Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pike
#3352613
Ik vroeg mij af: Heeft er wel eens iemand met de Vapor Glove door de branding gelopen? Kunnen ze tegen zout of brak water? Of vallen ze dan uit elkaar :biggrin2:
Door zurca
#3352639
Ik ben nog steeds blij met m'n merrells. Gisteren voor het eerst een echte boswandeling ermee gemaakt en nu heb ik spierpijn onderop mijn voeten :biggrin2:
De vivo's heb ik nog niet aan gehad. Verder kijk ik ook uit naar de wintercollectie.
En ze zouden ook een werkschoenenlijn op moeten zetten ;D Nu trek ik mijn Hanwags aan naar mijn werk want daar kan ik echt niet op mijn merrells verschijnen. (En had ik vroeger nooit last van maar nu weet ik na het werk niet hoe snel ik die zware schoenen uit moet trekken. En daarna de merrells aan want op bloete voeten of sokken in huis vind ik toch niet prettig. Heb graag wat aan mijn voeten blijkbaar :) )
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3352675
Ik ben op vakantie geweest, met de gedachte om hier eens lekker te klagen, maar jullie zijn mij al voor. Tijdens een warme wandeling heerlijk met mijn barefoots in de stroompjes gestaan, ijskoud bergwater, het was heerlijk :)
Maar, het heeft ook een dag geregend. En op een camping, loop je dan door het gras. Thuis loop ik ook veel op gras, en dan zit ik dus echt niet te wachten op natte voeten >:( Ik word daar ook echt sacherijnig van, kan dat ook de rest van de dag blijven door natte voeten.

Dus: Graag advies :)
Ik zou best willen insmeren, maar ik weiger met natte voeten rond te lopen.... :angel2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3352679
Fenixjuh schreef:Ik ben op vakantie geweest, met de gedachte om hier eens lekker te klagen, maar jullie zijn mij al voor. Tijdens een warme wandeling heerlijk met mijn barefoots in de stroompjes gestaan, ijskoud bergwater, het was heerlijk :)
Maar, het heeft ook een dag geregend. En op een camping, loop je dan door het gras. Thuis loop ik ook veel op gras, en dan zit ik dus echt niet te wachten op natte voeten >:( Ik word daar ook echt sacherijnig van, kan dat ook de rest van de dag blijven door natte voeten.

Dus: Graag advies :)
Ik zou best willen insmeren, maar ik weiger met natte voeten rond te lopen.... :angel2:


Ik wil ook geen natte voeten. Dus: welke barefoots had je aan?

