jij loopt toch al behoorlijk lang op barefootshoes?

Goed zeg, dat je enkels sterker beginnen te worden. Na hoeveel tijd begon je dat verschil te merken?
Nou, denk toch zeker wel een jaar. Je let er ook niet zo op, pas als je denkt: hé wat gaat het ineens makkelijk komt er een aha momentje. ;D
Door Lizzy
#3354524
-Annemarie- schreef:Nou, denk toch zeker wel een jaar. Je let er ook niet zo op, pas als je denkt: hé wat gaat het ineens makkelijk komt er een aha momentje. ;D
Aha ;D !

Maar kun je dus wel nagaan, dat zelfs na een jaar je nog niet zulke sterke voeten hebt dat dit een eitje is!
Door zurca
#3354581
20180903_210304.jpg
20180903_210304.jpg (2.34 MiB) 1920 keer bekeken
Sok uitgeklopt...schoen uitgeklopt...maar ik bleef elke keer een zeer scherpe pijn voelen met lopen. Toen schoen eens heel goed bekeken en daar trof ik dus een flinke stekel aan in de zool van mijn Merrell...auw... :-X
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3354604
Siberienne schreef:Als ik op de merrel site kijk heeft de trail glove ook een 0 mm heeldrop, dus in die zin noemen ze het barefoot. Ik vind alleen op de foto het best een dikke zool lijken. Net als deze zou ook ‘barefoot’ zijn maar ik zie het er niet aan af?
https://www.merrell.com/NL/nl_NL/bare-a ... 18#start=1

Ik vind de site van merrel er niet duidelijker op geworden, vroeger had je een apart kopje van barefoot schoenen maar dat vind ik niet meer
Dat zijn ook geen barefoots. Staat ook niet in de omschrijving. Tja in de naam of bare, wel verwarrend. Volgens mij zijn van merrel alleen de gloves barefoots
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3354605
zurca schreef:20180903_210304.jpg

Sok uitgeklopt...schoen uitgeklopt...maar ik bleef elke keer een zeer scherpe pijn voelen met lopen. Toen schoen eens heel goed bekeken en daar trof ik dus een flinke stekel aan in de zool van mijn Merrell...auw... :-X
Ja dat heb ik ook al gehad, precies zo'n ding. Dat is echt ff auw ja
Door fransbulletje
#3354709
Wat ben ik toch blij met mijn barefootschoenen!
Afgelopen week weer wat avonden gewerkt en hoor zoveel collega's over rugklachten, pijnlijke voeten, vermoeide benen en voeten etc.
En ik....ik loop rustig door op mijn Merrells, geen rugklachten meer, geen pijnlijke voeten en helemaal niet moe na 6 uur lopen/staan.
Heb al heel wat collega's doorverwezen naar de website van Anyones Barefootshop in Tilburg.

Mijn gewone schoenen zitten voor geen meter meer lijken wel 2 maten te klein.
Maar mijn voeten zijn blij, blij met alle ruimte die ze nu hebben en voelen sterker.
Ik wil alleen nog maar barefootschoenen!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3354711
Ik heb vandaag voor het eerst last. Toch iets te veel gewandeld en rechtgestaan, stuk meer dan mijn voeten en benen gewend zijn. Nu heb ik een beetje pijn in m'n hielen en onderaan m'n kuiten. Van het rechtstaan, vermoed ik. Als ik beweeg heb ik minder last.
Maar nu voelen de schoenen plots toch wel wat hard. Voor het eerst...
Door Lizzy
#3354796
pearlsofpassion schreef:Ik heb vandaag voor het eerst last. Toch iets te veel gewandeld en rechtgestaan, stuk meer dan mijn voeten en benen gewend zijn. Nu heb ik een beetje pijn in m'n hielen en onderaan m'n kuiten. Van het rechtstaan, vermoed ik. Als ik beweeg heb ik minder last.
Maar nu voelen de schoenen plots toch wel wat hard. Voor het eerst...
Ja, ik herken dat wel. Ik heb er ook dagen bij dat ik de schoenen hard en onaangenaam zelfs vind. Meestal is dat de volgende dag wel weer over. Ik heb af en toe sowieso wel last hoor. Ik vind dat het niet vanzelf gaat, dat barefootshoeswandelen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3355327
Zijn er nog andere waterproof schoenen dan de trackers ?
Van die hebben ze niets in mijn maat. :( ( 37 of 38, gok van deze 38) En voor dat geld wil ik dus perse de zwarte.
Mis dat nu wel , lopen op barefoots
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door