Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3352558
Kaio schreef:Die trackers zijn wel gelijk de hoofdprijs zeg, vind ze wel leuk uitzien en lijken me fijn.

De kuuva zijn wat lomper zie ik, zag ook zo snel wel goede recensies maar dan zou ik er even goed in moeten verdiepen.

Echt waterproof is een must aangezien ik toch echt af en toe door plassen heen moet, en door gras ed. Dat red je niet met waterafstotend.



Maar eh waterdichte sokken? :???:
Heb ik ook gehad ooit, zo’n 20 jr geleden, in mijn bergschoenen bij trektochten in Schotland. Van seal skin, enige nadeel; zweetvoeten ;) en teveel wassen worden ze stug. Maar hoe de moderne varianten zijn weet ik niet; https://www.bol.com/nl/p/sealskinz-supe ... lsrc=aw.ds ziet er wel al veel beter uit.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352563
Lizzy schreef:Ja, dat is ook een goede oplossing!

Ik zat te denken om deze te gaan kopen:

Afbeelding

(Gaiters & gamaschen)
Dat lintje onderaan lijkt me bij een barefoot schoen wel niet zo handig. Als het goed is, voel je dat toch de hele tijd? En blijft waarschijnlijk nog niet eens zitten, want je hebt geen hak waar het voor blijft zitten.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352566
pearlsofpassion schreef:Dat lintje onderaan lijkt me bij een barefoot schoen wel niet zo handig. Als het goed is, voel je dat toch de hele tijd? En blijft waarschijnlijk nog niet eens zitten, want je hebt geen hak waar het voor blijft zitten.
Ik denk niet dat je dat voelt hoor. En zonder hak blijft het ook echt wel zitten lijkt mij.
Ik had op ijs-ondergrond van die antislip-netjes er onder. Die zijn een stuk dikker dus voel je wel, maar het is niet hinderlijk. (Zie pag.9 van dit topic)
Door Siberienne
#3352587
pearlsofpassion schreef:Dat lintje onderaan lijkt me bij een barefoot schoen wel niet zo handig. Als het goed is, voel je dat toch de hele tijd? En blijft waarschijnlijk nog niet eens zitten, want je hebt geen hak waar het voor blijft zitten.

Ik denk dat je wel een punt hebt, er moet wel iets van profiel onder de schoen hebben anders voel je dat bandje. En vroeger waren ze er met stukjes ijzerdraad maar in zachte zolen snijdt dat.

Maar er zijn er ook met elastiek of een touwtje, deze bv https://www.bever.nl/p/black-diamond-ci ... lsrc=aw.ds
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3352588
Je mag ook niet vergeten dat je voet afrolt tijdens het stappen. En bij een barefoot schoen, je zool dus ook. Bij een klassieke schoen rolt ie enkel op tijdens de afstoot, niet bij het neerkomen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat goed blijft zitten zonder je te hinderen bij het stappen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3352594
Doranto schreef:Dat 'natte broekspijpen' probleem heb ik opgelost door een outdoorbroek. Die worden weliswaar natuurlijk ook nat, maar daar heb je geen last van. Ze drogen ook heel snel. Als het kouder wordt (en ik deze schoenen dus draag) draag ik altijd een gevoerde broek, de akela van Life-line. Absoluut niet duur (goedkoop zelfs) en draagt heerlijk.
Deze gebruik ik in de winter ook. Die worden inderdaad ook nat, maar eigenlijk alleen aan de buitenkant. Ik heb nog nooit nattigheid gevoeld. En ze drogen inderdaad heel snel. Ze zitten lekker ruim, en als het echt flink vriest trek ik er nog een legging onderaan. Ooit gekocht bij de Welkoop. Vrijwel onverslijtbaar lijkt het wel.
Doranto schreef:
Bij een "normale" schoen zit het riempje/elastiek/wat-dan-ook voor de hak. Het raakt de bodem tijdens het lopen niet. Als je het om een barefoot doet ga je erop lopen. Mocht het op zijn plaats blijven (wat ik me niet goed kan voorstellen) dan loop je het binnen no-time aan gort. Daar is het namelijk niet op berekend.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3352597
pike schreef: Bij een "normale" schoen zit het riempje/elastiek/wat-dan-ook voor de hak. Het raakt de bodem tijdens het lopen niet. Als je het om een barefoot doet ga je erop lopen. Mocht het op zijn plaats blijven (wat ik me niet goed kan voorstellen) dan loop je het binnen no-time aan gort. Daar is het namelijk niet op berekend.
Daar heb je een punt. Maar misschien is zo'n bandje onder je schoen door helemaal niet nodig en blijft het zonder ook zitten?
Of je doet er aan de voorkant een touwtje door, wat je om je veters heen vastmaakt?
Door Siberienne
#3352598
Doranto schreef:Daar heb je een punt. Maar misschien is zo'n bandje onder je schoen door helemaal niet nodig en blijft het zonder ook zitten?
Of je doet er aan de voorkant een touwtje door, wat je om je veters heen vastmaakt?

Niet zo goed als met. Ze gaan dan ook draaien en dat is irritant. Let ook op dat je je veters niet lostrekt met de gamasch, en als je ze koopt; koop ademende! Is wat duurder maar anders heb je alsnog natte onderbenen.
Door Lizzy
#3352609
pearlsofpassion schreef:Je mag ook niet vergeten dat je voet afrolt tijdens het stappen. En bij een barefoot schoen, je zool dus ook. Bij een klassieke schoen rolt ie enkel op tijdens de afstoot, niet bij het neerkomen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat dat goed blijft zitten zonder je te hinderen bij het stappen.
Ik denk dat je gelijk hebt......
Door fransbulletje
#3352611
pike schreef:Het regenseizoen is nog niet echt tot de barefootwereld doorgedrongen?
Wij zijn gewoon in het verkeerde seizoen begonnen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3352612
fransbulletje schreef:Wij zijn gewoon in het verkeerde seizoen begonnen :biggrin2:
Volgens mij hebben ze geweldig geboft met het feit dat we zo'n lange, warme en droge zomer hadden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door