Ik ben ook erg blij met de Merrells. Maar ze zijn bepaald niet spatwaterdicht. Elke drup gaat er door heen. Ze zijn heerlijk in de zomer, maar als het ietsje minder wordt gaat het niet meer. Door kort nat gras krijg je al natte voeten, in hoog zomer is dat ook geen punt, maar als het weer wat minder is is dat gewoon niet prettig. Bij mij betekenen natte voeten dan gelijk koude voeten. Ik heb er nu ook een paar keer mee door een supermarkt gelopen. Daar is de vloer, zeker in de omgeving van de vriesschappen, behoorlijk koud. En ik kwam dus alle keren met ijskoude voeten de winkel uit want de zooltjes zijn te dun om de kou buiten te houden.
Verder vind ik ze wel super. Ik loop ermee door bos, over grindweggetjes en alles. Je voelt de takjes, wortels, eikeltjes, kiezels e.a. onder je voeten maar daar heb ik eigenlijk geen last van. Mijn voeten zweten er niet in, voelen niet moe aan na een wandeling, ik heb ook niet meer het gevoel dat ik mijn schoenen mee sleep op wandeling, en ik krijg geen last van mijn rug. Wel ben ik een keer gestruikeld over een uit de grond stekende, rechtop staande wortel. Liep er vol tegenaan met mijn dikke teen. En toen heb ik behoorlijk lopen vloeken want dat deed geweldig zeer. En ik heb de rest van de dag een pijnlijke teen gehad. Ze mogen dan een verstevigd front hebben, maar dat is niet voldoende om een aanvaring met een stukje wortelhout op te vangen. Ook heb ik een keer aan de zijkant een wortel geschampt. Dat was ook pijnlijk goed te voelen en ik dacht nou is die schoen gescheurd, maar gelukkig was hij nog helemaal heel. In het bos is het dus wel opletten geblazen. Maar, laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk wel zo dat ze niet gemaakt zijn om er mee door bos en veld te struinen.
Ik ben nu alleen nog benieuwd naar hoe lang ze meegaan, met het gemisbruik dat ik er mee pleeg ::)
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3352683
Ik heb nu vibram furoshiki, een zooltje met stoffen laagjes. Ze lopen heerlijk, hele vakantie op gelopen. Ik had zwakke enkels, anderhalve maand geleden kreeg ik ineens de ingeving dat ik me minder 'klungelig' voelde. Ik kan het niet goed beschrijven, maar ik kan nog over mijn eigen voeten struikelen ::)
En ik weet nog dat ik sinds ik minimaal 6 jaar ben, opmerkingen krijg over mijn lopen, vorige maand merkte ik ineens op dat mijn x-benen op zachte ondergrond (gras e.d.) weg waren, het wordt nu ook minder als ik op straat loop.
Zonder echt klachten te hebben, heb ik dus wel het gevoel dat het beter gaat, dus ik wil graag barefoot winterschoenen, maar ik ben gewoon (psychisch) echt zwaar allergisch voor natte voeten....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door Lizzy
#3352704
Fenixjuh schreef:Ik heb nu vibram furoshiki, een zooltje met stoffen laagjes. Ze lopen heerlijk, hele vakantie op gelopen. Ik had zwakke enkels, anderhalve maand geleden kreeg ik ineens de ingeving dat ik me minder 'klungelig' voelde. Ik kan het niet goed beschrijven, maar ik kan nog over mijn eigen voeten struikelen ::)
En ik weet nog dat ik sinds ik minimaal 6 jaar ben, opmerkingen krijg over mijn lopen, vorige maand merkte ik ineens op dat mijn x-benen op zachte ondergrond (gras e.d.) weg waren, het wordt nu ook minder als ik op straat loop.
Zonder echt klachten te hebben, heb ik dus wel het gevoel dat het beter gaat, dus ik wil graag barefoot winterschoenen, maar ik ben gewoon (psychisch) echt zwaar allergisch voor natte voeten....

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Dit is toch echt goed resultaat zeg!!
Door Lizzy
#3352705
Houston, we have a problem.....

Je begint ergens aan maar ik heb nu even mijn twijfels of ik hier dan blij mee ben.... Vandaag moest ik werken. Mijn Vivo's had ik gisteren gewassen en die waren nog steeds nat. Dus ik heb mijn Hanwag's aangedaan. Op school aangekomen (paar stukjes gelopen) had ik ouderwetse gierende pijn in mijn rug :-X . Ik heb van echte ellende mijn schoenen en sokken uit gedaan en op blote voeten gewerkt. Maar dit is dus wel vervelend, ik kan nu echt niet meer op normale schoenen :-\
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352707
Zo snel mogelijk een 2e paar schoenen kopen?

Ik begrijp wel dat je het lastig vind, maar het hoeft toch geen groot probleem te zijn?
Alleen jammer dat je dure wandelschoenen niet afgedragen kunnen worden...

Zou je bij noodgevallen niet beter rubberlaarzen oid aandoen? Dat verdraag je misschien beter?
Door zurca
#3352708
Omdat ik hier al had gelezen dan mensen zeer vlot hun "normale" schoenen niet meer aan konden ben ik mijn schoenen wel blijven afwisselen. Voor mijn werk moet ik echt goede, stevige schoenen aan en ook met oog op de herfst/winter lijkt het mij wel prettig om dan gore-tex schoenen aan te kunnen. Ik merk wel dat mijn voeten het niet echt grappig meer vinden maar echt heel erge klachten heb ik gelukkig niet na het dragen van mijn meindels/hanwags.

Heel vervelend Lizzy, dat je echt zulke heftige rugpijn weer hebt met het dragen van je normale schoenen. Ik zou ook niet anders weten dan er maar vlot een paar barefootschoenen bij te kopen.... :-\
Door Anne in Zweden
#3352710
Lizzy schreef:Houston, we have a problem.....

Je begint ergens aan maar ik heb nu even mijn twijfels of ik hier dan blij mee ben.... Vandaag moest ik werken. Mijn Vivo's had ik gisteren gewassen en die waren nog steeds nat. Dus ik heb mijn Hanwag's aangedaan. Op school aangekomen (paar stukjes gelopen) had ik ouderwetse gierende pijn in mijn rug :-X . Ik heb van echte ellende mijn schoenen en sokken uit gedaan en op blote voeten gewerkt. Maar dit is dus wel vervelend, ik kan nu echt niet meer op normale schoenen :-\
Dat klinkt alsof je niet echt een alternatief meer hebt. :-X Anderzijds is het wel goed dat barefoot gaan bij jou dus tot een enorme lichamelijke verbetering heeft geleid, als je barefoot geen rugpijn meer hebt.

Zijn je Hanwags nog goed genoeg om op Marktplaats te zetten? Er zit niks anders op dan geld bijeen krabben voor die Vivo's die je op het oog hebt. :-\
Door Lizzy
#3352711
Pfffft. Ik kon eigenlijk al heel snel niet fijn meer lopen op m'n gewone schoenen.... Dus dat stimuleerde me niet om af te blijven wisselen :-\ . Afwisselen is nu geen optie meer gewoon. Dus ik heb net maar eens even met Paul gebeld (anyone Tilburg) en heb me nieuwe schoenen voor wandelingen met de hond (met redelijk droog weer) en werk laten adviseren (ik ben dus conciërge op een lagere school en loop de hele dag mijn benen onder mijn bips vandaan) en ik ga de Vivo Primus Trail FG kopen. Die zijn lekker stevig qua zool, luchtdoorlatend en hij vindt ze geweldig lopen. Aangezien ik altijd ontzettend blij van Paul's advies wordt, ga ik zijn advies ook blind opvolgen. Als je hier natte voeten in krijgt (en dat krijg je op den duur als het nat weer is) dan droogt de boel ook weer super snel.

Maar waarom dit vervelend is is inderdaad omdat ik alle schoenen die ik heb weg kan knikkeren en toch een nieuwe zooi schoenen aan moet gaan schaffen. Om met de honden te wandelen in de zomer, in de herfst/winter, om naar m'n werk te gaan in de zomer en herfst/winter en om mee "uit" te gaan, zomer en herfst/winter. Ik word daar serieus niet blij van. Maar ja, als ik daarmee dit soort heftige rugpijnen (echt ouderwets!) kan voorkomen: dan doe ik het voor een goed doel natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352713
Lizzy schreef:Pfffft. Ik kon eigenlijk al heel snel niet fijn meer lopen op m'n gewone schoenen.... Dus dat stimuleerde me niet om af te blijven wisselen :-\ . Afwisselen is nu geen optie meer gewoon. Dus ik heb net maar eens even met Paul gebeld (anyone Tilburg) en heb me nieuwe schoenen voor wandelingen met de hond (met redelijk droog weer) en werk laten adviseren (ik ben dus conciërge op een lagere school en loop de hele dag mijn benen onder mijn bips vandaan) en ik ga de Vivo Primus Trail FG kopen. Die zijn lekker stevig qua zool, luchtdoorlatend en hij vindt ze geweldig lopen. Aangezien ik altijd ontzettend blij van Paul's advies wordt, ga ik zijn advies ook blind opvolgen. Als je hier natte voeten in krijgt (en dat krijg je op den duur als het nat weer is) dan droogt de boel ook weer super snel.

Maar waarom dit vervelend is is inderdaad omdat ik alle schoenen die ik heb weg kan knikkeren en toch een nieuwe zooi schoenen aan moet gaan schaffen. Om met de honden te wandelen in de zomer, in de herfst/winter, om naar m'n werk te gaan in de zomer en herfst/winter en om mee "uit" te gaan, zomer en herfst/winter. Ik word daar serieus niet blij van. Maar ja, als ik daarmee dit soort heftige rugpijnen (echt ouderwets!) kan voorkomen: dan doe ik het voor een goed doel natuurlijk.
Nou, dat vind ik dus wel meevallen hoor. Kijk, als je steeds wat anders aan wilt ontkom je niet aan heel veel schoenen nee. Maar of dat nu echt noodzakelijk is? Ik heb 1 paar sandalen, 1 paar dichte schoenen voor als het warmer is voor onder een lange broek (die ik eigenlijk altijd draag) 1 paar ballerina's voor netjes en 1 paar voor nat en kou. Bij elkaar 4 paar dus. Vind dat best meevallen hoor en ik kom er prima mee uit. Oja, mijn five-fingers heb ik ook nog, maar die draag ik eigenlijk niet meer, dus die hoef ik ook niet meer mee te tellen.
Door sandra.aerns
#3352715
Ik heb de joe nimble roamster gekocht. Vond die er ook wel speels uitzien en denk ik vergelijkbaar met de vivo. Ik heb casual laarsjes van vivo voor de winter en helemaal suf gedragen. Zit zo heerlijk ook!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Anne in Zweden
#3352717
Doranto schreef:Nou, dat vind ik dus wel meevallen hoor. Kijk, als je steeds wat anders aan wilt ontkom je niet aan heel veel schoenen nee. Maar of dat nu echt noodzakelijk is? Ik heb 1 paar sandalen, 1 paar dichte schoenen voor als het warmer is voor onder een lange broek (die ik eigenlijk altijd draag) 1 paar ballerina's voor netjes en 1 paar voor nat en kou. Bij elkaar 4 paar dus. Vind dat best meevallen hoor en ik kom er prima mee uit. Oja, mijn five-fingers heb ik ook nog, maar die draag ik eigenlijk niet meer, dus die hoef ik ook niet meer mee te tellen.
Klopt, met 'maar' vier paar kom je een eind: ik heb de Vivo Firm Grounds voor nat en koud wandelen en niet-netjes (hoewel ik ze ook bij droog en warm wel draag, zonder sokken), de Vapor Gloves voor warm en droog en niet-netjes, Joe Nimble hoge laarzen voor koud en droog en netjes, en ik zoek nog iets voor warm en droog en netjes (de Zaqqs moesten dus terug, was niet mijn pasvorm). Mijn fivefingers draag ik 's zomers ook bij wandelingen, maar da's geen noodzaak, daar zou ik de Vivo's ook voor kunnen nemen.

Maar ik kan me voorstellen dat Lizzy niet blij wordt van het feit dat ze al haar gewone schoenen niet meer kan dragen zonder pijn. (Al is het natuurlijk fijn dat ze barefoot geen pijn meer heeft.) Het is toch een hele investering die je de deur uit kunt gooien nu, als ze niet geschikt zijn voor Marktplaats.
Door Siberienne
#3352718
Lizzy, misschien ook tussenin denken? Barefoot en Hanwag lompe klompen zijn ook wel uitersten. Ik draag bf maar ook lichte merrel. En soms ook een paar uur nettere schoenen. Ik heb bv mocassins uit gewone schoenwinkel die ik prima een halve dag aan kan. En dan kan je ook nog in de uitverkoop kijken.

Voor wat betreft natte schoenen; ik vind kunsstof dan wel snel gaan stinken. Ik doe er schoendrogers in, dan zijn ze ook sneller droog en minder stank. Ik heb ze van husqvarna maar decathlon heeft ze ook.

Succes! Wel fijn, minder rugpijn !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door